Laajakaistan 14vrk:n palautusoikeus??

tyrmistynyt....

Saunalahden puhelinmyyjä soitti, ja tarjosi jotain saunalahden adsl-liittymää modeemia nettitikkua halvemmalla hinnalla kuin elisan adsl-liittymä, joka minulla oli. Myyjä vänkäsi ja vänkäsi puhelimessa, että ota nyt ihmeessä liittymä ja blaa, blaa...en saanut puolistakaan jutuista mitään selvää, kun myyjä puhui niin nopeasti (ja olin juuri toipumassa suuresta leikkauksesta, ja todella tuhtien kipulääkkeiden alaisena)...myyjä sanoi moneen kertaan, että minulla on 14vrk:n täysi palautusoikeus liittymällä, jos en sitä jostain syystä haluaisikaan. Pitkän painostuksen jälkeen sanoin, että no voinhan minä ottaa sen liittymän. Seuraavana päivänä tajusin mitä olin tilannut, ja soitin heti saunalahdelle, että perun tilaukseni. Saunalahdelta sanottiin, että jätät vaan noutamatta modeemi yms.paketit postista, niin peruutus on sillä selvä. Tästä meni n. viikko, kun saunalahdelta soitettiin, että internetyhteyteni katkaistaan sinä soittopäivänä, että olenhan tietoinen, että sitten minulla ei ole ollenkaan nettiä. Olin ihan, että mitä V*ttua!!!!!? enhän minä ole elisan laajakaistasopimustani irtisanonut. Saunalahden tyyppi sitten sanoi, että he katkaisivat elisan yhteyteni, kun vaihdoin sen siihen (jo peruumaani) saunalahden laajakaistaan, he kun ovat samaa verkkoa. Olin aivan tyrmistynyt, että mitä nyt teen. Tarvitsen töideni takia nettiä päivittäin, eli netin katkeminen ei ollut edes vaihtoehtona. Saunalahdelta sitten tarjottiin 18kk liittymää....jonka olin käytännössä pakotettu ottamaan.

En vain voi tajuta mihin elisan laajakaistani katosi, olin ollut elisan asiakkaana jo monia vuosia, ja nyt jouduin ottamaan 18kk liittymän. Eli olen 18kk naimisissa tuon saakelin saunalahden kanssa. Voiko tämä oikeasti mennä näin?? Onko tällainen toiminta edes laillista? Että on 14vrk palautusoikeus, mutta käytännössä nettisi katkeaa, jos jotain palauttelet. Mitä jos esimerkiksi muutan, ja vuokraan kuuluisi ilmainen laajakaista, niin enhän tee tuolla saunalahden liittymällä enää yhtään mitään.

9

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 777777777

      Miten homma on edennyt, oletko ollut Elisaan yhteydessä, jonka kanssa sulla on voimassa oleva sopimus.
      Puhelinmyynnin peruminen meni ok, loppu on Saunalahden sähläämistä, älä mene siihen mukaan pomppimaan.

    • ööööpä öö

      Miten tuo 14 vrk palautusoikeus menee?

      Itse puhelinmyyjän ylipuhumana sovin nettiliittymän vaihdosta toiseen, aiempaa halvempaan saman firman liittymään. Määräaikaista sopimusta edellisestä liittymästä oli siinä vaiheessa vielä jäljellä. Vertailin sitten liittymiä, ja totesin, että minulle puhelimessa myyty liittymä oli paljon huonompi vaihtoehto kuin kilpailevat. Peruin sopimuksen.

      No nyt tuli sitten valtava lasku. Syynä se, että veloittavat sen liittymän nopeuden nostosta, jonka olivat itse oma-aloitteisesti toteuttaneet ennen kuin minun aiempi määräaikainen sopimukseni oli edes päättynyt. Ja olivat sitten päättäneet veloittaa täyden maksun liittymän avaamisesta. Tuo lasku vastaa summaltaan aika monen kuukauden käyttömaksua. Puhelimessa myyjä ei sanonut sanallakaan siitä, että laajakaistasta tulee iso lasku, jos uuden liittymän peruu 14 vrk:n sisällä.

      Onko operaattorilla oikeus laskuttaa avausmaksua tuollaisessa tilanteessa? Mitä tuolle laskulle pitää tehdä?

    • me määräämme

      Elisa ei myy enään mitään yksityisille vaan yritykset on sen alaa.Saunalahteen siirretään kaikki tavalliset kuluttajat pakolla ensivuoden alusta kuitenkin.Jos ei sovi voi ottaa toisen operaattorin tilalle.

    • paskalahtisucks

      paskalahti sucks

    • raupel

      Myyjä ei tuntnut myyntiehtoja!

      Minulle kävi aivan samoin, että kajaanilainen Saunalahden myyjä sai pitkän lässytyksen päätteeksi minut tilaamaan Saunalahden mobiililaajakaistayhteyden ja laitteen sillä ehdolla, että sillä on norrmaali postimyynniin 14 vrk:n peruutusoikeus. Kun sitten avasin paketin, siinä sanottin, että laitteen käyttöönotto kumoaa peruutusoikeuden. Miten sitä laitetta siis olisi 14 vrk:n kokieluaikana voinut kokeilla? En laitteen pakkauslaatikkoa edes avannut, vaan pakkasin sen takaisin lähetyspussiin odottamaan palautusta.

      Sitten muutaman päivän jälkeen myyjä sotti, että onko laite tullut. Kerroin hänelle havaintoni, jolloin hän änkytti jotakin, että eivät he puhelinmyyjät kuulema tiedä niin tarkkaan noita palautusehtoja !! Miten on mahdollista, että myyjä ei tiedä, millä ehdoilla tuotettaan myyvät?

    • esa3esa

      Eihän toiset lititymät vaikuta yhtään mittän sahan sitä ola vaikka kuinka nonta liittymä

      • operaattorinvaihto

        > sahan sitä ola vaikka kuinka nonta liittymä

        Langallisen tilaaminen kai johtaa siihen että uusi operaattori automaattisesti katkaisuttaa aikaisemman yhteyden


    • IsCKnL

      Vain hölmö ostaa jotain puhelinmyyjältä.

    • sdfsdfsdf

      Joo, hei, mulle tuli kanssa tossa jossain vaiheessa Elisalta viihdepaketista tommonen puhelinmyyntijuttu. Siinä oli joku että jos tilausvahvistusta (tulee s-postitse) ennen peruu, niin kaikki ok.

      SUOSITTELEN LYÖMÄÄN ENIAN MYYJILLE LUURIN KORVAAN!

      Opetelkoot tekemään perinteistä markkinointia eli kirjallisesti ja selkein tiedoin eikä vain tyyliin saat samaan hintaan tuplasti enemmän ja jäk jäk jäk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe