millainen on? itselläni tamron makro 90mm mutta eroaako tää 50mm miten paljon? Kiitos
Canon EF 50mm f/1.4 USM objektiivi
12
237
Vastaukset
- pehmeä
pehmeä täydellä aukolla
- jeppk
hyvä vai paha?
- pehmeä
jeppk kirjoitti:
hyvä vai paha?
saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.
Leica APO-Summicron-M 50 mm f/2 ASPH.
mutta kumpi on sitten parempi - tulpasti liike-epäterävyyttä vai pehmeä piirto
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti. - jeppk
pehmeä kirjoitti:
saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D
- filmille?
jeppk kirjoitti:
juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D
Jaa filmikamera? Meinaan filmille todellakin tarvitset valovoimaista.
- kumysystä
pehmeä kirjoitti:
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.Mikset ole jo ostanut leikaa
- Canonisti minäkin
Mekaanisesti hyvä ja optisesti ok. Testien mukaan isoja eroja eri tehtaiden valmistamissa sarjoissa. Kannattaa ostaa Japanissa tehty.
- jeppk
juu ei ihan filmikamera
kiitos vastaukista teille
- 1.4/55
Nyt näin - huomenna jo toisin
Näyttää noita objektiivejakin tulevan markkinoille jatkuvasti uusia ja edeltäjiään parempia malleja - vuoden verran malttaa vartoon, niin saa jo aivan loistavan valovoimaisen 55 millisen:
Distagon T* 1,4/55
http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=2860 - jeppk
Canon, EF 50mm F 1.8 II eroaako tuo paljon tuosta 1.4 stä onko paljon huonompi?
- 1.4/55
Osta EF 50mm f/1.4 USM ja lopeta kyseleminen
Tuossa f/1.8 versiossa on muovinen bajonetti, ja se on muutenkin onneton mekaaniselta laadultaan - kuulemma etulinssillä tapana pudota. - Canonisti minäkin
Molemmilla kuvanneena voin sanoa, että on iso ero. Jos päädyt f/1.8 versioon, niin koita saada vanhempi malli. Uusi II:n on ensimmäistäkin huonompi mekaanisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1905120- 181822
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka631636Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1271527Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s101527Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit521197Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961094Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249307980- 196945
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7860