vaari muutti

Järkytys

Isäni 69v muutti meille ja sen jälkeen meillä ei ole ollut perhe-elämä lainkaan tasapainossa.Vaari juo punaviiniä päivittäin( ja kossua ja kahvilikööriä).Istuskelee koko ajan keittiössä.Kusee alleen, paskoo istuimelleen, röyhtäilee ja ei osaa laittaa roskiaan roskikseen.
Ei suostu lähtemään millään, vaikka ollaan tarjottu asuntoa muutaman kilometrin päästä. Hoidattaa asiansa meillä
Haluan itse muuttaa kohta kotoani ekaluokkalaisen kanssa, koska hänkään ei enää halua syödä keittiössä ja vessassakaan ei uskalla käydä ellen ole oven takana.Vaarin nimittäin on heti päästävä vessaan kun siltä tuntuu, muuten laskee alleen.hätätilanne. mitä teen?

14

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkytys2

      Lisään tähän vielä sen, että jo etukäteen pelkäsin koko asiaa, mutta kilttinä tyttönä suostuin, koska isälläni ei ollut muutakaan paikkaa muuttaa. tästä on jo 5 viikkoa ja se alkaa jo riittämään. Hän ei hae asuntoa itselleen, ei ole kiinnostunut edes koko asiasta.Rupattelee vanhoja jo sataan kertaan kuultuja asioita ja kertoo meille, että hän on tullut tänne kuolemaan. en ole inhottava ihminen, mutta tuntuu kuin olisin saanut yhden vaippaikäisen lisää. Koskaan en tiedä mitä kohtaan kun tulen töistä kotiin.
      Ja tämä on siisti versio kaikesta.
      olen jo suht masentunut, aina samaa joka päivä.mikään ei enää innosta tai kiinnosta.aluksi tämä oli aika hassua ja erilaista, mutta ei enää.

    • Provo vai uusavuton?

      Isäsi on kyllä melko heikossa hapessa ikäisekseen ja kuuluisi ennemmin johonkin vanhustentaloon. Jollet ole ryhtymässä omaishoitajaksi, ota pikaisesti yhteyttä kuntasi sosiaalitoimen vanhuspalveluihin.

      • Ensi kerralla 80 v.

        Olen samaa mieltä.
        Itse olen ko. ihmistä 10 v. vanhempi ja voin sanoa, että jos ihminen on 69-vuotiaana tuossa tilassa, hänet on saatava hoitoon pikaisesti.
        Moni hänen ikäisensä on mukana työelämässä ja politiikassa, joten elämän taso sinun isälläsi on nollassa. Hän tarvitsee muutakin apua kuin keittiösi tuolin.

        Tartu toimeen ja hae apua.


      • järkytys3
        Ensi kerralla 80 v. kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Itse olen ko. ihmistä 10 v. vanhempi ja voin sanoa, että jos ihminen on 69-vuotiaana tuossa tilassa, hänet on saatava hoitoon pikaisesti.
        Moni hänen ikäisensä on mukana työelämässä ja politiikassa, joten elämän taso sinun isälläsi on nollassa. Hän tarvitsee muutakin apua kuin keittiösi tuolin.

        Tartu toimeen ja hae apua.

        Kiitos kovasti viesteistä.Hän eilen sanoi kun vihjaisin tarjoilla olleista asunnoista "kuoleva mies ei kämppää tarvitse"
        Hän ei halua muutttaa meiltä pois. Tarvitsenko viranomaisen apua siihen?kuka? en voi häntä poliisinkaan kyytiiin pistää, eivätkä he edes tulisikaan(täällä maalla)
        minne helvettiin soitan?!Kunnan vanhuspalvelut ovat avuttomia, ihmisen itse pitäisi toimia ilmeisesti.


      • Provo vai uusavuton?
        järkytys3 kirjoitti:

        Kiitos kovasti viesteistä.Hän eilen sanoi kun vihjaisin tarjoilla olleista asunnoista "kuoleva mies ei kämppää tarvitse"
        Hän ei halua muutttaa meiltä pois. Tarvitsenko viranomaisen apua siihen?kuka? en voi häntä poliisinkaan kyytiiin pistää, eivätkä he edes tulisikaan(täällä maalla)
        minne helvettiin soitan?!Kunnan vanhuspalvelut ovat avuttomia, ihmisen itse pitäisi toimia ilmeisesti.

        Kyllä sinä voit isäsi omaisena ottaa yhteyttä vanhuspalveluun, jos isästäsi on tullut allensa kuseva ja paskova dementikko! Hei, mikä sinun ongelmasi on? Oletko itse ihan täsivaltainen vai onko sinulla holhooja? Mars, mars, liikkeelle!


      • Pidä puolesi!
        järkytys3 kirjoitti:

        Kiitos kovasti viesteistä.Hän eilen sanoi kun vihjaisin tarjoilla olleista asunnoista "kuoleva mies ei kämppää tarvitse"
        Hän ei halua muutttaa meiltä pois. Tarvitsenko viranomaisen apua siihen?kuka? en voi häntä poliisinkaan kyytiiin pistää, eivätkä he edes tulisikaan(täällä maalla)
        minne helvettiin soitan?!Kunnan vanhuspalvelut ovat avuttomia, ihmisen itse pitäisi toimia ilmeisesti.

        Myikö hän asuntonsa? Onhan hän tähänkin asti asunut jossakin.
        Nyt ota yhteys sossuun, täytyyhän hänelle löytyä vanhuspaikka.
        Et ole velvoitettu omaishoitajaksi. 69-vuotias voi elää 20 v vielä.

        Äläkä vain "vihjaa". Ei hän ota kuuleviin korviinsakaan.
        Sano selvät sävelet, että nyt on sinun asumiasasiasi saatava kuntoon. Tänne et voi väkisin jäädä.
        Ja laske hinta asumiskustannuksista ja iske laskelma hänen eteensä. Hankkikoon halvemman paikan muualta, jos ei kelpaa.


    • en jaksa en pysty

      Onko pakko hoitaa omia vanhempia, jos ei jaksa ja vaikka jaksaisikin?,eikös siinä pitäs tehdä sopimus, et on omaishoitaja ja mihin menee ne verorahat jos omaiset hoitaa ilmaiseksi, onko laki siitä, et on pakko ottaa kotiin tai mennä vanhemman kotiin hoitajaksi.

      Minua vaan ahdistelee eräs sukulainen, vaikka en ole lupautunut omaishoitajaksi enkä edes pysty terveyteni takia, mitä tälläisen sukulaisen kanssa teen, laitanko välit poikki?

    • hae apu itsellesi

      Pystyykö hän käymään itse viinakaupassa? Siihen pitää ensin saada loppu. Vatsa kärsii, jos kaikkea käyttää sekaisin.
      Kysy sossusta, missä tai kuka tekisi isällesi muistitestin. Kysyvä ei tieltä eksy.

      Kaikenlaista tulee vanhenevien ihmisten kanssa. Itsekin käyn anopilla kauppareissut avustamassa ja imuroimassa välillä. Autan erilaisissa hakemusten täyttämisissä jne. Omat lapset eivät ole vielä isommin tarttuneet niitä hoitamaan. Ohjaan heitä siihen suuntaan omien asioiden vuoksi. Mehut ei riitä joka paikkaan.

    • järkytys

      Minä tässä, keskustelun alkuunpanija.Voimat on loppu.Vastaan kysymykseen, joo hän käy jokapäivä kaupassa lähinnä Alkossa ja iltapäivälehdet ostamassa. OLEN hoitanut asioita, hankkinut numeroita, hankkinut asuntoja....hän Lauantaina sanoi, ettei häntä ole koskaan huonommin kohdeltu, hänet on pakotettu tänne maalle.minä saan pahan karman koska pyysin häntä hieman siistimään meidän keittiönpöytää, jossa oli lääkkeet, kalsarit sun muut. hän ei tarvitse kuin tuolin ja jääkaapin yläkertaan....minä sanoin siihen et nyt on sellainen juttu, et sinä tarvitset oman asunnon ja meidän perhe oman.siitäpä riemu vasta alkoi... Ollaan kuulemma liian äänekästä porukkaa ja hän;, HÄN häiriintyy meidän mekastamisesta. Onneksi sain numeron johon soittaa ja vihjeen vanhuspalvelu-työntekijältä.....Olen ollut liian kiltti, nyt kaksi ja puoli kuukautta, nyt se loppuu.

      • järkytys2

        P.S. Haluan Hänet omaan kotiin, ennenkuin alan vihaamaan häntä.Nyt se on jo lähellä. Ei muuten, mutta oma lapseni jo kärsii. Ei koskaan tiedä mikä vessassa odottaa-paskaa-kusta-seinillä.


      • ----
        järkytys2 kirjoitti:

        P.S. Haluan Hänet omaan kotiin, ennenkuin alan vihaamaan häntä.Nyt se on jo lähellä. Ei muuten, mutta oma lapseni jo kärsii. Ei koskaan tiedä mikä vessassa odottaa-paskaa-kusta-seinillä.

        Älä viitsi laittaa tällaisia provoja palstalle, joka ei edes ollut täysin hiljainen, vaan täällä oli ennestään keskustelua.
        Tarkista ensin onko palstalla keskustelua, ennenkuin tulet tekemään lisäämisyrityksiäsi.

        Kirjoituksessasi on ilmiselvät kohdat, jotka paljastaa kirjoituksesi olevan puutaheinää. Mutta en mainitse niitä.


      • Toinen lukija
        ---- kirjoitti:

        Älä viitsi laittaa tällaisia provoja palstalle, joka ei edes ollut täysin hiljainen, vaan täällä oli ennestään keskustelua.
        Tarkista ensin onko palstalla keskustelua, ennenkuin tulet tekemään lisäämisyrityksiäsi.

        Kirjoituksessasi on ilmiselvät kohdat, jotka paljastaa kirjoituksesi olevan puutaheinää. Mutta en mainitse niitä.

        Mainitse nyt kuitenkin, muuten ei väittämäsi ole minkään arvoinen. Vai haluatko vain v-uilla aloittajalle? Minusta hänen kirjoituksessaan oli useita seikkoja, jotka viittaavat siihen, että se ei ole provo.


    • minä, aloittaja

      Tänään sain hänelle asunnon,vihdoin ja viimein.Piti vaan pitää muutama madonluku.nyt odottelen, että hän hakee avaimen ja saan perheeni kanssa rauhan.Annamme hänelle huonekaluja, lakanoita ja astioita, että pärjää, loput saa itse hommata.Ollaan vain oltu sopiva uhri ja paikka, missä ilmaiseksi asua.pyykit pestään ja astiat myös, ruokakin tuli ajallaan.sauna lämmitettiin aina kun hän halusi.nyt vain kapsahti porkkana otsaan ja mitta tuli täyteen.

      • Provo vai uusavuton?

        Anteeksi aiempi tiukansävyinen kommentointini. Hienoa, että saitte vaarille oman asunnon! Toki sitä jaksaa helpommin tarjota apuakin, kun ei tarvitse 24/7 viinaanmenevää vaaria katsella. Onneksi olkoon ja rauhallista joulunaikaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe