Lonkkakipu

yxkipuileva

Taas vasen lonkka on äitynyt kipuilemaan tosi pahasti. Kipu on leposärkyä ja tuntuu nivusessa. Käveleminen on mukavaa koska silloin kipua ei tunnu lähes ollenkaan.

Tulehduskipulääkekuurinkin aloitin tänään. 3 viikon päästä magneettikuvat. Toivottavasti siellä selviää 20 vuoden kivut mistä ne johtuu.

Voiko nelikymppisellä olla nivelrikkoa? Vai voiko esim. välilevyn pullistuma säteillä lonkkaan. Ja se on aina tuo vasen lonkka. Ei siis voi johtua esim. venyttelyn ja liikunnan puutteesta. Harrastan paljon monipuolista liikuntaa ja venyttelen joka kerta sen jälkeen hyvin. Auttakkee!!

5

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---.---

Kyllä kait nelikymppisellä voi olla nivelrikkoa, mutta nivelrikko näkyy ihan tavallisessa rtg-kuvassa. Koska olet menossa magneettikuvaan, niin epäillään varmaan jotain rakenteellista vikaa, joka myöhemmin voi johtaa nivelrikkoon.

Onko tuo tulehduskipulääke lääkärin määräys? Itselleni määrättiin Panadolia 1 g, maks. 3 krt päivässä.

• Nelikymppiselläkin

voi olla nivelrikkoa. Itse olen 48 ja nivel on jo kulunut paljon. Tuo havaittiin
      nimenomaan vasemman lonkan pitkään jatkuneena (lievänä) kipuiluna.
      Mutta leposäryn pitäisi tulla vasta rasituskivun jälkeen eli ilmeisesti sinulla
      ei nivelrikkoa ole. Toivottavasti...

Ultraääni on herkin havaitsemaan nivelrikkoa. Viite vaikkapa tässä
      http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1250086374

• ----,----

Oletko saanut tietää, mikä tuon nivelrikon sinulla on aiheuttanut? Onko lääkäri uskaltanut kertoa, että sinulla on lonkkavika, joka olisi pitänyt huomata jo aiemmin? Itse arvelen, että tässä maassa on tehty poliittinen päätös (jossain kabinetissa), että tiettyjä sairauksia ei esiinny meillä ollenkaan.

• yxkipuileva
        ----,---- kirjoitti:

Oletko saanut tietää, mikä tuon nivelrikon sinulla on aiheuttanut? Onko lääkäri uskaltanut kertoa, että sinulla on lonkkavika, joka olisi pitänyt huomata jo aiemmin? Itse arvelen, että tässä maassa on tehty poliittinen päätös (jossain kabinetissa), että tiettyjä sairauksia ei esiinny meillä ollenkaan.

Lääkäri määräsi kesällä Meloksekaamia kuurina kipuihin. Se onkin hieman helpottanut kipua. Sitä määrätään juurikin nivelrikkoon ja selkärankareumaan.

Mulla on tullut synnytyksessä vasemman lonkan luksaatio. Seurattiin 12-vuotiaaksi asti. Lonkka naksuu aina kävellessä (ei aiheuta yl.kipua). Aikuisena sitten lonkan kipu vaivaa. Oon ite miettiny, että jos siellä on rakenteellinen vika ja se on hangannut luita yhteen ja kulunut minkä seurauksena on nivelrikko.

• -----,-----
        yxkipuileva kirjoitti:

Lääkäri määräsi kesällä Meloksekaamia kuurina kipuihin. Se onkin hieman helpottanut kipua. Sitä määrätään juurikin nivelrikkoon ja selkärankareumaan.

Mulla on tullut synnytyksessä vasemman lonkan luksaatio. Seurattiin 12-vuotiaaksi asti. Lonkka naksuu aina kävellessä (ei aiheuta yl.kipua). Aikuisena sitten lonkan kipu vaivaa. Oon ite miettiny, että jos siellä on rakenteellinen vika ja se on hangannut luita yhteen ja kulunut minkä seurauksena on nivelrikko.

Eli sinulla on jonkinlainen dysplasia, joka tulee varmaan aiheuttamaan nivelrikon. Dysplasiaa on monen asteista, ja osa kehittyy vasta 1 ikävuoden jälkeen. Eli aina ei ole kyse siitä, että lonkat on vauvana sijoiltaan. Pelkkä yliliikkuvuus voi olla yksi oire.

Täällä sanotaan, että naisilla se on 6 kertaa yleisempää kuin miehillä. Sitten täällä kerrotaan myös, että dysplasia on yleinen lappalaisilla (eli ilmeisesti me ollaan juuri niitä lappalaisia). On se hyvä, että ulkomailla lääkärit tietää paremmin, mikä meitä vaivaa, kun Suomessa sitä ei kerrota.

http://www.orthobullets.com/pediatrics/4118/developmental-dysplasia-of-the-hip

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1433
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      875
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      57
      724
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      700
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      687
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      655
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      643
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      641
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      637
    Aihe