VW Vento 1.9 TD vm.97

Kulutus

Onko kellään kokemuksia, mitä kyseinen auto kuluttaa matka- ja kaupunkiajossa?

9

2768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulutus

Jäi mainitsematta, että kulutus on ollut matka-ajossa huikeat 7ltr/100km. Laskin vuoden keskikulutuksen, joka on myös 6,7ltr/100 km.
      Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko ajan olen päivitellyt tuota kulutusta! Lieköhän ent.omistaja tehny jotain virityksiä autoon siinä toivossa, että auto olisi ripeämpikulkuinen.
      Kiinnostais vaan tietää, mikä vikana...

• Kulutus

Jäi mainitsematta, että kulutus on ollut matka-ajossa huikeat 7ltr/100km. Laskin vuoden keskikulutuksen, joka on myös 6,7ltr/100 km.
      Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko ajan olen päivitellyt tuota kulutusta! Lieköhän ent.omistaja tehny jotain virityksiä autoon siinä toivossa, että auto olisi ripeämpikulkuinen.
      Kiinnostais vaan tietää, mikä vikana...

• pdi96

Tuon auton pitäisi kulkea n.5,5l/100 km tien päällä ja litran verran enemmän kaupungissa.
        Jos kulutus on noin suuri voi olla että suuttimien paluupuolen löpöletkut vuotaa tavaraa tielle ,helppo vaihtaa uudet eikä tarvikeliikkeessä juuri mitään maksa(3,2mmletkua).

• Kulutus
        pdi96 kirjoitti:

Tuon auton pitäisi kulkea n.5,5l/100 km tien päällä ja litran verran enemmän kaupungissa.
        Jos kulutus on noin suuri voi olla että suuttimien paluupuolen löpöletkut vuotaa tavaraa tielle ,helppo vaihtaa uudet eikä tarvikeliikkeessä juuri mitään maksa(3,2mmletkua).

Tarkistettiin suuttimen letkut ja ne vaikuttavat kuivilta eli ei pitäisi niistä vuotaa.
        Viimeisin kulutuslukema oli muuten 7ltr/100km (noin puolet kaup.ajoa ja matka-ajoa). Eikä tosiaan millään raskaalla kaasulla.

• Passat

kuulostaa suurelta kulutukselta verrattuna passattini (90 hv) n.5 l maantiekulutukseen (ilmastointi päällä ja karvan yli sallitun) ja reilun 6 l yhdistettyyn. Auto vm -99. Luulisi kevyemmän kulkevan vähemmällä.

• Golf TDI "old skool"

Nyt puhuttiin esikammio turbodiisseleistä mekaanisella ruiskulla, eli turbodiiseleistä elektronisesti ohjatulla ruiskulla.

Ihme maallikkoja. Tottakai TDI on taloudellisempi kuin vanhempi TD.

• Volkswagen

ajettu 265 000 ja kulutus maantieajossa parhaimmillaan 5,5 l/100 km ja kaupungissa n. 6,6 l/100 km.

• Juve

Minulla -97 Vento ekoTD vie 185 leveillä kesäkumeilla maantiellä ajettaessa ~5.8 litraa satasella (ei 120 teitä). Talvinopeusrajoituksilla matka-ajon kulutus tippuu ~5.5 litran tietämiin. Kaupungissa ajelen vähempi mutta kulutus näyttäisi olevan lämpöisillä keleillä n. 6.2 litraa ja kylmällä noin 6.5.

• tasainen kaasujalka

Aiemmin omistamani kyseisen vuosimallin Vento kulutti kesällä maantiellä n. 5.3l/100km ja talvella lyhyemmässä ajossa . 6.2l/100 km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe