Nikon S9100 ei tarkenna zoomatessa

Johan on ihme peli

14 kk vanha pokkari on taas rikki, ekan kerran parin kuukauden käytön jälkeen uusittiin takuuseen objektiivi ja joku virtapiiri kun zoomi veteli itsekseen edestakaisin. Nyt ei enää tarkenna kun zoomaa... Katselin takuupaperia ja kuittia eikä missään lue kuinka pitkä takuuaika on.

Onko muilla kokemuksia näistä vempeleistä ja kannattaako lähettää vielä takuuhuoltoon jos takuuaika oli 12 kk? Eikö nykyään kaikilla apparaateilla pitäisi olla 24 kk takuu Euroopassa?

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuu on itseasiassa vain muodollisuus, eli valmistajan vastuu tuotteesta ei pääty takuuajan umpeudeuttua. Laitteen kuin laitteen on kestettävä kohtuullinen odotettavissa oleva "elinikä" poislukien tietysti kolhut, pudotukset ym. itse aiheutettu. Sinulle on osunut epäonnen yksilö ja olen melko varma, että saisit uuden kameran tilalle, jos ottaisit yhteyttä esim. JAS tekniikkaan, joka on mm. Nikonin valtuuttama huoltoliike. Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä Nikonin maahantuojaan ja keskustella heidän kanssaan.
      Olemme itse myyneet Coolpix 8000- ja 9000-sarjaa useita kymmeniä parin kolmen viime vuoden aikana, eikä yhtään viallista kappaletta ole sattunut kohdalle. Tokihan digipokkareita hajoaa asiakkailta kun ne putoilevat lattialle mutta valmistusviallisia on todella vähän verrattuna filmikamera-aikoihin.

      • takuu tane

        " Takuu on itseasiassa vain muodollisuus, eli valmistajan vastuu tuotteesta ei pääty takuuajan umpeudeuttua."

        Ei takuu mikään muodollisuus ole.
        Se on myyjän vapaaehtoinen lisäturva kuluttajalle.
        Kuluttajansuojalaki eli virhevastuu on olemassa oli takuuta jäljellä tai ei.


      • asiakas4

      • asiakas4 kirjoitti:

        Mistä fotokauppias tietää ettei ole myynyt viallisia kun asiakas saa hoitaa korjauksen itsepalveluna JAS tekniikan kanssa?

        Tämä taitaa päteä myös Suomesta ostetuille tuotteille http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_fi.htm

        Jäi tosiaan pois viestistäni, että tietysti ensin kannattaa ottaa yhteyttä ostopaikkaan ja vedota virhevastuuseen. "Asiakas 4":lle; en varmuudella tiedäkään mutta uskoisin kuitenkin asiakkaittemme ottavan yhteyttä nimenomaan meihin, ainakin kameran takuuaikana. Aika monella on tänä päivänäkin käsitys, että kun takuu on ummessa, kaikki korjaukset menevät asiakkaan piikkiin. Tässä kohtaa meillä on mielestäni velvollisuus tiedottaa asian oikeasta laidasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe