Se on sitten mulla kohta aika mennä. Olen kuullut että sinä aikana voisi ylentyä korpraaliksi, onko tämä mahdollista? Jos on niin miten?
Inttiin?
6
612
Vastaukset
- jooo
No onhan se mahdollista. Meet Aukkiin ni varmasti saat korpin natsat. Pääset alikessuna pois intistä.
Toinen vaihtoehto on et nuoleskelet vähän esimiesten persettä ni ne palkitsee sut korpin natsoilla.- kersantti Vesa
.. niitä natsoja saadaan! Vanhaan hyvään aikaan niitä jaettiin niille, jotka tekivät saamansa tehtävät siten, että itsekin kehtasivat sanoa, että me on tää tehty.
- Andy
Korpraaliksi ylennetään hyvin palvelleita jääkäreitä/tykkimiehiä. Aliupseerikoulussa ollaan vähän aikaa korpraaleita, kunnes yletään alikersantiksi. Myöhemmin voi saada ylennyksen vielä kersantiksi.
Reserviupseerikoulun oppilaat vastaavat alikersanttia ja RUK:n lopuksi yletään upseerikokelaaksi, joka on kersantin arvoinen. Viimeisenä inttipäivänä kokelaat ylennetään vänrikeiksi.- aus
Itse olin 99-00 aukissa eikä meitä kyllä missään vaiheessa ylennetty korpraaleiksi. Heti aukin alusta olimme aliupseerioppilaita. Ekan kerran natsoja sai kiinnitellä kaulukseen vasta kun ylennettiin alikessuksi.
Tosin mun kokemukset ovatkin viime vuosituhannen puolelta... - Korpraali
aus kirjoitti:
Itse olin 99-00 aukissa eikä meitä kyllä missään vaiheessa ylennetty korpraaleiksi. Heti aukin alusta olimme aliupseerioppilaita. Ekan kerran natsoja sai kiinnitellä kaulukseen vasta kun ylennettiin alikessuksi.
Tosin mun kokemukset ovatkin viime vuosituhannen puolelta...olin AUK:issa(silloin vielä RAUK)1973. Silloin osa oppilaista ylennettiin korpraaleiksi puolikurssin jälkeen ja osa kolmevarttikurssin jälkeen ja sitten loput vasta RAUK: loppuessa. Ne, jotka oli ylennetty korpraaliksi kurssin kestäessä ylennettiin alikersanteiksi kurssin loppuessa. Ne, jotka lähti RAUK:ista korpraalina ylennettiin alikersantiksi vasta omassa yksikössään, suurin piirtein ennen seuraavien alokkaiden saapumista.
- Pro
aus kirjoitti:
Tosin mun kokemukset ovatkin viime vuosituhannen puolelta...PV:ssa ei voida ylentää kuin max yhden "pykälän" kerrallaan. Eli on ensin ylennettävä korpraaliksi jotta voidaan ylentää alikersantiksi. Tämän takia kaikissa tietämissäni aliupseerikursseissa aina ylennetään viimeisetkin oppilaat korpeiksi, yleensä edellisenä päivänä ennen alikin nappuloiden jakoa. Jos teidän kurssilla näin ei käynyt niin uskon että jostain syystä joku unohti jakaa korpin nappulat, mutta papereissa lukee korpraaliksi ylennyspäivä eripäivämäärällä kuin alikessun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2665749Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki363336Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432607"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202082Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741614- 641037
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9825Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123823Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10768