Kevo syksyllä

"Maija"

Millaiset olosuhteet sään puoleen ja muutenkin mahtaa yleensä olla Kevon luonnonpuistossa lokakuun loppupuoliskolla (esim. viikoilla 43, 44)?

Omituinen kysymys, mutta kun itse ei ole tullut syysilmoilla vaellettua laisinkaan Pohjois-Lapissa, ja nyt olisi tuona ajankohtana tarkoitus käydä kiertämässä Guivin lenkki.

4

1007

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HMB

Olin itse kevolla elokuun puoles välissä pari vuotta sitten, ilma oli kirkas ja näkyvyys hyvä, saatiin kevojoen ylityksessä pitää hauskaakin mutta jos syksyllä on enemmän sateita kevo joen ylitys on sitten hiukan vaikeampaa. ja myös sumun takia näkyvyys huononee sitä sumuisemmaksi mitä suksymmäksi aika etenee mutta taas ruska on parenpi syyskuun aikana. Mutta sinne Guivin reitille ei taidakaan tulla sitä kevon kahluuta niin paljon. Olin kerran syyskuun puolessa välissä pallaksella vaeltamassa öisin oli -3 pakkasta. Mutta hyvää jatkoa sinulle vaelta t, toinen vaeltaja Matti

• "Maija"

Kyllä taitaa siis jokseenkin kylmäksi ko. ajankohtaan mennessä käydä, vaan eipä tuo mittään niin kauan kuin joki pysyy sulana.. ;)

Kiitoksia!

• kalle

Heippadeera Maija

Lokakuun lopulla voi olla millasta ilmaa vaan. Hyvät hiihtokelit tai aurinko paistaa ja 10 astetta lämmintä. Suuntaus on se, että kunnon talvi tulee niille lakeuksille vasta joulun jälkeen. Ilmasto on muuttumassa. 3 viimeistä joulua on ollut ei nyt lumetonta, mutta huonosti on päässyt esim. kelkalla liikkumaan.
      Mutta kuivilla on hieno kämppä, oikein sisähuuskakin, vaikka voipi olla ettei ole auki. Kesällä ainkin on kiinni, lienee enemmänkin poromiehille tarkoitettu. Akukammilla kannattaa olla yö, kunhan muistaa kynttelit.
      Kuivin lenkki on mukavan vaihteleva ja helppo kulkea.
      3 viimeistä kesää on ollut sääsketöntä...

• "Maija"

Eipä tuo haittaa, pieni lumi, sitten kun menee vyötäröstä yli niin alkaa olla hankalaa kesävarusteissa, vai mitä? ;)

Voisi siis olla teltassa viileänpuoleista, joten yö kammissa ei kaiketi olisi yhtään huonompi itea. Täytynee varata muutama tuohus mukaan.

Kiitoksia tiedoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      887
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      64
      647
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      572
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      31
      542
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      508
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      503
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      74
      451
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      425
    10. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37