Millaiset olosuhteet sään puoleen ja muutenkin mahtaa yleensä olla Kevon luonnonpuistossa lokakuun loppupuoliskolla (esim. viikoilla 43, 44)?
Omituinen kysymys, mutta kun itse ei ole tullut syysilmoilla vaellettua laisinkaan Pohjois-Lapissa, ja nyt olisi tuona ajankohtana tarkoitus käydä kiertämässä Guivin lenkki.
Kevo syksyllä
4
921
Vastaukset
- HMB
Olin itse kevolla elokuun puoles välissä pari vuotta sitten, ilma oli kirkas ja näkyvyys hyvä, saatiin kevojoen ylityksessä pitää hauskaakin mutta jos syksyllä on enemmän sateita kevo joen ylitys on sitten hiukan vaikeampaa. ja myös sumun takia näkyvyys huononee sitä sumuisemmaksi mitä suksymmäksi aika etenee mutta taas ruska on parenpi syyskuun aikana. Mutta sinne Guivin reitille ei taidakaan tulla sitä kevon kahluuta niin paljon. Olin kerran syyskuun puolessa välissä pallaksella vaeltamassa öisin oli -3 pakkasta. Mutta hyvää jatkoa sinulle vaelta t, toinen vaeltaja Matti
- "Maija"
Kyllä taitaa siis jokseenkin kylmäksi ko. ajankohtaan mennessä käydä, vaan eipä tuo mittään niin kauan kuin joki pysyy sulana.. ;)
Kiitoksia!
- kalle
Heippadeera Maija
Lokakuun lopulla voi olla millasta ilmaa vaan. Hyvät hiihtokelit tai aurinko paistaa ja 10 astetta lämmintä. Suuntaus on se, että kunnon talvi tulee niille lakeuksille vasta joulun jälkeen. Ilmasto on muuttumassa. 3 viimeistä joulua on ollut ei nyt lumetonta, mutta huonosti on päässyt esim. kelkalla liikkumaan.
Mutta kuivilla on hieno kämppä, oikein sisähuuskakin, vaikka voipi olla ettei ole auki. Kesällä ainkin on kiinni, lienee enemmänkin poromiehille tarkoitettu. Akukammilla kannattaa olla yö, kunhan muistaa kynttelit.
Kuivin lenkki on mukavan vaihteleva ja helppo kulkea.
3 viimeistä kesää on ollut sääsketöntä...- "Maija"
Eipä tuo haittaa, pieni lumi, sitten kun menee vyötäröstä yli niin alkaa olla hankalaa kesävarusteissa, vai mitä? ;)
Voisi siis olla teltassa viileänpuoleista, joten yö kammissa ei kaiketi olisi yhtään huonompi itea. Täytynee varata muutama tuohus mukaan.
Kiitoksia tiedoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755