SUOSITELKAA KIRJOJA!!!(:

zeko-98

Moi! Suositelkaa noin 100-200 sivusia kirjoja(: Mieluiten rakkaus, eläimet, ystävyys tai kauhukirjoja! Minä uosittelen näitä kirjoja:
1. Jesse-sarja (Marvi ja Merja Jalo)
2. Goosebumps-sarja (R. L. Stine)
3. Topi-sarja (Anne Seppälä)
4. Rosa-sarja (Måns Gahrton)
5. Hune 13 (Robert Swindells)
6. Villiorin koti (Susan Hughes)
7. Ystävä karkutilä (Diane Karlstorm)
8. Benin kulmilla (Annika Eräpuro)
9. Tähtisumun hevoset (Jenny Hughes)
10. Karkumatkalla kotiin (Outi Alm)
11. Aleksandra suuri (Laura Lähteenmäki)
Lukekaa nuo, ne on hyvii:-)

46

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sharp7

      Leiri 14
      Pako Pohjois-Koreasta
      siin on 195 sivua

      kantsii lukee "perusfaktaa" pohjois-korean diktatuurista, ennen kuin alkaa ees lukemaan kirjaa. on sit kivempi lukee, ku tietää jotain tästä paskavaltiosta:D
      tää ei sit oo mikää vitsi... :)

      • Koira-98

        Okei, katon seuraavan kerran kirjastost, ett onks siel semmost. Kukas on kirjaija?:)


      • Koira-98
        Koira-98 kirjoitti:

        Okei, katon seuraavan kerran kirjastost, ett onks siel semmost. Kukas on kirjaija?:)

        oho siis kirjaija=kirjailija =0


    • Jokutyttönen.. :3

      Houkutus, Uusikuu, Epäilys ja Aamunkoi Bree Tannerin Lyhyt Elämä. (Stephenie Meyer) (;

      • Koira-98

        Okei:)
        Kiitos ehdotuksista


    • Marjo Niemi - Juostu Maa

    • Cassandra Clare - Langenneiden Enkelten Kaupunki
      P.C Cast - Lumottu
      Lauren Oliver - Pandemonium: rakkaus on kapinaa
      Colin Meloy - Sysimetsä
      Ilkka Hämäläinen - Kundiopas tytöille
      Kerstin Gier - Rubiininpuna
      Leena Laulajainen - Maria Ja taikalyhty
      Ruta Sepetys - Harmaata Valoa
      J.S Meresmaa - Mifongin Perintö
      Holly Goldberg Sloan - Näkymätön poika
      Ally Condie - Rajalla
      Sara Shepard - Kaivattu
      Jennifer E. Smith - Tilastollinen todennäköisyys kohdata se ainoa oikea
      Maria Turtschaninoff - Helsingin alla
      Salla Simukka - Jäljellä
      Kiersten White - Yliluonnollisesti
      Veronica Rossi - Paljaan taivaan alla
      P.C Cast - Vainottu
      Alyson Noel - Varjojen Maa

    • bianca<3

      Bianca ja prinssi.
      Joku 80-luvulla kirjoitettu satu-tyyppinen aikuisten ja nuortenkirja. Sijoittuu muinaiseen intiaan, mutta ei mitään fantasia tai politiikkaelementtejä. Pelkkää rakkautta, draamaa ja 16-vuotiaan morsiamen tilitystä. Loppu sai itkemään. Luin kirjan 14-vuotiaana.

      • perustuu tositapahtumiin

        The Amityville Horror


    • ghgbvfggh

      Arnold Schwarzeneggerin Total Recall

    • lollero

      susanne collins Nälkäpeli-sarja

    • Carrie - stephen king

      • va va voom

        äh.. Kirjat on ajanhukkaa


      • WinStarLight.
        va va voom kirjoitti:

        äh.. Kirjat on ajanhukkaa

        Just joo! Kirjat opettaa, enemmän kuin Justin Bieber!!!


      • va va voom
        WinStarLight. kirjoitti:

        Just joo! Kirjat opettaa, enemmän kuin Justin Bieber!!!

        inhoan näitä trolleja!
        1


      • va va voom kirjoitti:

        inhoan näitä trolleja!
        1

        Kirjat ei oo ajanhukkaa.
        Ja, jos et haluu trolleja, nii rekisteröi ittelles nimimerkki! Suosittelen..


    • Lettuce

      Eoin Colferin Artemis Fowl-sarja, yksi parhaimmista ja uskomattoman hauska :)

      • LiigaLove

        Oon pari vuotta nuorempi kuin alottaja et saattaa siks maku olla vähän erilainen:/ mut mitäs mä viimeks luin... Se tais olla jonkun kirjoittama Kirsikkasydän: suklaamuruset, näinkö se meni? Korjatkaa jos oon väärässä. Valitsin sen houkuttelevan kannen takia, ja itseasiassa oli ihan hyväkin kirja, joskin välillä vähän ahdistava sen takia kun en kestä jos joku leikkaa pitkät ikkunasta ulos tai että se samainen tyyppi heittelee toisen tyypin tunnearvolliset tavarat korkeelta yläkerrasta ulos ja ne menee rikki:O Joo taidan samaistua kirjoihin liikaa, vaikken paljoa lue. Tai siis nautin lukemisesta tosi paljon ja luen kirjan samana päivänä loppuun mut ei oo aikaa.


      • BooksAnimeManga-98
        LiigaLove kirjoitti:

        Oon pari vuotta nuorempi kuin alottaja et saattaa siks maku olla vähän erilainen:/ mut mitäs mä viimeks luin... Se tais olla jonkun kirjoittama Kirsikkasydän: suklaamuruset, näinkö se meni? Korjatkaa jos oon väärässä. Valitsin sen houkuttelevan kannen takia, ja itseasiassa oli ihan hyväkin kirja, joskin välillä vähän ahdistava sen takia kun en kestä jos joku leikkaa pitkät ikkunasta ulos tai että se samainen tyyppi heittelee toisen tyypin tunnearvolliset tavarat korkeelta yläkerrasta ulos ja ne menee rikki:O Joo taidan samaistua kirjoihin liikaa, vaikken paljoa lue. Tai siis nautin lukemisesta tosi paljon ja luen kirjan samana päivänä loppuun mut ei oo aikaa.

        Mieki taidan samaistua kirjoihin(myös animimeihin,magoihin,elokuviin ym.) liikaa ja luen aika paljon:P

        Ja hassuinta on että minulle on ihan sama onko kirja (anime,manga jne jne) tyttöille,pojille vai aikusille suunnattu kirja kunhan siinä on hyvä juoni jne jne...
        (ja oon poika jos se kiinnostaa:P)

        BookAnimeManga-98


    • RomanceBoy

      Kamasutra on ihan kiva

    • BooksAnimeManga-98

      Mielestäni olisi monta hyvää kirjaa mutta ne kaikki on reilusti yli 200 sivusia(400-900).... Mutta sinuna lukisin Demonin silmän/Demonin vainoama, en muista nimeä kunnolla enkä kirjailijaa, mutta hyviä kirjoja on myös Anthony Horowtzin Alex Riderit ja Viisi Vartijaa kirjasarjat, mutta niiden viimeisempiä osia ei ole suomennettu... Ja Eion Colferin kirjatkin on aika hyviä.

      ja täs on muita kirjoja(kaikki varmaan yli 200 sivusii:P):

      Perillinen kirjasarja Christopher Paolinilta(4 osaa)

      Rick Riordanin Percy Jackson(5 osaa),Olypoksen Sankarit(2 ilmestynyt) ja Kanen Aikakirjat(2 ilmestynyt) kirja sarjat (vain Percy Jacksonista ilmestynyt kaikki osat)

      Michsael Scottin kirjat (ilmestynyt 3 osaa?)

      Ja muuta nyt ei tule mieleen:3

      P.S Kamasutra on kuvakirja joka kertoo seksiasennoista,seksistä, ns. lemmenjuomista(jotai huumetta...) ja muusta sellaisesta:P

      • Mää vaan :)

        Mimmu Tihinen: Virkkusen viisitoista valetta
        Toi on kolme osasen kirjasarjan eka-osa :)
        Seuraavat osat on: Virkkunen ja sata sydäntä ja Vain rokkia, Virkkunen.
        Toi on iha kiva sarja, kantsii lukee ainaki toi eka! 8)


      • NObody :*
        Mää vaan :) kirjoitti:

        Mimmu Tihinen: Virkkusen viisitoista valetta
        Toi on kolme osasen kirjasarjan eka-osa :)
        Seuraavat osat on: Virkkunen ja sata sydäntä ja Vain rokkia, Virkkunen.
        Toi on iha kiva sarja, kantsii lukee ainaki toi eka! 8)

        Rubiininpuna, Kerstin Gier.
        Ite tykkäsin ainaki paljon. Saattaa olla cähä yli 200 sivuu mutt menee nopeesti...


    • WTF!?!?

      kui vanha oot?

    • ...(:

      sydämeni lunnaat- Meg Cabot
      (rakkauskirja, kuten varmaan nimestä näkyy:))

    • Jtn jännää

      THE HUNGER GAMES!!! Tos tais olla jo aikasemmi mut iha sama! Paras kirja 4ever!

    • Kirjasto<3

      Kuten on jo mainittu, Nälkäpeli-triologia. (Nälkäpeli, Vihan liekit, Matkijanärhi) ~ Susanne Collins.

      Sitten suosittelen lämpimästi lukemaan Tolkienin teoksia, se mies osasi kuvailla ja kertoa, keksiä aivan mahtavan sarjan. Eli LotR-triologia (Sormuksen saattue, Kaksi tornia, Kuninkaan paluu) sekä Hobitti ja Silmarillion.
      Vähän pidempää tekstiä.

      Ja, kuten mainittu, Potter-sarja. Vaikka tarina on keskivertoa parempi, juonessa on monia sivuhaaroja, se ei silti vedä vertoja Tolkienin taruille, mutta on oivaa viihdettä.

      Ja kehotan lukemaan Stephen Kingin kirjoja. Se mies osaa kirjoittaa kauhua.

      (ts. kirjallisia esikuvia King ja Tolkien.)

    • ff,,,

      13 lahjaa - en muista kirjailijaa
      Vettä elefanteille - en muista kirjailijaa
      Frendejä, kundeja-sarja - en muista kirjailijaa
      on tosii paljoon hyvii kirjoi mut ei tuu ny mielee:D

    • Writter

      100-200 -sivuinen: Yhden promillen juttuja - Terhi Rannela

      Muuten sitten:
      - Terhi Rannela: Taivaan tuuliin
      - J.K Rowling: Harry Potter 1-7
      - Emmi Itäranta: Teemestarin kirja
      - Hennariikka Romu: Elämänviiva
      - Johanna Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi
      - Laura Honkasalo: Siskoni, enkeliluinen tyttö
      - Thomas Harris: Nuori Hannibal

      Ja sitten, netti on pullollaan loistavia novellisarjoja jne. Niitä kannattaa ehdottomasti vilkuilla!

    • viivipusu

      Noi viivi pusut on hyvii, oon lukenu ne kaikki!

    • Old school jees

      Väinö Linnan klassikko: Täällä pohjantähden alla on paras kirja minkä oon lukenu, kertoo sisällissodan ajasta punikkien näkökulmasta. Ja toiseksi paras on A.Kiven 7 veljestä.


