Mitä tämä keskustelupasta on teille antanut?

Minäpä keron minulle se antoi aikoinaan Monican vetämässä murreketjussa,kun mieheni oli hegityskoneesa,niin tämä kanava piti lähes minut elävienkirjoissa,jolloin jouduin hullunhevoseni lopettamaan.
Se että sain avautua ja kertoa tuskani,koitui minulle tulevaksi jopa irvailun kohteeksi.

Kaiketi tämän keskustelupalstan tehtävä ei ole vain esiin tuoda eriäväviämielipiteitään julkituvia henkilöitä julkisesti mestattavaksi

13

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasa-arvoinen

Minulle palsta on suonut edes hetken helpoituksen omasta ja puolisoni pahasta olosta, sairaudesta.
      Kun itse toinnuin juuri ja juuri, ja pääsin kotiin, oli palsta omiaan kuntouttamaan minua, ja antamaan uusia ja mukaviakin ajatuksia.
      Kun puolisoni oli sairaalassa, sain edes hetken armon ajatella muutakin, kun palstaa lueskelin, ja aroin sanoin uskalsin sukeltaa mukaan.

Siispä haluan edelleen saada olla ja elää, omillani.
      En kaipaa opettajaa, en mitään muuta, kuin saada omin sanoin olla oma itseni.
      Mehän täällä olemme vain ja tasan tasa-arvoisia.

• Sinulle tasa-arvoininen.Kuljen rinnallasi,vaikka en auttaa voi.Olet avoin ihminen,koettelemuksentiellä.
        Meitä tämän tien kulkijoita alkaa olla aika paljon,jolloin se ystävänkäsi on todella tärkeä,siis käsi johon tarttua.

Katkeruuden sen sielua jäytävän jäynän toivoisin palstalaisten unohtavan,
        Olemme samaan satamaan matkalla.Meistä toiinen saavuttaa sen määränpään
        ehkä aikaisemmin,mutta sen elämänpurren ohjaimimassa on meidän oma eletty elämä

• tasa-arvoinen

Lienen jollain lailla vajavainen, mutta pahimpienkaan koettelemusten äärellä en ole osannut katkeroitua.
      Kaipa olen saanut, jos olen menettänytkin.
      Pieniä onnen pipanoita on aina, jostain arvaamattomasta paikasta pakannut, vaikka ikävyyden tsunamit ovatkin päälle pyrkineet.

Sinulle olen usein lähettäny sydämestä tunkevat kiitokset, ja ymmärrykset omaishoitajuudestasi, ääneen ja ääneti.
      Saappaat taas nähdä, mihin mikään muuttuu, kun kunnallisvaaliehdollaat lupaavat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista.
      Siltä alalta olisi minulla paksua sanomista, mutta antaa nyt lauantai-illan viihteeksi olla sanomatta.

• Se huolehtiminen läheisestä,kuten minulla ei aina kata niitä lakisääteisiä normeja.
        Olin omastamielestäni omaisestani huolehtiva aviopuoliso,kunnes minulle tällä palstalla kerrottiin,en ole lainkaan omaishoitaja,enkä ole velvollinen huolehtimaan läheisestäni.

OK.Tämän kannanoton laitoin heti kongreettisesti käytäntöön.
        Mieheni muutti Nokian yksiöön obaut kuukausi sitten ja minä vedän tätä koiran ja kolmen kissan huushollia rantatilallani.

Tiedän,nyt olen luopio,kun olen ajatellut vain omaani jäljellä olevaa hyvinvointiani,jonka elämä suo.
        Koira ja kissat ovat aivan ymmällä,kun huusholli muuttui äänettömäksi ja nille ei huudeta jatkuvasti.

Olen saanut elämänhaluni ja energiani takaisin,kaiketi ei liene väärin.
        Olin melkein ihmisraunio jo itsekin,niinkuin joku jo näki palstalla,ettei erota kumpi on hoidettava ja kumpi hoitaja.
        Kiitos niistä herättävistä kommenteista.
        Miehestäni huolehditaan kyllä ja hänelle omaaloitteisuus palautunut,kun en ole joka asiaa hänelle informaissa ja esiintuomassa

• rituliini_38 kirjoitti:

Se huolehtiminen läheisestä,kuten minulla ei aina kata niitä lakisääteisiä normeja.
        Olin omastamielestäni omaisestani huolehtiva aviopuoliso,kunnes minulle tällä palstalla kerrottiin,en ole lainkaan omaishoitaja,enkä ole velvollinen huolehtimaan läheisestäni.

OK.Tämän kannanoton laitoin heti kongreettisesti käytäntöön.
        Mieheni muutti Nokian yksiöön obaut kuukausi sitten ja minä vedän tätä koiran ja kolmen kissan huushollia rantatilallani.

Tiedän,nyt olen luopio,kun olen ajatellut vain omaani jäljellä olevaa hyvinvointiani,jonka elämä suo.
        Koira ja kissat ovat aivan ymmällä,kun huusholli muuttui äänettömäksi ja nille ei huudeta jatkuvasti.

Olen saanut elämänhaluni ja energiani takaisin,kaiketi ei liene väärin.
        Olin melkein ihmisraunio jo itsekin,niinkuin joku jo näki palstalla,ettei erota kumpi on hoidettava ja kumpi hoitaja.
        Kiitos niistä herättävistä kommenteista.
        Miehestäni huolehditaan kyllä ja hänelle omaaloitteisuus palautunut,kun en ole joka asiaa hänelle informaissa ja esiintuomassa

On hyvä kuulla onnistumisestasi. Kuten huomaat, on palstalla kumminkin hyvää tahtoa ja mieltä.

Valoa jokaisen syksyyn ja elämään!

• Minäkin olen juuri palannut naapurien luota pihatalkoiden päättäjäisistä.
      Olen iloinen Rituliinin mukanaolosta, olenkin kaivanut mukanaoloaan, ja hieman ollut huolissani, miten kestää sen ryöpytyksen mikä on ollut.

Iloinen olin jo kun kuva ilmestyi kaverikuntaan ja tiesin Rituliininkin olevan mukana taas.

Joudutaanhan me muutkin ajoittain kestämään kaikenlaista turhaakin turhempaa panettelua puskisten taholta, mutta monen sympatiat ovat puolellasi Rituliini. Siihen voit luottaa, jos se auttaa kestämään niissä vaikeuksissa, joita elämä asettaa sinullekin.
      Kaikkea hyvää toivottaen tex.

• *Kukkahame*

Vastaukseksi aloittajan otsikkoon että kaikenlaista on tullut vastaan, suurimmaksi osaksi onneksi myönteistä.
      Ajanvietettä ja mielipiteitä laidasta toiseen.

Toivottelen sinulle Rituliini viihtyisiä hetkiä kirjoittelun parissa !

• Kiitos Kukkis.Nyt kun olen saanut oman identtiteettini takaisin ja tavallaan oman elämäni,voimme alkaa puhtaalta pöydältä kirjoittelun.
        Olen ollut todella loppuunpalanut,kiukkupussi "omaishoitajan"roolilla myötätuntoa hakeva säälittävä peroona,minä voin myöntää omat virheeni ja sen teen ama

• *Kukkahame*

Et sinä ole minulle ainakaan koskaan kiukutellut, kyllä asiaa on puhuttu puhtaalla suulla, mukavia ja asiallisiakin.
      Väsyneenä vastuun kantavana ihmisenä olet joutunut hakemaan edes jostain helpotusta ja vapaata, aina se ei vaan täälläkään onnistu.
      Pian saat voimasi ja elämäsi jatkuu varmasti siellä luonnon keskellä lemmikkiesi kanssa lupsakasti, toivon niin.
      Voimia sopivasti ja siitä se sitten alkaa, kirjoittele vastauksiasi on kiva lukea on sinulla tuota luovaa kykyä sen verran että elämä jatkuu täälläkin.

• uatu .

Niin monelle ja ehkä lähes kaikille tämä palsta antaa sisältöä ja usein myös helpotusta ja lohtua elämään - ja nimenomaan kirjoittaminen sille, harvemmin sen lukeminen, mitä muut ovat kirjoittaneet palstalle.

Jokaisen kirjoittajan tulisi muistaa, etteivät muut palstalaiset tunne suurtakaan mielenkiintoa syventyä juuri hänen kirjoituksiinsa.

• fiiuliin

Näin on uatu
      .
      Olen paljonkin täällä kirjoitellut ja palsta on ollut melkein niinkuin ystävien kokontumispaikka.
      Vaikka aikoinani sain moitteita monista kirjoituksistani joita en ollut osannut laatia ajatellen kavereita ja heidän mielipiteitään oikeudenmukaisesti, vaan olin sitä mieltä "että minä ja minun sanomani ovat oikeat", sittenkin viihdyin jokaisen seurassa
      Paljon kirjoittelinkin.

Nyt olen hieman alkanut arkailemaan, ei ole oikein rohkeutta osallistua kun en monestakaan asiasta tiedä hölynpölyä.
      Ja kirjoituskykynikin on paljon heikentynyt.

Kirjoitin illalla nikittömänä tuon "Iltasadun" koska tuntui siltä että eihän siinä mitään keskusteltaa vaa löydy.

Mutta totta kaikki oli. Itse tässä olen alkanut ihmettelemään miksi ihmeessä olen joutunutkaan tuon pellon omistettavaksi,.
      Kotini sijaitsee toisella reunalla , nykyinen asuntoni vastapuolella.

Kiitos muuten teille jotka sitä jatkoivat, pelkäsin suoraan sanoen että eihän siitä kukaan mitään asiaa saa kiinniotettua.

• *Kukkahame*

Jo vain!
      Itse kelläkin meillä on omat "napamme" joiden ympärillä elämämme tarkkoine huomioineen jatkuu totutulla tutulla tavalla.
      Kiitos aloituksesta minusta siinä on sitä mihin tarttua.

• Minustakin se oli jotenkin inspiroiva älykäs aloitus. Sitä pitää miettiä jkv ennenkuin keksii jatkoviestin. Veikkaan että jatkoa seuraa, kunhan kahvit virkistää palstalaisten aivoverenkierron.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      108
      2619
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      107
      2052
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      22
      1867
    4. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      207
      1583
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1575
    6. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1507
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      103
      1121
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      58
      1021
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      126
      983
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      976
    Aihe