elikkäs.. mikä on siis työllisyystilanne valmiilla kasvatustieteiden maistereilla,jotka valmistuvat ns."peruslinjalta"(ei siis opettajakoulutuksesta)?? välillä kuulee sitä, että töitä ei ole, toiset taas sanoo, että on ihan hyvin. mukava ois tietää, mikä on todellinen tilanne.:)
kasvatustiede+työllistyminen
4
1013
Vastaukset
- kasv.maisteri
Itselläni on sellainen mielikuva, että kasvikset työllistyvät suht mukavasti oman alansa hommiin. Työllistymiseen vaikuttaa kuitenkin jonkun verran sivuaineet ja esim. se, onko suorittanut pedagogisia opintoja vai ei. Yksi merkittävä tekijä ensimmäisen työpaikan saannissa on työharjoittelupaikka, josta sitten valmistuttua usein jotakin hommia irtoaa. Ainakin monet omat tuttuni ovat näin työllistyneet. Työnhaussa kannattaa myös olla aktiivinen ja käyttää mielikuvitusta, sillä yleisen kasv.tieteen puolelta valmistuneet voivat työskennellä hyvinkin eri tyylisissä tehtävissä. Tärkeää onkin osata markkinoida itseään.:)
- kasvis
Olen kasvatustieteen tieteenalaohjelmasta runsas puoli vuotta sitten valmistunut maisteri ja töitä on ollut tarjolla esim. projektien, hallinnollisten tehtävien, koulutussuunnittelun ja henkilöstönkehittämisen tehtävissä, mutta näissä julkisissa hauissa on vastavalmistuneena, vailla työkokemusta olevana, todella huonot mahdollisuudet päästä edes haastatteluun asti saati tulla valituksi. Eipä ole onnistunut kertaakaan. Työkokemus näyttää olevan avain numero yksi työllistymisessä.
Hyväonniset opiskelukaverit ovat saaneet jatkaa harjoittelupaikassa, mutta itse kuulun niihin, joille tällaista onnea ei voitu suoda. Suurimmaksi osaksi olen ottanut oma-aloitteisesti yhteyttä potentiaalisiin työnantajiin, joiden kautta pääsin yhteen haastatteluun alkukesästä. Saan nyt syksyllä aloittaa työurani työelämävalmennuksessa ko.työpaikassa ja toivon, että ura lähtisi siitä pikkuhiljaa urkenemaan...- utelias
...että edes jotain mahdollisuuksia on työllistymisen suhteen.:) itse aloitan kasvatustieteen opinnot nyt syyskuun alussa ja tämä kysymys on viime aikoina mietityttänyt. kiitos paljon vastauksista. myös itse opiskelusta olisi tietysti kiva kuulla enemmänkin.;)
- heini
utelias kirjoitti:
...että edes jotain mahdollisuuksia on työllistymisen suhteen.:) itse aloitan kasvatustieteen opinnot nyt syyskuun alussa ja tämä kysymys on viime aikoina mietityttänyt. kiitos paljon vastauksista. myös itse opiskelusta olisi tietysti kiva kuulla enemmänkin.;)
Itse valmistuin Tampereelta -01 enkä päivääkään le ollut työttömänä. Opettajan pedagogiset opinnot suoritin ja työllistyin lähinnä aikuiskoulutuksen puolelle. Harjoittelut suoritin henkilöstövuokraukseen erikoistuneessa firmassa, todella mielenkiintoista. Tsemppiä sinulle. Työllistyt kunhan jaksat luottaa itseesi. Minä opetan tällä hetkellä ohjaavassa koulutuksessa työnhakutaitoja ja urasuunnittelua aikuisille työnhakijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1622569Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait208701Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658