Moikka, mulla on ollut nyt noin 1.5 vuotta satunnaisia kiveskipuja ja ne alkoivat talvella.
Kivekset ovat kummatkin aivan samankokoisia, mitään patteja ei ole ja kipu on lievää ja satunnaista.
Nyt kesällä kipu ei ollut enää niin yleistä kylmillä ilmoilla koskee enemmän, mutta sekin kipu on siedettävää.
Lämmin suihku yleensä auttaa ja muutenkin lämmin vaatetus.
Lääkäriin minulla on ollut monta keraa tarkoitus mennä, mutta en sitten koskaan ole sinne mennyt.
Luin, että kivessyöpä on hyvin yleinen syöpä nuorilla miehillä ja siinä ei yleensä ole kipua ja kivekset olisivat turvoksissa tai ainakin toinen ja jtn patteja yleensä.
Joten voisiko minulla olla kivessyöpä tai jotain onko teillä kellää kokemuksia tälläisestä asiasta?
Luin myös, että olisi mahdollista jos jotkut lisäkivekset olisivat tukkeessa ja siinä on juuri oireena kiveskipu ja sen saisi hoidettua nopeasti päiväleikkauksella voisiko tuo olla myös mahdollista minun kohdalla? En haluaisi kuolla tämän ikäisenä...
Olen 17-vuotias.
Voiko olla syöpä?
24
3411
Vastaukset
- Ap
Äsken kävin suihkussa tunnustelemassa ja vasemman kiveksen alla on jokin todella pieni liikkuva patti, mutta vasen kives on silti pienempi, kuin oikea ja on ylempänä. Minulla oli pienenä vasemmassa kiveksessä vasikives mikä sitten leikattiin.
- D3
Käyhän ihan yleislääkärillä. Hän laittaa sinulle tarvittaessa lähetteen urologille.
- @@@@@@@@@@@@
Yleensä varmoihin ensioireisiin kuuluu se että alkaa kyselemään tyhmiä tällaisillla höpöhöpö-foorumeilla.
Have a nice day. - terveysmummo
Eiköhän kannata mennä koulu- tai opiskelijaterveydenhuoltoon tai terveyskeskukseen.
Kiveksissä voi olla monenlaista ja osa vaivoista voi olla aika vaarattomia, osa voi vaatia tutkimuksia.
Tuollainen kipu joka helpottaa lämpimällä voisi viitata myös eturauhasen tulehdusongelmaan, joka voi säteillä kiveksiin.
Keskustele isäsi kanssa, josko voisit myös käydä yksityisesti urologilla.
(maksaa enempi, varsinkin kaupungeissa runsaasti tarjolla yksityisillä lääkäriasemilla) - mulukullaohttaan
laita pepantteenia.
- jko9087
voih voih taitaa muant vielä kasvaa ..eikö isäsi osaa sanoa
- MieTien.
Jooh se on selwa homma, eiku kuulat puis ja likkana elelet loppuun suakka. Kannattaa tiedustella enempi Suomi24-lekurien apua, me tierethaan kaikki parhaten.
- asian kokenut
Hei, nimimerkki hätääntynyt, käy lääkärissä, ei kannata ujostella, hakeudu vaikka mieslääkärille. Itse olen kokenut kivessyövän, ainakin minulla kives turposi kananmunan kokoiseksi, pakkohan se oli lääkäriin lähteä. Homma hoidettu 20v sitten ja kaikki ok, toinen kives vain puuttuu. Jos olisin pähkäillyt asia kanssa, todennäköisesti en kirjoittelisi tässä, että käy hyvä mies lääkärissä.
- Elävä mies!
Samoi itselläni leikattiin kivessyöpä yli 20 v sitten. Menin lekuriin kun toinen pallo oli selvästi toista isompi. Muita oireita ei ollut. Nyt olen täysin terve mies!
- Niimpä414
Ja munaton.. heh:)
- Kokemusta on
Aika epätodennäköistä, että kivessyöpä 1,5 vuotta muhii kipuillen vaikkakin toki varmaan mahdollista. Minulla kipuili, kasvoi ja siinä oli kova patti ollen sitten non seminoma. Leikkaus ja 4 hoitoa, kun hcg-arvo kohosi tuhanteen. Nyt viisi vuotta ja terve olen.
- Umbrocellybelly
Onko siemenneste millaista? Jos veristä tai paakkuista niin lääkärille heti! Vika voi mahdollisesti olla kiveksissä tai eturauhasessa.
- Jullr
Terve. Voi olla myös jotain selkäperäistä tuo. Mulla oli jomotusta, sellaista juilivaa kipua siis, oikeassa kiveksessä. Selässä oli joku välilevy pullistunut kait tai jotain muuta jumia ja se aiheutti tuon eli puristi jotain hermoa, joka säteili sitten tuonne kiveksen seudulle.
2 viikkoa hiihtoa ja sit se meni ohi. - NYYTTISHOW
Oireet on samat kuin eturauhastulehduksessa/lisäkivetulehduksessa!
Itselläni todettiin myöhemmin kivessyöpä ja selvisin siitä:)
MENE HETI LÄÄKÄRIIN JA VAADI ULTRAÄÄNI JA VERIKOETUTKIMUS!
ITSE EN PÄÄSSYT HETI MUTTA SANO ETTET LÄHDE ENNEN KUIN
SAAT LÄHETTEET! TÄMÄ ON KÄSKY. ÄLÄ SYÖ MITÄÄN ANTIBIOOTTEJA ENNEN KUN SAAT TULOKSET!!!!!!!!!!!!!!!!!MITÄ NOPEAMMIN LÖYDETÄÄN JA HOIDETAAN SEN PAREMPI ENNUSTE.MIKÄLI SIIS ON SYÖPÄ ITSE OLEN 28.V - Kokemusta on
Sen verran vielä, että mikäli sinulla on kivessyöpä et kyllä siihen luultavasti kuolla kupsahda-1% sairastuneista vain menehtyy!
Siltikin edellistä kirjoittajaa kompaten, HCG ja AFP väittömästi, sekä vatsan UÄ-ei siis kuukauden kuluttua vaan heti. - aloittaja3
Juuri olen soittamassa terveyskeskukseen, mutta siel on 5 puheluu jonossa....
- Aloittaja3
Sain huomiselle ajan katsotaan miten käy. :I
- Terveet Pallit
Aloittaja3 kirjoitti:
Sain huomiselle ajan katsotaan miten käy. :I
Tuskin on mitään ihmeellistä. Ainakin itselläni oli nuorena vastaavia kipuja, syytä ei löytynut mutta oireet katosivat ajan kanssa. Mielenrauhan takia itsekin hakeuduin lääkärille, jos tälläistä asiaa ei hoida seuraukset voivat olla ikäviä, henkisesti ja fyysisesti.
- Oikea vastaus
Ota ihan rauhallisesti, se on korkeintaan vain eturauhastulehdus. Kannattaa pyytää liukkaria kun täti tai setä menee perseen kautta sitä palpoimaan.
- Aloittaja3
Nyt on terveyskeskuksessa käyty, mitään pattia tai turvotusta hoitaja ei tuntenut, mutta kipujen takia lähetti minut lääkärille ja enskuussa on sitten aika sinne. :)
- terveystäti
Jos eturauhanen vaivaa, kannattaa välttää kylmiä istuimia. Saunominen tai mieluiten lämmin kylpy voi auttaa. Särkylääke voi myös auttaa (Burana).
Jos hoitaja olisi todennut jotain outoa, olisi hän järjestänyt nopeasti ajan.
Älä murehdi asiaa, käy sitten tarkastuksessa. Tarkkaile myös virtsaamisoiretta, siemensyöksyn mahdollista verta. Muistele voisiko olla kyse mahdollisesta sukupuolitartunnasta, saatuna suojaamattomasta yhdynnästä.
Tällaisia asioita tullaan kyselemään sitten.
Kiveksessä voi olla myös tulehdus. Itselläni oli sellainen n.40v. sitten. Ennenkuin pääsin Meilahden sairaalaan turvotus oli poissa. Jäljelle jäi kova lisäkives. Sen kanssa elettiin sitten 35 vuotta, kunnes se sama kives turposi jälleen ja siinäoöi syöpä. No se leikattiin sitten ja pari vuotta meni ihmetellessä.
Syöpä tarkastusten yhteydessä otettiin PSA arvot, jotka olivat koholla.
No sitten oli eturauhassyöpä. Se hoidettiin sädehoidolla. Edelleen pyöritään elämänpyörässä.- Aloittaja3
Lääkärissä en nyt käynyt, kun en saannutkaan kyytiä mistään sinne, joten ihan suosiolla aijon varata ajan urologille ensi kuun alussa ja siellä käydä selvittämässä mistä kivut johtuvat. Silloin, kun kävin hoitajan vastaanotolla niin hän jotain puhui lisäkivesistä muistaakseni, koska itse kävin epäilemaan, että onko minula lisäkiveksen häntä turvoksissa, koska sellainen pieni patti tuntuu kiveksen alapuolella ja siinä kohtaa on lisäkiveksen häntä, oikealla sellainen tuntuu myös, mutta se on vähän pienempi. Toivotaan nyt, että se ei ole syöpä ja jos on niin se on sitten heippa rallaa siellä niin melkein 2 vuotta muhinut ja levinnyt vaikka minne muualle. :)
- pölykello
Tilailepa nyt heti se aika. Mieti jo tilatessasi miten sinne pääset.
Ihan suosittelen puhumaan vanhemmille, he varmasti voi kuskata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?65908Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760