Naaras vai uros??

tupuna

Hei!

Ostimme kanimme keväällä ja sen piti olla naaras. Eilen aloin pitkästä aikaa tutkimaan tarkemmin sen sukupuolta ja huolestuin, nimittäin painaessani kevyesti alkoi näyttään et sieltä ois jotaki noussut esiin. Voiko tällaista 'pippelin' näköistä esiintyä myös naaraitten sukupuolielimiä varovasti painaen? Kiveksiä en kuitenkaan huomannut ja kani on kuitenkin jo 6 kk leijonanharjas. Kertokaa jos osaatte neuvoa..

4

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppi

Kyllä vaikuttaisi ihan jätkältä..:) Naaraskanin sukupuolielimiin ei siis kuulu tuollaista. Oletko varma, ettei kanilla palluroita näy? Näkemättä on paha sanoa, mutta urokselta tuo vaikuttaisi. Sellainen katkaravun näköinen..?:)

Jos haluat varmistaa asian, niin voithan käydä eläinlääkärillä näytättämässä. Mutta sanoisin kyllä aika varmasti tuota urokseksi..Tosin kivesten puuttuminen kummastuttaa..Kani pystyy 'vetäisemään' kivekset myös 'sisään'..Joten tutki näkyykö suokupuolielimen ympärillä edes pieniä pusseja..?

• tupuna

kiitos vastauksestasi mutta se on kovin surullista jos meidän pikku tyttönen onkin poitsu.. Kun vihdoin olen saanut uroksen vaihdettua naaraaseen.. vanha uros kuoli ja hankin uuden naaraan ja näinkö tässä sitten kävikin..

Eilen taas tarkastelin kania, mutta kiveksiä en löytänyt, ehkä oikealla puolella hieman sinne päin tai tavallaan vaan sellasen vähempikarvaisen kohdan. ei kuitenkaan läheskään sellaset kuin edellisellä uroskanillani..

voiskohan se mitenkään liittyä naaraalle se painamisesta johtuva punainen juttu, nimittäin eikö uroksella pitäisi tulla kokonaan esille ja tuo näytti vähän siltä et ne pimpsan reunat jotenki pullistu.. en osaa oikein kirjoittaa, mut hämmentynyt olen. Olin jo hankkimassa naaraskaveria sille, mutta jos se onkin uros niin sittenhän tulisi pienokaisia joita en halua, ainakaan tässä vaiheessa.. Siitä vielä tarkemmin joka sieltä näkyi, eli se oli punainen ja siinä oli muumaman millin viiva ei pyöreää reikää..

Osaako kukaan sanoa, onko entinen omistaja / kasvattaja mitenkään vastuussa sukupuolen varmuudesta? Sen kyllä takuulla ymmärrän ettei tätäkään kukaan tahalleen tee, jokaiselle sattuu inhimillisiä erehdyksiä, myös ammatti-ihmisille..

et semmosta lisäystä.. Pitää vielä koittaa tutkistella.. Eläinlääkäri varmaan ottaa laskun siitä jos katsoo sukupuolen??

• Tiina
        tupuna kirjoitti:

kiitos vastauksestasi mutta se on kovin surullista jos meidän pikku tyttönen onkin poitsu.. Kun vihdoin olen saanut uroksen vaihdettua naaraaseen.. vanha uros kuoli ja hankin uuden naaraan ja näinkö tässä sitten kävikin..

Eilen taas tarkastelin kania, mutta kiveksiä en löytänyt, ehkä oikealla puolella hieman sinne päin tai tavallaan vaan sellasen vähempikarvaisen kohdan. ei kuitenkaan läheskään sellaset kuin edellisellä uroskanillani..

voiskohan se mitenkään liittyä naaraalle se painamisesta johtuva punainen juttu, nimittäin eikö uroksella pitäisi tulla kokonaan esille ja tuo näytti vähän siltä et ne pimpsan reunat jotenki pullistu.. en osaa oikein kirjoittaa, mut hämmentynyt olen. Olin jo hankkimassa naaraskaveria sille, mutta jos se onkin uros niin sittenhän tulisi pienokaisia joita en halua, ainakaan tässä vaiheessa.. Siitä vielä tarkemmin joka sieltä näkyi, eli se oli punainen ja siinä oli muumaman millin viiva ei pyöreää reikää..

Osaako kukaan sanoa, onko entinen omistaja / kasvattaja mitenkään vastuussa sukupuolen varmuudesta? Sen kyllä takuulla ymmärrän ettei tätäkään kukaan tahalleen tee, jokaiselle sattuu inhimillisiä erehdyksiä, myös ammatti-ihmisille..

et semmosta lisäystä.. Pitää vielä koittaa tutkistella.. Eläinlääkäri varmaan ottaa laskun siitä jos katsoo sukupuolen??

Jos uroskanin leikkauttaa eläinlääkärillä, sille sopii oikein hyvin naaraskani kaveriksi. Itselläni on ollut tällainen kanipariskunta.

Nykyisin mulla on kani (n. 11/2 kk), kaupassa sanottiin että se on uros. Nyt olen ihmetellyt sitä, että sillä on neljä nisää... siis mahan kohdalla... miten mahdollista?

• Heppi
        Tiina kirjoitti:

Jos uroskanin leikkauttaa eläinlääkärillä, sille sopii oikein hyvin naaraskani kaveriksi. Itselläni on ollut tällainen kanipariskunta.

Nykyisin mulla on kani (n. 11/2 kk), kaupassa sanottiin että se on uros. Nyt olen ihmetellyt sitä, että sillä on neljä nisää... siis mahan kohdalla... miten mahdollista?

Tottahan toki uroksellakin nisät on..;)

Juuh, minä olen sitä mieltä, että kastroitu uros, sekä naaras tulevat paremminkin juttuun kuin 2 naarasta. Tuo selitys kyllä epäilytti, että onkohan tuo sittenkään jätkä..Sinulla on siis ennen ollut uros, johon verrata. Kyllä eläinlääkäri tuosta sukupuolen tarkistuksesta taitaa pienen maksun ottaa. Vastuullinen kasvattaja kyllä yleensä antaa siitä jonkinlaista korvausta, jos uroksen on naaraan sijaan antanut, tai toisin päin. Eläinkaupasta ei ole kokemusta, koska sieltä en kaneja ole koskaan ostanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2732
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1734
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      18
      1728
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      269
      1612
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1072
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      88
      1048
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe