Tupakanpolttaja tuli

ei tupakoitsija

istumaan viereeni ratikassa ja oli vaikea sietää sitä kamalaa löyhkää.
Kotiin tultua tyttäreni kysyi että olenko alkanut polttaa. Noin vankasti oli se haju hänen vaatteissaan että oli tarttunut minunkin takkiin.

Myöhemmin vilkaisin Big Brother ohjelmaa jossa myös nuoret tupruttelivat

Tuo ohjelma ei ole hyvä esimerkki nuorille.
Viime aikoina olen nähnyt paljon tupakoitsijoita, räkijöitä ja sylkemistä pysäkeillä. Onko se lisääntynyt vai enkö ole kiinnittänyt siihen huomiota ennen.

Olen hyvilläni että tuo huume ei minuun tarttunut vaikka nuorena kovin yritin muiden mukana vaikka se ei koskaan hyvältä maistunut.

28

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmät vuotaa

      Hajuvesissä kylpenyt tuli junassa istumaan viereeni ja oli pakko vaihtaa paikkaa.
      Itse en ole koskaan tupakoinut mutta mieluummin olen tupakoineen kuin liiallisesti hajusteita käyttäneen lähellä.

      • kävelen mieluiten

        Niin, onhan niitä ihmisiä jotka haisee paskallekin, vaikea sanoa mikä on pahin haju; tupakka, halpa/vanha/liika hajuvesi, lika, hiki, virtsa uloste, kaikki yhtä kuvottavia.

        Se vaan on niin ettei noita hajuja voi välttää jos julkisilla kulkee.


      • Anonyymi

        Ihan niin, moni käyttää vanhoja hörskiintyneitä hajusteita ja partavesiä ,tietämättä että niissäkin on se viimeinen käyttöpäivä.
        Ei ihmisten ilmoille mennä hajuvesien kanssa jolla peitellään muttia asioita. Tupakka mies jos istuu viereen bussissa ei minua haitta mitenkään, enkä liioin tuomitse heitä mitenkään. Maailmassa on aina sauhuteltu. Ja kyllä tupakka miehet ovat tietoisia riskeistä siis miksi huoppaatte. Eläkää ja antakaa muidenkin elää


    • jannu-huoleton...

      Normaali tupakointi ja sen tarttuvuus edes polttajan vaatteisiin on epätavallista..Saati vieruskaverin vaatteisiin,paitsi jos ei istu sylikkäin:)

      Tupakka huoneet,niin ravintoloissa kuin junissa on sitä luokkaa että siellä tarttuu vaatteisiin ja ihoon tupakan haju.. Itse poltan mutta en käy tupakka huoneissa.Mieluummin olen polttamatta illan jos käyn ravintolassa,kun menen kuvottavaan,erittäin huonosti siivottuun,ankeaan tilaan missä meitä pahan hajuisia pässejä pidetään..On tosiaan monia muitakin epämiellyttäviä hajuja,hiki.ym.

      • Melkein hajuton

        Kommentti ensimmäiseen virkkeeseesi:
        Sinä vain et itse tunne sitä löyhkää, koska tupakoit. Muut sen kyllä tuntee, aivan varmasti!


      • hyhyhyh

        Haistappas hiuksiasi!


    • Pikku haisulit.

      Miksei voi tupakkamiehiä istuttaa
      bussin takaosaan? Niinhän se oli
      ennenkin. Siellä voisivat haista kil-
      paa!

      • En lemua.

        Silloin pitäisi saada takaisin se tupakointioikeuskin.
        Ai että muistelen kaiholla kuinka bussien takaosassa sai polttaa.
        Ja junissakin.

        Miksi muuten vain tupakkamiehet! Nykyisinhän alkaa olla sama määrä naisia jotka polttaa - elleivät ole peräti enemmistö.

        Mukavahan se olisi istua bussin takaosassa nortti-naiman kanssa, tuprutella ja jutella elämän totuuksia.


    • kotkotkoo

      enpä oikein usko tuohon että haju oli tarttunut, itse tupakoitsijana luulen sen tietävän sillä tyttäreni ei polta ja näistä hajuasioista on puhuttu...

      on kaikennäköisiä hajuja jotka kuvottaa ei vain tupakka kumma kyllä en siedä sitä itsekkään:)

    • ex hajuhaitta

      Minulla on muutama villakankainen päälystakki myös mihin tarttuu hajut helposti. Itse vaihdan bussissa paikkaa jos viereeni tulee kovasti tupakalle tai jollekin muulle pahalle haiseva. Entisenä tupakoitsijana tiedän miten tupakoitsijat kuvittelevat etteivät haise tai tartuta hajua muihin, nyt vasta, kunnon hajuaistin palattua (lopetin yli 30 vuotta kestäneen tupakoinnin n. 5 vuotta sitten) tiedän miten pahalta tupakoistijat haisevat. Hävettää että olen myös itse ollut ympäristölleni hajuhaitta.

      • kotkotkoo

        pitää paikkansa että tupakka tarttuu määrättyihin vaatteisiin enemmän kuin muihin. olenhan sen itsekkin huomannut. mutta että yksi bussireissu saisi hajun tarttuun, siihen en usko.
        tupakointi vaikuttaa elimistöön eritavalla eri ihmisiin. minun hajuaistini on jäljellä ! mistä muuten johtuu etten pidä tupakan hajusta ? tunnen sen hyvin. ei tarvi kuvitella yhtään mitään.
        toiset saa keuhosairauksia jne toiset ei mitään, miten se selitetään ?
        hajuja riittää ja jos on valimolla ollut töissä tietää kyllä mitä paha haju on. tai massatehtaan lähellä asunut.


    • expimot

      Tässä se on kiteytettynä!

      Tupakoija:
      " Normaali tupakointi ja sen tarttuvuus edes polttajan vaatteisiin on epätavallista..Saati vieruskaverin vaatteisiin,paitsi jos ei istu sylikkäin:) "

      Tupakoimaton:
      " Entisenä tupakoitsijana tiedän miten tupakoitsijat kuvittelevat etteivät haise tai tartuta hajua muihin, nyt vasta, kunnon hajuaistin palattua (lopetin yli 30 vuotta kestäneen tupakoinnin n. 5 vuotta sitten) tiedän miten pahalta tupakoistijat haisevat. "

      • jannu-huoleton....

        En voi olla kommentoimatta kun lainasit tekstiäni..

        Entisenä tupakoitsijana tiedät tarkasti mistä puhut ja on totta ettei tupakoitsija itse huomaa hajua niin voimakkaana,mutta kun sinun lopettamisesta on kulunut vasta viisi vuotta,et ole päässyt vieläkään kokonaan irti ja olet ottanut käänteisen taktiikan,mikä on varmasti ihan hyväksi sinulle..

        Kukaan,koskaan ei ole sanonut minulle että haisen tupakalle.En tiedä johtuuko se kohteliaisuudesta vai mistä..?

        Paikat missä polttaa on tietysti valittava niin että kukaan sivullinen ei siitä kärsi ja vaatteet täytyy vaihtaa usein..Onnea lopettamisen johdosta ja pysy lujana;)


      • ex hajuhaitta
        jannu-huoleton.... kirjoitti:

        En voi olla kommentoimatta kun lainasit tekstiäni..

        Entisenä tupakoitsijana tiedät tarkasti mistä puhut ja on totta ettei tupakoitsija itse huomaa hajua niin voimakkaana,mutta kun sinun lopettamisesta on kulunut vasta viisi vuotta,et ole päässyt vieläkään kokonaan irti ja olet ottanut käänteisen taktiikan,mikä on varmasti ihan hyväksi sinulle..

        Kukaan,koskaan ei ole sanonut minulle että haisen tupakalle.En tiedä johtuuko se kohteliaisuudesta vai mistä..?

        Paikat missä polttaa on tietysti valittava niin että kukaan sivullinen ei siitä kärsi ja vaatteet täytyy vaihtaa usein..Onnea lopettamisen johdosta ja pysy lujana;)

        Tupakoitsijan selittelyä, niin tuttua.

        Onneksi on selittelyn ajat takana, eikä ole edes tarvetta analysoida toisten hajuaistia ;D


    • Taas kerran :)
      En ole koskaan polttanut mutta ei mua haittaa toisten tupakointi ja aika vähän nykyään tupakoivatkaan haisevat. Harvat enää polttaa kotonaankaan sisällä.

      Eilen tuli nenääni vahvasti menneeseen vievä haju, hitsauksen haju ja vedinkin sitä nenääni urakalla.
      Monet ei tykkää siitäkään :))

    • säälin vain

      Kyllä se haju tarttuu. Kerran ahtaassa bussissa iso ja kova tupakanpolttaja tuli istumaan viereeni. Minä ja kaikki ympärillä olevat ihmiset alkoivat yskiä, koska se hirvittävän kova haju kai aiheutti allergisen kohtauksen meissä, vaikka en ole allerginen tavallisesti.
      Ripustin takin eteiseen ja vähän ajan kuluttrua palasin etsimään korttia taskusta ja silloin haistoin tupakan takissa.

      Polttaminen on hirveä adiktio ja siitä näyttää olevan erittäin vaikea päästä eroon.
      Työkaverini ei pysty toimimaan narmaalisti jos ei käy tupakalla joka 10-15 min. välein.

      • Poltan, en lemua.

        Huomaavainen tupakoitsija, vaikka polttaisi enemmänkin,
        vaihtaa kyllä vaatteensa, nimenomaan päällysvaatteensakin pari kolme kertaa viikossa tai tuulettaa niitä tarvittaessa.

        Jos ulospäin lemuaa tupakalle vaatteineen, se kielii siitä, että tuo polttaja tupruttaa sisälläkin.

        Ennen aikaan ei tarvinnut istua kapakissa kuin tunti-pari, niin tarttuihan vaatteisiin. Sama jos kävi sisällä tupakoijan kotona.

        Mutta äärettömän harvoin huomaan julkisissa, että joku 'lemuaa' tupakalle. Paremminkin vahvoille dödöille, vanhalle viinalle, ja mitä kaikkea.


      • en ikinä enää
        Poltan, en lemua. kirjoitti:

        Huomaavainen tupakoitsija, vaikka polttaisi enemmänkin,
        vaihtaa kyllä vaatteensa, nimenomaan päällysvaatteensakin pari kolme kertaa viikossa tai tuulettaa niitä tarvittaessa.

        Jos ulospäin lemuaa tupakalle vaatteineen, se kielii siitä, että tuo polttaja tupruttaa sisälläkin.

        Ennen aikaan ei tarvinnut istua kapakissa kuin tunti-pari, niin tarttuihan vaatteisiin. Sama jos kävi sisällä tupakoijan kotona.

        Mutta äärettömän harvoin huomaan julkisissa, että joku 'lemuaa' tupakalle. Paremminkin vahvoille dödöille, vanhalle viinalle, ja mitä kaikkea.

        tietenkään et huomaa koska itse tupakoit, en minäkään ennen
        silloin kun tupakoin niin pidin miellyttävänä tupakan hajua, nyt se oksettaa


    • Sitä niitämme

      Varovasti kyselisin: mitenkä te tulette toimeen oman narsisminne kanssa. On se vaan erikoinen vaiva tuo muiden kyttääminen ja itsensä korostelu sen avulla jotta. Olen sen ristinnyt "kehitykseen" sairastuneen yhteiskunnan ongelmaksi, ihan slangikielellä: kerrostalokyttääjät. No psyykkisiä ongelmia maassamme on paljon kiitos vääristyneen psykologian joka juurikin tukee narsistien oikeutta talsia heikompiaan jalkoihin ja bisneksen vuoksi uhreille lykätään masennuspillereitä. Onneksi nyt Venäjä yrittää kansaamme auttaa edes lapsiin kohdistuvasta järjen ylittävästä toiminnasta.

      Asiasta kolmanteen autoiletteko paljon tai käyttekö ulkomaanmatkoilla lentokoneilla? Tai ostatteko tuotteita joita on paljon kuljeteltu saastuttavilla kulkuneuvoilla?
      Jos niin kuinka oikeen kehtaatte? Oikeus ja kohtuus kun on, että autojen kylkiin liimataan merkit, että aiheuttavat maailmassa eniten kuolemantapauksia ja sairautta.

      Kuka niin hullu on, jotta niinkin älytöntä ohjelmaa kun big-brotheri katsoo, jos maassamme olisi yhtään psykologiaa jäljellä niin emme näyttelisi julkisesti minkämoista saldoa nuorissa on aiheuttanut vapaa muita ihmisiä vähättelevä MINÄMINÄ kasvatus. Ja miten "avautua telkkarissa kaljaspäissään tai ilman". Ketä muuta sellainen kiinnostaa kun ihka aitoa kerrostalokyttääjää jolta jäi oma elämä elämättä muita kyttäämällä?

      • Narsissisissi

        Älä nyt viitsi tuollaista soopaa suoltaa. Eihän noissa sinun jutuissasi ole totuuden hiventäkään. Taidat itse olla se narsisti?


      • jannu-huoleton...

        Todella hyvin sanottu:)ja lisään vielä sen verran että olen itse kokenut aistien sairaalloisen herkistymisen kun on tupakka lakossa,kuten hän joka kuvittelee hajun tarttuvan bussissa..Mikä voii kuitenkin olla todellista nikotiini narkomaanille.


    • expimot

      Niin kuin toisessa ketjussa totesin, ihan kuin Eestiksi kirjoittaisi...
      Tuttuja sanoja, mutta asiasta ei saa mitään tolkkua.

    • En polta, enkä tiedä jos tupakoitsija säilyttää vaatteitaan paikassa, jossa sisällä poltellaan.
      Mutta uskoisin, että tuulettamalla haju lähtee, helpostikin, mikäli esim. ratikassa tarttunnut toisen vaatteista.

    • ent. puolueeton

      Näin bussissa demarin. Nyt tekee mieli nostaa tukirahoja kaikille ja korottaa verojen progressiivisuutta. Toivunko koskaan? Onko vastalääkettä?

      • Näkymätön mies.

        Näin näkyjä. En tiedä olivatko ne todellisia vai kuviteltuja?


      • Jannu-huoleton...

        Ha,ha:)Lulltavasti et toivu koskaan..Vastalääkkeeksi veroinkorotus voisi olla hyväkin ratkaisu,mutta ei huolta sillä verot kiristyvät varmasti..Toivottavasti ei kuitenkaan enää nautintoaineissa,oli sitten kun pahan hajuisia hyvänsä.

        Tupakka asiaa on tullut mietittyä ja tulin siihen johtopäätökseen että raittiin kansan on vaan kestettävä pahat hajut,sillä tupakkavero on niin suuri tulonlähde valtiolle ettei sitä voi keltää maassamme.

        Niin pitkälle en ole laskenut että kuinka monta prosenttia ansiovero nousisi jos tupakna tuomaa tuottoa ei olisi.?

        Mutta äkkiä laskettuna lähes jokainen tupakoitsija maksaa veroa noin tyhat euroa vuodessa ja jos tupakitsijoita on suomessa noin miljoona..Ei mikään pikku juttu.


    • Anonyymi

      En enään polta tupakkaa ja kuitenkin muistaa että on tupakkaa polttanut

    • Anonyymi

      Katselin äsken tv.tä, siinä pauhattiin kovaa , että kuinka vaikea on päästä tupakasta eroon, kuinka vaikeaa, no siinähän sitten kaupattiin toista tupakka.ainetta!
      Poltettavan tupakan sijaan, oliko tabletteina, vai minä.


      Se ei ole vaikeaa, jos elämässä ei muuta vaikeampaa ole, kuin tupakin polton lopettaminen, niin kyllä helpolla olet päässyt!!
      Mainosmiehet vain koettaa pitää osaa ihmisistä koukussaan, mutta helppoa siitä on irti päästä, yksi päätös vain, niin se on sillä sipuli!

      Sen sijaan voi olla hyvä lähteä lenkille mahdollisimman usein, se kohottaa kuntoa ja kun itsekin huomaa ai, kuinka kiva on kävellä, jopa juoksemaan pystyn, enää en hengästy niin pahoin, kuin silloin ,kun poltin itseäni.
      Ihmeesti rahaakin on siunaantunut kukkarooni, hurraa!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe