Suklaan mässäys ja suuri häpeä.

Suklaa nam

Tämä saattaa kuulostaa oudolta, koska olen mies. Kärsin ilmeisesti ahmimishäiriöstä tai jonkunlaisesta. En ole lääkärissä käynyt. Ahmimista on nyt jatkunut 3 kuukauden ajan, tuntuu että se pahenee koko ajan.

Olen totaalisen koukussa suklaaseen. Ahmin suklaata suuria määriä kerralla, suklaan syömisestä tulee ihana tunne. Saatan syödä päivässä kaksi 200g suklaalevyä. Tulee ihana tunne kun on syönyt suuren määrän suklaata, sitten vain makaa sohvalla ja maha on täynnä.

Tätä on alkanut tapahtumaan usein, siis että herkuttelen suurella määrällä suklaata ja syön sitä ähky oloon asti.

Stressi, univaje ja hermostuneisuus laukaisee ahmimisen.

Painoa minulle on alkanut kertymään myös hieman ja maha on kasvanut. Kuinka paljon paino voi nousta jos syö päivässä suklaalevyn tai kaksi?

Tiedän että minulla on ongelma ja tämän mässäyksen täytyy loppua.

Ongelmani on kuitenkin suuren määrän suklaata ostaminen kaupasta ja häpeilemisen tunne. Minua suuresti hävettää ostaa kerralla isoja määriä suklaata kaupasta, ajattelin että kaupan kassa pitää minua todellisena porsaana.

Mistä ja miten voisin ostaa suklaata suuria määriä ilman häpeilyn tunnetta? Tai sitten miten saan häpeän tunteen kuriin?

6

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras89

      Suklaa on lihottajista pahin. Siinä on paljon sekä sokeria että rasvaa, joten energiaa tosi paljon! Sokerihan koukuttaa, mutta suklaassa on myös muita aineita mitkä koukuttaa. Onneksi niitä aineita on myös kaakaojauheessa! Kokeile, että keität iltaisin itsellesi kaakaota? Ehkä se auttaisi suklaan himoon. Ei siis sokerista kaakaojuomajauhetta vaan tavallista kaakaojauhetta (siis tummaa, ei esim oboy). Sitä voi makeuttaa vaikka kalorittomalla stevia makeutusaineella.
      Parissa suklaalevyssä on yhden päivän energiantarve! Eli jos söisit joka toinen päivä 2 levyä ja joka toinen päivä et mitään, niin paino ei nousisi. Mietis siitä miten voi käydä jos syöt yhdessä päivässä kahden päivän energiat! Painonnousua.
      Toivottavasti tästä on apua. Hyvä ettet haudo asiaa yksin vaan kirjoitit siitä tänne! Mieti näitä faktoja ja yritä lopettaa ahmiminen ennenkuin se jatkuu liian kauan. Mitä pidempään jatkat, sen vaikeampaa lopettaminen on!

    • Fazer

      Minulla on samanlainen ongelma. Olen aivan koukussa suklaaseen. Kuinka paljon voi suklaalevy päivässä kerryttää painoa ja misssä ajassa, esim kuukaudessa? Tälläisiä määriä suklaata on alkanut menemään viimeaikoina.

      Paino ei ole vielä noussut mutta mässäystä on jatkunut 2 viikkoa ja suklaalevy päivässä on mennyt.

      En haluaisi lihoa suklaasta kuitenkaan mutta sukaalevyn nauttiminen tuntuu ihanalta masussa.

      • 16+10

        Jos mennään ihan teoriatasolle:

        Suklaalevy n. 1000-1200kcal x 2 = 2000-2400kcal x 30pvä = 60 000 - 72 000kcal

        1kg läskiä kroppaan n. 7500kcal

        Jotenka teoriassa jos nuo suklaat syö muun normisyömisen päälle (joka ei lihottaisi tai laihduttaisi) niin painoa voi kertyä jopa 8-9kg


      • 16+10
        16+10 kirjoitti:

        Jos mennään ihan teoriatasolle:

        Suklaalevy n. 1000-1200kcal x 2 = 2000-2400kcal x 30pvä = 60 000 - 72 000kcal

        1kg läskiä kroppaan n. 7500kcal

        Jotenka teoriassa jos nuo suklaat syö muun normisyömisen päälle (joka ei lihottaisi tai laihduttaisi) niin painoa voi kertyä jopa 8-9kg

        Ja yhdellä levyllä päivässä siis n. 4kg.


    • Suklaa nam

      Miten voi hakea apua ahmimishäiriöön? Suklaan ahmiminen on alkanut karkaamaan käsistä kokonaan. Olen syönyt 2-3 suklaalevyä melkein päivittäin ja joinakin viikonloppuna suklaalevyjä on mennyt 7.

      Painoa minulle on tullut 12kg lisää :( Mahasta on kasvanut iso pyöreä pallo joka on alkanut roikkumaan. Rintani ovat myös pyöristyneet ja kasvanut niin sanotut läskitissit. Tämä erityisesti hävettää kun ei ole aikaisemmin pyöreitä tissejä ollut. Tissit ovat niin isot että ne näkyvät paidan alta ja liikkuvat ylös alas.

      Paino on kertynyt mahaan ja tisseihin.

    • lkölsdkgölksdö

      Täällä kans yks epätoivonen : ( Tapasin miehen vuosi sitten ja nyt oon sitten lihonut taas vaihteeksi onneksi tosin vaan lievästi ylipainoiseksi, mutta kumminkin. Ennen miehen tapaamista olin hoikka, kun olin saanut elämäntavat kuntoon ja kalorien lasku rytmitti päivää. Mut sitten nyt oon taas päässyt "normivaiheeseen"-suklaata mennee jatkuvasti ja muitakin herkkuja. Oon kertonut syömishäiriöistäni, mut on niin vaikea kertoa tästä ahmimisesta : ((( Kyllähän se huomaa, että suklaakeksipaketit häviää kaapista. Ei pitäs selitellä, mutta j otenkin tämä stressi kun on työt ja pääsykoeluvut jne.. Pelkään että kohta oon taas 100 kiloinen...... Ja tätä menoa olenkin, ylitän joka päivä kalorit. Eikä helpota sekään, että toinen on tosi timmi ja voi syödä melkeen mitä vaan ja ramppaa salilla. Tänään sain sitten kuulla että olen kuulemma pyöreä ja ehkäpä minun pitäisi tehdä asialle jotain. Ahdistaa : ( Miten saan tän sala-ahminnan loppuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe