Olen selaillut tässä Toyota-palstan viestejä ja välillä on putkahtanut esiin valituksia siitä, että Corollan optitron-mittariston suojamuovi naarmuntuisi herkästi esimerkiksi pölyjä pyyhittäessä.
Onko muovi todella niin "pehmeää"?
Ja onko käyttäjät keksineet mitään hyvää ainetta, kangasta, tms. millä pölyt saisi pois ilman naarmuja muoviin?
Corollan optitron-mittaristo
5
2187
Vastaukset
- olen
aina pyyhkinyt sitä ihan tavallisella kostutetulla pesurätillä, eikä minkäänlaisia naarmuja ole tullut. En ymmärrä koko touhotusta tuosta naarmuuntumisesta, sillä kuinka joku voi pehmeällä ja kostutetulla rätillä saada muoviin naarmuja??? Eli vastaukseni on, että ei se muovi mitään pehmeää ole. Pyyhi pölyjäsi ihan rauhassa!
- Sol HB -03
Itse lääpäisin mittariston päältä sellaisella imurin harjasuulakkeella. Oli aikast tyhmä veto, en suosittele..
- Linea Sol
Luulen että osa naarmuuntumisesta valittaneista ei oikeasti ole saanut aikaan naarmuja. Kun kiiltävää ilmeisesti tummennettua muovia pyyhkii kostealla rätillä, jossa on vielä pesuainetta, saa helposti aikaan raitoja, jotka näkyvät kirkkaassa valossa ihan kuin naarmuina. Koska tätä mittariston "lasia" on vaikea kuivata tehokkaasti, ei sitä kokemusteni mukaan kannata lainkaan pyyhkiä kostealla koska rätin jättämiä jälkia jää aina. Ennemmin siitä kannataa vain "pyyhkiä pölyt" kuivalla pehmeällä liinalla. Ainakin itselläni kävi aluksia juuri niin että rätti jätti "naarmuja", mutta nykyisin puhdistan vain kuivalla ja ongelmia ei ole.
- Ex-Rollisti
Ainakin -03 HB SOL Corollan Musta mittarilasi naamuuntui todella ikävästi. Huom! Pyyhitty kostutetulla talouspaperilla ensimmäisen kerran, jonka jälkeen käytetty mikrokuituliinaa.
Naarmuuntui edelleen mikrokuituliinallakin pyyhittäessä. Lopulta lasi näytti hiekka paperilla pyyhityltä, tosin naarmut olivat hiuksen hienoja.
Olen kuullut, että silikonilla pyyhkiessä naarmuista pääsisi eroon. Corollaa ei minulla enää ole mutta ehkä tuota kannattaa kokeilla?- Hese
Ainakin T-Sportin mittaristo naarmuuntuu helposti, silikonilla saa huijattua ainakin omaa silmää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1092710Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän151710Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2611591Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --91552Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261256Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261135Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015