Kuka auttaisi tietämätöntä? Miten niitä pattereita oikein ilmataan? Minulla muut patterit toimii aika hyvin, mutta yksi ei lämpene ollenkaan. Jos käytän sitä ilmausavainta, sieltä tulee vaan sihinää ja kylmää vettä ulos?
Tosin yksi patteri lämpenee hyvin, mutta humisee. Jos säädän termostaattia niin että humina loppuu, niin sitten patteri menee kylmäksi.
Olen täysin kuutamolla näistä asioista....
Kiitokset!
Pattereiden ilmaaminen
3
1170
Vastaukset
- sihinää ja katastrof
Varoituksen sana kaikille omatoimisille ilmaajille, on syytä harkita kaksikin kertaa, kannattaako niitä ilmausruuveja itse alkaa roplamaan! Jos ilmausruuvi on ollut kauan pitelemättä, se voi olla ruostunut, ja voi käydä niin, että venttiilin saa kyllä auki, mutta sitä ei pysty laittamaan tiiviisti kiinni, jolloin seurauksena on satoja litroja vettä lattialle, ennenkuin joku saadaan hätiin.
- hellu11
Eikö kukaan osaa vastata mitään hyödyllistä?
Kiitos,- gfastrewqu
Niin, siis ilmaus kannattaa tehdä vasta myöhemmin syksyllä kun patterivesi on kunnolla lämmintä. Ilmausruuvia avataan ja odotetaan niin kauan että ilma pihisee pois ja alkaa tulla pelkkää vettä.
se patterin humina johtuu siitä, että vesi kiertää järjestelmässä. Kun termostaatin kiertää kiinni, niin veden virtaus pienenee ja humina vähenee.
Kannataa varoa sitä ilmausruuvia ettei se jää käteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1754961Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184336Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2482910Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432852- 522491
- 271919
- 341713
- 201703
- 631677