Lanzarote Playa Blanca

playa blanca

Onko kokemuksia Lanzaroten Playa Blancasta? Olen lähdössä marraskuun alussa ja haluaisin tietää onko silloin vielä lämmintä:)

8

4402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • playa blanca

Miks kukaan ei kerro mitään:( Kai nyt jotkut on käyny Playa Blancassa.

• Patisserie

Olen käynyt Lanzarotella kaksi kertaa viikon lomalla ja kolmannen kerran pistäydyin siellä Fuerteventuran puolelta. Marraskuun alun säästä ei ole kokemuksia, mutta ainakin viime vuonna samaan aikaan Teneriffalla oli jotain 25 astetta, joten tuskin kovin paljon heittää Lanzarotella tuosta. Tosin tämän vuoden säätähän ei voi vielä ennustaa. Kannattaa kiertää saarta ja sen nähtävyyksiä joko vuokraamalla auto (helppo ajaa) tai osallistumalla matkanjärjestäjän retkelle. Timanfayan kansallispuisto on must, El Golfo, Cesar Manriquen laavatalo, Mirador del Rio plussaa siihen päälle. Reilussa puolessa tunnissa pääsette Playa Blancasta visiitille Fuerteventuran puolelle, jossa on pitkät hiekkadyynit, jos liikutte Corralejosta vähän ulommaksi. Laavamaisemat ovat vaikuttavat, varsinkin kun niissä kasvatetaan viinirypäleitä viinin valmistusta varten. Mukavaa reissua ihaniin maisemiin!

• Olin Playa Blancassa viime helmikuussa. Aurinkoista säätä. Välillä oli viileähkö tuuli. Oltiin pari kertaa omalla Flamingo-rannalla ja altailla. Tehtiin kävelyretkiä rantakatuja pitkin. Papukaijarannat on hienot. Mentiin katamaraanilla Fuerteventuralle ja taksilla dyyneille. Kiva päivä.
      Puerto del Carmenissa olen ollut kerran, kiva paikka sekin.
      Kannattaa kierrellä Lanzaroten saarella kun välimatkat on lyhyet.

• playa blanca

Kiitos! Minkälainen hotelli Flamingo oli? Ollaan sinne menossa:)

• Lanza-amiga

Olen ollut Lanzarotella lähes 10 vuoden ajan kaksi kertaa vuodessa eripituisia jaksoja loka- huhtikuun välisenä aikana. Marraskuusta on tullut minulle ehkäpä mieluisin kuukausi. Meillä on silloin jo ankeat ajat, mutta siellä päivälämpötilat ovat hellelukemissa ja merivesikin on vielä lämmin kesän jäljiltä. Tosin näin voi olla joulukuussakin, viime vuonnakin vielä joulukuun viimeisellä viikolla kävimme meressä uimassa, kylmään veteen en mene, sillä olen viluista sorttia.

Tammi- ja helmikuu ovat Kanarialla talvikuukausia, jolloin sää vaihtelee enemmän ja sade on herkemmässä. Koko aikana jonka olen viettänyt Lanzarotella on ollut vain 1 sadepäivä eli vettä satoi koko päivän. Siellä sataa harvoin ja monesti sade kestää vain jonkun minuutin tai vartin verran ja usein se ajoittuu yöhön.

Playa Blanca on mukava pikkukaupunki, jossa on valittavana erilaisia ravintoloita,baareja ja kauppoja. Saaren eteläosan luonnonnähtävyydet sijaisevat sen lähistöllä, tuo ykkösnähtävyys Timanfayan tulivuoripuisto, El Golfon kalastajakylän Lago Verde, Los Herviderosin tyrskykalliot, Playa Janubion mustahiekkainen ranta valtavine aaltoineen, Janubion suola-altaat ja vaikkapa vielä Montaña Roja, punainen tulivuori. Paikallisbusseilla ei pääse noille paikoille.
      Kaupungin rannat ovat kauniita ja kirkasvetisiä, lähinnä keskustaa on Playa Blancan ranta, lisäksi Playa Doradan ja Playa Flamingon rannat.

Lähistöllä on myös ihana Playa Papagayon ranta, itse asiassa se koostuu useammasta eri puokamasta. Sitä sanotaan Lanzaroten kauneimmaksi rannaksi ja se on myös suojainen.

Olisin itsekin halunnut lähteä jo marraskuun alussa, mutta olin asialla liian myöhään ja paluulennon kanssa tuli hankaluuksia, kun olen siellä vähän yli 2 kk. ja lähtöpäivää piti siirtää vähän myöhemmäksi.

Mukavaa matkaa Lanzalle!

• playa blanca

Kiitos:)

• Lanzarotella sataa todellakin vähän. Se vähäinen sade sitten käytetään monella tapaa hyödyksi. Aamulla yön sateen jälkeen Riu Paraison (Puerto del Carmen) siivoojat levittivät hotellin märille käytäville pesuainetta ja harjasivat käytävät puhtaaksi. Siivousämpärit oli illalla laitettu ulos keräämään sadevettä huuhtelutarkoituksiin. Lanzarotella siivoojat seuraavat säätiedotuksia työnsä puolesta. :)

• Lomailija
        blues_brother kirjoitti:

Lanzarotella sataa todellakin vähän. Se vähäinen sade sitten käytetään monella tapaa hyödyksi. Aamulla yön sateen jälkeen Riu Paraison (Puerto del Carmen) siivoojat levittivät hotellin märille käytäville pesuainetta ja harjasivat käytävät puhtaaksi. Siivousämpärit oli illalla laitettu ulos keräämään sadevettä huuhtelutarkoituksiin. Lanzarotella siivoojat seuraavat säätiedotuksia työnsä puolesta. :)

Onko kenelläkään kokemuksia Playa Blancan Lanzasur -huoneistohotellista? Olemme ajatelleet lähteä sinne 2- ja 5-vuotiaiden lasten kanssa. Mielellämme kuulisimme siellä lomailleiden kokemuksia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17143
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4932
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2768
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2072
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1627
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      18
      1588
    7. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      26
      1567
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1544
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1303
    Aihe