Kevo syksyllä

"Maija"

Millaiset olosuhteet sään puoleen ja muutenkin mahtaa yleensä olla Kevon luonnonpuistossa lokakuun loppupuoliskolla (esim. viikoilla 43, 44)?

Omituinen kysymys, mutta kun itse ei ole tullut syysilmoilla vaellettua laisinkaan Pohjois-Lapissa, ja nyt olisi tuona ajankohtana tarkoitus käydä kiertämässä Guivin lenkki.

4

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HMB

      Olin itse kevolla elokuun puoles välissä pari vuotta sitten, ilma oli kirkas ja näkyvyys hyvä, saatiin kevojoen ylityksessä pitää hauskaakin mutta jos syksyllä on enemmän sateita kevo joen ylitys on sitten hiukan vaikeampaa. ja myös sumun takia näkyvyys huononee sitä sumuisemmaksi mitä suksymmäksi aika etenee mutta taas ruska on parenpi syyskuun aikana. Mutta sinne Guivin reitille ei taidakaan tulla sitä kevon kahluuta niin paljon. Olin kerran syyskuun puolessa välissä pallaksella vaeltamassa öisin oli -3 pakkasta. Mutta hyvää jatkoa sinulle vaelta t, toinen vaeltaja Matti

      • "Maija"

        Kyllä taitaa siis jokseenkin kylmäksi ko. ajankohtaan mennessä käydä, vaan eipä tuo mittään niin kauan kuin joki pysyy sulana.. ;)

        Kiitoksia!


    • kalle

      Heippadeera Maija

      Lokakuun lopulla voi olla millasta ilmaa vaan. Hyvät hiihtokelit tai aurinko paistaa ja 10 astetta lämmintä. Suuntaus on se, että kunnon talvi tulee niille lakeuksille vasta joulun jälkeen. Ilmasto on muuttumassa. 3 viimeistä joulua on ollut ei nyt lumetonta, mutta huonosti on päässyt esim. kelkalla liikkumaan.
      Mutta kuivilla on hieno kämppä, oikein sisähuuskakin, vaikka voipi olla ettei ole auki. Kesällä ainkin on kiinni, lienee enemmänkin poromiehille tarkoitettu. Akukammilla kannattaa olla yö, kunhan muistaa kynttelit.
      Kuivin lenkki on mukavan vaihteleva ja helppo kulkea.
      3 viimeistä kesää on ollut sääsketöntä...

      • "Maija"

        Eipä tuo haittaa, pieni lumi, sitten kun menee vyötäröstä yli niin alkaa olla hankalaa kesävarusteissa, vai mitä? ;)

        Voisi siis olla teltassa viileänpuoleista, joten yö kammissa ei kaiketi olisi yhtään huonompi itea. Täytynee varata muutama tuohus mukaan.

        Kiitoksia tiedoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe