Yksi kysymys

tauski...

Onko Gambia millainen jos vertailee Egyptiin? en tarkoiota luontoa vaan ihmisiä eli onko siellä mahdollista vapaasti liikkua ja tutustua maahan? egyptissä se ei ole mahdollista... ajattelin yllättää vaimoni ja lähteä kerrankin muualle kuin kanarialle tai egyptiin...

16

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiikus piikus

      Ihmiset ovat erittäin kilttejä joka paikassa. Bumsterit häiriköi naisia,ei muuta.HUOM: Liikkukaa aidossa Gambiassa eli ei hotellialueilla.Siellä ei ihmiset kehtaa ahdistella juurikaan.Siellä ei näe bumstereitakaan.

    • joulu

      Ilman muuta Gambiaan.
      Olen käynyt molemmissa ja Egyptiin en enää mene!!!
      Siellä liian agressivisia myyjiä ja mahatauti taattu sekä turistokrääsää.
      Gambiassa varma aurinko ja täysin erilainen paikka. Ei turisti hässäkkää eikä kauppoja yms.
      Eksoottinen kohde ja kannattaa kierrellä paikkoja ja rohkeasti maistaa herkkuja.
      Suosittelen suomalaista Anua jos kaipaatte opasta. Esim Tjäreborgin omat retket kalliita ja turistimaisia. Anu tekee halvemmalla juuri sellaisia retkiä mitä itse haluatte. Vaimosi varmaan tykkää Gambiasta ja ei ne Bumsterit häiritse kun näkee että ootte yhdessä ja kunhan sanoo suoraa ystävällisesti "ei kiitos" on kyse sitten taksikuskeista tai bumstereista.
      Mukavaa reissua ja yllätä vaimosi :-)

    • tökö

      Voihan näitä "opastajia"!! Mene mieluummin muualle kuin Gambiaan. Gambiassa ei todellakaan mitään nähtävää ja bumsterit rinnalla kärkkymässä koko ajan. Kallistakin turisteille, ravintolat kutakuinkin Suomen hinnoissa. Hah haa; Bumstereille ei riitä "ei kiitos" ja seuraava jo tunkee kylkeen.
      "maistakaa herkkuja", MITÄ? Jos tarkoitat ruokaa; ei todellakaan kummoista ja hinnat ravintoloissa kohtuuttomat.
      Ota sivistyneempi kohde rakkaallesi!!

      • joulu

        Joku tykkää ja toinen ei :-)
        mutta sen näkee vaan käymällä itse paikanpäällä.
        En tiedä missä sinä Tökö olet käynyt syömässä ja joutunut maksamaan Suomen hintoja, sua on varmaan kuule kusetettu :-)
        Onhan se niin Senegambia hotellin "pääkatu" on turisteille ja hinnat siellä korkeammat kuin jossain kauempana esim. Banjulissa tai kauempana hotelleista, mutta ei nyt mitään suomen hintoja!!
        Siellä ei ole mitään nähtävää...ei olekkaan jos tarkoitat "turistinähtävyyksiä".
        Itse tarkoitin paikallista elämää. Avaa vähän omia silmiä kun näkee miten muut joutuvat elämään ja silti hymyilevät.
        Kohde ei tosiaan ole nirppanokille eikä sellaisille, jotka haluavat luksusta, mutta suosittelen edes kerran Gambiaan menemistä. Hotellit ovat ihan ok tasoa. Ja yksi asia on varma, siellä on lämmintä ja aurinko paistaa.


      • ...

        Mahtavia paikallisia ruokia saa 50snt-2€, jos haluaa maksaa Suomen hintoja, kuten sinä nähtävästi, voi mennä turistialueen tai hotellien ravintoloihin, joissa se ruoka ei todellakaan ole yhtä hyvää kuin muualla.
        Bumstereista pääsee eroon kun sanoo vain suoraan, että ei kiinnosta, tiedän mihin menen/mitä teen.


      • tökötti

        Samaa mieltä kaikesta kanssasi. Koettu ja testattu useamman kerran.


    • sdhi

      Lapsellinen ja järjetön kommentti tököltä.Ruokako ei kummoista?! Mikä sua vaivaa?! Ootko puutteessa tai jääny jostain paitsi elämässä kun pitää länkyttää älytöntä ..skaa?

    • ...

      Gambiassa voitte liikkua huoletta. Paikalliset ovat puheliaita ja saattavat olla kiinnostuineita, mutta ei todellakaan tunkeudu väkisin seuraan tai ala huorittelemaan ja kiroamaan kuten jossain Egyptissä!!
      Todellakin kannattaa kierrellä itsenäisesti ympäriinsä, ei ole yhtään vaikeaa kun tietää, mihin haluaa mennä. Paikallisbusseilla liikkuminenkin on halpaa ja sopivan extremeä. ;)

    • fiikus piikus

      Hyvä mainos,ne paikallisbussit(Hiace) ovat todellakin kokemisen arvoinen juttu! Nauroin ja nautin "bussikyydistä" täysin rinnoin,oli se kyyti niin erikoista ja hauskaa! Serrekunda market,onko kukaan käynyt siellä?Se on uskomaton kokemus myös! Gambiassa on pirusti aivan uskomattoman erikoisia juttuja!

      • pönäkkä

        Voi , baby, olet taas hengissä ja "voimissa". Lääkitys puree taas ja hetki mennään lujaa ja kerrotaan satuja ja hyväuskoiset menevät halpaan. IHMISET, ÄLKÄÄ USKOKO HÄNEN JUTTUJAAN. Jos epäilette sanojani, lukekaa hänen juttujaan palstoillamme vuosien varrella.


      • Prrrr
        pönäkkä kirjoitti:

        Voi , baby, olet taas hengissä ja "voimissa". Lääkitys puree taas ja hetki mennään lujaa ja kerrotaan satuja ja hyväuskoiset menevät halpaan. IHMISET, ÄLKÄÄ USKOKO HÄNEN JUTTUJAAN. Jos epäilette sanojani, lukekaa hänen juttujaan palstoillamme vuosien varrella.

        Vaikka jotkun fiikus piikuksen postaukset ovatkin kieltämättä satusedän kynästä, niin voin uskoa fiikus piikuksen jutut paikallis"busseista" ja Serrekunda Marketista. Olen ne itse kokenut ja täytyy sanoa, että enpä ole moisella torilla käynyt kuin tuo SM on ;) Huhheijaa! Sitten on myös Banjulin vastaava tori "Albert market", mutta Serrekunda jotenskin villimpi vielä.
        Suosittelen myös käymään Lamin Lodgessa joen rannalla sekä Sanyang beach'illa parikymmentä kilometriä hotellialueilta. Apinoita ruokkimassa Senegambian apinapuistossa on hauska käydä, vaikka muuten ei kannata kaikkea aikaansa Senegambian alueella tuhlata, aito Gambia on pikkuisen kauempana.
        Kyllä siellä mielenkiintoista nähtävää ja koettavaa riittää, kunhan virittäytyy oikealle aaltopituudelle eli ruohonjuuritasolle ;)


    • fiikus piikus

      Tärkein neuvo on se että menkää rohkeasti ulos hotellialueelta. Kololi,Kairaba avenue,Serrekunda market jne.Tuo Serrekunda market .. Se ihmisten ja kojujen määrä pienellä alueella,käsittämätön juttu etten nähny yhtään hermoilua tai äkäisiä ihmisiä.

    • fiikus piikus

      Mitkä juttuni ovat mielestänne satuja?Ihan uteliaana kysyn kun noin väitetään.Mitään en ole valehdellut.

    • tauski1

      Kiitos vastauksista : ) Nyt näyttää siltä että 50/50 olemme menossa Gambiaan jos ruotsin kautta äkkilähdön tilaus ja rohkeus sitä kautta lähteä onnistuu.
      Millä rahalla siellä tipit ja muut maksetaan? onko eurot ok vai täytyykö maksaa paikallisella rahalla ja mistä se kannattaa ostaa ?

      • kanunteh

        Vaihda raha vasta paikan päällä. Sieltä kyllä löydät helposti rahanvaihto pisteitä. Kurssi on paljon parempi paikan päällä kuin täällä vaihdettuna.
        Mutta lentokentällä laukunkantajalle toki eurokin käy, niinkuin muillekin.


    • fiikus piikus

      Siellä on dalasit käytössä ja rahaa voi vaihtaa paikan päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe