eroakirkosta.fi

ihanayhteiselo

Olemme olleet kihloissa 2 vuotta ja sovimme silloin että menemme ensi kesänä naimsiiin. Nyt sanoin miehelle että pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan häitä. Mitä mies tekee! eroakirkosta.fi menee ja eroaa kirkosta.
Haluaa naimisiin mutta ei halua kirkkohäitä ja päätti sen näin hieno tunteisesti minulle ilmoittaa. Minä en suostu vain pelkkään maistraatti nimi paperiin touhuun.
Olen niin kiukkuinen että en tiedä mitä ajatella.

6

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yhden kerran...

      No hyvältä näyttää tuo teiän tulevaisuus yhdessä...hehe....

    • hyvä keskustella

      Nythän teillä on hyvä tilaisuus keskustella arvoistanne ja tulevaisuuden toiveista. Mitä seurakuntaan kuuluminen, kirkkohäät, usko, Jumala jne teille merkitsevät. Haluatteko asua maalla vai kaupungissa. Haluatteko lapsia. Miten lapset kasvatetaan. Mitä tykkäätte töistänne, aiotteko edetä urallanne. Muuttuuko rahataloutenne.
      Noin miljoona yksi asiaa, joista tärkeimmissä pitäisi löytää yhteinen sävel. Tärkeintä on, että osaatte keskustella ja päättää yhdessä. Entä miten aiotte huolehtia siitä, että keskustelu jatkuu tulevinakin vuosina?
      Parisuhteessa ei ole itsestäänselvyyksiä. Miksi mies erosi kirkosta?

      • alot.

        Minä luulin että asiat on jo puhuttu, mutta ilmeisesti miehellä oli jäänyt jotain hampaankoloon. Ymmärsin että syy kirkosta eroamiseen oli nimi kysymys mies tietää (kerroin heti kun aloimme seurustella) etten ota hänen nimeä. Sit mies päätti että ei aijo mennä kirkossa naimisiin. Unohti vain kertoa tämmöisestä ideasta minulle ja päätti suoraan vain erota. Aamulla ei muistanut mitään ja oli pahoillaan mut kuitenkin ei halunnut enää perääntyä ja oli sitä mieltä et sen nimi kummallekin niin kirkkohäät, muuten ei.


    • ....................

      Maistraattihäät voivat olla myös hienot. Ja kun on laitettu nimet paperiin niin voihan sitten pitää ihan millaiset juhlat haluaa, eikö?
      Olihan se mieheltä vähän kurjasti tehty, mutta ehkä saatte tehtyä jonkin kompromissin?

      Itse en haluaisi kirveelläkään kirkkohäitä koska en ole uskovainen...

    • Tykkää
    • ffg1

      En kanssa ottanut kirkkohäitä, koska en ole uskovainen enkä kuulu kirkkoon. Ei sen puoleen, nykyään se vaatii molempien kirkkoon kuulumisen.

      Meillä häät oli sitten erikseen vuokratulla huvilalla, jonne tuli tuomari meidät vihkimään. Täsmälleen samanlainen tilaisuus kuin kirkossakin, mutta hieman lyhyempänä. Meillä meni kaiken kaikkiaan 15min ja pakko sanoa, että minulle juuri sopiva aika olla edessä seisoskelemassa.

      Isä toi minut alttarille, bestman toi sormukset, tuomari luki runon ja kertoi elämän perusarvoista, suudeltiin, onniteltiin etc. Miksi pitää tehdä niin vaikeaa elämästä, että heti kun kirkkoon ei pääse, häät on pilalla?

      Suomeen oma bridezillas-ohjelma, löytyisi niitöä hirviömorsiammia täältäkin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe