Millähän kaapelilla saisin siirrettyä valvontakameran kuvaa reilun sadan metrin matkan? Jännitteen kameralle saan syötettyä puhelinkaapelilla, kun vaan alkupäässä lyö vähän enemmän voltteja kehiin.
Tuossa kaapelissa olisi vapaita pareja. Saako komposiitti-signaalin kulkemaan tuossa kaapelissa jotenkin järkevästi=edullisesti?
valvontakameran kuvan siirto 100m?
9
402
Vastaukset
- sähköä vai valoa
100m on aika pitkä matka. Koaksiaali olisi parempaa kuin puhelinkaapeli, mutta jos meinaat siirtää videosignaalina alkaa sekin olla jo vähän ylärajoilla, saatetaan tarvita signaalinvahvistin. Yksi vaihtoehto olisi rf-modulaattori, mutta toimvatko ne vhf-alueella. Jos rf-mosulaattori on UHF-alueella, niin ei taida 100m mennä. vaimennus on liian suuri. Valokuidulla menee jopa 100km, mutta siihenkin tarvitaan signaalin muunto molempiin päihin.
- kkcbjhhjkkjhchkl
Voisihan tuota koaksiaalia vetää, ei se iso homma ole. Millainen signaalivahvistin tällaiselle soveltuu? Onko olemassa samantapaisia kuin satelliittipuolella, jossa pelkkä vahvistin tulee johtoon ja jännite syötetään samaa koaksiaalia pitkin?
Tosin ei ole pakko tuollainen olla, kun se puhelinkaapelihan tuossa kulkee ja siinä jännitettä 9..15 vdc.
Pitää tuota rf-modulointiakin harkita, noita vermeitä saa edullisesti. Ja vastaanottopuolella kävisi suoraan tietokoneen anaaloginen tv-kortti.
- eki1/2
Paras tuossa on käyttää rf-signaalia asian hoitoon. Kaapeleissa syntyy tehohäviöitä turhan päiten. Oikea systeemi on langaton yhteys.
- hieno keksintö
Totta, langallisella yhteydellä tulee häviöitä jo tuolla matkalla. esim. Philipsillä on sellainen langaton kuvansiirtojärjestelmä, jossa ei tarvita kaapeleita huoneiden välillä eikä seinään tarvitse porata reikää. esim. yläkerran digiboksilla voi katsoa alakerrassa telkkua. Sekä vastaanotinyksikössä että lähettimessä on scart-liittimet ja 9:n voltin verkkoadapterit.
- a063
Esim. http://web-kaupat.fi/turvaj/?p=productsMore&iProduct=664 ja pidemmille matkolle aktiivinen parikaapelisovitin.
- bbgkhghklkvhh
Kiitän! Tuo on juuri se mitä tarvitsen. Ja ei ole kalliitakaan:)
- ubwcur
Käytä RONJA linkkiä, jos sellaisia saa jostain kaupasta.
- mäentierä,mut
liki 200 metriä kierretyllä cat vitosella meni hyvin, päihin enforcer passiivi baluunit (EVT-p81-V1tsq). Toiseen päähän vielä jokin galvaaninen erotin mutikka, niin häiriöt minimoitui.
- Jytkyjooseppi
!! CAT-6 !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749