Isyystutkimus

Tietääkö kukaan?

Onko isyyttä mahdollista selvittää ennen lapsen syntymää? Entäs syntymän jälkeen, voidaanko isyys selvittää esim. veriryhmän perusteella ja voidaanko isyystutkimus tehdä ilman, että oletettu isä ei tietäisi asiasta..?

5

5557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tuskinpa tutkimusta voi arvioidun isän tietämättä tehtä ellet sitten salaa nappaa verinäytettä...nukkuessa tai jotain.

• avulias

Isyyden selvittäminen ennen lapsen syntymää ei taida onnistua. Tutkimusta varten tulisi ottaa näyte istukasta ja se on terveysriski lapselle. Tämän vuoksi ei taida löytyä lääkäriä joka näytteen suostuu ottamaan isyystutkimusta varten.

Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isyyden selvitystä hoitaa äidin kotikunnan lastenvalvoja. Mikäli lastenvalvoja katsoo aiheelliseksi voi hän tilata DNA-tutkimuksen. Avioliitossa syntyneen lapsen isä on automaattisesti äidin aviomies, eikä näin ollen minkäänlaisia selvityksiä tehdä.

Isyyttä selvitetään tänäpäivänä DNA-tutkimuksen avulla. Veriryhmät ovat "vanhanaikaisia" eivätkä yhtä tarkkoja kuin DNA-tutkimukset.

Isyystutkimusta ei voi tehdä isän tietämättä, koska hänkin joutuu antamaan verinäytteen (lääkäri ottaa) tutkimusta varten.

Lisää aiheesta www.ktl.fi/isyys

• sinun miehesi

oot pettänyt miestäsi, ja nyt jäät kiinni, miltä tuntuu? siinä sulla on lapsi nyt,.. ja tämänhetkinen isä on ylpeänä töissä ja vanhemmille kertonut olevansa isä,... ja sinä vain valehtelet?...kaikille!...

ja jonain päivänä lapsesi saa tietää asian?... miltäköhän pikku-villestä silloin tuntuu.. äiti?

• Petetty mies

Tuon kirjoittaja voi olla mieskin, joka epäilee kuten minä, mutta ohjeesi on oikein hyvät pettäville naisille.

Minä kuulin jokin aika sitten, että vaimoni on pelehtinyt toisen miehen kertaa ja ehkä tuli vielä ehkä (ei vahvistettu) raskaaksikin hänelle. En tiedä olinko minä vai tuo toinen isä. Vaimo sanoi tuon jälkeen ottaneensa katumuspillerin, mikä mielestäni viittaa että kortsu oli jäänyt käyttämättä, vaikka sanoi että siitä huolehdittiin.

Hän teki tämän 2 kertaa ja aika väliä näissä oli noin puoli vuotta, luulen että tämä on netissä chatissa alkanut juttu. Tämä toinen mies on tois paikkakuntalainen ja on myös naimissa. Hänellä on myös lapsia.

Vaimo ei jäänyt asiasta kiinni vaan tunnusti itse. En tiedä oliko syy tuo vahvistamaton raskaus, vai se että hänen kaverinsa tiesivät, mutta minä en.

Tästä johtuen olen miettinyt, että hänen tulleessaan raskaaksi lapsen syntymän jälkeen haluan isyystestin, ennen kuin tunnustaudun isäksi. En tiedä onko tuo törkeää, mutta en toisaalta halua kuulla tuota 20 vuotta lapsen syntymän jälkeen, tai sitten kun tarvitaan jotain yhteensopivaa elin jne. luovuttajaa.

Nyt meidän suhde jatkuu, ja tuntuu että molemmat olemme yrittäneet enemmän ja olemme puhuneet paljon. Olen huomannut, että nyt olen mustasukkainen, mikä on kait normaalia. Tulevaisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta sen aika näyttää.

- PM

• parempi varma lapsuus kuin ...

Isyystestin voi teetättää mahdollisen isän tietämättä mistä tahansa materiaalista, jossa on tuon kyseisen miehen geneettistä ainesta. Siis esimerkiksi tupakantumpista, räkärätistä, hiuksesta ja jopa käytetystä sukasta. Edellytys on, että materiaalissa ei ole kenenkään muun geneettistä ainesta. Siis kumihanskat käteen ja tyynyliinaa postittamaan. Jaa minne. No kirjoita vaikka googleen sana isyystutkimus. Ennen syntymää homma jää kyllä haaveeksi. Ja hinta on alle 500.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      73
      2622
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1702
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1670
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1555
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1528
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1236
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      25
      1088
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1032
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1012
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      79
      986
    Aihe