Suklaan mässäys ja suuri häpeä.

Suklaa nam

Tämä saattaa kuulostaa oudolta, koska olen mies. Kärsin ilmeisesti ahmimishäiriöstä tai jonkunlaisesta. En ole lääkärissä käynyt. Ahmimista on nyt jatkunut 3 kuukauden ajan, tuntuu että se pahenee koko ajan.

Olen totaalisen koukussa suklaaseen. Ahmin suklaata suuria määriä kerralla, suklaan syömisestä tulee ihana tunne. Saatan syödä päivässä kaksi 200g suklaalevyä. Tulee ihana tunne kun on syönyt suuren määrän suklaata, sitten vain makaa sohvalla ja maha on täynnä.

Tätä on alkanut tapahtumaan usein, siis että herkuttelen suurella määrällä suklaata ja syön sitä ähky oloon asti.

Stressi, univaje ja hermostuneisuus laukaisee ahmimisen.

Painoa minulle on alkanut kertymään myös hieman ja maha on kasvanut. Kuinka paljon paino voi nousta jos syö päivässä suklaalevyn tai kaksi?

Tiedän että minulla on ongelma ja tämän mässäyksen täytyy loppua.

Ongelmani on kuitenkin suuren määrän suklaata ostaminen kaupasta ja häpeilemisen tunne. Minua suuresti hävettää ostaa kerralla isoja määriä suklaata kaupasta, ajattelin että kaupan kassa pitää minua todellisena porsaana.

Mistä ja miten voisin ostaa suklaata suuria määriä ilman häpeilyn tunnetta? Tai sitten miten saan häpeän tunteen kuriin?

6

1742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras89

Suklaa on lihottajista pahin. Siinä on paljon sekä sokeria että rasvaa, joten energiaa tosi paljon! Sokerihan koukuttaa, mutta suklaassa on myös muita aineita mitkä koukuttaa. Onneksi niitä aineita on myös kaakaojauheessa! Kokeile, että keität iltaisin itsellesi kaakaota? Ehkä se auttaisi suklaan himoon. Ei siis sokerista kaakaojuomajauhetta vaan tavallista kaakaojauhetta (siis tummaa, ei esim oboy). Sitä voi makeuttaa vaikka kalorittomalla stevia makeutusaineella.
      Parissa suklaalevyssä on yhden päivän energiantarve! Eli jos söisit joka toinen päivä 2 levyä ja joka toinen päivä et mitään, niin paino ei nousisi. Mietis siitä miten voi käydä jos syöt yhdessä päivässä kahden päivän energiat! Painonnousua.
      Toivottavasti tästä on apua. Hyvä ettet haudo asiaa yksin vaan kirjoitit siitä tänne! Mieti näitä faktoja ja yritä lopettaa ahmiminen ennenkuin se jatkuu liian kauan. Mitä pidempään jatkat, sen vaikeampaa lopettaminen on!

• Fazer

Minulla on samanlainen ongelma. Olen aivan koukussa suklaaseen. Kuinka paljon voi suklaalevy päivässä kerryttää painoa ja misssä ajassa, esim kuukaudessa? Tälläisiä määriä suklaata on alkanut menemään viimeaikoina.

Paino ei ole vielä noussut mutta mässäystä on jatkunut 2 viikkoa ja suklaalevy päivässä on mennyt.

En haluaisi lihoa suklaasta kuitenkaan mutta sukaalevyn nauttiminen tuntuu ihanalta masussa.

• 16+10

Jos mennään ihan teoriatasolle:

Suklaalevy n. 1000-1200kcal x 2 = 2000-2400kcal x 30pvä = 60 000 - 72 000kcal

1kg läskiä kroppaan n. 7500kcal

Jotenka teoriassa jos nuo suklaat syö muun normisyömisen päälle (joka ei lihottaisi tai laihduttaisi) niin painoa voi kertyä jopa 8-9kg

• 16+10
        16+10 kirjoitti:

Jos mennään ihan teoriatasolle:

Suklaalevy n. 1000-1200kcal x 2 = 2000-2400kcal x 30pvä = 60 000 - 72 000kcal

1kg läskiä kroppaan n. 7500kcal

Jotenka teoriassa jos nuo suklaat syö muun normisyömisen päälle (joka ei lihottaisi tai laihduttaisi) niin painoa voi kertyä jopa 8-9kg

Ja yhdellä levyllä päivässä siis n. 4kg.

• Suklaa nam

Miten voi hakea apua ahmimishäiriöön? Suklaan ahmiminen on alkanut karkaamaan käsistä kokonaan. Olen syönyt 2-3 suklaalevyä melkein päivittäin ja joinakin viikonloppuna suklaalevyjä on mennyt 7.

Painoa minulle on tullut 12kg lisää :( Mahasta on kasvanut iso pyöreä pallo joka on alkanut roikkumaan. Rintani ovat myös pyöristyneet ja kasvanut niin sanotut läskitissit. Tämä erityisesti hävettää kun ei ole aikaisemmin pyöreitä tissejä ollut. Tissit ovat niin isot että ne näkyvät paidan alta ja liikkuvat ylös alas.

Paino on kertynyt mahaan ja tisseihin.

• lkölsdkgölksdö

Täällä kans yks epätoivonen : ( Tapasin miehen vuosi sitten ja nyt oon sitten lihonut taas vaihteeksi onneksi tosin vaan lievästi ylipainoiseksi, mutta kumminkin. Ennen miehen tapaamista olin hoikka, kun olin saanut elämäntavat kuntoon ja kalorien lasku rytmitti päivää. Mut sitten nyt oon taas päässyt "normivaiheeseen"-suklaata mennee jatkuvasti ja muitakin herkkuja. Oon kertonut syömishäiriöistäni, mut on niin vaikea kertoa tästä ahmimisesta : ((( Kyllähän se huomaa, että suklaakeksipaketit häviää kaapista. Ei pitäs selitellä, mutta j otenkin tämä stressi kun on työt ja pääsykoeluvut jne.. Pelkään että kohta oon taas 100 kiloinen...... Ja tätä menoa olenkin, ylitän joka päivä kalorit. Eikä helpota sekään, että toinen on tosi timmi ja voi syödä melkeen mitä vaan ja ramppaa salilla. Tänään sain sitten kuulla että olen kuulemma pyöreä ja ehkäpä minun pitäisi tehdä asialle jotain. Ahdistaa : ( Miten saan tän sala-ahminnan loppuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe