Mitä ihmettä?

Petu

Luin Helsingin valtiotieteellisen tiedekunnan sivuja ja hämmästyin. Enkä tosiaan voi hakea kahteen kohteeseen (esim. sosiaalipsykologia ja sosiaalityö)? Tässä linkki ja kertokaa olenko ymmärtänyt oikein...

http://www.helsinki.fi/valtiotieteellinen/opiskelu/opiskelijaksi/hakuopas/maarat.html

15

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu

      Enkö*

    • 4+20

      Aika pirun epäselvästi laadittu sivu, mutta ymmärsin sen myös niin, että voit tosiaan hakea vain yhteen noista kerrallaan.

      • 2613

        Yhteen kerralla tuosta samasta tiedekunnasta eli valtiotieteellisestä. Niin minä ymmärsin.


    • Nimimerkki unohtui

      Kuka tuolla nyt useampaan haluaisikaan pyrkiä, kun vain yksi vaihtoehdoista johtaa työllistymiseen?

    • Petu

      Ja mikäköhän "vain tämä yksi" on?

      • uusi nimerkki

        Vastaan nimimerkki unohtui puolesta. Se on tietenkin sosiaalityö. Yhdyn häneen tässä asiassa täysin.


      • Nimimerkki unohtui
        uusi nimerkki kirjoitti:

        Vastaan nimimerkki unohtui puolesta. Se on tietenkin sosiaalityö. Yhdyn häneen tässä asiassa täysin.

        Vastaus lukitaan ja se on.......oikea vastaus!


    • opopopoph

      Taas tämä valtiotieteilijä angstaa täällä.

    • daaaaaaaa

      No mutta sehän on totta!

    • 2345wertdsfgxvcb

      Kyllä luulisi, että myös tilastotieteilijät, jotka kuuluvat Helsingissä nimenomaan tuohon valtiotieteelliseen tiedekuntaan, työllistyvät ihan hyvin.

      • Nimimerkki unohtui

        Varmasti. En muistanut, että he siellä ovat.

        Yleensäkään ei kyllä kannata ajatella työllistymismahdollisuuksia tiedekunnittain, vaan oppiainekohtaisesti.


      • ...
        Nimimerkki unohtui kirjoitti:

        Varmasti. En muistanut, että he siellä ovat.

        Yleensäkään ei kyllä kannata ajatella työllistymismahdollisuuksia tiedekunnittain, vaan oppiainekohtaisesti.

        Valtiotieteellisellä on kyllä ollut hyvä maine työllistymisen kannalta. Tietysti yksilöstä riippuu minkälaisia pääaine/sivuaineyhdistelmiä ottaa, mihinkä haluaisi suuntautua, mihin hakeutuu/pääsee töihin, kuinka aktiivinen on jne. Jos ei tiedä laisinkaan mitä haluaa ja ottaa sellaisia aineyhdistelmiä, joista ei ole keskenään hyötyä, hakeutuu vääränlaisiin työpaikkoihin... tai ei hakeudu ollenkaan töihin.


    • 3131

      Mahtaakohan yhteiskuntapolitiikan opiskelussa olla yhtään mitään järkeä työllisyyden näkökulmasta? Tosin minua kyllä mietityttää, onko siinä mitään järkeä edes ihan puhtaasta tiedollisesta näkökulmasta...

    • vanha1

      Tilastotieteilijät eivät työllisty nykyään, lainaus kesksutelusta:
      Tilasto-opiskelija
      25.1.2011 00:25
      1
      Sulje
      Hyvä??? (Lue paras!)
      Tilastotieteessä vain parhaat työllistyy! Toki jos olet alan huippu niin rahaa on perkeleesti, mutta kun pelkkä yliopiston antama koulutus ei riitä... Pitää pystyä tekemään asioita mitä moni muu ei suomessa osaa... Parempi työllistymismahdollisuus matemaatikolla, joka lukee opettajan pedagogiset ja tilastotiedettä vaikka sivuaineena. Kaikki osaa jo syöttä ohjelmistoihin luvut ja kone sylkee vastaukset, mutta jos töitä haluaa niin pitää olla pirun hyvä tilastotieteilijä, matemaatikko ja dataaja.

      Lukekaa mm. Osmo Soininvaaran blogia...
      (Tilastotiede kuin huippu-urheilua, vain parhaille on tilaa!)

      http://www.soininvaara.fi/2008/09/11/akateeminen-koulutus-on-elitistista/

    • valt.yo1

      Ensinäkin, tilastotieteilijöitä on sekä valtiotieteellisessä tiedekunnassa että matemaattis-luonnontieteellisessä. Kuten myös tiedekuntien välillä hyppiminen on mahdollista (ainakin johonkin rajaan asti).

      Toiseksi, voit hakea ymmärtääkseni tiedekuntaan kahteen eri aineeseen jos niiden pääsykokeet on eri päivinä. En ole tarkastanut eikä oikein kiinnosta kun olen jo sisällä tiedekunnassa, joten voin olla väärässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe