Olen parin viikon ajan saanut helpotusta niskakipuun fysioterapeutin laittaman kinesioteipin avulla. Onko kenelläkään tietoa, mihin kinesioteippaus perustuu? Olen seuraavaksi tilaamassa teippejä itselleni kotiin (http://www.kinesioteippishop.fi/) ja olisi kiva tietää, mikä se vaikuttava asia siinä on..
Kinesioteipillä eroon niskakivuista
7
1320
Vastaukset
Onhan näitä kipulaastareitakin olemassa, sekä fyysisiin, että henkisiin kipuihin. Niinkin vahvoina, että niitä myydään kadulla päihdekäyttöön.
Luotan 'työläämpiin' keinoihin niska- ja hartianseudun kipujen ja jumitusten poissapysymisessä. Että mitenkä?
Venyttelemällä päivittäin hoitopöydällä. Alkuvenyttelyjen jälkeen myös vahvoilla venytysliikkeillä. Ne poistavat päivän aikana kertyneitä jännityksiä koko kehosta.
Keho syvärentoutuu. Tuttu ilmiö myös ammattirentouttajien tietona.- kiva väri
Paha sanoa, kun ei yhtään tiedä, mikä niskakipu sinulla on ja mistä se aiheutuu.
Mutta noin periaatteessa kinesioteippaus perustuu uskomukseen, että kun ihoa nostaa teippaamalla, niin mahdollisesti kudoksissa neste pääsisi liikkumaan paremmn ja nopeuttaisi esim. revähtymien parantamista. Ehkä.
Kunnollisissa tutkimuksissa kipua lievittävää viakutusta ei ole ollut mutta monelle on tullut hyvä mieli, koska teipit ovat kivan värisiä. Jos jännität niskaa stressin takia ja siksi olet huonossa työasennossa, niin tämä voi olla ihan mukava ratkaisu.
Itsekin olen kinesioteippiä käyttänyt. Se on niin löysää, että siitä on tuskin mitään vahinkoakaan. Toisin kuin oikeilla urheiluteipeillä, jotka taas vaativat osaamista teippaajalta. - Onhan näitä kipulaas
Onhan näitä kipulaastareitakin olemassa, sekä fyysisiin, että henkisiin kipuihin. Niinkin vahvoina, että niitä myydään kadulla päihdekäyttöön.
Luotan 'työläämpiin' keinoihin niska- ja hartianseudun kipujen ja jumitusten poissapysymisessä. Että mitenkä?
Venyttelemällä päivittäin hoitopöydällä. Alkuvenyttelyjen jälkeen myös vahvoilla venytysliikkeillä. Ne poistavat päivän aikana kertyneitä jännityksiä koko kehosta.
Keho syvärentoutuu. Tuttu ilmiö myös ammattirentouttajien tietona - Teipataan skeposet
Kinesioteippi on aivan erinomaista skeptikkojen suíden teippaamiseen. Ovat pitkään hiljaa teippauksen jälkeen niinkuin pitääkin.
- Jannas1
Olen itse saanut avun kinesioteipistä useampaankin vaivaan. Kertoman mukaan vaikutus perustuu siihen, että teippaustekniikka antaa ihon ja lihaksen välissä olevalle sidekudokselle enemmän tilaa, jolloin:
A) sidekudoksen aineenvaihdunta ja verenkierto paranee
B) sidekudoksessa olevien hermopäätteiden mahdollinen ärsytys vähenee, joka vähentää kipua
Nämä tuntuvat uskottavilta selityksiltä ainakin sitä vasten, että sain itse kinesioteipistä avun isohkoon mustelmaan/ruhjeeseen, jonka sain reiteeni liukastuttua ja kaaduttuani. Käytin ruhjeen päällä 'mustekalateippausta' ja jo parissa tunnissa ruhjeessa oli nähtävissä teipin jälki. Mustelma oli selkeästi vaaleampi niistä kohdista, johon teippi oli ollut liimattuna kuin teippiväleissä.
Mustelma reidessäni oli hieman isompi kuin kämmeneni (sormet mukaanlukien) ja kosketusarka. Ennen teippien laittoa mustelma oli niin kipeä, että hyvä kun pystyin pitämään farkkuja jalassani. Teippien kanssa kipu helpotti niin, että pystyin pukemaan farkut jalkaani. Mustelma tuntui edelleen, mutta kipu oli täysin siedettävissä. Teippien kanssa mustelma myös vaaleni jalastani pois lähes kokonaan 4 päivässä.
Oli vaikutusmekanismi sitten mikä tahansa, teipit ovat auttaneet minua oikeasti ja tulen käyttämään niitä jatkossakin. - Nouveau Nail Academy
Nouveau Nail Academysta
Ilmaiset rakennekynsikurssit ja ripsienpidennyskurssit
www.studionewone.fi
AmericanExpress Gold 2012
Juuri nyt Gold-kortti alennetulla vuosimaksulla. Etusi arvo 100€!
www.AmericanExpress.com/Suomi
Närästyksen itsehoitoon
Närästykseen ja liikahappoisuuteen. Nopea Rennie. Vain apteekeista.
www.Rennie.fi
Ripsien pidennys
Laaja valikoima – korkea laatu Tilaa kätevästi, nopeat toimitukset
www.rapunzelofsweden.fi
Akupunktiohoitaja Espoo
Perinteinen kiinalainen akupunktio ja kosmeettinen akupunktio
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791