Paljonko kestää että kissa tottuu uuteen kotiin

?????

Sain 4 päivää sitten kissan pennun ja maukuu äänekkäästi yöllä sekä päivällä!

sanoisitteko miten saan kissan maukumisen lopuua

13

3725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupuliini

      Ruoki päivällä hyvin ja leikitä paljon. Yöllä älä reagoi mitenkään, vaan pane korvatulpat korviisi ja nuku. Maukuminen loppuu parissa viikossa tai, jos kissasi on oikein fiksu, nopeamminkin. Onnea teille molemmille!

    • pitkää pinnaa

      Feliwaystä on myös apua. Mutta pari viikkoa voit varata alkuunsa. Kissa on uudessa ympäristössä ja hakee tuttuja kavereitaan/ihmisiään. Hän vaatii aikaa sopeutuakseen perheenjäseneksesi-ei se hetkessä käy. Jos itse menet esim uuteen työtiimiin niin et sinäkään siihen kahdessa -neljässä päivässä sopeudu.Anna aikaa !

    • ?????

      Kiitos!

    • ??????

      Ja paljon toi feliway maksaa??

    • vastauksia4you

      Feliway haihdutin ja pullo siihen maksaa apteekissa about 38 euroa ja esim zooplussassa n 36 euroa. Haihduttimeen ostat jatkossa noita pulloja .Täyttöpullo on n 25 euroa. Lue hyvä tuoteseloste ja kokemuksia käytöstä esim zooplussan sivuilta

    • ??????

      Ostettiin hinta 40 eur katotaan auttaako

    • Annatko kissalle tarpeeksi huomiota? Jos se kokee olevansa yksin vieraassa paikassa, se luultavasti maukuu sen takia. Puuhaile pennun kanssa mahdollisimman paljon, vietä sen kanssa aikaa leikkimällä ja muuten vain hellimällä. Kissa on juuri kiskaistu eroon kaikesta tutusta ja se voi tarvita sen takia tavallista enemmän huomiota kunnes tottuu uuteen kotiinsa. Kauanko siihen sitten menee, riippuu kissasta.

    • mk5

      se kestää viikosta kahteen viikkoon kunnes rauhottuu ja alkaa tutkia paikkoja.itkee varmaan emäänsä niin teki .mun piki kun tuotiin nyt ollu 7vuotta.

    • mk5

      se kyllä loppuu muutamassa päivässä laita yöksi jotain hyvää ruokaa se tulee kyllä syömään kun on hiljasta. meidän piki oli ekat pari päivää sängyn alla yöllä tuli haistelemaan pikkuhiljaa ja tietysti ota syliin jos haluaa että tuntee olonsa turvalliseksi.sillä on kova ikävä kun se on vauva.onko jotain peittoa tai jotain missä on sen emän hajua se ois hyvä.kyllä se siitä.

    • Paholainen kodissani

      Kunpa minunkin pentuni vain maukuisi. Pienin mahdollinen ongelma, jonka kissa voi aiheuttaa. Kaikki lässyttävät leikkimisestä ja virikkeistä. Sillä pikkupaholaisella on todella riittävästi leluja ja virikkeitä - ja aina silloin tällöin teen sen erehdyksen, että alan itse leikkiä sen kanssa. Se on erehdys. Sehän ei haluaisi lopettaa ollenkaan. Eikä todellakaan auta, että hän innostuessaan repimään jotain noutamaansa lelua pidemmäksi aikaa minä ihan vaivihkaa siirryn muihin askareisiin. Ei. Se pirulainen todella tajuaa sen ja siitähän se riemu repeää. Se repii pöytäliinoja, tiputtelee esineitä, kaatelee mitä pystyy, kynsii kaikkea (minkä tietää olevan kielletty - sallittujakin raapimapintoja on). Saatuaan riittävän tuhon aikaa se jää sen keskellä kyhjöttämään ja odottelemaan minua. Kutsumaukaisu saattaa tulla, jos en näytä reagoivan. Mitkään eit tai rauhalliset riehunnan keskeyttämiset eivät auta - se tulkitsee ne osaksi leikkiä. Ja innostuu kahta kauheammin. Silloin tällöin olen epäillyt, että onko se oikeasti kissa. Kissan näköinen on, mutta voisiko siinä olla kuitenkin osa jotain petoa..?

      Se ei pelkää mitään eikä sillä ollut mitään uutuudenjännitystä, kun se siirtyi emonsa ja sisarpentujensa joukosta 13-viikkoisena mulle. Ei. Se aloitti paikkojen tutkimisen heti ja sillä tiellä se on edelleen. Viimeksi se oli onnistuntu avaamaan laatikon, joka loksahtaa kiinni (nuppi mahtuu tietysti sen suuhun ja voimaahan siinä on kuin pienessä pitäjässä), poimimaan sieltä piilolinssipakkauksen ja avaamaan sen. Olen ennenkin huomannut sen olevan hämmästyttävän näppärä. Vai poimivatko kaikki kissat tassullaan palasia lattialta ja laittavat ne suuhunsa? Ikkunalaudalla kävellessään se osaa todella tyylikkäästi väistellä pieniä ja/tai kevyitä esineitä. Mutta halutessaan se tietysti kiskoo kaiken alas.

      Sen aiemman isäntäperheen neuvoma "tiukka ei ja siirto pois kielletystä paikasta" on siis täysin turhaa. Se päinvastoin innostaa sitä. Olen kokeillut myös sitä, että en sano mitään (en siis palkitse sitä huomioinnilla) ja nostan sen vaan parvekkeelle joksikin aikaa. Parveke on kuitenkin tilava ja mukava paikka, ei se taida sitäkään rangaistuksena pitää. Nyt olen yrittänyt sitä, että nostan sen syliini ja pidän sen siinä vaikka väkisin niin kauan, että rauhoittuu. Sehän nimittäin ei tykkää sylissä olla ja se hellyyden haku muutenkin taittuu yleensä nopeasti kynsien ja hampaiden käyttöön. Se kiehnää mielellään jaloissa, mutta ei anna esim. selittää kuin pari kertaa, kun se muuttuu jo levottomaksi. Rajumpi leikki sille selvästikin maistuisi.

      Ette kyllä usko miten tuon ikäisessa pennussa voi olla voimaa! Kyllä se yleensä sitten rauhoituu, kun huomaa, etten todellakaan päästä sitä pois. Päästän sen vasta sen rentouduttua ja kellittyä siinä hetken ja jos se hypähtää siitä hallitusti. Uudesta riehumisesta seuraa välitön syliinotto ja halailu. Tämän kokeilu on nyt vasta alkuvaiheissa, mutta kerroin sille jo eilen, jotta jos se ei aio ryhtyä oikeasti mun söpöksi ja siliteltäväksi lemmikiksi, niin suljen sen siihen muovipussiin, jolla se tykkää leikkiä ja heitän jokeen. Rauhoitti se sitä vähän. Mutta ei kovin kauaksi aikaa.

      Mutta siis kissa maukuu...? Hohhoijaa, tuokin maukuu joskus, mutta lopettaa, kun huomaa, että siihen en todellakaan reagoi. Alun jälkeen huomasin, että kyse ei ole ikinä mistään hädästä vaan se yksinkertaisesti vaan laskee mut yhdeksi lelukseen, jolla sillä olisi oikeus leikkiä. Sylissäpitoharjoituksessa kokeilin sen antaa vaihtaa asentoa, mutta en silti päästänyt sitä pois.... Se huusi kuin syötävä tajutessaan ettei ollutkaan olkapääni kautta matkalla uudelle riehumakeikalle. Mutta rauhoittui kun pidin sen vaan sylissä. Minä en siis satuta sitä mitenkään, minun voimani nyt vaan luojan kiitos toistaiseksi voittaa sen voimat.

    • Meille tuli elokuun alussa 3kk ikäinen pentu. Se oli aluksi erittäin arka, ei syönyt, juonut paljon mitään muutamaan päivään. Ei antanut mielellään koskea. Tarpeet teki aluksi aivan muualle kuin kissanvessaan. Muutama yö meni valvoessa, koska kisu maukui ihan mielettömästi taukoamatta. Maukuminen alkoi etenkin yöllä. Olin ihan pulassa aluksi kun en tiennyt mitä tehdä. Annoin vaan aikaa ja se oli oikea ratkaisu. Viikon verran tuota kaikkea kesti, mutta se oli sen arvoista ! Nyt aivan toinen kissa, kun paljon rohkeampi ja muuta. Otettiin sille kaveriksi täsmälleen saman ikäinen kisu. Niistä on toisilleen niin paljon seuraa ja tykkäävät leikkiä keskenään. Mahdollisimman paljon yritän leikkiä ja puuhata niiden kanssa, mutta toisistaan ne nauttivat eniten :) Pojat kohta 6kk ja kasvavat hurjaa vauhtia!

    • APUA TARVITSEVA

      Mullahan on iha eri ongelma, kissalla on ihan kuiva nenä ja kuumakin vielä. MITÄ TOI TARKOTTAA?????

    • Kisupentu

      Ite tein sillee et vein jonkuu unilelun n.viikoks paikkaan jost hain sit kissan ja otin sit sen mukaan. Unilelu haisi ihan pennun emolle joten laitoin sen ,sen pesään ja pentu ei maukunut öisin sillä se vissiin tunsi olevansa turvassa. Tänää on vähä ollu sanat hukas mut ei se varmaa mitää??;DD Toooosi hyvä neuvo!!;DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe