Sairas?

Brädii

Eli eilen kävin ostamassa 4 uutta poikaa eläinkaupasta. Terraatio on iso, virikkeitä on ja ruokaa ja vettä riittää. Yksi pojista (Brädi), on istunut jatkuvasti talon katon alla, se pitiää silmiä kiinni ja tärisee välillä. Mikähän mahtais olla... Luin aikasemmin yhestä keskustelusta että tämmönen gerbiili oli kuollut melko nopeesti oireiden saavuttua..

21

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aksu

      vooi :(

      Onko Brädi muuten käynyt liikkumassa/syömässä/juomassa?

    • Brädi

      Kun sen sieltä ottaa juoksemaan niin ei kyllä taho liikkua. Juotin ja syötin sitä juuri äsken pipetin kautta, ja nyt se makaa lämpimän muovipullon vieressä ( siltä varalta että sillä on kylmä / se olisi vilustunut).

    • gerbulityttö

      Voi ei!
      Oireet näyttävät aika pahoilta, mutta voihan se olla uneliaisuutta.Millä lailla se tärisee?
      Onko se ihan trrrtrrr tärinää:P vai sellaista keikkumista?
      Jos sinulla n lämittävä lamppu ja chinchilla hiekkaa niin laita lamppu lämmittämään hiekkaa ja ja gerbuli siihen.Sitten: Antaako gerbulisi nostaa ihan että otat vaan kiinni ja nostat vai lähteeko karkuun? Kyse voi olla vitaamiinien puutteesta Pelosta tai uuden paikan outoudesta.Entäs mitä muut gerbiilit puuhaa?
      onko ne vilkkaita?nukkuuko kaikki samassa pesässä?
      En oikein osaa auttaa mutta tarkista nuo ja tule kertomaan
      TSEMIÄ SINNE!!!!!!

      • Brädii

        Moikka :)

        Ihan kunnon tärinää, aina vähän väliä. hiekkaa löytyy ja teenkin niinkuin käskit. Katsotaan auttaako. Antaa nostaa, ei mene karkuun. Annoin äskön hieman vettä taas, johon oli sekotettu kalkkikivä ja ruokaa (muskattuna). Muut gerbiilit on normaaleita, nukkuu yhdessä, leikkii ja kaivaa, ei mitää vikaa. :)


    • Brädii

      Nyt se on muutaman kerran kömpiny pois pullojen keskeltä, ilmeisesti tuli liian lämmin jo.

    • fannylove

      hyvä itse en osaa auttaa mutta gerbiilillesi pikaista paranemista !! :)

    • Brädii

      Tänään näyttää hieman paremmalta. Juoksee, ja juo ja syö. Mutta edelleen jotenkin hitaammanpuoleinen.

    • gerbulityttö

      No.. kyllä se siitä virkenee sillä ethän sinäkään flunssan jälkeen lähde juoksemaan täysiä pihalle :DDDD

    • KokemusGerbiili

      En nyt sitten ole lukenut mitään vastauksia, mutta vastaan.

      Arvelisin että gerbiilillä on vitamiinin-puute. Gerbiilit tarvitsevat vitamiinia tiettyinä vuodenaikoina, yleensä eläinkaupasta ostetut gerbiilit saavat huonoa ruokaa, ovat sairaita jne. Gerbiileille saa vitamiiniliuoksia ihan eläinkaupasta laitat pari tippaa veteen sitä liuosta ja anna vain joka toinen päivä liuos-vettä ja sitten välillä normaalia.

      Toinen on että kyseinen gerbu on jännittynyt uudesta paikasta.

      Kohköh ei mitään syytä huoleen :D ei oireet kuulosta yhtään pahoilta sama kuin sinulla olisi ollut vaikka yskä niin eihän sekään kuulosta pahalta?

    • diipadaapadaa

      Gerbiilit eivät tarvitse tiettyinä vuodenaikoina vitamiinejä. Riittää, kun siemenseos on laadukasta ja gerbiili saa myös eläinperäistä.

      Sinuna tarkkailisin gerbiiliä ja jos se ei piristy, vie eläinlääkärille. Se voi olla sairas.

      Ja muistathan, ettei gerbiiliä saa koskaan pitää lämpimän pullon vierellä! Pullo täytyy sijoittaa terraarion ulkopuolelle, jottei gerbiili saa lämpöhalvausta.

    • gerbulityttö

      kyllä gerbiilit tarvitsevat vitamiinejä kokoajan ja gerbiili voi ihan hyvin olla lämpimässä onhan pesässäkin lämmin! kyllä gerbiili siitä pois lähtee jos sille kuuma tulee.

    • diipadaapadaa

      No eivät kylä tarvitse mitään vitamiineja koko ajan, eivätkä oikeastaan koskaan. Ne saavat kaiken tarvittavan hyvälaatuisesta siemenseoksesta.

      Ja hei, on hieman eri asia jos gerbiili on omassa pesämökissään, kun se että se on lämpöisen pullon vierellä. Gerbiili saa hyvin helposti lämpöhalvauksen. Ei se tarkoita sitä, että se gerbiili lähtee itse pois jos tulee liian kuuma, että sitä pulloa voisi pitää ihan gerbiilissä kiinni. Näin ei sais koskaan tehdä.

      • Brädii

        Jäkäjäkä, Brädi ihan itse kömpi pullojen viereen, ja nyt poika voi jo hyvin.


    • diipadaapadaa

      Ei se eläin itse tiedä, että se voi saada lämpöhalvauksen jos se menee pullon viereen.

    • gerbulityttö

      diipadaapaa! GERBIILIT TASRVITSEVAT VITAMIINEJÄ KOKOAJAN!
      MIKSI MUUTEN NE SÖISIVÄT ULOSETETTAAN?! SENKÖTAKIA ETTÄ SER ON HYVÄÄ? NE SYÖ SITÄ VITAMIINIEN TAKIA JOKA IKINEN PÄIVÄ!!!!

      Älä usko diipadaapaa se puhuuki iha diipadaapaa!

      • gerbulityttö

        ja ainiin piti vielä antaa toinen vinkki siihen hiekan lämmitykseen!
        eli laitat kuumaa vettä astaan johon sinun hiekka kulho mahtuu siten että vettä ei pääse hiekka kulhoon.
        Sitten odotat n. 5 min että hiekka lämpiää ja olet valmis!

        Sori jos on vähän epä selvää oon vähän shokissa kun gerbiili meinas kuolla.


      • Eivitamiiniaturhaan

        Anteeks vähä myöhässä mut eihä niit vitamiinei tartte antaa erikseen ! Mäki oon sitä mieltä että ei tarvii antaa jos vaa osaa hoitaa oikein ja viitsii vaivautua edes sen verran että ostaa hyvää siemenseosta josta saa tarpeeksi... Siitä ulosteesta ne itse sitä saa eikä sitä tarvitse antaa koko ajan... Silloin joa gerbiili kärsii vitamiinipuutoksesta niin silloin tietenkin täytyy antaa mutta turha vitamiinia on koko ajan tuputtaa


    • diipadaapadaa

      No eivät todellakaan tarvitse, otathan ensin asioista selvää ennen kuin rupeat väittämään vastaan. Gerbiilit eivät tarvitse mitään vitamiineja, niitä ei kenenkään tarvitse antaa enkä suosittele kenenkään tuhlaavan niihin rahaa.

      Ripuloivalle gerbiilille voi antaa terveen gerbiilin papanoita, josta ripuloiva gerbiili saa hyviä bakteereita, jotka edesauttaa parantumista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että gerbiili tarvitsee vitamiineja.

      Että koitahan nyt pitää suu supussa, jos et tiedä miten asiat oikeasti on.

    • gerbulityttö

      HAHAHAH
      Oot naurettava
      Jos gerbiilit syövät siemenseosta, eivätkä pellettiä, tarvitsevat ne erikseen vitamiineja.

      Toi on suoraan kasvattajien sivulta!

    • diipadaapadaa

      No eivät tarvitse, eikä pelletti ole mielestäni gerbiileille hyvää ravintoa, vaan nimenomaan siemenseos jossa on mm. kauraa, pähkinöitä, auringonkukansiemeniä, koirannappuloita, litistettyjä herneitä...yms.

      Kukahan täällä nyt oikeasti on naurettava ja antaa itsestään hyvin pellemäisen kuvan?

    • Brädii

      Hei nyt ! Brädi voi oikein hyvin, kiitos pullojen joilla lämmitin poikaa ja kiitos pakkosyötön ja monipuolisen ruokavalion mitä sille annoin. :) Nyt se on taas yksi veljistään, elää ja voi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe