Äiti inttää aina vastaan

Pampula

Heippa vaan kaikki lemmikkipalstan lukijat. Oisko teillä mitään neuvoo kun haluaisin rotan ja äiti vaan sanoo et ei. Oon koittanu näyttää sille söpöjä kuvia, käyttää eläinkaupassa, mielistelly ja yrittäny parhaani. Pliis antakaa lisää vinkkejä!!!!

9

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

odotat kunnes pääset omaan asuntoon...muu ei auta!

• hemuli

mulla on itselläni ollut sama ongelma koko ikäni.
        En kyllä voisi edes ottaa rottaa allergian vuoksi,
        mutta esim muitten eläinten suhteen.Kannattaa tosiaan odottaa että muutat kotoa.Se voisi ehkä onnistua jos olet vastuuntuntoinen,hoitaisit sen itse ettei lähtis mitään hajuja ja sanoisit ettei ne levitä mitään tautja.Äidilläni oli marsu pienenä,mutta ei voi sietää hamstereita,hiiriä,gerbiilejä tai rottia.Ehkä äidilläsi on rottafobia,kuka tietää...no oonneeaa toivotan joka tapauksessa.Muistathan että rottia pitää olla aina kaksi..... ;)toivottavasti oli apua.

• jhi
        hemuli kirjoitti:

mulla on itselläni ollut sama ongelma koko ikäni.
        En kyllä voisi edes ottaa rottaa allergian vuoksi,
        mutta esim muitten eläinten suhteen.Kannattaa tosiaan odottaa että muutat kotoa.Se voisi ehkä onnistua jos olet vastuuntuntoinen,hoitaisit sen itse ettei lähtis mitään hajuja ja sanoisit ettei ne levitä mitään tautja.Äidilläni oli marsu pienenä,mutta ei voi sietää hamstereita,hiiriä,gerbiilejä tai rottia.Ehkä äidilläsi on rottafobia,kuka tietää...no oonneeaa toivotan joka tapauksessa.Muistathan että rottia pitää olla aina kaksi..... ;)toivottavasti oli apua.

Ja jos hankit ne niin hanki kaksi rottaa.

• pampula
        jhi kirjoitti:

Ja jos hankit ne niin hanki kaksi rottaa.

Tietenkin mä hankin kaks rottaa jos äippä suostuu. Sehän ois eläinrääkkäystä pitää rottaa yksin.

• Felix
        pampula kirjoitti:

Tietenkin mä hankin kaks rottaa jos äippä suostuu. Sehän ois eläinrääkkäystä pitää rottaa yksin.

eläinrääkkäystä *hih* kaikkea sitä näkee kun vanhaks elää;D kirjoitustavasta taiat olla aika nuori... ehkä sen takia äiti ei anna rottaa:)

• laura
        Felix kirjoitti:

eläinrääkkäystä *hih* kaikkea sitä näkee kun vanhaks elää;D kirjoitustavasta taiat olla aika nuori... ehkä sen takia äiti ei anna rottaa:)

mä suosittelin äitin mun rotan ostoon silleen että: äitin ei tarttis silleen hoitää sitä... ja että äitin ei tarttis myöskään ostaa sitä!

mul oli kyl hyvä puoli se et mun serkulla
        oli kaks rottaa ja ne kuoli se oli kyl surullista
        mut mä saatan saada niiltä jotakin...SAATAN!!!!!!
        mäkin ostan muuten 2 rottaa! me ollaan samassa kohassa!

• Puudeli
        laura kirjoitti:

mä suosittelin äitin mun rotan ostoon silleen että: äitin ei tarttis silleen hoitää sitä... ja että äitin ei tarttis myöskään ostaa sitä!

mul oli kyl hyvä puoli se et mun serkulla
        oli kaks rottaa ja ne kuoli se oli kyl surullista
        mut mä saatan saada niiltä jotakin...SAATAN!!!!!!
        mäkin ostan muuten 2 rottaa! me ollaan samassa kohassa!

Minulla sama juttu. Mamma sanoo että muut perheestä ei halua jne...
        Mutta onhan siinä järkeä, kun olen itse olen allerginen karvaisille otuksille ( paitsi en villakoirille :) ), niin niistä heti luopuminen olisi aivan liian vaikeaa minulle. Mutta SILTI!!! MÄ HALUAN ROTTIA!!!

No, kai pitää odottaa omaa asuntoa...

• rotta fani =)

tulosta äidillesi netistä tietoa ja kerro eräs tärkeä asia: kesyrotta on yhtä kaukana kaatopaikka rotasta kun koira sudesta!!! se tepsi meillä ainakin... ja vannotat mutsilles, et sen ei edes tartte koskea koko otuksiin!!!! se toimii!!!

• nazba

rotta tarvitsee paljon huomiota ja seuraa. ja yleensäkin eläimien kohdalla pitää olla 100 %:sti sitoutunut eläimeen. hanki tietoa rotista, ruokinnasta, virikkeistä yms. lupaa äidillesi hoitaa rotta/rotat, pitää niille seuraa, siivota häkki, huolehtia ruokinta jne. ja on tietenkin tärkeää että äitisi/muutkin perheenjäsenet hyväksyvät uuden lemmikin, koska siitä tulee osa perhettä ja et voi lähteä esim. vkonloppu reissuun jos kukaan perheestä ei suostu huolehtimaan rotista sinun poissa ollessa. mutta jos et ole valmis tähän kaikkeen niin on parempi odottaa omaa asuntoa, sillon ei muittein tarvitse hoitaa sinun lemmikkejä. ja jos perheesä on allergiaa, niin ei kannata ottaa rottaa, koska se muutenkin herkistää muita jyrsijöitä helpommin allergiaan ja astmaan. itse tappelin puolitoista vuotta kahden rotan saamisesta ja sitten kun sain luvan ottaa ne niin pidin sanani ja sitouduin niihin täysillä ja äiti hoiti niitä silloin kun en itse pystynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      83
      3265
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      37
      2074
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      169
      1850
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      304
      1403
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      35
      1308
    6. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      113
      1254
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      93
      1229
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1110
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1094
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1071
    Aihe