Alkoholisti ja pettäjä?

Minzi_Me

Tein sen taas... Suvussani on alkoholismia, ja tiettyjä piirteitä sairaudesta tunnistan itsessänikin. Nykyisin osaan, tai luulin osaavani, käyttää alkoholia varovaisemmin, nuorempana oli usein filmi poikki ja tuli mokailtua ihan urakalla, poltettua siltoja jne.

Nykyisen mieheni kanssa meillä on ollut useammastakin syystä ongelmia parisuhteessamme, ja sen lisäksi kulunut vuosi on ollut rankka muutenkin. Olemme keskustelleet asiasta ja todenneet että jos emme saa tilannetta itse muuttumaan menemme parisuhdeterapiaan, koska rakastamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä. Mikään ei oikeuta kuitenkaan sitä, että sunnuntaiaamuna heräsin jostain muualta kuin kotoa, jonkun muun kuin oman mieheni vierestä. Pahinta tilanteessa on varmasti se, että en tunne oikeastaan mitään. Katumusta kyllä, mutta jotenkin alistuneesti "taasko tässä kävi näin" -asenteella. En halua menettää miestäni, enkä pilata elämäämme, ja siitä huolimatta annoin viinalle taas vallan. En edes muista miten tuohon tilanteeseen olimme "ajautuneet" (kyseessä tuttu mies, tahollaan naimisissa).

Nyt mietin, että onko minun oikeasti mahdollista muuttua, vai olenko tuomittu epäonnistumaan kerta toisensa jälkeen... Alkoholia en näköjään osaa käyttää päätöksistäni huolimatta, kun olen taas tässä tilanteessa. Aikaisemmin olen pettänyt siinä vaiheessa, kun suhde on ollut jo ohi, ja nyt pelkään että ohiko tämäkin on kun pystyn noin tekemään. En halua satuttaa miestäni, eikä minulla ole oikeutta omaa pahaa oloani helpottaakseni tehdä tämmöistä.

Jos jotain olen oppinut, niin sen että jatkossa ei viinan kanssa läträillä. En ole ikinä juonut usein, ja 99% kerroista ihan normaalisti hauskaa pitäen, mutta kertaakaan en enää halua joutua tilanteeseen jossa nyt olen.

5

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen oma

      Minä yritin alkoholista eroon lukuisia kertoja.... Aina jossain vaiheessa himo kävi niin suureksi, että taas se alkoi, MUTTA yksi on joka voi siitä pelastaa: Itse Jumala Jeesuksessa Kristuksessa meidän Vapahtajassamme minut siitä pelasti, ei mikään muu! Tämä tarina on tosi. Olen 45-vuotias nainen ja ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen! Olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja voin nauttia raittina myös muista ihmissuhteista ja paljon muusta tässä elämässä. Olen ollut kuusi ja puoli vuotta TÄYSIN raittiina! Rukoile, hakeudu oikeiden uskovaisten seuraan ja seurakunta yhteyteen! Et kadu, sen lupaan!

      • Rukoilu on perseestä

        sillähän ne sairaudet parantuu ja sodat loppuu.....
        Onko vielä tänäpäivänä noin takapajuisia ihmisiä ettei tajua että vain itse toimimalla asiat tapahtuu ja muuttuu eikä kädet ristissä polvillaan jotain mantraa hokemalla jossain nirvana-tilassa.


    • hoitoon siitä

      Mitenköhän se pariterapia auttaa sun alko ongelmaasi???
      Mene katkolle ensin. Viina on sinun ongelmasi,ei miehesi voi sitä lopettaa puolestasi!

    • msdksjaldjsaldjisoa

      mitä jos kiihkouskovaisten seura EI kiinosta?

    • hyi helvata

      Lause "jos emme saa tilannetta itse muuttumaan " särähtää korvaan. Ongelma sinun juomisesi eikä mikään muu. Sinä olet se ongelma ja sinun pitää tehdä asialle jotain. Mene hoitoon. Olet itsekäs ihminen niin kuin kaikki alkkikset.

      Et osaa edes hävetä.

      Oksettaa.............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4178
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3554
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2461
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2399
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2091
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1926
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1811
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1525
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1403
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1310
    Aihe