Olemme olleet kihloissa 2 vuotta ja sovimme silloin että menemme ensi kesänä naimsiiin. Nyt sanoin miehelle että pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan häitä. Mitä mies tekee! eroakirkosta.fi menee ja eroaa kirkosta.
Haluaa naimisiin mutta ei halua kirkkohäitä ja päätti sen näin hieno tunteisesti minulle ilmoittaa. Minä en suostu vain pelkkään maistraatti nimi paperiin touhuun.
Olen niin kiukkuinen että en tiedä mitä ajatella.
eroakirkosta.fi
6
194
Vastaukset
- ei yhden kerran...
No hyvältä näyttää tuo teiän tulevaisuus yhdessä...hehe....
- hyvä keskustella
Nythän teillä on hyvä tilaisuus keskustella arvoistanne ja tulevaisuuden toiveista. Mitä seurakuntaan kuuluminen, kirkkohäät, usko, Jumala jne teille merkitsevät. Haluatteko asua maalla vai kaupungissa. Haluatteko lapsia. Miten lapset kasvatetaan. Mitä tykkäätte töistänne, aiotteko edetä urallanne. Muuttuuko rahataloutenne.
Noin miljoona yksi asiaa, joista tärkeimmissä pitäisi löytää yhteinen sävel. Tärkeintä on, että osaatte keskustella ja päättää yhdessä. Entä miten aiotte huolehtia siitä, että keskustelu jatkuu tulevinakin vuosina?
Parisuhteessa ei ole itsestäänselvyyksiä. Miksi mies erosi kirkosta?- alot.
Minä luulin että asiat on jo puhuttu, mutta ilmeisesti miehellä oli jäänyt jotain hampaankoloon. Ymmärsin että syy kirkosta eroamiseen oli nimi kysymys mies tietää (kerroin heti kun aloimme seurustella) etten ota hänen nimeä. Sit mies päätti että ei aijo mennä kirkossa naimisiin. Unohti vain kertoa tämmöisestä ideasta minulle ja päätti suoraan vain erota. Aamulla ei muistanut mitään ja oli pahoillaan mut kuitenkin ei halunnut enää perääntyä ja oli sitä mieltä et sen nimi kummallekin niin kirkkohäät, muuten ei.
- ....................
Maistraattihäät voivat olla myös hienot. Ja kun on laitettu nimet paperiin niin voihan sitten pitää ihan millaiset juhlat haluaa, eikö?
Olihan se mieheltä vähän kurjasti tehty, mutta ehkä saatte tehtyä jonkin kompromissin?
Itse en haluaisi kirveelläkään kirkkohäitä koska en ole uskovainen... - ffg1
En kanssa ottanut kirkkohäitä, koska en ole uskovainen enkä kuulu kirkkoon. Ei sen puoleen, nykyään se vaatii molempien kirkkoon kuulumisen.
Meillä häät oli sitten erikseen vuokratulla huvilalla, jonne tuli tuomari meidät vihkimään. Täsmälleen samanlainen tilaisuus kuin kirkossakin, mutta hieman lyhyempänä. Meillä meni kaiken kaikkiaan 15min ja pakko sanoa, että minulle juuri sopiva aika olla edessä seisoskelemassa.
Isä toi minut alttarille, bestman toi sormukset, tuomari luki runon ja kertoi elämän perusarvoista, suudeltiin, onniteltiin etc. Miksi pitää tehdä niin vaikeaa elämästä, että heti kun kirkkoon ei pääse, häät on pilalla?
Suomeen oma bridezillas-ohjelma, löytyisi niitöä hirviömorsiammia täältäkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569