Mietin tässä vain, että kun kaksois-tyttöjen kastajaiset lähestyy, että ovatkohan tyttöjen nimet liian samanlaiset?
Siis kun yleensä sanotaan ettei kannattaisi antaa lapsille, liian samanlaisia nimiä, kuten vaikka Miia ja Tiia tai Tarja ja Arja.
Omien tyttöjen nimeksi oli suunnitelmissa siis
Sinia Katja-Elena
ja
Minea Venla-Maria.
Ja sitten vielä että minkä nimisiä teidän kaksois-lapsoset ovat?
Kaksosten nimet?
126
30621
Vastaukset
- kukkeli
mä muutaisin sinian ihan vaan siniksi, se tois jo selvän eron ettei tule liian samanlaisia, koska noi kyllä muistuttavat paljon toisiaan :D
Mä tunnen seuraavan nimisiä kaksosia:
Anna ja Kaisa
Satu ja Salla
Annika ja Maria
Matias ja Valtteri
Johannes ja Juhani
Nuita on muutamat kertyny kaveri piiriin :D- sinikka
Sellasia tiedän ku:
Suvi ja Taru
Sara ja Saga
Aada ja Edla - eräs
Mielestäni Sinia kuulostaa Minean kaksossiskolla vähän liikaa siltä, kuin olisi väkisin pyritty saamaan mahdollisimman saman tyyliset nimet tytöille.
Minä tunnen seuraavan nimisiä kaksosia:
Oona ja Nella
Essi ja Elli
Terhi ja Riikka
Mirja ja Marja
Niko ja Toni
Hannu ja Heikki
Sekä kolmoset: Iida, Aino ja Martta - Anonyymi
eräs kirjoitti:
Mielestäni Sinia kuulostaa Minean kaksossiskolla vähän liikaa siltä, kuin olisi väkisin pyritty saamaan mahdollisimman saman tyyliset nimet tytöille.
Minä tunnen seuraavan nimisiä kaksosia:
Oona ja Nella
Essi ja Elli
Terhi ja Riikka
Mirja ja Marja
Niko ja Toni
Hannu ja Heikki
Sekä kolmoset: Iida, Aino ja MarttaVoi mitä massanimiä😄
- Saara
Kauniit nimet olet tytöille valinnut.
Ei nimet niin kamalan samanlaiset ole,
ja jos niistä pidät,
niin älä toki ala enää muuttamaan.
Kaksosia, joita minä tiedän ovat:
Omat tyttöni: Sara-Maria ja Petra-Sofia
Tyttärieni tarhassa olleet tytöt: Sophie ja Marie - säde
Vilho ja Veera
- Vaisnava
Tämmöisiä kaksospareja minä muistan:
Maija & Matti
Juhani & Tapani
Tiina & Heidi
Aki & Petri
Verneri & Valtteri
Anna & Aleksanteri
Aisha & Saulat (pakistanilaisia nimiä)
Omille kaksosillemme, jotka asuvat vielä mahassani, olemme harkinneet nimiksi Rauhaa ja Lahjaa. Semmoista kommenttia on tosin tullut, että ne olisivat liian samantyyliset nimet!
Sinia ja Minea sopisivat kyllä hienosti yhteen, mutta jotenkin tuo Sinia on sen verran erikoinen nimi että lapsi saa sitä joka yhteydessä erikseen tavata. Tai toivottavasti olen väärässä.- Henna
Itse olen identtinen kaksonen. Nimeni on Henna ja siskoni on Henni. Olemme saaneet kuulla todella monelta, että nimet ovat todella samanlaisia..
sitten tunnen seuraavia ´kaksosia
Satu ja Säde
Jaakko ja Emma
Anna ja Eeva - :o)
Sattuipa hauskasti, sillä yhden ystäväni äidin etunimet on Rauha Lahja.
- maiju
ovat hirmu outoja.suorastaan kamalia.Kieli ei taivu....
Voin olla vanhanaikainen,vaikken omille tuplille vanhanaikasia nimiä laittanut
Joona Juhani
Nelli-Maria
Musta on nuo nimet merkillisiä.itse ajattelin nimiä valitessa, etten missään nimessä halua tyyliin-tiku ja taku,Lasse ja leevi,jonna ja konna.
Siinä mitkä mulle merkitsi.
Jos mulle ois tullut kaksi tyttöä oisivat he
Essi Emilia ja Nelli Maria- Random1111111
Juu tää keskustelu on käyty ennen kun mä synnyin😂 Mut mun kaverin nimi on Essi Anni Emilia😏
- amanda
Hienot nimet olet valinnut..eivät todellakaan ole ainakaan minusta liian samanlaiset. Ja kuka siitä edes päättää saako ne olla samanlaiset vaiko eivät. Itselläni on kaksoset Onni ja Olivia. Tarhassa jossa olin työssä oli Viivi ja Valtteri kaksoset.
- hellu
Aivan järkyttävät nimet!!! Oletko ottanut huomioon että kullannuput kasvavat aikuisiksi ja heistä pitäisi tulla vakavasti otettavia ihmisiä?
Ystäväni kaksoset, minun kummilapseni, ovat Elma ja Arvi. Niitä nimiä kehtaa käyttää vielä 70- vuotiaana. Tosin on sitten äitikin 10 vuotta sinua vanhempi.. saattaa olla järki päässä vähän eri tavalla.- Sara84
Minun mielestäni nuo nimet ovat kauniita, ja kyllä Minea ja Sinia käy myös aikuiselle, miksei kävisi?
- Myö vaan. :)
Sara84 kirjoitti:
Minun mielestäni nuo nimet ovat kauniita, ja kyllä Minea ja Sinia käy myös aikuiselle, miksei kävisi?
Mun mielestä Minea ja Sinia ovat mahtavia nimiä. En itse olisi edes keksinyt. :)
- ihmettelijä
vähän törkeetä mennä toisen nimimakua noin jyrkästi haukkuun.eiks oo niin että makuasioista ei kannata kiistellä?:)
kauheelta kuullostaa tuo ikään vetoaminen.järkee ihmisellä voi tulla elämästä riipuen toisilla aiemmin,toisilla myöhemmin.
minea ja sinia ovat enemmän nykyaikaiset kuin elma ja arvi.eletäänhän nyt 2000-lukua - kata
että oikein elma ja arvi....heh mistäs päin maalta ootte kotoisin?:)
kuulostaa maalaisjunttién nimiltä.........en mä kyllä palkkais työnantajana 2000-luvulla mitään elmaa ja arvia, heh kuulostaa vanhojen ihmisten nimiltä!!! - Hienotunteisuus kateissa?
Miten olisi pieni hienotunteisuus, kun asia ei nyt kuitenkaan koske juuri sinua? Asian voi tuoda julki niin monella tyylillä ja tavalla. Toinen nimi toisen mielestä hyvä ja toinen toisen, mutta rakansa kaikella, vaikka tuntisi itsensä kuinka "hyväksi" tahansa! Vai?
- Anonyymi
Myö vaan. :) kirjoitti:
Mun mielestä Minea ja Sinia ovat mahtavia nimiä. En itse olisi edes keksinyt. :)
Ite vaihtaisin Sinian pelkäksi Siniksi et olis Minea ja Sini
- kaksoset tarha-aikanani
nimet olivat saara ja meeri oli helpompi tunnistaa kun toinen oli vilkaampi kuin toinen, pieni luonne ero oli kuulema tuettu jotta heidät erottaisi.
- mhullu
tiina ja liina
- serkku
nimet ovat hyvät!
tässä tuntemani kaksoset:
Ulla ja Liisa
Tuula ja Kaija
Paula ja Eila
Sami ja Tomi
Atte ja Eeli
Marjo, Marjut ja Marja (kolmosia siis)
Janette ja Jasmina
Tino ja Iida
juup eiköhän tossa ollu kaikki..- Helena ja Kaarina
Molemmat nimet ovat aivan "uusia" minulle, mutta ovat kauniita nimiä. Minä olen itse kaksonen ja nimeni on Helena Marjatta ja sisareni Kaarina Kyllikki. Se on vain hyvä että uusia nimiä tulee.
- kaisa
hei!
yhdet söpöt nimet, peri suomalaisia ja nättejä sellaisia jotka olen aikonut antaa omille lapsilleni jos saan kaksoset..
ja ne ovat: sari ja suvi :)!
nimirimpsu menisi näin:
Sari anne maria .....
Suvi elina milena ...
:) kerrothan sitten mitkä nimiksi tuli!
hienot nimet ovat nuo sinunkin ehodotukset, iloista syksyn alkua!- tuplat
Ihan ok nimet. Mun mielestä on kiva kun ei nimet ei oo ihan samantyyliset, siis esim ala samalla kirjaimella. Varsinki ku on samaa sukupuolta. Mun kaksoset on Maija Iida Ilona ja Laura Elli Emilia. Jos jotain yhtäläisyyttä piti hakee niin se oli kolme nimee molemmille. Mun kaksosten ristiäisistä on jo 11 vuotta...
- yks vaan
Sari anne maria ja Suvi elina milena ... hmmm...
Minusta on vähän liikaa että elina ja milena ovat samassa nimessä, ovat niin samantapaisia eikä sovi oikein yhteen.
Parempi vaihtoehto olisi Sari Anni Elina ja Suvi Mari Milena!!!! - haaveissa vainn.
Hassua. Sari ja Suvi, toinen on äitini nimi ja toinen sen siskon alko pikkasen huvittamaan.
Olet kyllä hienot nimet valinnut laita ne. Sinia kuullostaa kyllä erikoiselta, mutta suosittelen. :) Oletko kattonu väestörekisterin (vai mikä se nyt oli) sivuilta löytyykö yhtään siniaa?? Tai miten olisi sina? - apina_fani
Itse tykkään että ne olisi saman tyyliset. Itse en ole kaksonen, mutta tuli tässä mieleen tousta milenasta että olen male. Minua häiritsee että kaukaisemmat kaverit eli sellaiset kenen kanssa olen vähän , niin kirjoittaa nimeni maleena tai matleena. Ei se erityisesti häiritse mutta kuitenkin. Ja jotkut sanookin maleena. Ja voitaisiin hieman kohteliaammin puhua kun toinen keksii nimet nii jo ollaanhaukkumassa!!! Tehkää itse lapset nii saatte ite päättää. Ne on sen lapset ei teidän!!! Itse ehkäpä antaisin yhtwen sopivat ei erillaisrt eikä samanlaiset vaan siitä väliltä ja ihan vaikka ei kaksoset olekkaan niin anyaisin silti saman TYYLISET.
- kaksonen
Mun nimeni on Marika ja siskon nimeni on Monika.
- Tiedän
Tälläisiin tapauksiin olen itse törmännyt elävässä elämässä:
Tommi Teemu
Eero Sakari
Taru Mari
Sari Mari
Sakari Ilmari
Aimo Aarto
Heikki Hannu
Sari Eija
Anna Liina
Elma Elli - yks vaan
antaisin kyllä Minean siskolle nimeksi sen tavallisen Sinin! Mutta taitaapi olla jo myöhäistä teidän perheessä...
Noh, ihan kivat nimet nuokin, ehkä hieman erikoiset...
Tiedän 0-20v kaksosia nimeltään:
Johanna ja Anna
Elli ja Eljas
Pauli ja Petri
Mari ja Meri
Annukka ja Ninnukka
Nella ja Niklas
Helena ja Sinikka
Oona ja Oosa
Tia ja Pia
Aatu ja Aapo - keksitty
Hei!
Mun mielestä olet keksinyt tosi erikoiset ja nätit nimet tytöille..
Meillä vilistää kotona Juuso Jaakko Juhani ja Leevi Kari Kalevi - pörrö
"Omien tyttöjen nimeksi oli suunnitelmissa siis
Sinia Katja-Elena
ja
Minea Venla-Maria."
Mun kieli sanoo kokoajan Minnea, en "osaa" sanoo sitä yhellä N:llä.. :)
Muuten olis Minea & Venlaki ollu hyvä yhdistelmä. Erikoisia nimiä molemmat, mutta eivät muistuta toisiaan.. :)
Mitkäs nimet tuli?- kaksosten äiti
olla aika konservatiivinen; meillä nimet ovat
Johanna Tea Tuulikki
Susanna Satu Sinikka
Nimet ovat ihan hyvät, valitsetpa mitä vain oman harkintasi mukaan; nimiä on nykyään niin monenlaisia, eiköhän ne ole lapset koulussakin jo tottuneet vaikka minkämoisiin..
- Hailie
Sinia ja Minea on kummatki tosi kivoja nimiä, eikä ne oo mun mielestä liian samalaiset. Ite tunnen nämä kaksoset:
Jasmin & Jemina
Suvi & Satu
Miro & Roni- hohhoijaa
Onko Jemina ikinä sopiva nimi kenellekään? Roni nimisiä koiria on tullut vastaan useampikin.
Sini on hauska nimi, mutta a siinä on liikaa, sillä hän joutuisi korjailemaan nimensä kirjoitusasua koko ikänsä kaikkiin virallisiin papereihin, kun virkailijat luulisivat a-kirjainta ylimääräiseksi.
Minea on Waltarin Sinuhesta, se tyttö, joka taisteli Minotaurusta vastaan labyrintissa.
Monen nimen historia on mielenkiintoinen. Kirjastoissa on useampiakin kirjoja, joissa niistä kerrotaan.
- hippie
Nimet on kivoja, paitsi että sinia on erikoisempi nimi kuin minea...
Itsen tiedän seuraavat kaksosten nimet:
Netta ja Noora
Noora ja Laura
Annastiina ja Kristiina
Olli ja Ossi
Mirja ja Merja
Tiina ja Niina
Eero ja Lauri
Heli ja Juha
Emmi ja Eetu
Myös muita, mutten nyt muista... - *näkymätön*
kaksoset, jotka mä tunnen:
Milla ja Samu
Santeri ja Eveliina
Jiro ja Miro
muita:
Niina ja Riina
Lea ja Nea (Leea ja Neea)
Niina ja Niko
Miia ja Tiia
Thomas ja Niklas
Enni ja Edit
Enni ja Jenni
Silva ja Mirja
Teemu ja Tomi
Ville ja Niko
Roosa ja Oona
Wilhelmiina ja Tuomas- jennifer.a
mun kuulemia tuplien nimiä
Leena ja Tiina
Miro ja Roni
Jimi ja Juulia
Julius ja Julia(liian lähellä toisiaan)
Max ja Mea(Mea on kuulemma latinaa ja tarkoittaa "minun tyttöni"
Miro ja Mira(eiiiii taas muistuttavat liikaa toisiaan)
Mette ja Nette......
Janetta ja Janette....
AAAAPUVA!!!
Noh jokainen päättää itse=))))) - emmiliina
tuntemiani:
laura ja noora
nea ja rea
jesse ja anukaisa
onnistunein yhdistelmä mielestäni tuo laura ja noora: erilaiset mutta samanhenkiset - noi nimet
jennifer.a kirjoitti:
mun kuulemia tuplien nimiä
Leena ja Tiina
Miro ja Roni
Jimi ja Juulia
Julius ja Julia(liian lähellä toisiaan)
Max ja Mea(Mea on kuulemma latinaa ja tarkoittaa "minun tyttöni"
Miro ja Mira(eiiiii taas muistuttavat liikaa toisiaan)
Mette ja Nette......
Janetta ja Janette....
AAAAPUVA!!!
Noh jokainen päättää itse=)))))Janetta ja Janette on niin samanlaisia, että ei oikeastaan saisi antaa..tai kirkko ei suosittele sellaisia. Esim. naapurini Mari ja Maria hylättiin samanlaisuuteen vedoten.
- utlias
Joko on ristiäiset pidetty? Miten ratkaisitte nimiongelman? Mikä mielipide lasten isällä on näihin ehdotuksiin?
- äiti...
meidän kaksoset ovat Sara ja Vilma 3kk
mukavat nimet nuo mitkä ajattelit antaa vauvoillesi.
Onnea kaksosista =) - tyyppi
äiti... kirjoitti:
Onnea kaksosista =)kivan kuuloset nimet, ne sopivat hyvin yhteen.
ja tämä kysymys on Hennalle: Minkä ikänen oot, sillä mä tunnen yhet kaksoset jotka on Henna ja Henni - Vilma-emilia
äiti... kirjoitti:
Onnea kaksosista =)kälviältä kotoisin? Katsos erään hyvän ystäväni serkkujen nimet ovat Sara ja Vilma, kaksosia, ja Vilma on täyskaimani. No, jos on sama henkilö kyseessä, niin terkkuja Vilma Emilialta Kokkolasta!
- Ratkaisu
Mitkä nimet valitsit tyttösillesi?
Mitä sanoivat muut sukulaiset? - Marja tutkii
Hei!
Onpa mielenkiintoinen keskustelu! Olen suomen kielen opiskelija ja tutkin kaksosten nimeämisperusteita. Eli minulle saa lähettää kaksosten nimiä ja älyttömän kiinnostunut olisin nimeämisperusteista. Jos tiedätte kaikki etunimet niin sitä parempi. Eipä ole minun aineistossani (700 nimiparia siis) yhtään Minea & Sinia -paria, kuulostaa kauniilta...
Marja- asiaa paljon pohtinut
Pyysit lähettämään kaksosten nimiä. Mietin aikoinaan ankarasti asiaa, lopulta päädyin Venlaan ja Oonaan. Kuvittelin olevani erittäinkin omaperäinen mutta huomaan että varsinkin viime vuosina molempia on alkanut esiintyä vähän liiankin runsaasti. Koko nimet ovat:
Venla Anna Kaarina (viimeisin vuosikymmeniä sukumme historiassa kiertänyt)ja
Oona Ellinoora.
(Oonasta piti tulla ensin Veera, mutta olen itse syntynyt Veeran nimipäivänä ja ajattelin, ettei lapsella sitten ole yhtään "omaa päivää" vuodessa ja muutin suunnitelmia)
Ajattelin myös
Sanni ja Marleena ; )
Katariina ja Anniina
Nea ja Noora
Anna-Leena ja Linnea (mahdollisimman erilaiset)
ja poikien nimiksi
Eetu ja Eppu
Matias ja Mikael
ja mitä niitä nyt vielä olikaan.
Nimien miettiminen oli hauskaa!
T. Venlan ja Oonan äiti - ihanat nimet, nykyaikaiset...
asiaa paljon pohtinut kirjoitti:
Pyysit lähettämään kaksosten nimiä. Mietin aikoinaan ankarasti asiaa, lopulta päädyin Venlaan ja Oonaan. Kuvittelin olevani erittäinkin omaperäinen mutta huomaan että varsinkin viime vuosina molempia on alkanut esiintyä vähän liiankin runsaasti. Koko nimet ovat:
Venla Anna Kaarina (viimeisin vuosikymmeniä sukumme historiassa kiertänyt)ja
Oona Ellinoora.
(Oonasta piti tulla ensin Veera, mutta olen itse syntynyt Veeran nimipäivänä ja ajattelin, ettei lapsella sitten ole yhtään "omaa päivää" vuodessa ja muutin suunnitelmia)
Ajattelin myös
Sanni ja Marleena ; )
Katariina ja Anniina
Nea ja Noora
Anna-Leena ja Linnea (mahdollisimman erilaiset)
ja poikien nimiksi
Eetu ja Eppu
Matias ja Mikael
ja mitä niitä nyt vielä olikaan.
Nimien miettiminen oli hauskaa!
T. Venlan ja Oonan äitiomat kaksoseni ovat Sara sofia ja Jiro Oliver...
- Tupla_mama
ihanat nimet, nykyaikaiset... kirjoitti:
omat kaksoseni ovat Sara sofia ja Jiro Oliver...
Hih, meni kiireessä nimimerkki ja otsikko sekaisin....tekevälle sattuu!;)
- tuplis2
Ihanat nimet, mistä onkaan moiset tullut?
Ei yhtään samankaltaiset, siis liian samankaltaiset. Eri kirjaimilla kun alkavat, niin anna vaan.
Minun kaksosilla on aivan liian samankaltaiset nimet, Viivi Johanna ja Vili Petteri, mut mies päätti, ni se oli sillä selvä.
Itse olisin antanut nimiksi Jemina ja Joonatan, mut ehkä kolmannelle joskus- onlykissa
3vkaksostytöt Jenny ja Julia 4kk kaksoset Jemina ja Julius
- girlie_85
meillä on kanssa äitillä identtiset kaksostytöt
nimet on anniina ja anneliina... - :o)
Antti ja Matti
Päivi ja Tuuli
Tiina ja Niina
Leena ja Markku
Laura ja Noora
Eeli ja Miika
Joni ja Jori
Jenni ja Tiina- tai tiedän
kaksoset, oiden nimet on
Satu ja Sari
Hanna ja Laura
Laura ja Lotta
Valtteri ja Vertti
Henni ja Heidi
Sari ja Mari
Riina ja Saana
Mila ja Miko
ja sisarukset nimetään
Assi ja Essi
Satu ja Taru
Riikka ja Reetta
Tiina ja Jaana
Ville ja Kalle
Eetu ja Aatu - Anonyymi
tai tiedän kirjoitti:
kaksoset, oiden nimet on
Satu ja Sari
Hanna ja Laura
Laura ja Lotta
Valtteri ja Vertti
Henni ja Heidi
Sari ja Mari
Riina ja Saana
Mila ja Miko
ja sisarukset nimetään
Assi ja Essi
Satu ja Taru
Riikka ja Reetta
Tiina ja Jaana
Ville ja Kalle
Eetu ja AatuJoo tiesän ketju vuodelta 2004 mutta tulipahan selattua nii haluan nyt itsekkin jakaa muutaman kaksosparin
Piitu ja Elli
Seita ja Selina
Jonna ja Jaana
Inka ja Ella
- Maria84
Tosi kauniit nimet. Tuo Sinia kuulosti aluksi vähän oudolta, mutta kun sitä makusteli, niin sehän on aivan upea :) Tässä muutama nimipari, joita tunnen
Nelli ja Noora
Matti ja Mikko
Maria ja Miia
Saana ja Saga
Wilma ja Minttu
Matti ja Jussi
Roosa ja Roope
Johanna ja Laura
Outi ja Liisa
Oliver ja Olivia (saamelaisia)
Nuo ja Matti&Jussi ja Matti&Mikko -yhdistelmät on hieman kuluneita ja liian samanlaisia... - ansku
taina ja tanja
sara ja mona
ville ja kalle
otto ja aarne
erkki ja heikki
sari ja satu - Reeta
Kavereitani.
