Helsinki-Istanbul-Mumbai

Goalle

Onko lähtijöitä Helsinki - Istanbul - Helsinki lennolle 16.11. ?

10

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää sama Goalle

      Tää siis tarkoittaa Helsinki - Istanbul - Mumbai lentoa ja sit myöhemmin vasta toi osuus Istanbul - Helsinki =)

    • Warum ?

      Ei ole, mä lennän Finskillä Delhin kautta, paljon paljon mukavampaa. Kun kierrät Turkin kautta niin tiedät matkustaneesi.

      • Sulla on nyt joku

        pakkomielle päteä noilla finskin suorilla lennoilla. Eihän tuossa Turkin kautta lentämisessä mitään ongelmaa ole, harvoin löytyy finskiltä niin halpaa kyytiä. Lisäksi, jos et mene Delhiin, vaan johonkin Mumbain lähelle, on aika turhauttavaa lentää taneleiden kanssa Delhiin ja sieltä sitten jatkaa jollain paikallisella räpätillä Mumbaihin taikka johonkin muualle, kun olet muilla konsteilla ollut perillä paljon paremmin.

        Okei okei, finskillä oli alkusyksyllä vielä myynnissä n. 470€ lentoja Delhiin, jonka sinäkin ilmeisesti ostit ja olet hehkuttanut sitä täällä useammankin kerran. Kuitenkin joka vuosi ollaan löydetty finskiä halvemmat lennot Intiaan ja niillä on menty, ihan periaatteen vuoksi. Säästyy rahaa viiden hengen poppoolla, matkatavaroiden suhteen aika joustavaa (on tuotu vaikka mitä kookasta tullessamme!!), lapset oppii matkustamaan. Tuo lasten oppiminen matkustamiseen on mielestäni aika tärkeää, että oppivat erilaisia lentokenttiä ja sen, ettei suomenkiellellä pärjää joka paikassa.

        Vaan alkuperäiselle kysyjälle, kyllä sinne on aina menijöitä, suomalaisiakin jokunen voi olla matkalla. Kannattaa pyytää Mumbainkoneen liput valmiiksi jo Helsingissä (jos eivät tarjoa jostain syystä), niin ei tarvitse sitten Istanbulissa jonotella. Istanbulissa porukka paapotaan niin hyvin, että et taatusti eksy. Selkeä kenttä ja homma hoituu.


      • Delhi myös
        Sulla on nyt joku kirjoitti:

        pakkomielle päteä noilla finskin suorilla lennoilla. Eihän tuossa Turkin kautta lentämisessä mitään ongelmaa ole, harvoin löytyy finskiltä niin halpaa kyytiä. Lisäksi, jos et mene Delhiin, vaan johonkin Mumbain lähelle, on aika turhauttavaa lentää taneleiden kanssa Delhiin ja sieltä sitten jatkaa jollain paikallisella räpätillä Mumbaihin taikka johonkin muualle, kun olet muilla konsteilla ollut perillä paljon paremmin.

        Okei okei, finskillä oli alkusyksyllä vielä myynnissä n. 470€ lentoja Delhiin, jonka sinäkin ilmeisesti ostit ja olet hehkuttanut sitä täällä useammankin kerran. Kuitenkin joka vuosi ollaan löydetty finskiä halvemmat lennot Intiaan ja niillä on menty, ihan periaatteen vuoksi. Säästyy rahaa viiden hengen poppoolla, matkatavaroiden suhteen aika joustavaa (on tuotu vaikka mitä kookasta tullessamme!!), lapset oppii matkustamaan. Tuo lasten oppiminen matkustamiseen on mielestäni aika tärkeää, että oppivat erilaisia lentokenttiä ja sen, ettei suomenkiellellä pärjää joka paikassa.

        Vaan alkuperäiselle kysyjälle, kyllä sinne on aina menijöitä, suomalaisiakin jokunen voi olla matkalla. Kannattaa pyytää Mumbainkoneen liput valmiiksi jo Helsingissä (jos eivät tarjoa jostain syystä), niin ei tarvitse sitten Istanbulissa jonotella. Istanbulissa porukka paapotaan niin hyvin, että et taatusti eksy. Selkeä kenttä ja homma hoituu.

        tiedä kyllä kenenkään pakkomielteistä....mutta niin itsellänikin Finnairin lennot Delhiin. Ja jos hinnoista vääntää, niin omat tiketit ~ 400.
        Pakkomielleoireyhtymiä näyttää olevan toiseenkin suuntaan.
        Kaikkihan matkustaa miten huvittaa, hinnat varmaankin suht tärkeä tekijä.
        Joo, eiköhän anneta kaikkien mennä omilla valinnoillaan.


      • totta että hinta
        Delhi myös kirjoitti:

        tiedä kyllä kenenkään pakkomielteistä....mutta niin itsellänikin Finnairin lennot Delhiin. Ja jos hinnoista vääntää, niin omat tiketit ~ 400.
        Pakkomielleoireyhtymiä näyttää olevan toiseenkin suuntaan.
        Kaikkihan matkustaa miten huvittaa, hinnat varmaankin suht tärkeä tekijä.
        Joo, eiköhän anneta kaikkien mennä omilla valinnoillaan.

        ratkaisee, koska meilläkin lasketaan tarkkaan säästö. Olemme verranneet hintoja varsin tarkkaan ja finskiin verraten on tullut säästöä joka kerta. Jos ollaan tehty 12 matkaa x 5 henkilöä = 60 lentolippua, joten vaikka säästö olisi vain 50€/ lentolippu, niin säästöä tulee jo 3000€. Ei sillä, etteikö meiltä löytyis tuota rahaa ja mentäisiin sillä finskillä, mutta tuolla rahalla meidän sakki tekee kepeästi yhden ylimääräisen matkan omatoimisesti jonnekin Intiaan. Kerrankin oli niin hassu tilanne, että vielä hieman pidempi matka maksoi 300€ vähemmän, kuin ensin aiottu jo halvempi matka. Luonnollisesti pidensimme matkaamme vielä, koska asuminen Intiassa on kuitenkin halpaa.

        Myönnän pakkomielteeni kilpailuttaa lähes kaikkea, mikä maksaa. Kummasti olemme saanneet kavereitakin innostumaan "halpismatkailusta", kun ovat aikansa katselleet matkailuamme koko perheen voimin ja olemme olleet vaikka missä kaukana samalla rahalla, millä kaverit ovat päässeet hikisesti Kanarialle. Nopeasti vaihtoivat Intiassa asuvat finskin käyttäjät turkkilaiseen ja luftariin, kun lapset alkoivat reissaamaan kavereidensa luokse, eikä firma enään maksanut heidän matkojaan.


    • Goalle

      Tänks, niin mäkin ajattelin että pitänee Helsingissä jo vonguta kaikki dokumentit Mumbaihin saakka.

      Mulla on parikin hyvää syytä miks en lennä Finskillä Delhiin: a) Kun ostin liput niin Turkkilaisella oli reilusti alle 500;- m/p b) Mun mielestä Turkhavayollari on hyvä yhtiö c) Olen menossa Goalle ja paluussa vietän jonkin aikaa Mumbaissa. En siis keksi yhtään hyvää syytä miksi sotkisin Delhin koko pakettiin. Jos seuraavalla kerralla lähden pohjoisempiin osiin Intiaan niin silloin huomioin myös lennon Delhiin.

      Eikös olekin mukavaa kun voidaan kaikki valita itsellemme sopivat lentokohteet ja reitit. Voidaan jokainen mennä sinne minne halutaan =).

      Jätin muuten jo 12/11 Hertsikan byrooseen viisumihakemukseni...onkohan siellä ruuhkaa vai pitäisikö jo soitella perään???

      • Goalle

        Kuin mä sekoilen koko ajan =D, siis tietty 11/10 jätin paprut...hahaaa. Mä oon NIIIIIN loman tarpeessa =).


      • Ravali1
        Goalle kirjoitti:

        Kuin mä sekoilen koko ajan =D, siis tietty 11/10 jätin paprut...hahaaa. Mä oon NIIIIIN loman tarpeessa =).

        Mene hakemaan viisumisi toimistolta. Ei meillekään ilmoitettu että ovat valmiina. Jätettiin 18.10 ja haettiin valmiit 23.10.


    • Goalle

      okeido, kas kun sanoivat että laittavat meiliä kun on valmista...käyn tänään. Kiitos Ravali1 =)

      • Mä ainakin

        sain s-postilla tiedon valmiista viisumista. Ja tuli tosi nopeasti kaikenlisäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe