Tojotan ovenpohjat

5 Door

Ovenpohjien sauma tursottaa ikävästi. Olen ajatellut silpaista puukolla kaiken irtilähtevän saumamassan pois ja raaputella sauman niin puhtaaksi kuin saan. Sitten sinkkimaali ja väri päälle.

Kokemuksesta vaan tiedän että kohta se sauma turpoaa lisää ja ruoste jatkaa kulkuaan, vaikka oveen oltaisikin sumutettu kotelonsuojaa niin että joka reiästä valuu jo uloskin.

Miten sen sauman saisi kestämään pidempään ilman aukirälläköimistä ja hitsaamista? Olen miettinyt näitä ruosteensyöjä/pysäyttäjä/muuntaja -mömmöjä. Onko kenelläkään kokemusta/suosituksia?

6

10653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40697

      olen käyttänyt ruosteen muunto aineita,mulla
      ainakin on hyviä kokemuksia.
      olikohan se RUST EATER merkkistä ainetta(punainen
      muovipullo),ohjeet pullossa,muista kuivata hyväksi
      käsittelyn jälkeen.sitten löwerostia päälle ja sitten pintamaali.
      pitäisi kestää.

    • joku jossain

      kukkivia oven alareunan saumoja ei todella korjaa millään muulla kuin rälläkällä ja migillä.

      Siellä kun on kolminkertainen pelti (kaksinkerroin taitettu pintapelti jonka välissä oven runkopelti) ja jos noiden välissä alkaa ruoste kukkia niin se on terve menoa.

      Ennen ruostumista voi suojaukseen käyttää jotain todella juoksevaa ruostesuoja-ainetta joka tunkeutuu pieniinkin rakoihin mutta nyt se on valitettavasti menoa

      • Toyisti

        olen menestyksekkäästi useaan autoon suorittanut onnistuneesti kyseisen kohdan korjauksia.
        Poistan ruostetta niin paljon kuin pystyn, pohjamaali(lowe rost) mahdollinen kittaus/korikitti, maalaus, sisäpuolelle dinitrolin kotelosuoja ainetta lopuksi jos ei visuaalisesti haittaa maalauksen ulos näkymättömän osan(eli oven alareunan sisäpuolen) voi suojata Mastonin kotelosuoja-aineella(paksumpaa ja vahamaisempaa).
        Samaa menetelmää voi käyttää lokasuojien reunoissa lisänä kotelosuoja-aineen kuivuttua ruiskuta alustan suoja-ainetta sen päälle, ja toistat käsittelyn ennen joka syksyä, jos massa on irtoillut(kotelosuoja-ainetta täytyy siis suihkuttaa myös peltien saumakohtaan ja kantatun pellin päälle sisäpuolelle.
        Jos ovien alasaumoissa on vasta alkavaa ruostumista, eikä vähän sottainen oven alareuna haittaa, saa ruostumisen etenemisen pysäytettyä suihkuttamalla tuota kotelosuoja-ainetta, ja kesällä/syksyllä voi poistaa vanhan ja uusia käsittelyn. Sitten kun autoa on vaihtamassa jynssää suojat pois ja eikun myyntiin.
        Tätä kotelosuoja alustasuoja yhdistelmää voi käyttää kaikkien näkymättömien paikkojen jo alkaneenkin ruostumisen pysäytykseen, kuten esim. tunkin nostokohtaan ja koko helman alasaumaan, muistat vain poistaa irtoruostetta mahdollisimman paljon ennen suojausta.
        Nämä alustamassat(suojat) eivät itsekseen ruosteen/hitsin(yleensä pajat sutasee vähän massaa paikan päälle ja kierre on taattu) päälle suihkutettuna estä ruostumista vaan pohjalla täytyy aina olla kotelosuoja-aine. Kun käsittelet esim. hitsatun pohjan kohdan tuolla mentelmällä myös toiseltakin puolelta menestys on taattu.

        Muista myös muualla pelleissä olevien ruoste vaurioiden korjausen jälkeen käsitellä pellin takapuoli kotelosuoja aineella varsinkin jos on ehtinyt tulla jo snadi reikä, koska pellin toisellakin puolella on ruostuminen alkanut ja kohta samassa kohdassa on taas kukkanen.

        Saumakohtien korjauksessa on ideana saada sauma hapettomaan ja kuivaan tilaan, yleensä pelkkä pohjamaali maali lakka ei riitä koska maali ei tartu leikatun pellin reunaan, niin avuksi voi ottaa korikitin.


      • joku jossain
        Toyisti kirjoitti:

        olen menestyksekkäästi useaan autoon suorittanut onnistuneesti kyseisen kohdan korjauksia.
        Poistan ruostetta niin paljon kuin pystyn, pohjamaali(lowe rost) mahdollinen kittaus/korikitti, maalaus, sisäpuolelle dinitrolin kotelosuoja ainetta lopuksi jos ei visuaalisesti haittaa maalauksen ulos näkymättömän osan(eli oven alareunan sisäpuolen) voi suojata Mastonin kotelosuoja-aineella(paksumpaa ja vahamaisempaa).
        Samaa menetelmää voi käyttää lokasuojien reunoissa lisänä kotelosuoja-aineen kuivuttua ruiskuta alustan suoja-ainetta sen päälle, ja toistat käsittelyn ennen joka syksyä, jos massa on irtoillut(kotelosuoja-ainetta täytyy siis suihkuttaa myös peltien saumakohtaan ja kantatun pellin päälle sisäpuolelle.
        Jos ovien alasaumoissa on vasta alkavaa ruostumista, eikä vähän sottainen oven alareuna haittaa, saa ruostumisen etenemisen pysäytettyä suihkuttamalla tuota kotelosuoja-ainetta, ja kesällä/syksyllä voi poistaa vanhan ja uusia käsittelyn. Sitten kun autoa on vaihtamassa jynssää suojat pois ja eikun myyntiin.
        Tätä kotelosuoja alustasuoja yhdistelmää voi käyttää kaikkien näkymättömien paikkojen jo alkaneenkin ruostumisen pysäytykseen, kuten esim. tunkin nostokohtaan ja koko helman alasaumaan, muistat vain poistaa irtoruostetta mahdollisimman paljon ennen suojausta.
        Nämä alustamassat(suojat) eivät itsekseen ruosteen/hitsin(yleensä pajat sutasee vähän massaa paikan päälle ja kierre on taattu) päälle suihkutettuna estä ruostumista vaan pohjalla täytyy aina olla kotelosuoja-aine. Kun käsittelet esim. hitsatun pohjan kohdan tuolla mentelmällä myös toiseltakin puolelta menestys on taattu.

        Muista myös muualla pelleissä olevien ruoste vaurioiden korjausen jälkeen käsitellä pellin takapuoli kotelosuoja aineella varsinkin jos on ehtinyt tulla jo snadi reikä, koska pellin toisellakin puolella on ruostuminen alkanut ja kohta samassa kohdassa on taas kukkanen.

        Saumakohtien korjauksessa on ideana saada sauma hapettomaan ja kuivaan tilaan, yleensä pelkkä pohjamaali maali lakka ei riitä koska maali ei tartu leikatun pellin reunaan, niin avuksi voi ottaa korikitin.

        on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.

        Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!

        Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.

        Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.


      • Toyisti
        joku jossain kirjoitti:

        on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.

        Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!

        Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.

        Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.

        siinä olet oikeassa että oven alareunan ruostuminen ehkä loppuu mutta hitsistä pukkaa kohta ruostetta.

        Nyt olen tänä kesänä bongannut muutaman III kopan golffin sekä sama ikuisia passatteja, ja näky on ollut sangen surkea, näyttää se pelti niissäkin ruostuvan.

        Ja aivan yhtä onnettomassa kunnossa näyttää olevan kaikki -80...-85 autot merkistä riippumatta. Itselläni kävi säkä kun hommasin -84 vuoden laurel "projektin" yllätykseksi en saanutkaan kuin kaksi läpireikää aikaiseksi ja molemmat olivat takalokareiden kanttauksissa samoissa kohdissa molemmin puolin.


      • vw-omistaja
        joku jossain kirjoitti:

        on kyllä vaihto toyota-merkkisestä autosta vaikka VW-konsernin tuotteeseen.

        Tosin sen ruotsalaisen sivun mukaan jopa Opel ja Renault saavat nykyään täydet viisi pistettä uusien mallien ruostesuojaamisesta samalla kun uudenkin Corollan ja Avensiksen pisteet putosivat kolmesta kahteen!

        Minusta on jotenkin rauhoittavampaa kun ei tarvitse kolme kertaa vuodessa rapsuttaa, ruiskuttaa ja massata ruosteista autoa vaan se pysyy ruosteettomana ihan siksi että suojaus on suunniteltu ja toteutettu kunnolla jo tehtaalla.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen sama: jos kolminkertaisen (ovien reunat) tai kaksinkertaisen (konepellin reunat, takaluukut) sauman suojaus on hoidettu tehtaalla surkeasti ja sinne pääsee ruoste muhimaan, on ainoa korjaus lopulta laikkakone ja mig.

        Kyllä noilla litkuilla voi prosessia viivästyttää mutta vain siksi aikaa että tojon kehtaa myydä vaikka lankomiehelle joka ei heti pääse valittamaan ovien kukkimisesta.

        kyllä vw konsernin autojen kans on ainaki sitte moottori ongelmia transportterista paloi kansipahvi 67tkm ja vesipumppu hajos 85tkm ja kaikki nivelet on uusittu jo monta kertaa ja auto on -98 .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58
      2746
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      53
      2400
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      38
      1854
    Aihe