Mitä tää on?

Oon nuori nainen. Olen saanut aina paniikkikohtauksia, siis on huomannut että kun tarpeeksi ahistava tilanne tulee reagoin paniikilla. Mut sain pitkään kohtauksia todella harvoin pari-kolme kertaa vuodessa.. Mut viimeisen vuoden aikana kohtaukset on aika pahasti karkaneen käsistä, ennen satunnaisesti tapahtuvat kohtaukset ovat muuttununeet viikkotaisiksi.

Lisäksi olen huomannut et asenne ahdistaviin tilanteisiin/ pelkoon on muuttunut. Esim. ennen vaikka en pitänyt konflikti tilanteista sanoin asioista ym. Nykyisin huomaan sanovani yhä huonommin, koska pelkään toisen suuttumista > kohtausta. Sit semmoinen jatkuva pelko on ja jännityneisyys on astunut elämään... Tunnen samalla olevan ihan terve ja kitisen turhasta samaan aikaan tuntuu et sekoon kohta :DDD...

1

181

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 28v

Tässä nyt pari linkkiä alkuun, joista saattaisi olla sinulle apua...

http://www.introspekt.fi/artikkelit/yleistynyt-ahdistuneisuushairio/

http://www.introspekt.fi/artikkelit/paniikkihairio/

Ja et Sinä mitään sekoa! :) Toiset reagoi erilaisiin asioihin herkemmin, kuin toiset.
      Jos ja kun jännittyneisyys, sekä paniikkikohtaukset ja niiden pelko on alkanut häiritä elämääsi, suosittelen, että käyt juttelemassa asiasta esimerkiksi psykiatrian erikoislääkärin kanssa, joka sitten osaa sanoa, olisiko esimerkiksi mahdollinen mielialalääkitys tai terapia tarpeen.

Tsemppiä ja kyllä se siitä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      366
      1388
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      58
      884
    3. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      83
      870
    4. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      115
      854
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      52
      734
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      691
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      48
      576
    9. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      54
      553
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      111
      521
    Aihe