Canon EF 50mm f/1.4 USM objektiivi

jeppk

millainen on? itselläni tamron makro 90mm mutta eroaako tää 50mm miten paljon? Kiitos

12

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pehmeä

pehmeä täydellä aukolla

• jeppk

hyvä vai paha?

• pehmeä
        jeppk kirjoitti:

hyvä vai paha?

saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.

Leica APO-Summicron-M 50 mm f/2 ASPH.

mutta kumpi on sitten parempi - tulpasti liike-epäterävyyttä vai pehmeä piirto

Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.

• jeppk
        pehmeä kirjoitti:

saat ihan itse päättää - parhaiten piirtävät 50 mm objektiivit ovat tuota aukon pimeämpiä, esim.

Itse ostaisin noista Leican, koska uskon valovoiman f/2 riittävän minulle aivan loistavasti.

juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D

• filmille?
        jeppk kirjoitti:

juu itselläni sellainen vanha kamera että valovoimaa tarvitsen ja paljon:D

Jaa filmikamera? Meinaan filmille todellakin tarvitset valovoimaista.

• kumysystä
        pehmeä kirjoitti:

Mikset ole jo ostanut leikaa

• Canonisti minäkin

Mekaanisesti hyvä ja optisesti ok. Testien mukaan isoja eroja eri tehtaiden valmistamissa sarjoissa. Kannattaa ostaa Japanissa tehty.

• jeppk

juu ei ihan filmikamera
        kiitos vastaukista teille

• 1.4/55

Nyt näin - huomenna jo toisin

Näyttää noita objektiivejakin tulevan markkinoille jatkuvasti uusia ja edeltäjiään parempia malleja - vuoden verran malttaa vartoon, niin saa jo aivan loistavan valovoimaisen 55 millisen:

Distagon T* 1,4/55
      http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=2860

• jeppk

Canon, EF 50mm F 1.8 II eroaako tuo paljon tuosta 1.4 stä onko paljon huonompi?

• 1.4/55

Osta EF 50mm f/1.4 USM ja lopeta kyseleminen

Tuossa f/1.8 versiossa on muovinen bajonetti, ja se on muutenkin onneton mekaaniselta laadultaan - kuulemma etulinssillä tapana pudota.

• Canonisti minäkin

Molemmilla kuvanneena voin sanoa, että on iso ero. Jos päädyt f/1.8 versioon, niin koita saada vanhempi malli. Uusi II:n on ensimmäistäkin huonompi mekaanisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      340
      13848
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      238
      5583
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3118
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      183
      2338
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2149
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      13
      1798
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      98
      1449
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      46
      1266
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1176
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe