Nurmikkomme ei kasva

huolissaan

Istumme uuden nurmikon n. reilu kk sitten. nurmikko lähtikin kasvamaan aika hyvin. Mutta ensimmäisen leikkauskerran jälkeen alkoi oireilu.

Nurmikko on, varsinkin keskialueelta(muttakin laajalta alueelta), kellastunut ja hitaasti kasvavaa. Paikkapaika erittäin harvaa. Väri on suurelta osin haalea. paikka paikoin nurmikko kasvaa normaalisti syvän vihreänä, varsinkin etupihalla, juuri siinä kohtaa jossa multakasamme oli aika pitkään.
Myös takapihalla on muutamia pieniä hyvin kasvavia saarekkeita.

Siementen istutusten yhteydessä levitimme pinnalle kekkilän yleislannoitetta.

Eräs puutarhuri suositteli että nurmikkoa tulisi vain kastella(silloin oli lämmin n. 8 päivää kestävä sateeton jakso). sen jälkeen vettä on tullut kyllä aika reippaasti taivaaltakin. Lannoitetta ei suositellut.

Mutta voisiko tuo kuitenkin johtua voiman puutteesta? Mitkä ovat riskit jos lannoitan tuolla samaisella kekkilän lannoitteella? Vai kenties kanan kakalla?

5

1303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistunut

Laitoin nurmikon kylvön yhteydessä kylvöalueelle kalkkia sekä Kekkilän yleislannoitetta ja olen pitänyt nurmikkoa suht pitkänä -> uutta nurmikkoa ei saisi leikata liian usein ja eikä liian lyhyeksi koska aurinko polttaa sen vanhaa nurmikkoa herkemmin. Lisäksi uusi nurmikko vaatii n. ensimmäisen kuukauden ajan liki päivittäistä kastelua mikäli ei sada.

• Helvi

Anteeks nipotus, mutt kuulostaa hassulta kun joku kertoo istuttavansa siemeniä. Yksi kerrallaan kai työntää maahan. Hei mutta sekin on kylvämistä.

Siemenet siis kylvetään.
      Sori:)

• Jahas

sun nurtsis tarttee typpeä siksi se kellastaa.
      Ostappas yleislannoitetta ja laita pikkaisen keltaisiin kohtiin ja vähän muuallekkin.

• nurmikko hemmo

käy katsomassa www.esbau.fi sivuilta oikeanlaista lannoitetta,niin kyllä kasvaa.toimi ainakin meillä todella hyvin

• juugo

..Mersu ilmeisestikin. Aika vakuuttavat tuotteet..taidampa kokeilla ensi keväänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe