Moi,
Olen Saksasta hankkimassa Mersua, C220 farkku diesel vm. 2008. Malleja on kahta erillaista Elegance ja Advantarge. Kyse ilmeisemmin varustelutaso eroista.
Osaako joku vastata mitä kaikkea näissä on eroina?
Elegance vs. Avantgarde
19
21388
Vastaukset
- Elegance2
Classic on perusmalli.
Avantgarde ja elegance on paremmin varusteltuja malleja. Suomessa näiden molempien pakettien hinta on 3000,-. Avantgardessa on iso tähti maskissa, sisällä koetaulussa alumiinin väriset somisteet ja kromilistat kyljissä. Elegantsessa on perinteinen tähti keulassa, kromilistat kyljissä ja puskureissa, sumuvalojen ympärillä on kromia. Elegantsessa on jalopuu jäljitelmää kojetaulussa. Ainakin nämä erot.- Anonyymi
Itselläni on Avangartne w212 220 on mm. Isompi kone 170hp tehdasmadallus, koristelustat tummaa hiilikuitua.. Mersun tähti on konepellissä koska se on ainoa oikea paikka johtotähdelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on Avangartne w212 220 on mm. Isompi kone 170hp tehdasmadallus, koristelustat tummaa hiilikuitua.. Mersun tähti on konepellissä koska se on ainoa oikea paikka johtotähdelle.
Jeremy clarcson sen sanoi. Älä koskaan osta autoa jossa on alustasarja.
Viisas mies
- mbw211
Advantarge on hiljasempi ja matalempi, eli ei niin pappamallia. Valkoiset mittaripohjat, eikä törkeitä jalopuujuttuja.
- anakkeni1
Joo eli eiköhän se toi Avantgarde sitten ole, kun Saksassa ei hirveitä hintaeroja mallien välillä ole.
- elefantti3
Riippuu ostajan iästä, haluaako teinimallin vai pappamallin. Itse olen ostanut kaksi kappaletta ja molemmilla kerroilla elegance.
- Renginretale
Taksissa kurvaillut molemmilla ja Avantgarde olisi ihan ehdoton valintani.
- avantgarde,,
Jälleenmyyntiarvo, hei! Avantgarde ehdottomasti. Nykyiset nuorehkot inssit sitten ostaa ton sun auton myöhemmin pois. Eleganssit sopii nyt vanhemmalle väestölle hienosti, mutta eivät ehkä ole samaa ostamassa enää kun myyt käytettyä.
- 200cdi
Avantgardessa on kova madallettu alusta, jollaista ei suomen teillä kukaan täysjärkinen kaipaa. Ota elegance tai vakiomalli.
- vito 112
Kova alustainen auto on matkaajossa heti hylky,mataluus tekee heti - se on jo tienimäinen.
Jos ajat matkaa niin mittareiden värityksillä ei ole virkaa auton toimivuus suomenteillä on se joka ratkaisee.
eli elegance tai vakiomalli. - jollavaiei
hmm.. mulla Avantgarde e350 eikä nyt heti tulis mieleen "teini" malli tai kova alusta. Mun mielestä aika kiikkerä/pehmo peli verratuna esim. bemariin. Alusta on vissiin joo matalampi, kun lumikasat raapii pohjaa helposti eikä tuo penkistä ylös nouseminen onnistu huonokuntoisesta (vähä xj jaggemainen istumakorkeus).
Elegensa on kans ollu ja se vasta kiikkerä onkin et kuka tykkää kiikusta kuka ei. Mä en ainakaan eleganssijollaa enää osta ellei pakko. - hgy5
Täällä taas porukka "tietää". Auto on varmasti jo hankittu ajat sitten, mutta ehdottamasti Avantgarde! Ei todellakaan ole vakiona mikää "teiniauto", eri asia sitten kun joku amis räpeltänyt. Alusta ei ole mikään kova eikä edes matala. Ja matka-ajossa jäykästä alustasta ei oo mitään haittaa, ellei sitten ajele kuoppasia sorateitä. Jälleenmyyntiarvo parempi ja haluttavuus vielä parempi.
- Ikääntyvä_M-B-kuski
Alla on ollut vajaan vuoden ajan C-farkku uusinta S205-korimallia. Ainakaan tässä sukupolvessa ei minulle ole tullut esite- yms. tiedoissa (eikä myyjän puheissa) vastaan mitään eroja Avantgarde- ja Exclusive-versioiden alustan ja tekniikan välillä vaan kyse on jokseenkin puhtaasti ulkonäköjutuista. Hinnassakaan ei ole eroa.
Yksi tekninen ero: Exclusiven keulille ”grillin” taakse liene lisävarusteena saatavissa jonkinlaiset säätyvät tai säädettävät ilmanohjauslamellit, joilla voidaan ohjailla jäähdytysilman virtausta ja saada ilmanvastusta pienemmäksi, ehkä myös toisaalta nopeuttaa jäähdytysnesteen (ja siis myös auton sisätilojen) lämpenemistä talvipakkasilla. Avantgardeen tätä kapistusta ei ole tarjolla.
Olemme vaimoni kanssa jo pappa- ja mammaiässä. Eläköitymisen myötä siirryimme yhden auton politiikkaan ja rahoitimme viime autonvaihdoksen yhdessä. Kakkoskuskillakin oli siis sanansa sanottavana noissa ulkonäköjutuissa. Ja kyllä: olimme ehdottoman yksimielisesti ”nuorekkaammaksi” mainostetun Avantgarde-version kannalla. Havaintojeni mukaan se on noussut selvästi suositummaksi myös E-sarjassa ja taksikäytössä.
Jääkööt perinteinen runsaskrominen grilli ja nokkapellin päällä jököttävä tähtäintähti minun puolestani nykymalleissa vaikka S-sarjan yksinoikeudeksi! En kaipaa autooni turhia jäänteitä autoilun esihistoriasta. - MeC
En kyllä ole toistaiseksi kuullut mistään exclusive malleista tuon ikäisissä mersuissa (joista ylempänä puhuttiin). Ja elegancessa sekä avantgardessa on kyllä täysin eri alustat. Elegancea kuvailisin sanoin mukava ja pehmeä. Avantgardea kuvailisin jämäkkä ja sporttinen. Onhan niitä tietenkin enemmän sporttisia alustoja olemassa jos itse on alustan mersuun vaihtanut.
- gödldjksh
Aloittajan kysymys oli vuodelta 2012. Onkohan mallit enää samoja?
gödldjksh kirjoitti:
Aloittajan kysymys oli vuodelta 2012. Onkohan mallit enää samoja?
Ei ole. Aloittaja kysyy W208 ensimmäisestä vuosikerrasta 2008. Se korvautui seuraajallaan W205 korimallilla 2014. Samassa tohinassa myös varusteluversioiden nimeämiset muuttuivat. Ei tuon nykymallin Exclusivea ollut edeltäjässä olemassakaan.
En osta teoriaa täysin eri alustoista ennen kuin näen datalehden? Voin olla väärässä, muttaE220_CDI kirjoitti:
Ei ole. Aloittaja kysyy W208 ensimmäisestä vuosikerrasta 2008. Se korvautui seuraajallaan W205 korimallilla 2014. Samassa tohinassa myös varusteluversioiden nimeämiset muuttuivat. Ei tuon nykymallin Exclusivea ollut edeltäjässä olemassakaan.
En osta teoriaa täysin eri alustoista ennen kuin näen datalehden? Voin olla väärässä, muttaAnteeksi kirotusvihreeni. Nykyisen W205 Ceen edeltäjä oli tietenkin W204.
Vetoa en mene lyömään, mutta veikkaan että alkuperäisen kysymyksen W204 korimallissa myös Avantgardessa on vakiojousitus? Vanne tosin vaihtuu suuremmaksi, Classicin ja Elegancen 205/55R16 vaihtuu Avassa 225/45/17. Kuljettajien tarpeet vaihtelevat, minun autostani nuo 17" vanteet renkaineen lähtivät kiertoon siinä vaiheessa kun 16" nastarenkaista kesärenkaisiin vaihtaessa rengasmelu paheni.
E-sarjalaisissa W211 ja W212 sen sijaan Avantgarden vakiojousitus on matalampi progressiivinen jousi, mutta myös Avaan saa ns. mukavuusalusta (=Classicin ja Elegance vakiojousituksen) no cost optiona. E-sarjassa myös vannekoko vaihtuu epämukavammaksi Avassa.
Vanteet ovat pulteilla kiinni, joten jokainen asentanee autoonsa itselleen sopivat.
Sen sijaan tuon ikäluokan C- ja E-sarjan Avantgarden puolikumisisustus on muuten täysin törkeän huonolaatuinen, mutta yksi hyvä puoli siinä on. Se onneksi alkaa hajota hyvin nopeasti, joten sen voi korjauttaa ammattilaisella oikeasta nahasta, jolloin siitä tulee ihan mukava. Eli vältetään sitä Avantgardea vakiosisustuksella, koska se on järjettömän hiostava ja järjettömän heikko.
Muutenhan nuo ovat samoja autoja, paitsi image-eroilla:
Classic - Eikö rahat riitä pidemmälle?
Elegance - E = Eläkeläinen
Avantgarde - Vaimo ei luvannut ostaa Bemaria.
(Omani on se pervoin mahdollinen yhdistelmä, eli Avantgarde pehmoalustalla tilattuna)- Anonyymi
Vaimoni on todella pervo siis (kanalan kana)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207