Kokenutta neurologia Helsingistä?

Pauliinainen

Hei,

etsin kokenutta, vuorovaikutustaitoista neurologia pk-seudulta.

Nykyinen neurologini julkisella puolella on hyvin nuori, hyvin kunnianhimoinen ja ilmeisen hyvä tutkija, mutta koen joutuneeni tosi pahaksi koekaniiniksi.

Hän lähti muuttamaan periaatteessa hyvin toiminutta lääkitystäni ja seurauksena on ollut vuoden painajainen. Isoja kohtauksia tulee pari kertaa kuussa, kun 10 viime vuoden aikana sain yhden!

Tavoitteeni on nyt palata hiljalleen vanhaan lääkitykseen ja toivoa sen vielä tehoavan. Mutta haluaisin tehdä sen paremman lääkärin kanssa - itse maksaen tietty.

Kaikki vinkit tervetulleita!

44

16334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vihje

      Kampin Terveystalolla Ojalalla on erinomaiset vuorovaikutustaidot. En koe olleeni koekaniini, vaikka lääkitykseni vaihtui osaksi, ei kokonaan. Kohtauksia ei ole ollut.

      Jos et löydä pk-seudulta, käy Kuopion Mehiläisessä!

    • hyvä tyyppi

      Tuula Nylund postitalon lääkäriasemalla

      • expotilas

        Olen jyrkästi eri mieltä!


    • expotilas

      Jos tuo TN olisi osannut edes hymyillä, mutta en muista, että niin olisi käynyt! Tai kätellä, ei sitäkään.

      • TulevaexNylund

        Samaa mieltä ja taitaa olla jopa pätemätön tai ei ainakaan hoida hommiaan. Ei mm. suostu vastaamaan soittopyyntöihin. Aivan susi.... tuleva expotilas myös.


      • Kokemusta ...
        TulevaexNylund kirjoitti:

        Samaa mieltä ja taitaa olla jopa pätemätön tai ei ainakaan hoida hommiaan. Ei mm. suostu vastaamaan soittopyyntöihin. Aivan susi.... tuleva expotilas myös.

        Sanon kaikille Nylundiin pettyneille yhteisesti, että ylipäätään naislääkärit -erikoistumisvaihtoehdosta riippumatta- eivät keskity asiakkaan ongelmaan, vaan liirum-laarumeihin. Havaitsin asian jo lastenpoliklinikan aikana, joten olen käynyt vain mieslääkäreillä yksityisvastaanotolla. Näin ollen esim. Nylundilla en ole käynyt kertaakaan.

        Jos käy naislääkäreillä useammin kuin kerran samasta asiasta, asia ei etene lainkaan. Miehet tosiaan edistävät asian selvittämistä esim. tutkimuslähetteillä jne.


      • Hugo.
        Kokemusta ... kirjoitti:

        Sanon kaikille Nylundiin pettyneille yhteisesti, että ylipäätään naislääkärit -erikoistumisvaihtoehdosta riippumatta- eivät keskity asiakkaan ongelmaan, vaan liirum-laarumeihin. Havaitsin asian jo lastenpoliklinikan aikana, joten olen käynyt vain mieslääkäreillä yksityisvastaanotolla. Näin ollen esim. Nylundilla en ole käynyt kertaakaan.

        Jos käy naislääkäreillä useammin kuin kerran samasta asiasta, asia ei etene lainkaan. Miehet tosiaan edistävät asian selvittämistä esim. tutkimuslähetteillä jne.

        Ei varmasti voi yleistää naislääkäreihei, sillä itse olen käynyt miehillä ja naisilla ja miehissä on ollut huonoja. Yksi aivan väärän diagnoosin tehnyt... ja vielä ylilääkäri neurologi. Reetta Kälviäisen tietoja ja ammattitaitoa ei voi kiistää, vaikka ihmisenä hänestä ei pitäisikään.

        Harmi, että nyt ei paljon ole suositella ketään hyvää. Itse en ole Ojalasta saanut hyvää kuvaa, sillä hän on niin päälle käyvä ja töksäyttelee. Esittää kaikkitietävää, jota ei varmasti ole (tai sitten on)., mutta mielestäni ei todellakaan ole.

        Nyt noita nimiä, että aloittaja saa jotain hyötyä ja muutkin... esim. minä. Varmasti tämä on monelle ongelma, kun Juhani Wikstöm poistui tai lopetti vastaanoton.


      • Toinen Kampissa:
        Hugo. kirjoitti:

        Ei varmasti voi yleistää naislääkäreihei, sillä itse olen käynyt miehillä ja naisilla ja miehissä on ollut huonoja. Yksi aivan väärän diagnoosin tehnyt... ja vielä ylilääkäri neurologi. Reetta Kälviäisen tietoja ja ammattitaitoa ei voi kiistää, vaikka ihmisenä hänestä ei pitäisikään.

        Harmi, että nyt ei paljon ole suositella ketään hyvää. Itse en ole Ojalasta saanut hyvää kuvaa, sillä hän on niin päälle käyvä ja töksäyttelee. Esittää kaikkitietävää, jota ei varmasti ole (tai sitten on)., mutta mielestäni ei todellakaan ole.

        Nyt noita nimiä, että aloittaja saa jotain hyötyä ja muutkin... esim. minä. Varmasti tämä on monelle ongelma, kun Juhani Wikstöm poistui tai lopetti vastaanoton.

        Multanen Kampin terveystalolla. Erinomaiset vuorovaikutustaidot.


      • samat eri linkissä
        Hugo. kirjoitti:

        Ei varmasti voi yleistää naislääkäreihei, sillä itse olen käynyt miehillä ja naisilla ja miehissä on ollut huonoja. Yksi aivan väärän diagnoosin tehnyt... ja vielä ylilääkäri neurologi. Reetta Kälviäisen tietoja ja ammattitaitoa ei voi kiistää, vaikka ihmisenä hänestä ei pitäisikään.

        Harmi, että nyt ei paljon ole suositella ketään hyvää. Itse en ole Ojalasta saanut hyvää kuvaa, sillä hän on niin päälle käyvä ja töksäyttelee. Esittää kaikkitietävää, jota ei varmasti ole (tai sitten on)., mutta mielestäni ei todellakaan ole.

        Nyt noita nimiä, että aloittaja saa jotain hyötyä ja muutkin... esim. minä. Varmasti tämä on monelle ongelma, kun Juhani Wikstöm poistui tai lopetti vastaanoton.

        Tässäkin toistuvat samat nimet:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9466663

        Aloittaja haluaa pk-seudulta, joten vastaanottajien lista on melko vähäinen, mutta on silti useampi.


      • epil

        Eihän se tunne edes alaansa.


      • Anonyymi
        Toinen Kampissa: kirjoitti:

        Multanen Kampin terveystalolla. Erinomaiset vuorovaikutustaidot.

        Ylivoimaisesti paras metropolin neurologeista!


    • mukana ollut omainen

      Ei Tuula Nylundille, ei ja ei! Ilm. armeijan lääkäri, joka ottaa yksityispotilaita vastaan AAVAssa. Ylimielinen ja kopea, ei suostu edes mitään todistuksia kirjoittamaan. Joku takuu pitäisi lääkärissäkäynnilläkin olla. Eikä se ole sukupuolesta kiinni.
      Tämä Nylund on myös arka, ei uskalla tutkia eikä hoitaa mitään harvinaisempaa, vaikka henkeäuhkaavat pitkäaikaiset selvät oireet. Käynti kesti alle 10 min., hänestä yksinkertaisesti ei ollut mihinkään.

      Sääliksi käy niitä jotka tarvitsevat todistuksen palveluskelpoisuudesta siellä armeijassa, voi poikaparat.

      • mukana ollut omainen

        Olisi tarvittu sairaslomapaperit, mutta tämä Tuula Nylund sanoi, että olisi tarvinnut olla diagnoosi valmiina. Ensimmäistä kertaa kohtasimme lääkärin, joka ei osaa/uskalla diagnoosia kirjoittaa. Pelkäsi varmaankin lääkäri Riitta Kauppisen kohtaloa, vaikka Kauppinen olikin oikeassa potilaidensa sairauden suhteen.
        Mutta ei kai lääkäri voi kieltäytyä kirjoittamasta todistusta.


      • Hugo.
        mukana ollut omainen kirjoitti:

        Olisi tarvittu sairaslomapaperit, mutta tämä Tuula Nylund sanoi, että olisi tarvinnut olla diagnoosi valmiina. Ensimmäistä kertaa kohtasimme lääkärin, joka ei osaa/uskalla diagnoosia kirjoittaa. Pelkäsi varmaankin lääkäri Riitta Kauppisen kohtaloa, vaikka Kauppinen olikin oikeassa potilaidensa sairauden suhteen.
        Mutta ei kai lääkäri voi kieltäytyä kirjoittamasta todistusta.

        Kuka on Riitta Kauppinen ja mikä kohtalo?


      • lääkärit pelkäävät
        Hugo. kirjoitti:

        Kuka on Riitta Kauppinen ja mikä kohtalo?

        Savon Sanomat:

        "Riitta Kauppisen lääkärinoikeuksia rajoitettu
        Kari-Pekka Issakainen
        9.2.2008 11:08 (Päivitetty 9.2.2008 11:08)
        Terveydenhuolloin oikeusturvakeskus (Teo) on rajoittanut pieksämäkeläisen lääketieteen lisensiaatti Riitta Kauppisen ammatinharjoittamisoikeutta toistaiseksi. Päätös ammatinharjoittamisoikeuden rajoittamisesta on tehty tammikuun 24. päivänä.

        Sen mukaan 61-vuotias Kauppinen saa harjoittaa lääkärin ammattia ainoastaan julkisyhteisön ylläpitämässä sosiaali- tai terveydenhuollon toimintayksikössä toisen, Teon siihen tehtävään erikseen hyväksymän lääkärin valvonnan alaisena. Hän ei myöskään saa määrätä apteekista pääasiassa keskushermostoon vaikuttavia PKV-lääkkeitä, eikä alkoholia.

        Kauppisen mukaan taustalla on hänen 30 vuotta sitten liikenneonnettomuudessa saamansa neurologinen vamma.

        Kauppinen tuli tunnetuksi 1980-luvulla "kohulääkärinä", joka passitettiin vasten tahtoaan ja laittomasti psykiatriseen sairaalaan. Taustalla oli Kauppisen epäily, että hänen potilaissaan ja itsessään havaitsemien oireiden syynä olivat Pieksämäen vedessä ja ilmassa olevat myrkyt.

        Kauppinen valittiin keskustan kansanedustajaksi vuonna 1987. Toisella eduskuntakaudellaan hän loikkasi kokoomukseen."

        Ja huomionarvoistahan on asiassa se, että näistä potilaista todellakin löytyi niitä legionellabakteereita lehtien mukaan. Mutta Kauppisen kiusaaminen muiden lääkäreiden (psykiatrien) toimesta alkoi juuri tästä kun hän uskalsi edes epäillä! Ei silloin puhuttu mistään hänen neurologisesta vammastaan mitään. Ja kuinka hän olisi voinut hoitaa kansanedustajan tointaan, jos hänellä sellainen työkykyä rajoittava neurologinen vamma olisi.


    • pöyristyttävää

      Onhan vielä sellainenkin neurologi, 63 vuotias, kuin Bjarne Udd.
      Mutta en kyllä voi suositella, ei ilm. hallitse enää ammattiaan, ainakin jätti lapseni tutkimuksitta ja hoidotta vaikka itse kutsui vastaanotolle sairaalaan ja antoi vielä diagnoosinkin joka kerrottiin lähettävälle lääkärille (määrittelemätön invalidisoiva lihassairaus).
      Lasku tuli kylläkin perässä, tietysti, näinhän se kai nykyisin menee, kun terveydenhoitohenkilöstön toiminta ei ole mitenkään vakuutettu, vai?

    • kok neur vastotolla

      Sitten on sellainen kuin Tarja Suomalainen, neurologi, ottaa vastaan ainakin Lahden Mehiläisessä. Vastaanottoja Lahdessa, Kouvolassa ja Hämeenlinnassa.
      Ottaa vastaan neurologisia potilaita valikoiden, ks. ajanvarausohjeet!

      Ja sitten, varoitus: Jos sairastat vähänkin harvinaisempaa neurologista sairautta, niin tämä lääkäri nousee aika äkkiä takajaloilleen ja alkaa pukitella silmät säikähdyksestä pyöreänä. Onhan se aika käsittämätöntä, ettei tämä neurologi halua määrätä mitään alaansa kuuluvaa lääkettä kipeästi lääkitystä tarvitsevalle potilaalle. Yleislääkäri ei voi määrätä useaa neurologian alaan kuuluvaa lääkettä, vaan nimenomaan neurologin tulee tehdä se.

      Haukkuu siihen samaan syssyyn mukana olevan omaisenkin, kun niin pelottaa hoitaa hommiaan.

    • Hugo.

      Mikä johtopäätös tästä nyt pitäisi vetää. Suuri osa lääkäreistä on pätemättömiä vai potilaat on hankalia ja siksi tyytymättömiä?

      Ei aloittajalle varmaan ja muillekaan ole tullut paljoa ehdotusta hyvästä lääkärista, mutta huonoja kerrotaan, jossa voi olla katkeruutta takana ja onko mustamaalaaminen oikein asiallista.

      • Listaus jne.

        "Kokenut kaikki tietää" on ikivanha viisaus. Minulla vaitiolovelvollisuus ja vuorovaikutustaidot ovat suurimmat havainnot, joillakin on tietotaidosta huonoja kokemuksia täällä ...

        Kuten ylempänä on mainittu T. Suomalainen valikoi itse asiakkaansa. Kannattaako silloin edes varata aikaa hänelle? Taitaa helpoin keino olla, että aloittaja ja kaltaisensa tiedonhaluiset listaavat hyvät (tähän mennessä kaksi) ja huonot nimet (loput), ja etsivät netistä itse muita nimiä, jotka oletettavasti olisivat siltä väliltä.

        Sivumennen sanoen Turussakaan kaikki neurologit eivät ole hyviä, sillä yhteen petyin nelisen vuotta sitten. Porissa puolestaan kukaan ei osaa edes vaitiolovelvollisuutta, joten lääketieteen yliopistokaupungit ovat ainoa vaihtoehto löytää osaava neurologi Lounais-Suomessa. Tähän mennessä vain Kuopion yksityiset (kokemani) saavat puhtaat paperit suosittelemieni lisäksi. Siksi ensimmäisessä vastauksessani suosittelin Kuopion Mehiläistä.


    • Potilasrouva

      Olen ollut Tuula Nylundin potilaana. Hän sai epilepsia-kohtaukset loppumaan. Todella miellyttävä lääkäri kaiken kaikkiaan.

    • Vanhempi potilas

      Minä olen käynyt neurologi Tarja Suomalaisen vastaanotolla ja olen tyytyväinen. Otti todella asiakseen ja oli kohtelias ja oli potilaalle aikaa. Oli ystävällinen vanhalle ihmiselle.

    • Potilas 40 vuotta

      Miten saisin Topimax-lääkkeen lopetettua. Olen nuorempi naishenkilö. Minulla on epilepsia. Topimax aiheuttaa pahoja sivuvaikutuksia, hiustenlähtöä, rauhattomuutta, unettomuutta, silmäoireita, nuhaisuutta. ym.
      Lääkäri ei suostunut lopettamaan. Ajattelin, että lopetan vaan reilusti itse ja vaihdan lääkäriä.

      • Virkamies1

        Minä pyysin myös lääkäriä lopettamaan, ei lopettanut, sanoi, että kohtaukset alkavat, jos lopettaa. Harmi, että aloitin koko lääkkeen, kun pärjäsin hyvin muutenkin. Muutamia kohtauksia vuodessa ja nekin lieviä. Mutta lääkäri pakotti ottamaan tämän lääkkeen. Sellainen tärkeilevä mieslääkäri. Ajattelin, myös, että lopetan itse lääkkeen, kun vain tietäisin minkälaisella aikavälillä sen lopetan.


      • Migreeniaargh

        Kyllä! Olli Häppölä on erittäin ammattitaitoinen ja mukava lääkäri. Kirjoituksista ( täällä) huolimatta varasin hänen vastaanotolleen ajan ja kyllä kannatti. Suosittelen lämpimästi! Asiallinen ja kaikin puolin ok !


      • Anonyymi
        Migreeniaargh kirjoitti:

        Kyllä! Olli Häppölä on erittäin ammattitaitoinen ja mukava lääkäri. Kirjoituksista ( täällä) huolimatta varasin hänen vastaanotolleen ajan ja kyllä kannatti. Suosittelen lämpimästi! Asiallinen ja kaikin puolin ok !

        Sinulla kävi hyvä tuuri. Tai sitten hän on tutustunut potilaspalautteeseen ja käynyt jossain koulutuksessa. Itse en kyllä halua joutua hänen vastaanotolleen mistään hinnasta.


    • Lopetin omatoimisest

      No kokeilee vaan itse lopetusta vähän kerrallallaan.

    • uusi potilas

      Ti tästä oikein selviä kuka olisi se hyvä neurologi

      • Kolme nimeä

        Terveystalolla Ojala ja Multanen, Mehiläisessä Soinila. Julkisen sektorin neurologeista en tiedä mitään.


    • permanto

      Miksi kaikki suosittelee neurologi Maija Haanpäätä, olin hänen potilaansa ja kovat kivut minulla mutta hän suositteli minulle jääkiekon pelaamista kahden viikon päästä jos olisin mies aivan uskomaton täti. Tämä on totta.

      • Anonyymi

        On vakuutuslääkäri Maija! Ennen oli inhimillisempi


      • Anonyymi

        M. Haanpää minulle, stimulaattoria ei tule ja tänne ( HYKS) ei oli mitään asiaa enää !
        Kysyin syytä? Kun pitää ottaa MRI- kuvia vielä,vastaus nauraen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M. Haanpää minulle, stimulaattoria ei tule ja tänne ( HYKS) ei oli mitään asiaa enää !
        Kysyin syytä? Kun pitää ottaa MRI- kuvia vielä,vastaus nauraen.

        "Ei oli mitään asiaa enää !" tuo mieleen vuoden 2005 hoitodirektiivin, jonka mukaan ei pääse julkiselle sektorille pitkäaikaissairaudesta (mm. epilepsia), jos on ollut vähintään vuoden oireeton/kohtaukseton.

        "pitää ottaa MRI-kuvia vielä" on tekaistu syy, sillä tiede perustuu objektiivisesti tutkittuun faktaan. Toinen vaihtoehto on, että HUS:n talous ei riitä tutkimuksiin.


    • Jukkala1

      Jukka Turkka, Mehiläinen

    • Petetty

      Nerologi totesi minut työkyvyttömäksi, mutta tämä Häppölä vakuutuslääkärinä myönsi etttä aivoifarktin jälkitila on pysyvä eikä siitä holimatta myöntänyt täyttä työkyvyttömyyseläkettä.
      Olen aivoifarktin jälkeen jouutunut taistelemaan kelan ja Ilmarisen kanssa jatkuvasti, aina sieltä selitellään vaikka mitä ja olaan turpa kiinni oikeista asioista. Ilmarinen käsitteli eläkehakemukseni nopeasti ennen kuin heillä oli uusin B-lausunto vaikka heillä oli tieto lisätutkimuksista ja tulevasta uudesta lausunnosta. Sanoivat että saan tehdä uuden hakemuksen, mutta kun olin tekemässä hakemusta nyt vaativat uutta B lausuntoa. Seuraavaksi teen kantelun Ilarisen toiminnasta oikeusasiamiehelle.

    • Kiitollinen2018

      Jukka Turkka Mehiläisessä. Kuuntelee, tutkii, ei kyseenalaista potilaan kuvausta Lämmin suositus! Ja kokemusta on myös toisenlaisista lääkäreistä.

      • Anonyymi

        J.T kuuntelee, on erittäin sympaattinen, lämmin suositus sen puolesta,
        mutta ei pystynyt auttamaan sen enempää kuin terveyskeskuslääkäri.
        J.T on erikoistunut myös unettomuuteen. Vaikka kerroin sydänoireistani,
        hän määräsi unilääkkeen, joka ei missään nimessä sopinut minulle
        ja jota ei pitäisi määrätä sydänoireisille ollenkaan.
        Sain pahat sydänoireet. Ei löytynyt muutakaan sopivaa lääkettä
        eikä mitään muuta ehdotusta tilanteen parantamiseksi.
        300 euroa (vast.ottokäyntimaksu) meni hukkaan.


    • Nissilä

      Neurologi kannattaa valita erityisen tarkkaan, varsinkin ei ole aivan selkeä tapaus kuten usein ei ole. Yksin ei silloin kannata lääkärin luokse mennä, vaikka kaveri ei sanoisi sanaakaan hänestä on paljon apua. Epäasiallista toimintaa ei silloin tulee samalla tavalla, jopa jotain apua saattaa olla mahdollista saada.

    • Nissilä

      Neurologi kannattaa valita tarkkaan varsinkin jos ei ole aivan selkeä tapaus kuten yleensä ei ole. Yksin ei silloin kannata mennä lääkäriin. Vaikka toinen (tai ehkä jopa 2) ei sanoisi sanaakaan hänestä on aina apua. Epäasiallista toimintaa ei tule samalla tavalla, todennäköisesti jopa pääsee ainakin hieman eteenpäin.

      • Anonyymi

        Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä jos vain mahdollista niin joku lähipiirin henkilö mukaan vastaanotolle.
        Lääkäri ei voi kieltää toisen henkilön läsnäoloa vastaanotolla mikäli keskinäinen sopimus tulijoilla ,jos lääkärille se ei käy niin käsittääkseni ei minkäänlaista vastaanottomaksua voida periä.


    • Anonyymi

      Jos haluatte empaattisen, kuuntelevan lääkärin, niin Jukka Turkka ehdottomasti. Voin todellakin suositella. Otti tosissaan, kuunteli, ei kyseenalaistanut ja onnistui pelkällä rauhallisuudellaan ja läsnäolollaan rauhoittamaan minutkin ja ymmärtämään, että tilanteeseeni on olemassa apu. Kaikkea muuta kuin kliininen tai kiireinen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe