Graham Greene / hiljainen amerikkalainen
Toisinaan on mukava lueskella jotakin vanhaa ja taattua laatua. Kirjan etukannessa on sitaatti ”Tekee mieli langeta kuluneeseen fraasiin ja puhua suuren taiteen yksinkertaisesta kauneudesta.” Pentti Saarikoski Ylioppilaslehti, ja kirjan takakannessa mm. ”Mestarillisesti laadittu rikoskertomus, polttava kolmiodraama, raportti Inko-Kiinan sodasta jossa tekijä on itse ollut kirjeenvaihtajana...”
Kävi nimittäin niin, että luin tuossa loppukevätalkukesä pari amerikkalaista dekkaria, ihan näitä nyky, ja jotenkin ällistyin kun en pysynyt mitenkään mukana niissä. Ihmeläiskintää. Päättelinkin, että niistä varmaan on jo tehty elokuvat. Valmiiksi jo kirjoitettuina kuin elokuvakässäreitä siis. Niin outoja ja tarttumapinta lisäksi minulle olematon, ei samastumista ei mitään. Yhtä tyhjän kanssa. Siksi oli hyvä, että luin niiden jälkeen
hiljainen amerikkalainen
koska jotenkin tämän kirjan avulla pääsin takaisin raiteille tiedostamaan minkälainen on hyvä kirja. Hyvä tarina. Siis minun mielestäni.
Joo.
Alan jotenkin räpikkämäisesti kyllä putoilla nykykirjallisuudesta varmaankin. Mikä nyt neuvoksi? Laittakaa vinkkejä, koska minä nyt suosittelen Teille täällä luettavaksi tätä ikivanhaa opusta viime vuosisadalta.
Miten uudistua ja oppia ottamaan uusia tuulia?
Graham Greene / hiljainen amerikkalainen
scarabaeus
0
571
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras961504Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva202960- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703