millainen on? itselläni tamron makro 90mm mutta eroaako tää 50mm miten paljon? Kiitos
Canon EF 50mm f/1.4 USM objektiivi
12
213
Vastaukset
- pehmeä
pehmeä täydellä aukolla
- jeppk
hyvä vai paha?
- pehmeä
jeppk kirjoitti:
hyvä vai paha?
saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.
Leica APO-Summicron-M 50 mm f/2 ASPH.
mutta kumpi on sitten parempi - tulpasti liike-epäterävyyttä vai pehmeä piirto
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti. - jeppk
pehmeä kirjoitti:
saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D
- filmille?
jeppk kirjoitti:
juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D
Jaa filmikamera? Meinaan filmille todellakin tarvitset valovoimaista.
- kumysystä
pehmeä kirjoitti:
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.Mikset ole jo ostanut leikaa
- Canonisti minäkin
Mekaanisesti hyvä ja optisesti ok. Testien mukaan isoja eroja eri tehtaiden valmistamissa sarjoissa. Kannattaa ostaa Japanissa tehty.
- jeppk
juu ei ihan filmikamera
kiitos vastaukista teille
- 1.4/55
Nyt näin - huomenna jo toisin
Näyttää noita objektiivejakin tulevan markkinoille jatkuvasti uusia ja edeltäjiään parempia malleja - vuoden verran malttaa vartoon, niin saa jo aivan loistavan valovoimaisen 55 millisen:
Distagon T* 1,4/55
http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=2860 - jeppk
Canon, EF 50mm F 1.8 II eroaako tuo paljon tuosta 1.4 stä onko paljon huonompi?
- 1.4/55
Osta EF 50mm f/1.4 USM ja lopeta kyseleminen
Tuossa f/1.8 versiossa on muovinen bajonetti, ja se on muutenkin onneton mekaaniselta laadultaan - kuulemma etulinssillä tapana pudota. - Canonisti minäkin
Molemmilla kuvanneena voin sanoa, että on iso ero. Jos päädyt f/1.8 versioon, niin koita saada vanhempi malli. Uusi II:n on ensimmäistäkin huonompi mekaanisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4355092Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1262093- 1461720
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751395Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151366Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise181279Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔801241- 701158
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701158- 381080