Minkä canonin valitsisin?

kamera haussa

Mikähän olisi paras nykysistä canoneista? Hinta mielellään max pari sataa. Mielellään sellainen joka ottaa kuvan mahdollisimman nopeasti ja tietysti pitäis tulla laadukkaita kuvia. Lähinnä kun kuvaa lapsia, niin tuo nopeus ois tärkeä. Joitain vuosia sitten oli joku powershot kamera ja pidin siitä enemmän kun nykyisestä ixus 95:sta, joiden kuvien laatuun en ole ollut tyytyväinen. Tärähtää mm liian helposti. Tuota parempi siis pitäisi löytyä.

12

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keijo kolmonen

      noilla spekseillä halpisjärkkäri.
      ei tärise ja on nopea

    • C + N

      Canon EOS 1DX on nykyisistä Canoneista ellei paras niin ainakin paremmanpuoleinen. Nopeuttakin löytyy: sarjatulinopeus 12 fps.

      Parempiakin Canoneita ehtii varmaan tulla, ennen kuin sen saa parilla satasella.

      Itselläni on Canoneista PowerShot S100 enkä osaa sanoa siitä pahaa sanaa. Käypä hinta tänään kolmisensataa. Järkkärilleni (Nikon) se kuitenkin pokkarina väistämättä häviää nopeudessa.

    • kamera haussa

      Järkkärit on vähän turhan hintavia.Ja tuo powershot s100 on myös vähän turhan hintava.

      Ajattelin, että jonku noista powershoteista vois olla sopiva. parin sadan kieppeillä olevia on useampia. Mikähän niistä kannattais valita?

      • tarkenna kriteerejä. On älytöntä kysyä kameraa, jolla saa hyviä kuvia. Tämä on merkityksetön kriteeri, koska hyvän kuvan määritelmä on eri joka henkilölle. Jos tuo sinun ixus olisi polkupyörä ja järkkäri olisi auto, niin joku powershot olis vaihdepyörä. Jos sitten kysyt kulkuneuvoa 100 kilometrin päivittäisille matkoille, niin ihmetteletkö, jos suositellaan autoa.

        Powershot SX240 voisi käydä tai myös vanhempi malli SX230 HS. Jso kuvasi tärähtää, on vika kameran takana, ei kamerassa.


      • Siedettävin valinta
        okaro kirjoitti:

        tarkenna kriteerejä. On älytöntä kysyä kameraa, jolla saa hyviä kuvia. Tämä on merkityksetön kriteeri, koska hyvän kuvan määritelmä on eri joka henkilölle. Jos tuo sinun ixus olisi polkupyörä ja järkkäri olisi auto, niin joku powershot olis vaihdepyörä. Jos sitten kysyt kulkuneuvoa 100 kilometrin päivittäisille matkoille, niin ihmetteletkö, jos suositellaan autoa.

        Powershot SX240 voisi käydä tai myös vanhempi malli SX230 HS. Jso kuvasi tärähtää, on vika kameran takana, ei kamerassa.

        Käytetty 1000D tai joku vanhempi satasarjalainen ja siihen objektiiviksi noin 35 mm normaali käytettynä.


    • Canonisti minäkin

      Kos hintaluokka on oikeasti tio 200, niin joko käytetty tai sitten satsaat hiukan enemmän puhelimeen niin, että siinä on kunnollinen kamera. Käytetyistä joko g-sarjan pokkari tai sitten joku vanhempi satasarjan järkkäri. Järkkärin f/1.8 50 mm objektiivi on edullisin kelvollinen.

    • aatu45

      Hinta ja laatu kulkee käsikädessä kamerahommissa

    • Unohda Canon

      Ei nimi kameraa tee, katso mieluimmin markkinoilla olevaa tarjontaa, ei pari sataa
      riitä kunnollisen kameran ostoon. Jos ei ole rahaa, niin on oltava ilman tavaraakin.

      • C + N

        >...ei pari sataa riitä kunnollisen kameran ostoon.
        >Jos ei ole rahaa, niin on oltava ilman tavaraakin.

        Täyttävät kevyesti ns. aivopierun kriteerit.

        Mikä kenellekin riittää. Parilla sadalla saa tänä päivänä kameran, jonka tuottamasta kuvanlaadusta vain uneksittiin vielä jokunen vuosi sitten, ja senaikaisillakin kameroilla otetut kuvat puoltavat yhä täysin paikkaansa niin perhealbumeissa kuin jopa painotuotteissakin.

        Halpakin kamera on aina parempi kuin ei lainkaan kameraa.

        Itse olen sijoittanut kamerakalustooni kolmatta tonnia, mutta suurin osa ottamistani kuvista on sellaisia, ettei tottumaton silmä juuri erottaisi niitä parin sadan euron kameralla otetuista kuvista.


    • Uuttakameraatäälläki

      Itse olen kallistumassa järjestelmäkameran suuntaan koska nykyinen pokkarini ei ole tarpeeksi nopea kuvaustilanteisiini (kuvaan myös lapsia).

      Poistuvissa malleissa on hyvä hinta/laatu suhde. MInua ei haittaa vaikka tulee uudempia ja parempia malleja sillä vanhallakin saa loistavia kuvia. Olivathan ne keties "testivoittajia" vuosi sitten eikä niiden laatu ole mihinkään hävinnyt.

      Olen katsonut Nikon D5100 jota nyt alkaa saamaan hyvällä hinnalla kun D5200 on julkaistu.

      • Panailija

        Panasonic Lumix DMC-GF3 punainen runko 115€ plus esim 14-42/3.5-5.6 n 220 €

        Tämä yhdistelmä Cyberphotosta , parempaa ei löydy muualta tuohon hintaan. Paljon parempi kuin nuo pokkarit, joissa on paljon pienempi sensori ja huonompi kuvanlaatu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe