Dorkia kysymyksiä, konkareilta vinkkejä kiitos!

pelletti

Terve! Olen aloittanut pari kuukautta sitten myyntityössä. Oon siinä mielessä ummikko uudessa työssäni, että olen aikaisemmin ollut ns. asiantuntijahommissa. Koulussa pyrin aina duunamaan kaikki ihan tip-top, mutta nyt myyntityössä on tullut rajoja vastaan ja ahdistus iskenyt -ja lujaa.

1. Asiakaskäyntejä pitäis duunata keskimäärin 7 kertaa viikossa, mutta kokemus osoittanut, et ei ihan helppoa ole buukkaaminen ja samalla toimia myyntipiälikkönä. Tuntuu et 99% asiakkaista ei edes halua et niiden luo mennään. Ei oikein viitti tuputtaakaan itteään -siintä ei tule mitään. Pomo luonnollisesti vittuilee kyvyttömyydestä.Miten sinne asiakkaisiin oikein päästään, jos niitä uutuuksia tai katalogeja ei ole ja kun ns. henk.koht suhdeverkkoa ei vielä ole?

2. Myyntiorganisaatio tuntuu olevan kuin haiallas: vanhemmilta myyjiltä ei saa mitään tukea ja ihan avointa vittuilua kokemattomuudesta.

3. Voiko myyjänä menestyä, vaikka ei olekaan ns. supliikkikaveri vaan keskivertoa huomattavasti hiljaisempi jannu, joka kuitenkin aidosti on kiinnostunut edustamistaan tuotteista?

6

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressi

Pyri olemaan luonnollinen mutta miellyttävä käytöksinen. Aikoja on vaikea joskus saada, mutta silloin pitää miettiä itseään, ja sitä millä tyylillä asiakkaan luo on menossa.Moni myyntiedustaja on itseriittoinen ja itsetietoinen, tiedän sen kokemuksesta.kukin taaplaa tyylillään.Tekee vain parhaansa, ja jos se ei riitä, eikä jaksa hoitaa asiakas buukkaamisia, pitänee miettiä onko oikealla alalla.Edustus työ vaatii panostamista, eikä sitä voi hellittää.Harvassa tapauksessa kai kääntyy niin että asiakas tulee myyjän luokse eikä päin vastoin.
      Kysyjä ei koskaan muuten ole mielestäni dorka eikä kysymys, vaan se ettei kysy neuvoa jos on ymmällään,..se voidaan luokitella jonkin
      asteiseksi hassuudeksi.
      Tsemppiä sinulle.

• reviol

olen itsekin vasta 3 kk tehnyt,mitä tuotteistoa sinä myyt?

• Make

Moro:

1. Älä ahdistu vielä =). Ei kannata tuputtaa itseään eikä ´mennä esittelemään kaikenmaailman uusia tuotteita vaan lyhyesti: "Olen liikenteessa n. pv siellä paikkakunnalla tällä ja tällä asialla, olisitteko silloin paikalla jos piipahdan siellä teidänkin juttusilla".. Ja muista rentous! Kokeile eri tyylejä niin kyllä se sieltä löytyy

2. Keskity itsesi kehittämiseen. Jos esimiehiäsi ei kiinnosta kehittymisesi niin vaihda firmaa.

3. Itse olin alottaessani (ja edelleen) tavallinen, ei niin puhelias tyyppi. Mutta myyntityössä astuu kuvaan toinen persoona ja asiakaskäynneillä fiilsi on ihan erilainen. Kyllä siihen tottuu ja ihmisten kanssa oppii toimimaan..

• pelletti

olipa asiallisia ja fiksuja kommentteja stressiltä ja makelta. suurkiitokset. myyn prosessiteollisuuteen erityismittalaitteita ja tilpehööriä.

• myyntitykki?!

Joo tulipa kuin olisi minun suustani nuo ajatukset, samankaltaisia kokemuksia jonki´neverran kertynyt jopa liikaa.
      Mikäli haluat aiheesta kekskustella tarkemmin
      pistä maili os. mukaan.
      "vanhat konkarit" usein ovat niitä huonoimpia neuvonantajia, ellei asenne satu olemaan oikea... jne.

• stressi

Jos vastaa rehellisesti oman kokemuksensa ja tietonsa perusteella, siihen mitä kysytään, ihmettelen tuota sinun lausahdustasi vanhoista konkareista.Jos itselläsi on negatiivisia kokemuksia ja päinvastaisia tunteita, se on sinun mielipiteesi.Onko niin että olet parhaasi yrittänyt muttet ole menestynyt.Näinkin voi käydä, kaikille meistä.Kyse on mielestäni siitä mistä työstä pitää ja miten sitä työtä haluaa tehdä.Kautta maailman sivun on käyty kauppaa, ihan luultavasti siitä oravannahkan ja majavan nahkan vaihdosta asti.Luulisin että silloinkin vahvemmat söivät hitaammat, kuten se on nykyäänkin.Kauppaa kuitenkin käydään, monenlaisilla tuotteilla, eikä se kaupanteko lopu jos joku kauppa tai yritys tai ihminen lyö pillit pussiin.Jonkun yrityksen elinkaari on 50 vuotta tai saattaa olla vain 1 vuoden.
        Näinhän se on että emme ole kaikki lääkäreitä, emmekä suutareita, emme opettajia, tai poliitikkoja.Jotkut meistä on myyjiä.Teemme sitä työtä mistä nautimme(ainakin osa) ja sitäkin parhaalla mahdollisella tavalla. Uranvaihto on mahdollista koska vaan,ja muut saa jatkaa myyntityötä. Eikös vain näin olekkin.
        Itselläni ainakin alkukuu on alkanut loistavasti.
        On ollut mahtavia asiakkaita eikä se muuta sitten tarvitsekkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      23
      3378
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2702
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2241
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1481
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1211
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1184
    Aihe