Nikon S9100 ei tarkenna zoomatessa

Johan on ihme peli

14 kk vanha pokkari on taas rikki, ekan kerran parin kuukauden käytön jälkeen uusittiin takuuseen objektiivi ja joku virtapiiri kun zoomi veteli itsekseen edestakaisin. Nyt ei enää tarkenna kun zoomaa... Katselin takuupaperia ja kuittia eikä missään lue kuinka pitkä takuuaika on.

Onko muilla kokemuksia näistä vempeleistä ja kannattaako lähettää vielä takuuhuoltoon jos takuuaika oli 12 kk? Eikö nykyään kaikilla apparaateilla pitäisi olla 24 kk takuu Euroopassa?

4

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuu on itseasiassa vain muodollisuus, eli valmistajan vastuu tuotteesta ei pääty takuuajan umpeudeuttua. Laitteen kuin laitteen on kestettävä kohtuullinen odotettavissa oleva "elinikä" poislukien tietysti kolhut, pudotukset ym. itse aiheutettu. Sinulle on osunut epäonnen yksilö ja olen melko varma, että saisit uuden kameran tilalle, jos ottaisit yhteyttä esim. JAS tekniikkaan, joka on mm. Nikonin valtuuttama huoltoliike. Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä Nikonin maahantuojaan ja keskustella heidän kanssaan.
      Olemme itse myyneet Coolpix 8000- ja 9000-sarjaa useita kymmeniä parin kolmen viime vuoden aikana, eikä yhtään viallista kappaletta ole sattunut kohdalle. Tokihan digipokkareita hajoaa asiakkailta kun ne putoilevat lattialle mutta valmistusviallisia on todella vähän verrattuna filmikamera-aikoihin.

      • takuu tane

        " Takuu on itseasiassa vain muodollisuus, eli valmistajan vastuu tuotteesta ei pääty takuuajan umpeudeuttua."

        Ei takuu mikään muodollisuus ole.
        Se on myyjän vapaaehtoinen lisäturva kuluttajalle.
        Kuluttajansuojalaki eli virhevastuu on olemassa oli takuuta jäljellä tai ei.


      • asiakas4

      • asiakas4 kirjoitti:

        Mistä fotokauppias tietää ettei ole myynyt viallisia kun asiakas saa hoitaa korjauksen itsepalveluna JAS tekniikan kanssa?

        Tämä taitaa päteä myös Suomesta ostetuille tuotteille http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_fi.htm

        Jäi tosiaan pois viestistäni, että tietysti ensin kannattaa ottaa yhteyttä ostopaikkaan ja vedota virhevastuuseen. "Asiakas 4":lle; en varmuudella tiedäkään mutta uskoisin kuitenkin asiakkaittemme ottavan yhteyttä nimenomaan meihin, ainakin kameran takuuaikana. Aika monella on tänä päivänäkin käsitys, että kun takuu on ummessa, kaikki korjaukset menevät asiakkaan piikkiin. Tässä kohtaa meillä on mielestäni velvollisuus tiedottaa asian oikeasta laidasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe