Se oli ihan sekopäinen uni. Olin bussilla siskoni kanssa matkalla jonnekin. Bussi oli täynnä ihmisiä, ja jossakin vaiheessa käytävän vastakkaisella puolella oleva mummo muutti siskoni pieneksi kissaksi ja laittoi laukkuunsa. Tästäpä hermostuin, koska mummo koitti kidnapata pienen 9-vuotiaan siskoni. Moni bussissa näki sen, mutta koska murhaavasti huusin, mummo valitti kuskille, joka hetti minut ulos. Kompromissina siskoni kidnappauksen nähneet ihmiset myös poistuivat bussista. Jäimme siis myöhäisenä talvi-iltana jonnekin syrjäiseen korpeen, ja bussi lähti matkoihinsa siskoni mukanaan.
Jokainen bussissa ollut lähti sitä tietä jompaan kumpaan suuntaan. Itsekin lähdin seuraamaan joitakin muita, kunnes näin metsätien, joka siis vei jollekin maatilalle. Ajattelin sieltä mennä yöpaikkaa kysymään, korvessa kun olin, enkä tiennyt missä olisi edes lähin kylä ollut.
Kävelin unessa sitten sitä metsätietä kunnes saavuin yhden talon pihaan. Pihassa oli pienikokoinen mylly, ja joulukoristeita oli kauniisti ympäri pihaa. Joka tapauksessa kun lähestyin varsinaista asuinrakennusta, sieltä tuli vastaan nuori mies, joka oli pukeutunut joulupukiksi. Mies oli siis hoikka ja hänellä oli valkoinen parta kuin joulupukilla yleensä. Kiinnitin unessani huomiota hänen kauniisiin silmiinsä. En tunnistanut miestä. Mies oli aluksi vastahakoinen antamaan yösijaa, mutta suostui lopulta. Uni loppui siihen.
JA TÄSSÄ SE VARSINAINEN JUTTU: Noin puoli vuotta tuon kyseisen unen jälkeen minulla ja rinnakkaisluokallaisillani oli yhteinen opintojakso koulussa. Jokaisella tunnilla kiersi nimilista, johon jokaisen oppilaan piti kirjoittaa nimensä. Yhdellä kerralla olin oman nimeni kirjoitettuani ojentamassa paperia takanani istuvalla henkilölle. En katsonut sen tarkemmin taaksepäin vaan ojensin paperia - normaalisti ihmiset ottavat paperin ilman turhia katsekontakteja. Joka tapauksessa tämä henkilö ei paperia ottanut, ja käännyin sitten tarkemmin katsomaan eikö tyyppi huomannut minun ojentavan sitä paperia.
No olihan se henkilö huomannut - hän nimittäin katsoi minua jo valmiiksi ennen kuin minä aloin häntä katsomaan. Ja niin, siinä se mies sitten oli - tunnistin ne silmät, ja mitä hauskinta, hänellä oli sellainen risuparta, mitä ei yleensä niin nuorilla näe. No hän vasta katsekontaktin jälkeen otti sen paperin.
Loppujakson ajan olin sitten huomaavinani, että minun ja tämän miehen katseet kohtasivat useampaan otteeseen. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta siltä tuntui.
Näen joskus enneunia, en tiedä, olisiko tuo ollut joku enne. Itse en oikein uskalla tehdä hänen suuntaansa mitään aloitetta, koska emme enää opiskele mitään yhteisiä aineita...
Näin viime vuonna unen.
1
209
Vastaukset
Oletko perehtynyt unien tulkintaan? Itse olen hieman. Kannattaa hankkia ainakin kaksi kirjaa: http://www.google.fi/imgres?hl=fi&client=firefox-a&hs=3QO&sa=X&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1280&bih=707&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=YzmW2kHig3I2cM:&imgrefurl=http://www.huuto.net/kohteet/suuri-suomalainen-unikirja-anja-angel-ja-leena-larjanko/220792787&docid=MoMeYaOHZSbrQM&imgurl=http://kuvat2.huuto.net/3/21/3fe820b5b039fda078f5743dc5fb1-orig.jpg&w=450&h=600&ei=DmCEUPGoKKaD4gTixYD4Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=482&vpy=124&dur=93&hovh=259&hovw=194&tx=76&ty=125&sig=102363198761183429865&page=1&tbnh=149&tbnw=113&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:2,s:0,i:73 sekä http://www.google.fi/imgres?hl=fi&client=firefox-a&hs=iRO&sa=X&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1280&bih=707&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=Yk3usLK2pLib8M:&imgrefurl=http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9512079534&docid=MWtT373jMibscM&imgurl=http://www.adlibris.com/fi/covers/M/9/51/9512079534.jpg&w=200&h=284&ei=N2CEULq6PMSA4gTEw4GQCA&zoom=1&iact=hc&vpx=353&vpy=136&dur=104&hovh=227&hovw=160&tx=89&ty=121&sig=102363198761183429865&page=1&tbnh=140&tbnw=97&start=0&ndsp=37&ved=1t:429,r:1,s:0,i:70 ja jos mielenkiinto riittää niin http://www.google.fi/imgres?hl=fi&client=firefox-a&hs=XSO&sa=X&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1280&bih=707&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=UDQvgnS5mwuRBM:&imgrefurl=http://www.huuto.net/kohteet/sigmund-freud--unien-tulkinta/231539273&docid=JdAkJcu-FGnfIM&itg=1&imgurl=http://kuvat2.huuto.net/7/32/f28b212943d268ecd8527862419c8-orig.jpg&w=450&h=600&ei=amCEUNeJOsjd4QSUroHABg&zoom=1&iact=hc&vpx=967&vpy=126&dur=32&hovh=259&hovw=194&tx=76&ty=107&sig=102363198761183429865&page=1&tbnh=153&tbnw=112&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:6,s:0,i:85
Itselläni on sekä suuri unikirja että suuri suomalainen unikirja. Freudin unien tulkintaa olen lukenut noin puoleenväliin asti koska se on aika raskasta tekstiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625