Onko kellään kokemuksia, mitä kyseinen auto kuluttaa matka- ja kaupunkiajossa?
VW Vento 1.9 TD vm.97
9
2766
Vastaukset
- Kulutus
Jäi mainitsematta, että kulutus on ollut matka-ajossa huikeat 7ltr/100km. Laskin vuoden keskikulutuksen, joka on myös 6,7ltr/100 km.
Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko ajan olen päivitellyt tuota kulutusta! Lieköhän ent.omistaja tehny jotain virityksiä autoon siinä toivossa, että auto olisi ripeämpikulkuinen.
Kiinnostais vaan tietää, mikä vikana... - Kulutus
Jäi mainitsematta, että kulutus on ollut matka-ajossa huikeat 7ltr/100km. Laskin vuoden keskikulutuksen, joka on myös 6,7ltr/100 km.
Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko ajan olen päivitellyt tuota kulutusta! Lieköhän ent.omistaja tehny jotain virityksiä autoon siinä toivossa, että auto olisi ripeämpikulkuinen.
Kiinnostais vaan tietää, mikä vikana...- pdi96
Tuon auton pitäisi kulkea n.5,5l/100 km tien päällä ja litran verran enemmän kaupungissa.
Jos kulutus on noin suuri voi olla että suuttimien paluupuolen löpöletkut vuotaa tavaraa tielle ,helppo vaihtaa uudet eikä tarvikeliikkeessä juuri mitään maksa(3,2mmletkua). - Kulutus
pdi96 kirjoitti:
Tuon auton pitäisi kulkea n.5,5l/100 km tien päällä ja litran verran enemmän kaupungissa.
Jos kulutus on noin suuri voi olla että suuttimien paluupuolen löpöletkut vuotaa tavaraa tielle ,helppo vaihtaa uudet eikä tarvikeliikkeessä juuri mitään maksa(3,2mmletkua).Tarkistettiin suuttimen letkut ja ne vaikuttavat kuivilta eli ei pitäisi niistä vuotaa.
Viimeisin kulutuslukema oli muuten 7ltr/100km (noin puolet kaup.ajoa ja matka-ajoa). Eikä tosiaan millään raskaalla kaasulla.
- Passat
kuulostaa suurelta kulutukselta verrattuna passattini (90 hv) n.5 l maantiekulutukseen (ilmastointi päällä ja karvan yli sallitun) ja reilun 6 l yhdistettyyn. Auto vm -99. Luulisi kevyemmän kulkevan vähemmällä.
- Golf TDI "old skool"
Nyt puhuttiin esikammio turbodiisseleistä mekaanisella ruiskulla, eli turbodiiseleistä elektronisesti ohjatulla ruiskulla.
Ihme maallikkoja. Tottakai TDI on taloudellisempi kuin vanhempi TD.
- Volkswagen
ajettu 265 000 ja kulutus maantieajossa parhaimmillaan 5,5 l/100 km ja kaupungissa n. 6,6 l/100 km.
- Juve
Minulla -97 Vento ekoTD vie 185 leveillä kesäkumeilla maantiellä ajettaessa ~5.8 litraa satasella (ei 120 teitä). Talvinopeusrajoituksilla matka-ajon kulutus tippuu ~5.5 litran tietämiin. Kaupungissa ajelen vähempi mutta kulutus näyttäisi olevan lämpöisillä keleillä n. 6.2 litraa ja kylmällä noin 6.5.
- tasainen kaasujalka
Aiemmin omistamani kyseisen vuosimallin Vento kulutti kesällä maantiellä n. 5.3l/100km ja talvella lyhyemmässä ajossa . 6.2l/100 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844