Taas vasen lonkka on äitynyt kipuilemaan tosi pahasti. Kipu on leposärkyä ja tuntuu nivusessa. Käveleminen on mukavaa koska silloin kipua ei tunnu lähes ollenkaan.
Tulehduskipulääkekuurinkin aloitin tänään. 3 viikon päästä magneettikuvat. Toivottavasti siellä selviää 20 vuoden kivut mistä ne johtuu.
Voiko nelikymppisellä olla nivelrikkoa? Vai voiko esim. välilevyn pullistuma säteillä lonkkaan. Ja se on aina tuo vasen lonkka. Ei siis voi johtua esim. venyttelyn ja liikunnan puutteesta. Harrastan paljon monipuolista liikuntaa ja venyttelen joka kerta sen jälkeen hyvin. Auttakkee!!
Lonkkakipu
5
433
Vastaukset
- ---.---
Kyllä kait nelikymppisellä voi olla nivelrikkoa, mutta nivelrikko näkyy ihan tavallisessa rtg-kuvassa. Koska olet menossa magneettikuvaan, niin epäillään varmaan jotain rakenteellista vikaa, joka myöhemmin voi johtaa nivelrikkoon.
Onko tuo tulehduskipulääke lääkärin määräys? Itselleni määrättiin Panadolia 1 g, maks. 3 krt päivässä. - Nelikymppiselläkin
voi olla nivelrikkoa. Itse olen 48 ja nivel on jo kulunut paljon. Tuo havaittiin
nimenomaan vasemman lonkan pitkään jatkuneena (lievänä) kipuiluna.
Mutta leposäryn pitäisi tulla vasta rasituskivun jälkeen eli ilmeisesti sinulla
ei nivelrikkoa ole. Toivottavasti...
Ultraääni on herkin havaitsemaan nivelrikkoa. Viite vaikkapa tässä
http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1250086374- ----,----
Oletko saanut tietää, mikä tuon nivelrikon sinulla on aiheuttanut? Onko lääkäri uskaltanut kertoa, että sinulla on lonkkavika, joka olisi pitänyt huomata jo aiemmin? Itse arvelen, että tässä maassa on tehty poliittinen päätös (jossain kabinetissa), että tiettyjä sairauksia ei esiinny meillä ollenkaan.
- yxkipuileva
----,---- kirjoitti:
Oletko saanut tietää, mikä tuon nivelrikon sinulla on aiheuttanut? Onko lääkäri uskaltanut kertoa, että sinulla on lonkkavika, joka olisi pitänyt huomata jo aiemmin? Itse arvelen, että tässä maassa on tehty poliittinen päätös (jossain kabinetissa), että tiettyjä sairauksia ei esiinny meillä ollenkaan.
Lääkäri määräsi kesällä Meloksekaamia kuurina kipuihin. Se onkin hieman helpottanut kipua. Sitä määrätään juurikin nivelrikkoon ja selkärankareumaan.
Mulla on tullut synnytyksessä vasemman lonkan luksaatio. Seurattiin 12-vuotiaaksi asti. Lonkka naksuu aina kävellessä (ei aiheuta yl.kipua). Aikuisena sitten lonkan kipu vaivaa. Oon ite miettiny, että jos siellä on rakenteellinen vika ja se on hangannut luita yhteen ja kulunut minkä seurauksena on nivelrikko. - -----,-----
yxkipuileva kirjoitti:
Lääkäri määräsi kesällä Meloksekaamia kuurina kipuihin. Se onkin hieman helpottanut kipua. Sitä määrätään juurikin nivelrikkoon ja selkärankareumaan.
Mulla on tullut synnytyksessä vasemman lonkan luksaatio. Seurattiin 12-vuotiaaksi asti. Lonkka naksuu aina kävellessä (ei aiheuta yl.kipua). Aikuisena sitten lonkan kipu vaivaa. Oon ite miettiny, että jos siellä on rakenteellinen vika ja se on hangannut luita yhteen ja kulunut minkä seurauksena on nivelrikko.Eli sinulla on jonkinlainen dysplasia, joka tulee varmaan aiheuttamaan nivelrikon. Dysplasiaa on monen asteista, ja osa kehittyy vasta 1 ikävuoden jälkeen. Eli aina ei ole kyse siitä, että lonkat on vauvana sijoiltaan. Pelkkä yliliikkuvuus voi olla yksi oire.
Täällä sanotaan, että naisilla se on 6 kertaa yleisempää kuin miehillä. Sitten täällä kerrotaan myös, että dysplasia on yleinen lappalaisilla (eli ilmeisesti me ollaan juuri niitä lappalaisia). On se hyvä, että ulkomailla lääkärit tietää paremmin, mikä meitä vaivaa, kun Suomessa sitä ei kerrota.
http://www.orthobullets.com/pediatrics/4118/developmental-dysplasia-of-the-hip
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628