      "Alussa oli suo, kuokka, ja Jussi"

      • V.Linna. Hyi H....ti

        Hyi Hitto! Itse en ole ikinä ymmärtänyt miksi Väino Linnan tuotantoa pidetään niin merkittävänä. Häntä pidetään melkein kansalliskirjailijana vaikka kundi oli punikki pahimmasta päästä ja kaikkihan me tiedämme mitä Suomen kansan enemmistö halusi punikeille käyvän.

        Vaikka työni vuoksi olen paljon tekemisissä kulttuurin ja kirjallisuudenkin kanssa, en ole ikinä suostunut lukemaan Väinö linnan kirjoja enkä ole edes katsonut Tuntematon Sotilas elokuvaa.


    • ---

      Herman Hesse, Demian.

    • Njah.

      Njah.

    • -97 poika

      Harry Potter. Nuff said.

    • Surkeiden sattumusten sarja

    • zeko-98

      Tuli mielee, et Frendejä, kundeja -sarja kannattaa lukea! Ite luen tokaa osaa ja todella hyvä!
      Sitten koht aattelin lukee ton Sinä ja minä sitten joskus, en tiie onko hyvä, mutt toivon nii(:
      Ja Frendejä, kundeja -sarjaa kirjoittaa Cathy Hopkins. Toisen kirjan kirjailijaa en muista:/

    • Kapteeni Kalsari

      Kapteeni Kalsari - sarja :DDD

    • Mitä mie oon kuullu, nii Suklaamuruset-sarja ois hyvä (aattelin ottelun lukea) ja sitte toi kirja nimeltä Sinä ja minä sitten joskus (senki aattelin lukee :D).

    • Puupulaa

      Uppia!

    • erwrewrewer
    • Hegel Logicue

      G. W. F. Hegel: logiikan tiede

    • stayhomeeee

      älä karkaa se on tyhmää

    • lukutuokka

      Jean M. Untinen-Auel - Maan lapset -sarja (eka osa Luolakarhun klaani)
      Kertoo ensimmäisistä ihmisistä maapallolla, todella hyvä! Suosittelen kaikenikäisille (pääasiassa aikuisille ja nuorille, ite oon 17)

    • lukutuokka

      Oon myös lukenut paljon heppakirjoja, joista parhaita on ollu kaikki Angela Dorseyn kirjat (Hevosenkeli-sarja, Erämaan tarinoita -sarja, Freedom-sarja, Menneisyyden kaiku, Valonkantaja) muita tosi hyviä: Klara-sarja, Sydänystävät-sarja, Menninkäisten laakso ja itekki tykkäsin tosta Tähtisumun hevoset -kirjasta. Ja Harry Potter tietysti, klassikko. :) En oo lukenut mut oon kuullut paljon kehuja tosta Puodinpitäjän pojasta, Teemestarin kirjasta sekä Kirjavarkaasta.

    • Jane Austen:
      Ylpeys ja ennakkoluuko (rakkaus, draama, vähän komedisia piirteitä, tapahtumapaikkana noin 1900- luvun Englanti)

      Charlotte Bronte:
      Kotiopettajattaren romaani ( Kasvukertomus, draama, rakkaus, vanhanajan Englanti)

      Päivi Alasalmi:
      Vainoja (mysteeri, draama, rakkaus, psykolooginenkin osittain, tapahtuu Suomessa)

      Louis Sachari:
      Paahde (seikkailu, aavikko, kulkee osittain kahdessa ajassa)

      S. E. Hinton:
      Me kolme ja jengi ( yhteiskunnallinen ja kahden eri joukon yhteenotoista)

      Kaikki eivät ole 100-200 sivun rajoissa. Nuo suluissa olevat sanat ovat tarkoitettu suuntaa antaviksi, muuta ne ovat vain oma mielipiteeni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2039
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1465
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1445
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      1186
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1149
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      755
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      276
      720
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    Aihe