Ovenpohjien sauma tursottaa ikävästi. Olen ajatellut silpaista puukolla kaiken irtilähtevän saumamassan pois ja raaputella sauman niin puhtaaksi kuin saan. Sitten sinkkimaali ja väri päälle.
Kokemuksesta vaan tiedän että kohta se sauma turpoaa lisää ja ruoste jatkaa kulkuaan, vaikka oveen oltaisikin sumutettu kotelonsuojaa niin että joka reiästä valuu jo uloskin.
Miten sen sauman saisi kestämään pidempään ilman aukirälläköimistä ja hitsaamista? Olen miettinyt näitä ruosteensyöjä/pysäyttäjä/muuntaja -mömmöjä. Onko kenelläkään kokemusta/suosituksia?
Tojotan ovenpohjat
6
10440
Vastaukset
- 40697
olen käyttänyt ruosteen muunto aineita,mulla
ainakin on hyviä kokemuksia.
olikohan se RUST EATER merkkistä ainetta(punainen
muovipullo),ohjeet pullossa,muista kuivata hyväksi
käsittelyn jälkeen.sitten löwerostia päälle ja sitten pintamaali.
pitäisi kestää. - joku jossain
kukkivia oven alareunan saumoja ei todella korjaa millään muulla kuin rälläkällä ja migillä.
Siellä kun on kolminkertainen pelti (kaksinkerroin taitettu pintapelti jonka välissä oven runkopelti) ja jos noiden välissä alkaa ruoste kukkia niin se on terve menoa.
Ennen ruostumista voi suojaukseen käyttää jotain todella juoksevaa ruostesuoja-ainetta joka tunkeutuu pieniinkin rakoihin mutta nyt se on valitettavasti menoa- Toyisti
olen menestyksekkäästi useaan autoon suorittanut onnistuneesti kyseisen kohdan korjauksia.
Poistan ruostetta niin paljon kuin pystyn, pohjamaali(lowe rost) mahdollinen kittaus/korikitti, maalaus, sisäpuolelle dinitrolin kotelosuoja ainetta lopuksi jos ei visuaalisesti haittaa maalauksen ulos näkymättömän osan(eli oven alareunan sisäpuolen) voi suojata Mastonin kotelosuoja-aineella(paksumpaa ja vahamaisempaa).
Samaa menetelmää voi käyttää lokasuojien reunoissa lisänä kotelosuoja-aineen kuivuttua ruiskuta alustan suoja-ainetta sen päälle, ja toistat käsittelyn ennen joka syksyä, jos massa on irtoillut(kotelosuoja-ainetta täytyy siis suihkuttaa myös peltien saumakohtaan ja kantatun pellin päälle sisäpuolelle.
Jos ovien alasaumoissa on vasta alkavaa ruostumista, eikä vähän sottainen oven alareuna haittaa, saa ruostumisen etenemisen pysäytettyä suihkuttamalla tuota kotelosuoja-ainetta, ja kesällä/syksyllä voi poistaa vanhan ja uusia käsittelyn. Sitten kun autoa on vaihtamassa jynssää suojat pois ja eikun myyntiin.
Tätä kotelosuoja alustasuoja yhdistelmää voi käyttää kaikkien näkymättömien paikkojen jo alkaneenkin ruostumisen pysäytykseen, kuten esim. tunkin nostokohtaan ja koko helman alasaumaan, muistat vain poistaa irtoruostetta mahdollisimman paljon ennen suojausta.
Nämä alustamassat(suojat) eivät itsekseen ruosteen/hitsin(yleensä pajat sutasee vähän massaa paikan päälle ja kierre on taattu) päälle suihkutettuna estä ruostumista vaan pohjalla täytyy aina olla kotelosuoja-aine. Kun käsittelet esim. hitsatun pohjan kohdan tuolla mentelmällä myös toiseltakin puolelta menestys on taattu.
Muista myös muualla pelleissä olevien ruoste vaurioiden korjausen jälkeen käsitellä pellin takapuoli kotelosuoja aineella varsinkin jos on ehtinyt tulla jo snadi reikä, koska pellin toisellakin puolella on ruostuminen alkanut ja kohta samassa kohdassa on taas kukkanen.
Saumakohtien korjauksessa on ideana saada sauma hapettomaan ja kuivaan tilaan, yleensä pelkkä pohjamaali maali lakka ei riitä koska maali ei tartu leikatun pellin reunaan, niin avuksi voi ottaa korikitin. - joku jossain
Toyisti kirjoitti:
olen menestyksekkäästi useaan autoon suorittanut onnistuneesti kyseisen kohdan korjauksia.
Poistan ruostetta niin paljon kuin pystyn, pohjamaali(lowe rost) mahdollinen kittaus/korikitti, maalaus, sisäpuolelle dinitrolin kotelosuoja ainetta lopuksi jos ei visuaalisesti haittaa maalauksen ulos näkymättömän osan(eli oven alareunan sisäpuolen) voi suojata Mastonin kotelosuoja-aineella(paksumpaa ja vahamaisempaa).
Samaa menetelmää voi käyttää lokasuojien reunoissa lisänä kotelosuoja-aineen kuivuttua ruiskuta alustan suoja-ainetta sen päälle, ja toistat käsittelyn ennen joka syksyä, jos massa on irtoillut(kotelosuoja-ainetta täytyy siis suihkuttaa myös peltien saumakohtaan ja kantatun pellin päälle sisäpuolelle.
Jos ovien alasaumoissa on vasta alkavaa ruostumista, eikä vähän sottainen oven alareuna haittaa, saa ruostumisen etenemisen pysäytettyä suihkuttamalla tuota kotelosuoja-ainetta, ja kesällä/syksyllä voi poistaa vanhan ja uusia käsittelyn. Sitten kun autoa on vaihtamassa jynssää suojat pois ja eikun myyntiin.
Tätä kotelosuoja alustasuoja yhdistelmää voi käyttää kaikkien näkymättömien paikkojen jo alkaneenkin ruostumisen pysäytykseen, kuten esim. tunkin nostokohtaan ja koko helman alasaumaan, muistat vain poistaa irtoruostetta mahdollisimman paljon ennen suojausta.
Nämä alustamassat(suojat) eivät itsekseen ruosteen/hitsin(yleensä pajat sutasee vähän massaa paikan päälle ja kierre on taattu) päälle suihkutettuna estä ruostumista vaan pohjalla täytyy aina olla kotelosuoja-aine. Kun käsittelet esim. hitsatun pohjan kohdan tuolla mentelmällä myös toiseltakin puolelta menestys on taattu.
Muista myös muualla pelleissä olevien ruoste vaurioiden korjausen jälkeen käsitellä pellin takapuoli kotelosuoja aineella varsinkin jos on ehtinyt tulla jo snadi reikä, koska pellin toisellakin puolella on ruostuminen alkanut ja kohta samassa kohdassa on taas kukkanen.
Saumakohtien korjauksessa on ideana saada sauma hapettomaan ja kuivaan tilaan, yleensä pelkkä pohjamaali maali lakka ei riitä koska maali ei tartu leikatun pellin reunaan, niin avuksi voi ottaa korikitin.on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.
Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!
Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.
Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta. - Toyisti
joku jossain kirjoitti:
on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.
Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!
Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.
Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.siinä olet oikeassa että oven alareunan ruostuminen ehkä loppuu mutta hitsistä pukkaa kohta ruostetta.
Nyt olen tänä kesänä bongannut muutaman III kopan golffin sekä sama ikuisia passatteja, ja näky on ollut sangen surkea, näyttää se pelti niissäkin ruostuvan.
Ja aivan yhtä onnettomassa kunnossa näyttää olevan kaikki -80...-85 autot merkistä riippumatta. Itselläni kävi säkä kun hommasin -84 vuoden laurel "projektin" yllätykseksi en saanutkaan kuin kaksi läpireikää aikaiseksi ja molemmat olivat takalokareiden kanttauksissa samoissa kohdissa molemmin puolin. - vw-omistaja
joku jossain kirjoitti:
on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.
Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!
Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.
Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.kyllä vw konsernin autojen kans on ainaki sitte moottori ongelmia transportterista paloi kansipahvi 67tkm ja vesipumppu hajos 85tkm ja kaikki nivelet on uusittu jo monta kertaa ja auto on -98 .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841