Jarkko ja Johanna
Mikko ja Jukka
Satu ja Lumi
Aili ja Raija
Samuli ja Susanna - Nalle
Tosi kivat nimet! Omat kaksoseni ovat Emmi Ida-Maria ja Eetu Rami-Eemeli. Tyttärelläni ovat tytöt Minttu Anna Maaria ja Minea Anni Marie. Ja poikani esikoinen Anselmi Maryyi Mikael. Kaikki nimethän aluksi tuntuvat "oudoilta", mutta kun niitä aikansa mainitsee huomaa, että lapsihan on juuri se miksi häntä kutsumme. Olkaamme siis ylpeitä nimistämme ja ihmettelyt ja supinat pois. Onhan se vanha sananlasku vieläkin voimassa; EI NIMI MIESTÄ PAHENNA EI MIES NIMEÄ! Hyvää vuoden jatkoa ja pitäkää huolta lapsistanne!
- blojjs
jos mä saisin kaksoset, niin antaisin nimiksi
Fia Annika ja Fanny Erika - blojjs
tuntemiani kaksosia:
Mari & Taru
Anna & Elina
Anna & Elli
Niina & Nina
Eetu & Aatu
Juulia & Mirella - mammuttimamma
Meidän kaksoset on Vanessa ja Veronica. Piti niistä tulla ihan muuta, mutta lopulta kuitenkin päädyttiin noihin.
- Tirppanen86
Vanha ketju mutta ajattelin huvikseni nimetä tänne muutamat kaksoset jotka tiedän:
Minna & Miia
Anna-Liisa & Eeva
Miia & Tiia
Sanna & Jonna
Noora & Laura
Anu & Niko
Vilho & Tilda
Omani ovat Lenni ja Eemi. Supisuomalaiset, mutta pikkuisen harvinaisemmat nimet, sopivat meitin ukoille ku nenä päähän.- ´84 äiti x4
Mä muistan, kun itteeni mietitytti nimi asia.. Hienoja nimiä olet(te) keksiny.
Älä anna muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa omaan mielipiteeseesi. Itse lapsesihan nimeät ja kutsut. :)
Terveisin Jenny Jaminan ja Janna Eeva Aletan äiti (hehee.. isommat sisarukset ovat Jami ja Janni)... - kaksosäippä
´84 äiti x4 kirjoitti:
Mä muistan, kun itteeni mietitytti nimi asia.. Hienoja nimiä olet(te) keksiny.
Älä anna muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa omaan mielipiteeseesi. Itse lapsesihan nimeät ja kutsut. :)
Terveisin Jenny Jaminan ja Janna Eeva Aletan äiti (hehee.. isommat sisarukset ovat Jami ja Janni)...Meiltä löytyvät Eeli ja Ella
muita kaksospareja:
Antti ja Anu
Alexandra ja Belinda
Sara ja Julia
Siri ja Saara
Helmi ja Irene
Tuukka ja Topias
Amanda ja Benjamin - I tai E
kaksosäippä kirjoitti:
Meiltä löytyvät Eeli ja Ella
muita kaksospareja:
Antti ja Anu
Alexandra ja Belinda
Sara ja Julia
Siri ja Saara
Helmi ja Irene
Tuukka ja Topias
Amanda ja BenjaminJos saisin kaksostytöt antaisin nimeksi Isla ja Ira tai Iiris ja Edit. Jos kaksospojat, niin Ilija ja Elias.
- piipi2
mulla on Rianna Fiina Emelia ja
Rita Alisa Elmiira- Yksinen1
En ymmärrä miksi ihmiset antavat kaksosille saman nimen! Siis Elias ja Ilija ovat itse asiassa sama nimi, samoin kaikki Mariasta johdetut Mia, Marja, Marjo, jne. Myös Juhani, Johannes, Juha, jne. ovat samaa nimeä.
- ....................
Mun isoäiti kun kastettiin identtisen siskonsa kanssa niin pastori meni tytöissä sekaisin ja nimet menivät väärin päin, mutta mitäpä tuo nyt sitten oikeastaan haittasi...:)
Nimet on Aino ja Annikki - minuutin nuorempi
Olen kaksonen ja tiedän että samanlaiset nimet menevät helposti sekaisin. Minun ja siskoni nimet menevät vieläkin isältämme sekaisin. Sanoessaan nimemme tulee ensin puolikas "väärän" tytön nimestä loppu onkin sitten oikeaa nimeä. Olemme Nea ja Nina eli Ninni. Isä puhuttelee meitä nimillä Neinni ja Ninnea. Äänemmekin ovat niin samanlaiset että puhelimessa eivät aina äiti ja isäkään erota meitä. Pituus eromme on aina suurin piirtein 8 cm. Neuvoisin kaikkia kaksosten vanhempia aina erottelemmaan kaksoset mahdollisimman hyvin. Kaksosia ei saa niputtaa tai tehdä heistä toistensa klooneja. Tämä niputus hankaloittaa heidän elämäänsä myöhemmässä vaiheessa. Jos kaksoset ovat hyvin kiintyneitä toisiinsa heitä voi olla hankala erottaa tai yksilöllistää enää silloin kun he ovat eläneet koko lapsuutensa ja nuoruutensa yhtenä henkilönä.
- Sepukka--
ja vielä sen lisäksi että olemme todellakin identtisesti toistemme näköisiä, meille on annettu nimet Sanni ja Senni. Arvaatte varmaan onko meitä koskaan opittu kunnolla erottamaan tarhassa, koulussa jne???
Jopa hyvät ystävät ei aina erota meitä jos ollaan porukassa. Mutta sitten hetken päästä ne kuitenkin huomaa. Olemme nyt 18v ja onneksi nyt vähän erilaiset hiukset. Mutta valitettavasti meillä on aika sama maku vaatteiden suhteen, ja usein vieläpä tietämättämme ollaan ostettu joku ihan sama vaate!
Voin kertoa että ei aina niin kivaa..ois ees nimet vähän erilaiset!
Mutta ei me haluta kumpikaan et toisilla nimillä sanotaan, kun koko ikä jo sanottu etunimillä. Toiset nimet on Julia ja Emilia, et ne on sentään erilaiset. Mut en mä tykkäis olla Emilia, oon mieluummin Senni. - kalanaama
Sepukka-- kirjoitti:
ja vielä sen lisäksi että olemme todellakin identtisesti toistemme näköisiä, meille on annettu nimet Sanni ja Senni. Arvaatte varmaan onko meitä koskaan opittu kunnolla erottamaan tarhassa, koulussa jne???
Jopa hyvät ystävät ei aina erota meitä jos ollaan porukassa. Mutta sitten hetken päästä ne kuitenkin huomaa. Olemme nyt 18v ja onneksi nyt vähän erilaiset hiukset. Mutta valitettavasti meillä on aika sama maku vaatteiden suhteen, ja usein vieläpä tietämättämme ollaan ostettu joku ihan sama vaate!
Mutta ei me haluta kumpikaan et toisilla nimillä sanotaan, kun koko ikä jo sanottu etunimillä. Toiset nimet on Julia ja Emilia, et ne on sentään erilaiset. Mut en mä tykkäis olla Emilia, oon mieluummin Senni.Tää on tosi mielenkiintonen keskustelu :) Itsellä ei ole vielä lapsia, mutta pistän tähän kaksospareja, joita tunnen/tiedän:
Juhani & Pekka
Julia & Jasmina
Anna-Maria & Eero
Juhana & Elina
Hannele & Christina
Ilse & Elise
Patrik & Petteri
Peppi & Miska
Hanna & Annika
Tykkään siitä, että lapsilla on joko ihan erilaiset, tai sitten saman henkiset nimet, kuten Sanna & Minna, Simo & Ismo, kun taas täysin övereitä on tyyliin Mari ja Meri, Heli ja Helinä jne. Sepukka-- kirjoitti:
Mutta ei me haluta kumpikaan et toisilla nimillä sanotaan, kun koko ikä jo sanottu etunimillä. Toiset nimet on Julia ja Emilia, et ne on sentään erilaiset. Mut en mä tykkäis olla Emilia, oon mieluummin Senni.Mulla Milla ja Sinna (-03). Ei tahtois kumpikaan olla toistensa kanssa missään tekemisissä vaan ei oikein muu auta.
- Mercie
Kaksosten nimet ovat Nea ja Daniel :) He ovat nyt 8kuukautta vanhoja. Itse halusin siitä huolimatta että ovat kaksoset niin laittaa ihan erilaiset nimet.. eli en halunnut laittaa edes samalla kirjaimella alkavia nimiä vaikka monet meille sanoivatkin että heidän nimet pitäisi alkaa samalla kirjaimella kun kerran ovat kaksosia.. :O Mutta minusta nuo sinun nimiehdotukset kaksosillesi kuullostavat kivoilta :)
- jenna.
Mun tuntemia kaksosia:
Suvi ja Saara
Saga ja Betta
Emilia ja Juho
Aatu ja Peetu - kerron näit pareja.
jenna. kirjoitti:
Mun tuntemia kaksosia:
Suvi ja Saara
Saga ja Betta
Emilia ja Juho
Aatu ja PeetuEli meillä on suvussa paljon kaksosia. esim. minä ja mun sisko: Leena Kaarina ja Hanna Maria. Mun tytöt taas on Annika Mea Ulriikka ja Erika Nia Larissa.
Ja näitä tunnen/oon kuullut:
Emil ja Eelis
Alisa ja Ilona
Rasmus ja Elli
Fanni ja Annika
Onni ja Pyry
Eero ja Meri
Satu ja Taru (nää on aika hassut :)
Noora ja Veera
VIlle ja Vilma
Maria ja Juuso
Marja-Kaisa ja Markus
Tomi ja Roni
Janna ja Enna
Susanna ja Petri
Mariina ja Anniina - millinn
kerron näit pareja. kirjoitti:
Eli meillä on suvussa paljon kaksosia. esim. minä ja mun sisko: Leena Kaarina ja Hanna Maria. Mun tytöt taas on Annika Mea Ulriikka ja Erika Nia Larissa.
Ja näitä tunnen/oon kuullut:
Emil ja Eelis
Alisa ja Ilona
Rasmus ja Elli
Fanni ja Annika
Onni ja Pyry
Eero ja Meri
Satu ja Taru (nää on aika hassut :)
Noora ja Veera
VIlle ja Vilma
Maria ja Juuso
Marja-Kaisa ja Markus
Tomi ja Roni
Janna ja Enna
Susanna ja Petri
Mariina ja Anniinajoita tunnen:
Elisa ja Sanna
Karoliina ja Susanna
Nella ja Malla
Jani ja Juho
Annamiina ja Ellinoora
Salla ja Laura
Satu ja Suvi
Sara ja Säde
- ToniNiko
Toni ja Niko. On ilmeisesti muitakin tämän nimisiä kaksosia. Toiset nimet alkaa samalla kirjaimella.
Jos olisivat olleet tyttöjä, niin nimiksi olisi annettu Noora ja Veera.
Mielestäni Minea ja Sinia on tarpeeksi erinlaiset nimet. S- ja m-kirjain kuulostaa kuitenkin niin erinlaiselta ettei noissa mene sekaisin.
Tyttönne on jo saaneet nimensä. Tuliko heistä tuon nimiset kuin suunnittelitte? - minna15
Meillä kaksoset ovat nimeltään Ella ja Ossi, 1,5v.
- neljän mutsi
tytöt, ei-identtiset kaksoset 6v
Neea Anniina ja Kiia Eveliina
En olisi halunnut näin samantyylisiä nimiä tytöille, mutta olivat ainoat nimet jotka kävivät myös miehelleni. Ehdottelin esim. Neea ja Oona tai Kiia ja Ronja - yhdistelmiä.
Muita tuttuja kaksosia:
Saara ja Sini
Aino ja Ella
Nelli ja Peppi
Helmi ja Alma
Aleksi ja Pekka
Minna ja Johanna - kolmenmama
neljän mutsi kirjoitti:
tytöt, ei-identtiset kaksoset 6v
Neea Anniina ja Kiia Eveliina
En olisi halunnut näin samantyylisiä nimiä tytöille, mutta olivat ainoat nimet jotka kävivät myös miehelleni. Ehdottelin esim. Neea ja Oona tai Kiia ja Ronja - yhdistelmiä.
Muita tuttuja kaksosia:
Saara ja Sini
Aino ja Ella
Nelli ja Peppi
Helmi ja Alma
Aleksi ja Pekka
Minna ja Johannakohta puolivuotiaat ei-identtiset poikamme ovat Sampo Simeon ja Valo Oskari
- Wallu89
Mun naisystävän kaksoset on jerry ja jenny.Must tosi kivat nimet.Lasten isä on jenkki niin sieltä tulevat.Ihan kivalta musta sun nimivalinnat kuullostaa eikä nbe mun mielestä ole liian samanlaiset.
- yh
minun kaksoset on milla emilia ja joonatan mikael ja jos vielä kaksoset saisin, tytyn ja pojan ne olisi milena ja joakim. nimen pitää tuntua itsestä omalta omalle lapselleen eikä ajatella liiemmin toisten reaktioita.
- olenkiltti
Kamalat nimet nuo Sinia Katja-Elena ja Minea Venla-Maria!!!!!!
- Pe
Muutaman vuoden myöhässä vastailen mutta vastaampa silti. Minea ihana nimi, meillä sen niminen tyttö joka syntyi 2005.
Tässä kaksosia joita itse tiedän:
Kiira ja Jonna
Eetu ja Matti
Enni ja Essi
Anna ja Emma
Ada ja Ida
Sofia ja Saranna - 2011
Vastaanpa minäkin, mikäli joku vielä miettii kaksosten nimiä. Yritin löytää kuitenkin keskenään erilaisia nimiä:
Anna Sofia, Anna Linnea
Inga Alisa, Inga Annina
Henna Annina
Linnea Evelina
Henna Annina
Maria Linnea
Henna Inari
Johanna Vikroria
Nella Lydia, Nella Maria, Nella Elisa
Tessa Sylvia, Tessa Julia, Tessa Alisa
Annina Elisabet
Linnea Evelina
Annina Elisabet
Amanda Evelina
Anne Katri
Nina Maria - anligas
Mitä nimiä suosittelisitte identtisille kaksoistytöille? Niiden pitäisi olla kansainvälisesti tunnettuja, koska me asumme töitteni vuoksi eri maissa ja minä olen kotoisin Etelä Amerikasta.
- Teresa75
Adele- Micaela ja Amalia-Charlotta:)
- anglias
Teresa75 kirjoitti:
Adele- Micaela ja Amalia-Charlotta:)
Kiitos vastauksestasi! Todella hienoja nimiä!
- E-amerikan tyttö
Elle ja Adele
Julia ja Maria
Valeria ja Olivia
Sara ja Lisa
Alexa ja Elisa
- eas|
Tunnen/tiedän:
Mari ja Sara (identtiset)
Mira ja Mia (identtiset)
Tino ja Tomi (identtiset)
Benjamin ja Teemu
Ville ja Venla
Ragnar ja Rasmus (identtiset)
Veljellä kolmoset , poika Miro ja identtiset kaksostytöt Joy ja Jae.
Omat kaksostytöt taas nimeltään Charlie ja Dakota. - minäpä vaan
Meillä kotona sukat viuhuen juoksee Miku Verner ja Reko Asser..
- fmr
meillä Sointu ja Sylvi. Isosikon nimi on Stella.
- rumppa-
Sara ja Sofia
Jasper ja Joona
Heidi ja Hanna
Tommi ja Teemu
Elias ja Iivari
Anna ja Saara
Eevi ja Elsa
Niklas ja Nikodemus
ja kolmosia:
Liana, Oliver ja Daniel
Veea, Iia, Iina
Niilo, Veeti ja Leevi
Emmi, Elina ja Eveliina(kutsumanimi-etunimi joku muu) - auuuuuuuuuu
Oon miettinyt aina että antaisin kaksosille ihan erilaiset nimet esim. tytöille Isla Aleksandra/ Taika Serafiina tai pojille Eemil Aleksander/ Asla Kaspian.
- finlandsvenska
Pojille Joel Kristian ja Emil Joonatan
Tytöille Hanne Anna-Sofia ja Mikaela Martha Amanda ;-)
Simply the best. - dkkkkkkkkkkkkk
Tunnen tällaisia:
Lauri ja Simo
Eero ja Juho
Eero ja Olli-Pekka (Olli-Pekkaa kutsutaan kavereiden kesken oopeeksi)
Hanna ja Annika
Saara ja Stiina
Jessica ja Janica - tuplaäippä
kivat nimet! :)
Itsellä on kaksoset Eevi ja Inka. Emme halunneet aikoinaankaan liian samanlaisia nimiä, ja noihin sitten päädyttiin. Mielestäni Sinia ja Minea ovat tarpeeksi erilaiset nimet.
Itse tunnen kaksosia:
Aapeli ja Elias
Emilia ja Elisa
Mari ja Sari
Pinja ja Aksel
Vilho ja Lauri
Jarkko ja Jere
Cecilia ja Emilia - ....hh...
Tiedän
Veera & Elina
Emma & Emmi
Emmi & Enna
Simo & Mikael- A ja B
Anna ja Isabella
- Bebeí
Oona ja Venla
- Millan & Roosan äiti
Meillä on Milla ja Roosa.
- duni-
Minusta aivan ihanat nimet, etenkin Sinia, koska yksi kirjain saa niin tylsän ja tavanomaisen Sinin kuulostamaan ihan erilaiselta. Ihan tarpeeksi erilaiset nimet mielestäni!
Minä tiedän kaksoset:
Jani & Jari
Senni & Sanni
Jo on mielikuvituksettomia vanhempia.. - 11-v tytteli
Sinia ja Minea ovat ihanat nimet ♥
- jiiz125
Jatta ja Jenna : )
- Sweetstyle
Tiedän
Marko ja Elina
Rianna ja Riia
Jonna ja Johanna
Sisarukset
Daniel ja Linus
Eemeli ja Valtteri
Daniela ja Jonne, Dannu ja Jonne
Jemina ja Joanna
Juho ja Jenna
Jere ja Niko
Sofi ja Suvi - Poeme3
Omani kaksoset ovat Sara ja Sami.
- kaksonen4
Oli mielenkiintoista lukea listaa ja katsoa, että löytyykö sieltä oma ja siskoni nimi, mutta eipä löytynyt ainakaan vielä! ;)
- jasssuuuuusususuusus
Mä oon kaksonen :)
Jasmine ja Jade
t:Jassu- jassusuusususausuusu
...ja mun mummo on Ingrid ja sen kaksoisveli on Bror :)
t:jassu
- Kaksonen itsekin
Vastaanpa nyt vielä useamman vuoden takaiseen ketjuun, koska silmiin osui. Ehkä joku muukin vielä eksyy tänne.
Itse olen kaksonen ja olen ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni siitä, että he antoivat minulle ja sisarelleni toisistaan poikkeavat nimet! Älkää herranjumala antako liian samanlaisia nimiä tai kasvattako lapsianne muutenkaan "yhteen", kohdelkaa yksilöinä, kuin tavallisina sisaruksina! - höpönlöppö2222
Nätit nimet Sinia ja Minea!
Meillä on Aada ja Oona :)- Viiiremä
Mä tiedän erään perheen, joilla on kans Aada ja Oona. Ovat vasta vauvoja. :)
- Manetta
Meillä on kaksoset Mette Maria ja Anette Aurora. Anettaa on kutsuttu välillä nimellä Netta :)
- Manetta
Meni päin puutaheinää nyt kyllä.. Siis toisen tytön nimi on Anette ja kutsutaan välillä nimellä Netta :D Meni kirjoittaessakin näköjään vahingossa (p)Anetta(a).. Likainen mieli, ikuinen ilo.
- tytöt -09
Meillä tytöt Alisa ja Olivia
- 6 girlies
Meillä kaksi kaksosparia ja kaksi ei-kaksosta. Ja kaikki tyttöjä.
Amanda Ella Maria 17
Olivia Anna Sofia 17
Nora Ida Emilia 15
Vera Ada Ellen 15
Pihla Rosa Iiris 13
Pinja Lilja Erica 12
Pinja ja Pihla ovat hekin jotenkin kaksosmaisia, vaikka ikäeroa kokonaiset 11kk (syntyneet samana vuonna ja ovat samalla luokalla). - oujeababyt
Ja sen nimi oli Laura Jenna Elli Noora Aleksandra Camilla Jurvanen, ja silmät kuin alakerran Ramilla ja Mamilla. Kai toisella kaksosel on sentää eri isukki??
- Moih
Moi! Päätinpä minäkin tulla tänne vielä vastaamaan, vaikka onkin hieman vanhahko viestiketju tää.. Eli siis itse olen identtinen kaksonen ja nimeni on Mari ja siskon nimi on Hanna. Muita kaksosia, joita tunnen/tiedän:
Minna ja Merja
Oona ja Veera
Matias ja Anton
Tuuli ja Mari
Riina ja Oskari
Sanni ja Viivi
Sonja ja Vilppu
Vili ja Pyry
Jenna ja Henna
Minna ja Merja (tiedän siis kahdet samannimiset kaksoset)
Emilia ja Susanna
Mika ja Minna
Noi nyt tuli ensimmäiseksi mieleen :) - PaskojaNimiäVuodesta1995
Itse olisin laittanu
Tytöille: Anna ja Maria
Pojille: Aleksi ja Olavi
Tytölle ja pojalle: Anna ja Aleksi - Anonyymi
Hei tässä mietin nimiä kaksos tytölle ja pojalle. Olen etsinyt netistä ja kysellyt tutuilta mutta en ole löytänyt sopivia nimiä😟 voisitteko ehdotella eri tyttö ja poika kaksosten nimiä?
- Anonyymi
Erno ja Jarno
Joel ja Samuel - Anonyymi
Meidän kaksosten nimet ovat Riepupetteri ja Yrttimaaria.
- Anonyymi
Jakorasia ja Kiimapillu.
- Anonyymi
Lucas ja Marcus tuolla nyt tappalee jostain legoista vissiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363955- 871939
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151821Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531420Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321348VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033