Millaiset olosuhteet sään puoleen ja muutenkin mahtaa yleensä olla Kevon luonnonpuistossa lokakuun loppupuoliskolla (esim. viikoilla 43, 44)?
Omituinen kysymys, mutta kun itse ei ole tullut syysilmoilla vaellettua laisinkaan Pohjois-Lapissa, ja nyt olisi tuona ajankohtana tarkoitus käydä kiertämässä Guivin lenkki.
Kevo syksyllä
4
992
Vastaukset
- HMB
Olin itse kevolla elokuun puoles välissä pari vuotta sitten, ilma oli kirkas ja näkyvyys hyvä, saatiin kevojoen ylityksessä pitää hauskaakin mutta jos syksyllä on enemmän sateita kevo joen ylitys on sitten hiukan vaikeampaa. ja myös sumun takia näkyvyys huononee sitä sumuisemmaksi mitä suksymmäksi aika etenee mutta taas ruska on parenpi syyskuun aikana. Mutta sinne Guivin reitille ei taidakaan tulla sitä kevon kahluuta niin paljon. Olin kerran syyskuun puolessa välissä pallaksella vaeltamassa öisin oli -3 pakkasta. Mutta hyvää jatkoa sinulle vaelta t, toinen vaeltaja Matti
- "Maija"
Kyllä taitaa siis jokseenkin kylmäksi ko. ajankohtaan mennessä käydä, vaan eipä tuo mittään niin kauan kuin joki pysyy sulana.. ;)
Kiitoksia!
- kalle
Heippadeera Maija
Lokakuun lopulla voi olla millasta ilmaa vaan. Hyvät hiihtokelit tai aurinko paistaa ja 10 astetta lämmintä. Suuntaus on se, että kunnon talvi tulee niille lakeuksille vasta joulun jälkeen. Ilmasto on muuttumassa. 3 viimeistä joulua on ollut ei nyt lumetonta, mutta huonosti on päässyt esim. kelkalla liikkumaan.
Mutta kuivilla on hieno kämppä, oikein sisähuuskakin, vaikka voipi olla ettei ole auki. Kesällä ainkin on kiinni, lienee enemmänkin poromiehille tarkoitettu. Akukammilla kannattaa olla yö, kunhan muistaa kynttelit.
Kuivin lenkki on mukavan vaihteleva ja helppo kulkea.
3 viimeistä kesää on ollut sääsketöntä...- "Maija"
Eipä tuo haittaa, pieni lumi, sitten kun menee vyötäröstä yli niin alkaa olla hankalaa kesävarusteissa, vai mitä? ;)
Voisi siis olla teltassa viileänpuoleista, joten yö kammissa ei kaiketi olisi yhtään huonompi itea. Täytynee varata muutama tuohus mukaan.
Kiitoksia tiedoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2212926Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1732556Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1071189Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1321102- 681048
Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831045Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2791002Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka338989Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20929Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22788