Jatkuva väsymys/uupumus

kohtalotovereita

Kärsin alkuvuoden voimakkaasta uupumuksen tunteesta. Pakotin itseni hoitamaan perheen ja työn, hokien itselleni "pakko jaksaa".

Kesän lopulla alkoi jakuva nukkuminen. Nukun 9-13 tuntia yössä ja päiväunet päälle. Esim. viime yönä nukuin 11 tuntia ja nyt päivällä neljä lisää. Fyysistä syytä ei ole löytynyt. Minulla on mieleialalääkitys, enkä koe itseäni nyt masentuneeksi. Keväällä olin todella ahdistunut, kun lääkitys oli pienempi.

Onko muilla vastaavaa kokemusta. Kuinka kauan tässä menee toipuessa. Olen nyt sairaslomalla, muttei ole tapahtunut kohentumista. Kirjallisuus uupumuksesta keskittyy työuupumukseen. Minua ei ole tyä vasyttänyt, vaan raskas arki. Minulla on terveet elämäntavat, ja liikun päivittäin.

9

953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen väsynyt

      Minä olen niin jumalattoman väsynyt. Aloitin ekassa työssä vasta tällä viikolla, mutta kun olin niin poikki jo sitä ennen, kun olen ahdistunut ja masentunut ja itsetunto on paskana kiusaamisesta johtuen. Koen olevani niin arvoton nuihin verrattuna. Uusien ihmisten kohtaaminen kun on aina itsevarmuuden vertailua. Hyvin usein ainakin nuorena miesten keskuudessa.

    • voieijei

      Jatkuvaa väsymystä täälläkin ja on masennus/ahdistustakin... Toukokuun olin saikulla uupumuksen takia ja melkein kokoajan mietin jäiskö taas.. minulla vaan siitä harvinainen työ että en saa sairaspäivärahaa..tai jos saan niin kela maksaa ja silloinkin 7pv karenssi ensin... eli iso kynnys hakea saikkua ja tässä tapauksessa aika paha homma kun sitähän vaan uuvuttaa itsensä enemmän.

    • JKPOIOLPO

      VAI N IIN

    • kohtalotoveri1

      Täsmälleen sama ongelma, nukun järjestään 12h yössä ja parin tunnin valveilla olon jälkeen on pakko mennä nukkumaan 2-4h lisää. Uupumus on niin tajuton että haukotellessa meinaa mennä leuka sijoiltaan ja pää on yhtä tokkuraista puuroa. Ei ole voimia tehdä yhtään mitään, hoitaa edes päivittäisiä askareita. Olen sairaseläkkeellä ja päivät yleensä kotona yksin, ulkoilen koirien kanssa ja syön suhteellisen normaalisti. Lääkitys on kaksisuuntaiseen ja ahmimiseen, epäilen kuinka suuri osuus väsymykseen voi olla silläkin. Olen saanut jatkuvasta nukkumisesta niin tarpeekseni että varasin ajan lääkärille, melkeinpä toivon että löytyisi jokin konkreettinen selitys kuten uniapnea tms. Tuollainen tilanne ettei fyysistä syytä löydy on pahin mahdollinen, pelkkä odottelu "kyllä se tästä ajan kanssa ohi menee" tuntuu järjettömältä elämän haaskaamiselta, niin fyysisesti kuin henkisesti. Vähemmästäkin alkaa masentaa kun herätessä ei mahdu päähän muuta ajatusta kuin koska pääsee taas nukkumaan.

    • mie6

      nukun myös 8-12 h yössä ja iltaväsynyt- aina kun muilla on sosiaalista elämää- minä jään lepäämään-- uupumus jaksot ovat olleet pitkiä-ja toipuminen hidasta

      nyt uuden syprexa lääkkeen avulla virkeämpi iltaisin hieman -mutta aamu tokkurainen ja sinnittelyä osa-aika työ sijaisuuksissa

    • Våsy

      Kuulostaa kilpirauhas sairaudelta mulla on nykyäään lääkitys oireet samoja kuin muil kirjottajil

    • abcdefghijkl

      Olisi syytä selvittää mistä väsymys ja ahdistus johtuu. Syyt voi olla monenlaiset.
      Eli taustalla voi olla monia asioita,joita ei edes itse huomaa. Eli psyykkiset oireilut,jolloin ei ole välttämättä mitään fyysistä.
      Kannattaa kuulostella itseään ja pohtia. Voihan sitä pyytää ottamaan varmuuden
      vuoksi veriarvoista kokeita.

    • Pocahontas11

      Terve
      Itselläni oli vastaavanlainen väsymys episoodi. Minulla diagnosoitiin aivovamman jälkitila mikä ilmeni masiivisena väsymyksenä. Olin mootoripyörä kolarissa vuonna 2004 jolloin sain retkahdusvamman aivoihin. Vuosien taistelun jälkeen. Vasta parivuotta sitten asialle saatiin piste. Nyt syön lääkettä että jaksan olla hereillä ja tehdä normaalit työt ja askareet. Turha vastaus jos et ole itseäsi kolhinut.

    • väsynyttirppa

      Pakko jaksaa ja sitten huomaa ettei enää vaan jaksa. Paska työilmapiiri on vielä omiaan edesauttamaan jaksamattomuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe