Tojotan ovenpohjat

5 Door

Ovenpohjien sauma tursottaa ikävästi. Olen ajatellut silpaista puukolla kaiken irtilähtevän saumamassan pois ja raaputella sauman niin puhtaaksi kuin saan. Sitten sinkkimaali ja väri päälle.

Kokemuksesta vaan tiedän että kohta se sauma turpoaa lisää ja ruoste jatkaa kulkuaan, vaikka oveen oltaisikin sumutettu kotelonsuojaa niin että joka reiästä valuu jo uloskin.

Miten sen sauman saisi kestämään pidempään ilman aukirälläköimistä ja hitsaamista? Olen miettinyt näitä ruosteensyöjä/pysäyttäjä/muuntaja -mömmöjä. Onko kenelläkään kokemusta/suosituksia?

6

10751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40697

      olen käyttänyt ruosteen muunto aineita,mulla
      ainakin on hyviä kokemuksia.
      olikohan se RUST EATER merkkistä ainetta(punainen
      muovipullo),ohjeet pullossa,muista kuivata hyväksi
      käsittelyn jälkeen.sitten löwerostia päälle ja sitten pintamaali.
      pitäisi kestää.

    • joku jossain

      kukkivia oven alareunan saumoja ei todella korjaa millään muulla kuin rälläkällä ja migillä.

      Siellä kun on kolminkertainen pelti (kaksinkerroin taitettu pintapelti jonka välissä oven runkopelti) ja jos noiden välissä alkaa ruoste kukkia niin se on terve menoa.

      Ennen ruostumista voi suojaukseen käyttää jotain todella juoksevaa ruostesuoja-ainetta joka tunkeutuu pieniinkin rakoihin mutta nyt se on valitettavasti menoa

      • Toyisti

        olen menestyksekkäästi useaan autoon suorittanut onnistuneesti kyseisen kohdan korjauksia.
        Poistan ruostetta niin paljon kuin pystyn, pohjamaali(lowe rost) mahdollinen kittaus/korikitti, maalaus, sisäpuolelle dinitrolin kotelosuoja ainetta lopuksi jos ei visuaalisesti haittaa maalauksen ulos näkymättömän osan(eli oven alareunan sisäpuolen) voi suojata Mastonin kotelosuoja-aineella(paksumpaa ja vahamaisempaa).
        Samaa menetelmää voi käyttää lokasuojien reunoissa lisänä kotelosuoja-aineen kuivuttua ruiskuta alustan suoja-ainetta sen päälle, ja toistat käsittelyn ennen joka syksyä, jos massa on irtoillut(kotelosuoja-ainetta täytyy siis suihkuttaa myös peltien saumakohtaan ja kantatun pellin päälle sisäpuolelle.
        Jos ovien alasaumoissa on vasta alkavaa ruostumista, eikä vähän sottainen oven alareuna haittaa, saa ruostumisen etenemisen pysäytettyä suihkuttamalla tuota kotelosuoja-ainetta, ja kesällä/syksyllä voi poistaa vanhan ja uusia käsittelyn. Sitten kun autoa on vaihtamassa jynssää suojat pois ja eikun myyntiin.
        Tätä kotelosuoja alustasuoja yhdistelmää voi käyttää kaikkien näkymättömien paikkojen jo alkaneenkin ruostumisen pysäytykseen, kuten esim. tunkin nostokohtaan ja koko helman alasaumaan, muistat vain poistaa irtoruostetta mahdollisimman paljon ennen suojausta.
        Nämä alustamassat(suojat) eivät itsekseen ruosteen/hitsin(yleensä pajat sutasee vähän massaa paikan päälle ja kierre on taattu) päälle suihkutettuna estä ruostumista vaan pohjalla täytyy aina olla kotelosuoja-aine. Kun käsittelet esim. hitsatun pohjan kohdan tuolla mentelmällä myös toiseltakin puolelta menestys on taattu.

        Muista myös muualla pelleissä olevien ruoste vaurioiden korjausen jälkeen käsitellä pellin takapuoli kotelosuoja aineella varsinkin jos on ehtinyt tulla jo snadi reikä, koska pellin toisellakin puolella on ruostuminen alkanut ja kohta samassa kohdassa on taas kukkanen.

        Saumakohtien korjauksessa on ideana saada sauma hapettomaan ja kuivaan tilaan, yleensä pelkkä pohjamaali maali lakka ei riitä koska maali ei tartu leikatun pellin reunaan, niin avuksi voi ottaa korikitin.


      • joku jossain
        Toyisti kirjoitti:

        olen menestyksekkäästi useaan autoon suorittanut onnistuneesti kyseisen kohdan korjauksia.
        Poistan ruostetta niin paljon kuin pystyn, pohjamaali(lowe rost) mahdollinen kittaus/korikitti, maalaus, sisäpuolelle dinitrolin kotelosuoja ainetta lopuksi jos ei visuaalisesti haittaa maalauksen ulos näkymättömän osan(eli oven alareunan sisäpuolen) voi suojata Mastonin kotelosuoja-aineella(paksumpaa ja vahamaisempaa).
        Samaa menetelmää voi käyttää lokasuojien reunoissa lisänä kotelosuoja-aineen kuivuttua ruiskuta alustan suoja-ainetta sen päälle, ja toistat käsittelyn ennen joka syksyä, jos massa on irtoillut(kotelosuoja-ainetta täytyy siis suihkuttaa myös peltien saumakohtaan ja kantatun pellin päälle sisäpuolelle.
        Jos ovien alasaumoissa on vasta alkavaa ruostumista, eikä vähän sottainen oven alareuna haittaa, saa ruostumisen etenemisen pysäytettyä suihkuttamalla tuota kotelosuoja-ainetta, ja kesällä/syksyllä voi poistaa vanhan ja uusia käsittelyn. Sitten kun autoa on vaihtamassa jynssää suojat pois ja eikun myyntiin.
        Tätä kotelosuoja alustasuoja yhdistelmää voi käyttää kaikkien näkymättömien paikkojen jo alkaneenkin ruostumisen pysäytykseen, kuten esim. tunkin nostokohtaan ja koko helman alasaumaan, muistat vain poistaa irtoruostetta mahdollisimman paljon ennen suojausta.
        Nämä alustamassat(suojat) eivät itsekseen ruosteen/hitsin(yleensä pajat sutasee vähän massaa paikan päälle ja kierre on taattu) päälle suihkutettuna estä ruostumista vaan pohjalla täytyy aina olla kotelosuoja-aine. Kun käsittelet esim. hitsatun pohjan kohdan tuolla mentelmällä myös toiseltakin puolelta menestys on taattu.

        Muista myös muualla pelleissä olevien ruoste vaurioiden korjausen jälkeen käsitellä pellin takapuoli kotelosuoja aineella varsinkin jos on ehtinyt tulla jo snadi reikä, koska pellin toisellakin puolella on ruostuminen alkanut ja kohta samassa kohdassa on taas kukkanen.

        Saumakohtien korjauksessa on ideana saada sauma hapettomaan ja kuivaan tilaan, yleensä pelkkä pohjamaali maali lakka ei riitä koska maali ei tartu leikatun pellin reunaan, niin avuksi voi ottaa korikitin.

        on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.

        Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!

        Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.

        Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.


      • Toyisti
        joku jossain kirjoitti:

        on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.

        Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!

        Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.

        Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.

        siinä olet oikeassa että oven alareunan ruostuminen ehkä loppuu mutta hitsistä pukkaa kohta ruostetta.

        Nyt olen tänä kesänä bongannut muutaman III kopan golffin sekä sama ikuisia passatteja, ja näky on ollut sangen surkea, näyttää se pelti niissäkin ruostuvan.

        Ja aivan yhtä onnettomassa kunnossa näyttää olevan kaikki -80...-85 autot merkistä riippumatta. Itselläni kävi säkä kun hommasin -84 vuoden laurel "projektin" yllätykseksi en saanutkaan kuin kaksi läpireikää aikaiseksi ja molemmat olivat takalokareiden kanttauksissa samoissa kohdissa molemmin puolin.


      • vw-omistaja
        joku jossain kirjoitti:

        on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.

        Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!

        Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.

        Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.

        kyllä vw konsernin autojen kans on ainaki sitte moottori ongelmia transportterista paloi kansipahvi 67tkm ja vesipumppu hajos 85tkm ja kaikki nivelet on uusittu jo monta kertaa ja auto on -98 .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1269
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1241
    Aihe