VW Vento 1.9 TD vm.97

Kulutus

Onko kellään kokemuksia, mitä kyseinen auto kuluttaa matka- ja kaupunkiajossa?

9

2766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulutus

Jäi mainitsematta, että kulutus on ollut matka-ajossa huikeat 7ltr/100km. Laskin vuoden keskikulutuksen, joka on myös 6,7ltr/100 km.
      Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko ajan olen päivitellyt tuota kulutusta! Lieköhän ent.omistaja tehny jotain virityksiä autoon siinä toivossa, että auto olisi ripeämpikulkuinen.
      Kiinnostais vaan tietää, mikä vikana...

• Kulutus

Jäi mainitsematta, että kulutus on ollut matka-ajossa huikeat 7ltr/100km. Laskin vuoden keskikulutuksen, joka on myös 6,7ltr/100 km.
      Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko ajan olen päivitellyt tuota kulutusta! Lieköhän ent.omistaja tehny jotain virityksiä autoon siinä toivossa, että auto olisi ripeämpikulkuinen.
      Kiinnostais vaan tietää, mikä vikana...

• pdi96

Tuon auton pitäisi kulkea n.5,5l/100 km tien päällä ja litran verran enemmän kaupungissa.
        Jos kulutus on noin suuri voi olla että suuttimien paluupuolen löpöletkut vuotaa tavaraa tielle ,helppo vaihtaa uudet eikä tarvikeliikkeessä juuri mitään maksa(3,2mmletkua).

• Kulutus
        pdi96 kirjoitti:

Tuon auton pitäisi kulkea n.5,5l/100 km tien päällä ja litran verran enemmän kaupungissa.
        Jos kulutus on noin suuri voi olla että suuttimien paluupuolen löpöletkut vuotaa tavaraa tielle ,helppo vaihtaa uudet eikä tarvikeliikkeessä juuri mitään maksa(3,2mmletkua).

Tarkistettiin suuttimen letkut ja ne vaikuttavat kuivilta eli ei pitäisi niistä vuotaa.
        Viimeisin kulutuslukema oli muuten 7ltr/100km (noin puolet kaup.ajoa ja matka-ajoa). Eikä tosiaan millään raskaalla kaasulla.

• Passat

kuulostaa suurelta kulutukselta verrattuna passattini (90 hv) n.5 l maantiekulutukseen (ilmastointi päällä ja karvan yli sallitun) ja reilun 6 l yhdistettyyn. Auto vm -99. Luulisi kevyemmän kulkevan vähemmällä.

• Golf TDI "old skool"

Nyt puhuttiin esikammio turbodiisseleistä mekaanisella ruiskulla, eli turbodiiseleistä elektronisesti ohjatulla ruiskulla.

Ihme maallikkoja. Tottakai TDI on taloudellisempi kuin vanhempi TD.

• Volkswagen

ajettu 265 000 ja kulutus maantieajossa parhaimmillaan 5,5 l/100 km ja kaupungissa n. 6,6 l/100 km.

• Juve

Minulla -97 Vento ekoTD vie 185 leveillä kesäkumeilla maantiellä ajettaessa ~5.8 litraa satasella (ei 120 teitä). Talvinopeusrajoituksilla matka-ajon kulutus tippuu ~5.5 litran tietämiin. Kaupungissa ajelen vähempi mutta kulutus näyttäisi olevan lämpöisillä keleillä n. 6.2 litraa ja kylmällä noin 6.5.

• tasainen kaasujalka

Aiemmin omistamani kyseisen vuosimallin Vento kulutti kesällä maantiellä n. 5.3l/100km ja talvella lyhyemmässä ajossa . 6.2l/100 km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe