Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sisko ja sen häät

Mustalammas

Lueskelin palstan tekstejä ja minua rupesi vaivaamaan koko kaaso-asia. Voiko morsian selvitä ilman kaasoa hääjärjestelyistä? Siskoni menee ensi kesänä naimisiin. Vieraita on tulossa noin 150 ainakin. Siskoni ei halua kaasoa, vaan aikoo hoitaa kaikki asiat aivan yksin, ilman kenenkään apua. Tämä siksi, että hän ei luota muuhun kuin omaan arvostelukykyynsä ja tapaansa hoitaa asioita. Silti hän soittelee ja kertoilee, mitä on viimeksi hoitanut tai suunnittelevat sulhasensa kanssa. Siskona tämä hieman vaivaa, koska haluaisin olla avuksi, mutta en uskalla tuputtaa apuani, koska pelkään ettei sisareni ota huomioon minun ehdotuksiani. Onhan se hänen ja sulhasensa suuri päivä, mutta uskoisin, että ei hän ilman apua pärjää, kun on noin suuri määrä vieraitakin tulossa. Minulla on paljon luppoaikaa työttömänä, joten voisin auttaa parhaan kykyni mukaan. Mutta ei, sisareni ei luota minuun yhtään, koska hänen mielestään en ole kykenevä hoitaan omia asioitani kunnolla, niin miten voisinkaan hänen mielestä hoitaa hänen häitään.

Nyt on jo erittäin vaikea olo, vaikka häihin on vielä vuosi aikaa. Välillä olen jopa miettinyt, että en osallistu häihin lainkaan, koska jo pelkkä ajatuskin ahdistaa. Muutenkin sukulaisten näkeminen on niin vastenmielistä, koska minua pidetään sukuni mustalampaana, kun en ole vielä naimisissa ja uraputkessa jne...

Onko tämä kateellisen sisaren mustasukkaisuutta vai turhaa valitusta hääjuhlasta?

7

1889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Norba

      Se on kuitenkin hääparin päivä, ja luulen, että hääpari itse tietää mitä haluavat (varsinkin morsian). Siihen ei pitäis kenenkään, ei siskon, ei veljen, eikä varsinkaan tulevan anopin mennä sekaantumaan, ellei nimenomaan jotain pyydetä.

      Moni avioero valmistellaan jo häitä järjesteltäessä. Ja ei se ihan puppua ole, kun anopeista mutistaan.

      Tiedän, olet sisko. Mutta jos siskosi on tuota luokkaa, että ei luota muiden arviointikykyyn, niin se ei siitä muutu enää. Parempi on katsella silloin vierestä ja häiden jälkeen sitten kuunnelle murinaa, kun ei kukaan auttanut =).

    • hm23

      Voisit sanoa siskollesi suoraan: olen käytettävissä, jos tarvitset apua järjestelyissä, mutta kunnioitan tavoitettasi suoriutua niistä yksin, enkä tyrkytä apuani.( Näin teet tiettäväksi avuntarjouksen loukkaamatta hänen tarvettaan tehdä kaikki itse.) Jos häihin on vielä vuosi, voi hyvinkin olla, että apuasi tarvitaan ennen sitä. Jos et saa auttaa, tyydy siihen. Häihin sinun ei ole pakko osallistua (ellei apuasi tarvita nimenomaan hääpäivänä). Toisaalta, jos tarjoudut esim. vahtimaan sukulaisen tai muun häävieraan lasta sillä välin, kun vanhemmat ovat häissä, saat hyvän syyn olla menemättä niihin.

    • Suvituuli

      saattaa sisko apuasi johonkin asiaan pyytääkin. Itse menin kesäkuussa naimisiin, eikä meillä tarvittu kaasoa eikä bestmania. Tosin vieraitakin oli vain reilut 30 henkeä. Pitopalvelu tarjosi ruoat... Muuan ystäväni ehdotti itseään kaasokseni, mutta sanoin, että juhlimme vain lähimpien kesken. Enkä kutsunut häntä häihini.

    • Tilda

      Kannattaa varmaan pitää kaksi asiaa erillään: järjestelyissä auttaminen ja niiden sisältöön vaikuttaminen. Ehkäpä siskosi ei halua muiden ottavan kantaa valintoihinsa, ja siksi haluaa toimia ilman kaasoa. Uskon, että hän olisi silti mielissään, jos tarjoutuisit auttamaan käytännön asioissa (viimeistään hääpäivänä apua varmasti tarvitaan). Ja jos sisko siitä huolimatta haluaa juosta kaikilla asioilla ja soittaa kaikki puhelut itse, niin älä sitten enää vaivaa asialla päätäsi. Ja hei häntä pystyyn, ei se ole mikään ihmisen mitta, onko naimisissa vai ei!

      • Nipsu

        Itselläni on häät aivan pian, ja jo nyt näen niistä painajaisia, koska "ystävälliset" bestmanit suunnittelevata vaikka mitäs typerää polttarihenkistä ohjelmaa juhliimme, konseptilla "pilaillaan hääparin kustannuksella". Olen saanut tämän selville epätoivoisilta kaasoilta, jotka yrittävät estää moista, mutta bestmanit eivät halua kuunnella. Ilmoitin jo kaasoille, että jos typeryyksiä alkaa tapahtua, ilmoitan itse seuraavan ohjelmanumeron, joka on " bestmanit tilaavat itselleen nyt taksin".

        Ymmärrän siis tavallaan, jos joku ei halua antaa muiden sorkkia. Tässä pitää meidän tapauksessa vielä vääntää kättä muutama kerta bestmanien kanssa, eikä ajatus ole kiva.

        Jos jotkut ovat saaneet niin suuren luottamuksen hääparilta, että ovat kaasoja tai bestmaneja, ei sitä pitäisi käyttää väärin. Hääjuhla on hääparin juhla ja se pitäisi suunnitella niin, että he nauttivat - ei niin, että bestmanit vain nauttivat kiusaamisesta.

        T. Kypsähtänyt morsian.


      • häävieras ja sulhanen
        Nipsu kirjoitti:

        Itselläni on häät aivan pian, ja jo nyt näen niistä painajaisia, koska "ystävälliset" bestmanit suunnittelevata vaikka mitäs typerää polttarihenkistä ohjelmaa juhliimme, konseptilla "pilaillaan hääparin kustannuksella". Olen saanut tämän selville epätoivoisilta kaasoilta, jotka yrittävät estää moista, mutta bestmanit eivät halua kuunnella. Ilmoitin jo kaasoille, että jos typeryyksiä alkaa tapahtua, ilmoitan itse seuraavan ohjelmanumeron, joka on " bestmanit tilaavat itselleen nyt taksin".

        Ymmärrän siis tavallaan, jos joku ei halua antaa muiden sorkkia. Tässä pitää meidän tapauksessa vielä vääntää kättä muutama kerta bestmanien kanssa, eikä ajatus ole kiva.

        Jos jotkut ovat saaneet niin suuren luottamuksen hääparilta, että ovat kaasoja tai bestmaneja, ei sitä pitäisi käyttää väärin. Hääjuhla on hääparin juhla ja se pitäisi suunnitella niin, että he nauttivat - ei niin, että bestmanit vain nauttivat kiusaamisesta.

        T. Kypsähtänyt morsian.

        useammissakin häissä vieraana olleena olen joutunut kokemaan myötähäpeän tunnetta,kun hääparia nolataan kaikenlaisilla typerillä leikeillä ym. "ohjelmanumeroilla". Hehän ovat kunniavieraita, eikä mitään yleisiä naurun kohteita. Myös häävieraat joutuvat liian usein "vapaaehtoisiksi" nolostuttaviin leikkeihin.

        Ratkaisimme omissa häissämme ongelman siten, että ohjelman järjestimme me, elikkäs hääpari. ryöstöt ja leikit oli boikotissa.


      • Muka hauskaa
        häävieras ja sulhanen kirjoitti:

        useammissakin häissä vieraana olleena olen joutunut kokemaan myötähäpeän tunnetta,kun hääparia nolataan kaikenlaisilla typerillä leikeillä ym. "ohjelmanumeroilla". Hehän ovat kunniavieraita, eikä mitään yleisiä naurun kohteita. Myös häävieraat joutuvat liian usein "vapaaehtoisiksi" nolostuttaviin leikkeihin.

        Ratkaisimme omissa häissämme ongelman siten, että ohjelman järjestimme me, elikkäs hääpari. ryöstöt ja leikit oli boikotissa.

        Järkipuhetta!
        Hääparin nolaminen kuten myös yletön ja perusteeton kehuskelukin todella nolottaa vieraita. Etenkin jos tuntee ne hyvin, mutta joskus valheellisuus loistaa läpi ilman syvcentpää tuntemustakin.
        Vieraana kärsin ihan erityisesti kaikenlaisista "hauskoista" rahankeruuleikeistä, niiden takia olen jo alkanut "pelätä" hääkutsuja.
        Ensin lahjat ja sitten vielä setelinippu taskuun leikkejä varten. Ja jos haluaa siiderin tai viinin, toinen nippu, kun drinkit pitää ostaa baarista itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe