MITÄ TEHDÄ KANIN KANSSA?

jäniskamu

mitä kanin kanssa voi tehdä? muutakun siis antaa ruokaa siivota häkki tms. keaällä voi käydä ulkona, mutta muuta? kiitos vastauksista

13

2329

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermeliinin omistaja

Rupea opettamaan kanille agility tai/ja pidäc sitä sylissä nii sä voit mennä sen kans näyttelyihi yms.

• Kanilääw

Riippuu rodusta. Agility, temppuradat ovat hauskaa puuhaa pienroduille. Toki myös silittely ja hoitaminen ovat tärkeitä.

• Kanilääw

Ja näyttelyt^

• ki

Mee sen kaa vaikka valjaissa ulos ym. Ja sitten sää voit tehä sille temppukoulun.

• puppelipuu

Minkälaisia temppuratoja kanille voisi tehdä ja huvitteleeko se niillä itsekseenkin esim päivällä ollessani pois kotoa? Itselläni on kääpiöluppa jonka olen todennut hyväksi pomppijaksi :)

• Sedä

Ulkona voi käydä tavellakin lyhyitä aikoja kunhan kani on tottunut viilenevään ilmaan vähitellen ja osaa itse näyttää kun tahtoo sisään.

• vilpuriin-_-

Kaniagilitysta voi lukea mm. Suomen Estekanit ry:n sivuilta. http://www.suomenestekanit.net/ Esteitä voi tehdä itse tai ostaa mm. täältä: http://www.gnagarboden.se/kaninhoppning/hinder/libra-artic-c-326-1.aspx
      Voit vaikka istahtaa myös lattialle, jolloin kani saa tulla haistelemaan ja katselemaan. Minun kanilla on myös sellainen kaneille tarkoitettu pallo, josta tipahtaa nami, kun sitä työntää. Kania voi myös harjata, niin, ettei se stressaannu.
      Kanille voi myös namejen avulla opettaa temppuja, minun kani osaa
      -"kaiva" (laitan nyrkin sisälle nami ja laita nyrkki lattialle kanin eteen. Kanin pitäisi raapia)
      -"nouse" ( vien namin kanin pään pälle ja kani nousee takajaloilleen herkkua kohti)
      -"pyöri" ( vien herkun kanin ympäri kerraan ja kani seuraa. Toisin sanoen teen halkaisijaltaan n. 20 cm ympyrän, kani seuraa namin perässä ja kävelee/juoksee/pomppii ympyrän)
      -"käsi" (istu maassa. Kani on sinusta katsoen edessäsi, hieman oikealla, kanin nenä osottaa vasemmalle. Laita oikea käsi kanin eteen ja vasemmalla kädelläviet herkun oikean käden yli. Niin kani joko pomppaa tai astuu kätesi ylitse)

En tie oliks näistä apua, mutta laitoin silti... =)

• kaniliini12

Miten kanin kansa voi leikkiä? minulla on 3kk ikäinen kääpiö luppa kooltaan aika pieni vielä. en ole uskaltanut hypyttää sit kun jotkut sanovat ettei noin nuori kani saa hyppiä et se voi kuolla siihen. onks toi tootta?
      VASTATKAA PIAN

• sarppenteeri

Minusta kuulostaa oudolta, että kani voisi kuolla hyppimiseen. Ehkä, jo se loukkaa itsensä, mutta jos rakennat sille estehyopyradan niin laita aluksi ihan pieniä esteitä niin sitten se ei ainakaan loukkaa itseään.

• pikkupuput

3kk kaneja ei mielellään viellä hypytetä koska luusto ei ole ns. valmis siihen jostain luin että 4kk --> ite tein reilu 2kk kaneille vessapaperi rullista ihan mini esteen minkä se sai hypätä jos halusi en pakottanut!

• Mila <3

yli 6 kuukautisen kanin voi kouluttaa esteille, yli 2 kuukautisen kanssa voi käydä näyttelyssä PET- luokassa, jossa ei siis tarvitse olla rotukani, kanille voi opettaa temppuja yms.

• Puput:3

Voiko kanin kanssa mennä näyttelyihin vaikka sill ei oo sitä numeroo karvassa eikä papereita ja se on sekarotunen

• Anonyymi

En tiedä jutella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2486
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1779
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      91
      1732
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1527
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      127
      1086
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1001
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe