Ulkoporeallas vie hermot

paahtopaisti

Apua tarvittaisiin Cal Spas -ulkoporealtaan kanssa painimisessa.
Poreallas ei lämmitä kuin korkeintaan 10-15 minuuttia kerrallaan,
jonka jälkeen koodi LF tai koodi HL tulee ruutuun, ja lämmitys
stoppaa. Mistähän mahtaa johtua? Tämä vika on ollut puolisen
vuotta, eli siitä lähtien kun porealtaaseen olemme ensi tuttavuuden
tehneet. Cal Spas maahantuoja AquaSpa ei viitsi auttaa asiassa,
useampien yhteydenottojen jälkeen olen saanut kyllä kepeän
manuaalin altaasta. Tuon manuaalin olen toki löytänyt netistäkin,
joten enpä siitä mitään ole hyötynyt, koska siinä ei ole neuvottu,
mitä toimenpiteitä pitää suorittaa HL tai FL -koodien ilmaannuttua.
Mutta helkkarin pettynyt olen ollut AquaSpan porukkaan, raha
kyllä kelpaa mutta neuvoja ei paljoa heru.

7

13807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PP1982

      LF tarkoittaa low flow, joka johtuu:
      A) liian vähän vettä
      B) likainen suodatin
      C) suodatinpumppu ei pyöritä vettä (suodatinpumppu ei saa virtaa tai siinä vika)
      D) lämmittimen anturi rikki

      Apuja saat www.allastarvike.fi

      • paahtopaisti

        Ok, tuo Low Flow -error olikin tiedossa, en vain tiennyt mistä moinen error mahtaa johtu. A ja B kohdat voi heti sulkea pois, jäljelle jäi surkeimmat ja vaikeimmin korjattavat C ja D vaihtoehdot. Noh, täytyypi alkaa selvittelemään paljoko maksaa allastarvikkeen korjauspalvelu.

        Kiitos vastauksesta, josko tämä tästä vihdoin altaan kanssa iloksi muuttuisi, tällä hetkellä ollut ehdottomasti enemmän harmia kuin iloa.


    • paahtopaisti

      Pitääpä kirjoitella vähän palautetta poikkeuksellisen hyvästä asiakaspalvelusta.
      Eli tämän romun (Cal Spas -allas) kanssa tuli painittua puolisen vuotta ja pyydeltyä apua ja infoa eräältä tamperelaiselta poreallasfirmalta, jonka nimeä en mainitse, mutta jonka nimen saatat ehkä löytää tuosta ensimmäisestä viestistäni. Allas on ostettu kyseisestä firmasta ja ajattelin apua sieltä myös saavani. No, apua ei juurikaan viitsitty antaa, joten klikkasin auki tuon toisessa viestissä olevan linkin.

      Otin yhteyttä allastarvike.fi :n sähköpostitse ja kerroin ylläolevan ongelmarimpsuni.
      Seuraavana päivänä sain pitkän vastauksen sähköpostitse, jossa oli ehdoteltu
      monenmoisia kikkoja ongelmien korjaamiseen. Näitä koitin ja mikään ei kuitenkaan toiminut, joten kirjoittelin sähköpostia takaisin. Sain taas nopean vastauksen ja muistaakseni muutaman vinkin lisää. Kaikki asetukset yms. oli kuitenkin kunnossa, joten niistäkään viat eivät johtuneet. Parin päivän sisällä sain puhelun tästä firmasta, että voisivat tulla käymään vilkaisemassa allasta, koska korjaaja oli keikalla lähettyvillä. Korjaaja saapui ja alkoi hommiin. Vika oli kuitenkin niin iso, että yhdessä illassa allasta ei saatu kuntoon. Korjaaja tuli kuitenkin uudestaan nopealla aikataululla ja laittoi homman pelaamaan. Nyt altaassa surraa uusi keskusyksikkö ja ohjauspaneeli. Kaikki toimii, vesi on lämmintä ja poreet kutittelevat nivusia juuri niin kuin pitääkin.

      Mikä tekee tästä asiakaspalvelusta poikkeuksellisen hyvää on se, että allastarvike.fi :n miehet tarjosivat ensin ohjeita ja neuvoja sähköpostitse. Heti ei oltu kinumassa rahaa, niin kuin monella firmalla on tapana. Vasta sitten, kun kaikki etänä annettavat ohjeet oli käyty loppuun, he ehdottivat, että tulisivat käymään. Ja ripeästi tulivatkin.

      Tällaisesta palvelusta ainakin minä maksan mielelläni sen mitä pyydetään. Korjauksen hintakin oli varsin kohtuullinen. Hommat hoituivat kuntoon jouhevasti, ja palvelu oli poikkeuksellisen hyvää. Eipä tarvi miettiä enää jatkossa, mistä allasmyrkkyni ja -tarvikkeeni tilaan. Toivottavasti ei enää tarvitse tuota murheenkryyniä huollattaa, mutta jos tarvii, ainakin tiedän, että ei tarvi yksin yrittää miettiä, mikä mahtaa olla ongelma ja kirota ja potkia altaan kylkeä.

      • Tietoa 12 vuodelta

        Minä huollan Aqua Spassa ulkoaltaat. Sinä olet ostanut käytetyn altaan jossa ei ollut enää takuuta voimassa. Kysyit ohjeita ja sait ohjeita puhelimitse, kysyit sähköpostiin käyttöohjeet ja sait käyttöohjeet. Kertaakaan et kysynyt huoltomiestä paikalle ja kertaakaan emme pyytäneet rahaa. Ohjauslaatikko on vaihdettu altaaseen aivan turhaan, vika ei ollut siinä. Todennäköisesti vika on ollut altaan väärin täyttämisessä tai anturissa. Minulla olisi mennyt kyseiseen huoltoon 5 minuuttia ja palkaksi kahvit jos olisin sillä suunnalla liikkunut.

        Terveisin,
        Jarno Saarinen
        Aqua Spa OY
        Cal Span valtuuttama huoltomies


    • ajatus vaan

      Ehkäpä sinä Jarno, hyvänä asiakaspalvelijana, olisit voinut oma-aloitteisesti tarjota korjausapuasi? Nykypäivänä tuntuu aina olevan niin että asiakkaan pitää itse osata osata ja vaatia tarvittavat asiat, vaikka asiantuntijan pitäisi olla linjan toisessa päässä.

      • ajatusta sinnekin

        Minusta tämä kirjoittaja osasi kuitenkin tilata toisesta yrityksestä huoltomiehen ja mitä nyt ymmärsin, niin ei kuitenkaan merkkiliikkeestä. Nyt tämä on sitten huoltomiehen vika. Teet niin tai näin, aina teet väärin. Kannattaisiko nykypäivän asiakkaankin joskus vilkaista peiliin?


    • Anonyymi

      Hei ! Minulla on Mspa ulkoporeallas ja siinä tulee vikakoodi HEF1 näyttöön . Niin mitähän kyseinen koodi tarkoittaa? T. Lissu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe