Teinivanhemmat juu.

Essi

Huhhhuh. Ihan tosissaan. Alkaa ottamaan tälläinen sonta kaaliin kuin teini-ikäisiä vanhempia syrjitään. MUTTA. Well well well. Itseäni eikä miestäni kukaan ole syrjinyt eikä koskaan pahaa sanaa sanonut. Voisiko sillä olla mahdollisesti tekemistä sen kanssa että otimme vastuuta, emme ajattele itseämme "teineinä" vaan vanhempina niinkuin muut ja emme anna mitään syytä siihen. Minä opetan sarjakuvien tekoa (ja kyllä täytin juuri 19) ja mieheni tekee pelejä. Todisteita pitäisi löytyä niin lehdistä kuin netistä. Poikamme täyttää pian 2. Asumme isossa kolmiossa ja raha-asiat pelaa. Mikä siinä pn ettei voi muka olla hyvä vanhempi kun on teini-ikäinen. Itse voin sanoa olevani helvetisti parempi vanhempi kuin moni muu 30-40v äiti ketä tunnen. Saa etsiä netistä: Essi Haapsaari ja antaa palaa. Kertokaa yleisiä mielipiteitänne, danke!

8

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Essi.

      Mieheni tekee siis indie-pelejä joista yksi "Barbarium". Itse opetan mangaa turun ydin keskustassa VIMMA:ssa. Mies on pojan kanssa päivisin kotona koska teen myös mainoksia ja tilaustöitä yrityksille. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo 3 vuotta ja kaikki rullaa hyvin. Pistää mun vedet kiehahtaa tuolla pään sisällä "mussun mussun teiniäidit sitä ja tätä"
      Antakaa sadella kysymyksia ja kertokaa omat näkemyksenne.

    • Dinbula

      Että koska olette töissä ja yhdessä miehenne kanssa, olette vastuullisia vanhempia? Niin no joo kyllä, on se hienoa että joillakin se elämä menee noin. Itse olin 18 ja äiti. En ole töissä, sillä olen yksinhuoltaja ja en pysty lasta vielä laittamaan mihinkää, enkä halua! Ja yksinhuoltaja olen täysin minusta riippumattomista syistä.. Koen silti olevani hyvä äiti lapselleni.

      • Esme.

        Mies on siis pojan kanssa kotona, tekee siinä sivussa pelejä kun kerkee. Ei mekään poikaa halua hoitoon, chill out. Sitten kun kolme vuotta tulee täyteen.. Katotaan jos toinen tehtäis, toinen halutaan! Hassua vain, tunnen olevani 30, kotona keitän teetä ja istun pojan kanssa hänen huoneessaa leikkimässä kun omat ystäväni ovat ulkona bilettämässä. Sama kun lintsaavat koulusta tai ovat koulussa niin itse olen vakituisessa duunissa. Ilman minkäänlaista koulutusta alla.


      • Esme.

        Ja tottakai ylistän yksinhuoltaja äitejä, omanikin oli. Otan osaa jos olet saanut osaksesi huonoja kokemuksia miesten puolelta. Oma mieheni on sitten vain aivan eri maata kun muut hänen ikäisensä. (22)


      • Dinbula
        Esme. kirjoitti:

        Mies on siis pojan kanssa kotona, tekee siinä sivussa pelejä kun kerkee. Ei mekään poikaa halua hoitoon, chill out. Sitten kun kolme vuotta tulee täyteen.. Katotaan jos toinen tehtäis, toinen halutaan! Hassua vain, tunnen olevani 30, kotona keitän teetä ja istun pojan kanssa hänen huoneessaa leikkimässä kun omat ystäväni ovat ulkona bilettämässä. Sama kun lintsaavat koulusta tai ovat koulussa niin itse olen vakituisessa duunissa. Ilman minkäänlaista koulutusta alla.

        Miksi koet olevasi 30 sen takia että keität teetä ja istut pojan kanssa leikkimässä?:D


    • vanhus(ko)

      No johan taas oli vuodatus :D

      Minä olen 30 v kolmen lapsen äiti. Lasten isä on 40 v. Kaksi vanhempaa lasta on koulussa ja nuorin (5 v) päiväkodissa. Käymme töissä, olemme yhdessä ja asumme omakotitalossa, meillä on myös kotieläimiä. Tunnen myös olevani 30 v. Teetä juon aamuisin, päivällä ja illalla... Olenko hyvä vai huono äiti?

    • tällästä..

      Kyllä se vanhemmuus on niiiiin erilaista, riippuen minkä ikäisenä ja millaiseen elämäntilanteeseen lapsi syntyy.

      Esikoisen sain 15v, vaikka yhdessä olin lapsen isän kanssa. Hän teki töitä minä opiskelin jne. Aina rahat tiukilla, ei mitään omaa tai taloudellista turvaa. Ei se silloin haitannut, pärjättiin.
      Sitten erosi, olin yksinhuoltaja, opiskelin ja pääsin töihin. Pian löytyi nykyinen mies. Molemmilla hyvät työt, mentiin naimisiin, rakennettiin kiva talo ja toisen lapsen sain 28v, kolmannen 31v.
      Molemmista, kun on kokemus, niin valitsisin viimeisen. Aivan ihana nuori nainen tuo esikoinen on, mutta olisihan se elämä helpompaakin voinut olla.

    • Miesope

      Kuulehan, Essi.

      Sinulla ja kummppanillasi on ilmeisesti molemmilla sellaista lahjakkuutta, jota kaikilla ei ole. Et myöskään ole vielä niin vanha ihminen, että kykenisit arvioimaan tulevaisuuttanne vaikkapa kymmenen vuoden päähän. Moni asia voi muuttua.

      Palataan siis aiheeseen 15 vuoden kuluttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe