millainen on? itselläni tamron makro 90mm mutta eroaako tää 50mm miten paljon? Kiitos
Canon EF 50mm f/1.4 USM objektiivi
12
220
Vastaukset
- pehmeä
pehmeä täydellä aukolla
- jeppk
hyvä vai paha?
- pehmeä
jeppk kirjoitti:
hyvä vai paha?
saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.
Leica APO-Summicron-M 50 mm f/2 ASPH.
mutta kumpi on sitten parempi - tulpasti liike-epäterävyyttä vai pehmeä piirto
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti. - jeppk
pehmeä kirjoitti:
saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D
- filmille?
jeppk kirjoitti:
juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D
Jaa filmikamera? Meinaan filmille todellakin tarvitset valovoimaista.
- kumysystä
pehmeä kirjoitti:
Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.Mikset ole jo ostanut leikaa
- Canonisti minäkin
Mekaanisesti hyvä ja optisesti ok. Testien mukaan isoja eroja eri tehtaiden valmistamissa sarjoissa. Kannattaa ostaa Japanissa tehty.
- jeppk
juu ei ihan filmikamera
kiitos vastaukista teille
- 1.4/55
Nyt näin - huomenna jo toisin
Näyttää noita objektiivejakin tulevan markkinoille jatkuvasti uusia ja edeltäjiään parempia malleja - vuoden verran malttaa vartoon, niin saa jo aivan loistavan valovoimaisen 55 millisen:
Distagon T* 1,4/55
http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=2860 - jeppk
Canon, EF 50mm F 1.8 II eroaako tuo paljon tuosta 1.4 stä onko paljon huonompi?
- 1.4/55
Osta EF 50mm f/1.4 USM ja lopeta kyseleminen
Tuossa f/1.8 versiossa on muovinen bajonetti, ja se on muutenkin onneton mekaaniselta laadultaan - kuulemma etulinssillä tapana pudota. - Canonisti minäkin
Molemmilla kuvanneena voin sanoa, että on iso ero. Jos päädyt f/1.8 versioon, niin koita saada vanhempi malli. Uusi II:n on ensimmäistäkin huonompi mekaanisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815