Eli olisin tässä myymässä autoa, mutta mahdollisen ostajan kanssa ajauduttiin pieniin ongelmiin liittyen maksuihin:
Minä olen siis saajana (nordea) ja hän maksajana (sampo). Ostaja ei halua laittaa rahaa tulemaan ilman, että heti saa omistuskirjoja, kun itse taas en halua luopua autosta ennenkuin rahat tulevat/varmistus siitä, että rahat ovat matkalla.
Tähän asti olemme kelailleet, että menen ostajan asunnolle ja hoidamme tilisiirron siellä, kun minä valvon sitä, jonka jälkeen kuittitulostetaan ja täytetään omistuskirjat kauppakirjat yms.
Kun rahat laitetaan tulemaan tililleni, voiko sitä maksua perua? Esim jos astun asunnosta ulos, ostaja soittaa pankkiin ja pyytää perumaan maksua, jonka jälkeen hänelle tietenkin jäisi omistuskirjat, kun itselle jäisi taas kauppakirja ja kuitti maksusta.
Miten voin olla 100% varma, että rahat saapuvat tililleni?
Pari kysymystä liittyen tilisiirtoon pankista toiseen.
6
1377
Vastaukset
- Noin se menee
Kun maksu kerran on tehty nettipankissa, sitä ei voi enää perua soittamalla pankkiin eikä edes käymällä pankissa.
Maksua ei ole voinut perua edes niissä tilanteissa joissa maksaja on heti maksamisen jälkeen huomannut tehneensä virheen ja maksaneensa väärälle tilille. Näissäkään tapauksissa pankki ei suostu maksua perumaan pelkästään maksajan pyynnöstä, vaan siihen pitää olla maksun saaneen suostumus. Tällä nimenomaan estetään kuvailemasi kikkailu.
Jos näet siitä nettipankin ruudulta että ostaja todellakin kirjoittaa sinun tilinumerosi maksulomakkeeseen, ja vie maksutapahtuman loppuun (huom! tarkista että hän myös hyväksyy maksun eikä jätä sitä roikkumaan) sekä tulostaa kuitin, niin voit olla turvallisin mielin; rahat tulevat tilillesi parin päivän sisällä. - Näinkinsen voi tehdä
No, mikset kävisi avaamassa itsellesi tiliä sinne samaan pankkiin kuin maksaja. Voisit saman tein tarkastaa tilille tulleen maksun.
- Huolestunut2
Kuinkakohan nopeasti tilin voi avata toiseen pankkiin? Helpoin ratkasuhan olisi avata Sampoon väliaikainen tili siksi aikaa, että summan saa tuonne nordean tililleni.
- Sua Koijataa
Eikö sois helepompaa tehdä kauppakirjat ym. allekirjootuksia vaille valamiiks?
Ja sitten meette sinne sampoon, ostaja maksaa auton pikasiirrolla siinä tiskillä ja sää kirjoottelet nimiäs alle.
Sitten tarkistatte siltä pankkivirikaalijalta, notta maksu on torella lähtenny sieltä sampon tililtä.
Josseon lähteny, niin ostajaki lyö puumerkkisä paperiin, ja voila ostajalla on auto ja sun tilille on menny rahat.- Huolestunut2
Tuotahan minä tietenkin pelkään. Nordeassa maksun peruminen ei ole mahdollista ilman, että saajaan otetaan yhteyttä asiasta, Sampossa taas voi perua maksua ilman saajan sanaa.
Sampon asiakaspalvelussa suositeltiin 2 vaihtoehtoa:
-Pikasiirto toimistolla
-Käteisen pikasiirto toimistolla
Ostajaan otin yhteyttä asiasta, että pikasiirron haluaisin tehdä ja odottaa sen max 30min, kunnes rahat ovat saapuneet tililleni, jonka jälkeen pistämme nimet kauppakirjaan ja 2.osaan.
Ostajat ei sitten vastannut viestiin mitään ja saa nähdä, että ottaako tänään edes mitään yhteyttä (piti tänään tehdä kaupat).
Mites kävi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot953761Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe453103- 793017
- 192825
- 282724
- 522432
- 192177
- 602108
- 581896
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121858