Elikkäs en ole mikään kokenut Harrikka-kuski, ostin tuossa Sporster 883 vm. 2004 Harrikan ja olen sillä ajellut vähäsen, mutta sammuu herkästi pienillä kierroksilla ja hieman pätkii. Vaihdoin tulpatkin uusiin, mutta homma ei siitä muuttunut.
Tällä pyörällä ei ole edes paljoa ajettu, alle 1000km, joten onko liian vähällä ajolla ollut? On kyllä säännöllisesti ajettu vuosien varrella. Onko sporttereissa joku tyyppivika?
Otti vaan hieman koteloon, kun olisin vielä loppukesällä ajanut, mutta ei se oikein mukavalta tuntunut. Pitäskö viedä huoltoon ens kevättä varten?
Sporsterin kanssa käyntiongelmia...
9
1526
Vastaukset
- Haha hah
8 vuotta vanha peli eikä muka edes sisäänajettu vielä,1000km?! On se vvaan mahtava pyörä kun ei malta olla ajamatta säännöllisesti. LOL
- dvt1
Typerys taas puhuu kun ei tiedä asioista yhtään mitään, huollon puutteesta nuo ongelmat varmasti johtuvat. Väitän että mittariston lukemia on pyöritetty reippaasti alas päin.
- dvt1
Onko bensa tuoretta vai kuukausia vanhaa? Jos bensa on vanhaa niin vaihda tuoretta bensaa tilalle.
Onko ilmanpuhdistin puhdas eikä likainen?
Ovatko pakoputket ja ilmanpuhdistin vakiot vai ovatko ne vaihdettu niin sanottuihin viritysosiin? Jos eivät ole vakioita niin voi olla todennäköistä ettei polttoaineseosta ole säädetty sopiviksi noille viritysosille. Joten käy laihalla.
Entä onko akku varmasti kunnossa?
Tarkista myös että yksikään pakoputkiston pulteista ei ole löysällä
Oudon vähän on ajettu jos tuo 1000km paikkansa, jotenkin kuitenkin epäilen että mittaristoa on pyöritetty ja todellisuudessa tuolla sporsterilla on ajettu enemmän. Jos tuo on kuitenkin totta tuo lukema niin voi olla että kaasarissa on roskaa esim. suuttimissa.
Kannattaa tehdä tunnut hdcf foorumille, siellä on asian tuntevampaa porukkaa kuin täällä.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/- dvt1
"tunnut>tunnus"
- Tuossa on edellinen
omistaja ollut tyypillinen Harrikkakuski,ostanut moponsa jotain muuta kuin ajamista varten,ehkä sitä rispektiä saadakseen. Pörrännyt kylillä nahkaliivit paukkuen hädintuskin 100km/vuosi? Jos huijaisi kilometrejä alaspäin niin huijaisi edes uskottavasti. Minä uskon että nuo ovat ihan todellisia kilometrejä,sellaista se on hoodeemiehen elämä.
- Akat asialla
Niin kilometrit pitää kyllä paikkansa, on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä, vaikka kilometrejä ei ole kertynytkään ja pyörää on säilytetty olohuoneessa!!! Pyörä on ulkoiselta asultaan aivan uuden näköinen ja myyty uutena samasta liikkeestä, missä se myös sitten on huollettu vuosittain. On toki vaihdettu suoremmat pakoputket, että on äänekkäämpi. Putket ei fuskaa. Akku vaikuttaa aika vanhalta, siis aika usein on ilmeisesti ladattu, kun napojen kohdalla näkyy naarmuja, muuten akku päällisin puolin, kuin uusi, ei likaa taikka pölyä missään. Eli uskon tarinan, mikä minulle on kerrottu!
Bensa tankissa voi tietty olla vanhaa, sitä en ole vaihtanut. Vain tulpat vaihdoin loppukesällä. - dvt1
Akat asialla kirjoitti:
Niin kilometrit pitää kyllä paikkansa, on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä, vaikka kilometrejä ei ole kertynytkään ja pyörää on säilytetty olohuoneessa!!! Pyörä on ulkoiselta asultaan aivan uuden näköinen ja myyty uutena samasta liikkeestä, missä se myös sitten on huollettu vuosittain. On toki vaihdettu suoremmat pakoputket, että on äänekkäämpi. Putket ei fuskaa. Akku vaikuttaa aika vanhalta, siis aika usein on ilmeisesti ladattu, kun napojen kohdalla näkyy naarmuja, muuten akku päällisin puolin, kuin uusi, ei likaa taikka pölyä missään. Eli uskon tarinan, mikä minulle on kerrottu!
Bensa tankissa voi tietty olla vanhaa, sitä en ole vaihtanut. Vain tulpat vaihdoin loppukesällä.Eli todennäköisesti syy on itse sitten joku noista aiemmin mainitsemistani:
1.Vanha bensa.
2.Polttoaineseoksia ei ole säädetty tuon pakoputkiston kanssa sopivaksi, siksi käy moottori käy laihalla seoksella. Jostakin syystä monet ovat niin idiootteja etteivät säädä tai säädätä seoksia kuntoon. Seostensäädöllä voisi saada viritys pakoputkistosta yms. todellista hyötyäkin pelkän lisääntyneen pärinän lisäksi. Osa ei vain tunnu tajuavan sitä että älyttömän laiha polttoaineseos voi lyhentää moottorin elinikää pidemmän ajan kuluttua.
3.Roskaa kaasarin suuttimissa.
- jeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mitä olen tienpäällä kuulostellut noita Harley-Parkinsoneja, tuo on ennemminkin ominaisuus kuin vika.
- nimimerkki tähän
Joo, tutulta kuulostaa. Oma 1200-Sportsteri oli todella vähän ajettu mutta maannut tallissa ilman huoltoja. Paukkui putkeen, suutin tukossa ja vielä mitä. Eli pariin otteeseen käytin huollossa ennen kuin alkoi papattaa asianmukaisesti.
Vie pyörä huoltoon ja toivotaan parempaa onnea ens kaudelle!
t. akat täälläkin asialla
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279