Suzuki alto 1.0 vvt kokemuksia kyselisin omistajilta ja autoa koeajaneilta. Itseäni auto kiinnostaa hinnan ja varmaankin pienien käyttökustannuksien vuoksi. Alto tulisi enimmäkseen työmatka-ajoon (n.15 km/suunta) .
-Millainen bensan kulutus?
-Onko lämmin auto talvella? Saako minkälaisen moottorinlämmittimen (säteily vai vesitilaan tuleva lämmitin)?
- Mites ilmastointi pelaa kesällä?
-Huoltojen hinnat? Huoltojen ja takuun toimivuus?
-Onkos ollut vikoja? Ruostumis herkkyys? Uuden alton jos ostais ja meinais sitä useamman vuoden pitää, niin ruoste-estokäsittely ei kai olis pahitteeksi?
Onkos muuta plussaa tai miinusta Altosta???
KIITOS ASIALLISISTA VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN!!
Kokemuksia uudesta Altosta??
22
8310
Vastaukset
- Altoilija
Itselläni on Alto 1,0 Fun (vastaa GL mallia) suunnilleen samanpituisessa työmatka-ajossa ja auto palvelee hyvin ja edullisin käyttökustannuksin. Oma autoni on vm. 2011 eli tässä ei vielä ole sitä VVT moottoria.
Polttoaineenkulutusta ei voi moittia tässäkään, noin viidellä litralla kulkee ja varmaan VVT malli kulkee vieläkin vähemmällä, ajoneuvovero on edullinen pienten päästöjen ansiosta (omassa 103g/km, VVT:ssä 99g/km), vakuutukset samoin pienen 1,0 litraisen moottorin ansiosta.
Viime talvena lämpöä riitti aivan hyvin ja istuinlämmittimetkin ovat tehokkaita ja lämpiävät nopeasti.
Kesällä ilmastointikin on tehokas ja nopea, kostealla kelilläkin huurteet häviää lasilta silmissä. Kompuran käynnistymisen kylläkin huomaa ainakin kaupunkiajossa moottorin vedossa ainakin tässä vanhemmassa mallissa, maantiellä sitä ei niinkään huomaa.
Käsittääkseni autossani on säteilylämmitin ja sisähaaroituksen laitatin myös autoa tilatessani. En tiedä saako tähän mitenkään vesitilaan lämmitintä.
Ensimmäinen vuosihuolto maksoi alle 150 euroa merkkiliikkeessä, en käyttänyt vapaaehtoisessa tuhannen kilometrin ensihuollossa. Huoltoajan sai varattua netin kautta ainakin täällä paikallisella liikkeellä ja huolto tuli nopeasti valmiiksi, sujuvaa toimintaa. Takuuasioista ei ole kokemusta.
Olen ajanut nyt n. 13.000km / 14kk ja vikoja ei ole ollut, viime talvena tosin ovia sai kovilla pakkasilla paiskoa hieman tavallista kovemmin kiinni, ilmeisesti lukoissa on liian jäykät rasvat ja ovien sisävalokytkimet tahmoivat myös kylmässä.
Ruostumisherkkyydestä en osaa sanoa mitään kun tämä on ensimmäinen Suzukini, omassa autossa ei ole vielä missään ruostetta vaikka en ole teettänyt mitään lisäkäsittelyjä. Ei kai se tietysti pahitteeksikaan olisi vaikkakin "appelsiinimainen" suojamassa yltää aina kynnyskoteloiden puoliväliin saakka, pyöräkoteloissa tosin alueita pelkän maalipinnan varassa. Autoon on saatavana hyvin edulliset roiskeläpätkin jotka varmaan suojaavat kiveniskuilta.
Uudessa VVT Altossa on hyviä parannuksia tähän vanhempaan nähden, mm. kannellinen hanskalokero, taustapeilissä yöasento, kaksiosainen takapenkin selkänoja, jne.
Jousitus on kyllä aika napakka mutta suuntavakavuus ja ajo-ominaisuudet muutoin pikkuautoksi aika hyvät.
Jos vaan tilat riittää niin mielestäni Altossa on hyvä hinta ja laatu suhde, varustelu on hyvä ja toimiva, kori on jämäkkä, viimeistely hyvällä tasolla, kokoluokassaan kilpaileviin autoihin verrattuna Suzuki Alto miellytti itseäni eniten, sisustus on hyvin asiallinen, ulkomuoto samoin sekä hyvä varustelu sekä edullinen hinta niin oli helppo valinta. - tosielämän testiajoa
Meillä toisena autona 2011alussa käyttöönotettu nyt n. 30 thkm ajettu Alto GL, eli vanhempi se kone.
15 tkm:n huolto maksoi merkkiliikkeessä n. 170 euroa ja 30 thkm:n huolto 195 euroa sisältäen raitisilmasuodattimen. Onhan tuo Suzukin edustus selvästi vähän puulaakitouhua, kun meidänkin seudulla huolto on jo 2 vuoden aikana siirtynyt kerran edustajalta toiseen. Mutta ei sinäänsä mitään moitittavaa toiminnassa. Suzuki on ollut Suomessa aina vähän sellainen heittopussi, että sitä voi edustaa mikä liike hyvänsä - paikkakunnasta riippuen, joten huollon palvelutkin toimivat sen talon mukaan, missä nurkassa Suzukia myydään. Tyypillinen marginaalimerkki, mutta perinteinen, eiköhän takuut toimi.
Takuusta on vaikea sanoa mitään, koska meidän Altoon ei ole parin vuoden aikana tarvinnut tehdä yhtään ainoaa takuukorjausta.
Pari pientä itsestään tai pienellä tee-se-itse vaivalla hävinnyttä häiriöö on ollut. Ensimmäisenä talvena ohjaustehostimen valo syttyi kovilla pakkasilla pari kertaa, kuskin oven lukko vaati öljyämistä kovilla pakkasilla (ei meinannut sulkeutua). Lisäksi takapissapojan letku irtosi repsikan jalkatilassa luultavasti jonkun kengänkärjen kosketuksesta. Siinäpä kaikki häiriöt ja kukin minuutissa korjattu pois päiväjärjestyksestä.
Jarrut hieman toisinaan etenkin talvella vinkuvat, mutta sekin on kilometrien karttuessa vähentynyt. Muiden käyttäjien kokemusten perusteella myös ominaisuus.
Meilläkään ruosteenestämisen eteen ei ole tehty muuta kuin vahaukset ja liuotinpesut. Ei edes roiskeläppiä. Yllättävää, (suorastaan hämmästyttävää!) auto ei ole vieläkään lähtenyt mistään punertamaan, joten sinkityskin lienee ihan ok. Jopa se takapyörän edessä oleva kurahyllykin on kuin juuri tehtaalta tullut!! Helmoissahan on tehtaan jäljiltä röpelömassaa ja tunkkihan Altossa laitetaan paksuihin metallisilmukoihin, jotka eivät ole lähelläkään ruostealttiita helmapokkauksia. Hyvä keksintö!
Alussa moottori tuntui aika janoiselta kokoisekseen, mutta on pikkuhiljaa asettunut ja kesällä pääsee pihistelemällä nelosella alkaviin lukemiin. Parasta moottorissa on tuo ärhäkkyys ja luultavasti vvti-kansi varmaan vielä parantaa herkkyyttä ja vääntöä entisestään.
Vaihteet ovat hämmästyttävän pitkät näin pieneen autoon, kakkosella pääsee kierroksia käyttämällä miltei 100 km/h ja vitonen onkin jo oikea loikkari, joten mölyt pysyy konepellin alla maantielläkin. Lyhentämällä reilusti vaihteita kevyt Alto kiihtyisi varmaan miltei kuin joku takavuosien pikkuinen GTI, sen verran ruutia tuossa tonnisessa pikkukoneessa tuntuu olevan. Ilmeisesti pitkillä välityksillä on pyritty taloudellisuuteen ja hyvä niin, kun kulkua piisaa näinkin.
Myös ajettavuus on kunnossa, voi ajaa motarillakin. Ohjaus on jätetty kaupunkiautoksi melko jäykäksi, joten tuntumaa löytyy. alusta on napakka, mutta ei kolise edes pakkasilla ja antaa "isomman" vaikutelman. Melutaso on myös yllättävän hiljainen kaupunkinopeuksissa kesärenkailla mutta nastat alla ropina onkin jo aika kovaa. Kiihdytyksissä moottori myös murisee sisään kuuluvasti mutta mikäpä kolmipyttyisen ääntä kuunnellessa:) Autoa melkeinpä hauskan, hieman kutosbemaria muistuttavan äänen takia kierrättää mielellään...;) Alto myös lämpiää nopeasti, vaikkei TM-talvivertailu mitään ylistyslauluja sille laulanutkaan. Penkit lämpiävät nopeasti ja kabiini lämpiää miltei saunaksi, se riittää. Vaatii tosin hiukan maantieajoa paras lämpiäminen.
Plussia ja miinuksia:
Yleinen luotettavuus, kestävän oloinen.
Hyvä ajaa
Erittäin ketterä. Kääntyy miltei kolikon päällä
Pirteä, mutta suht pieniruokainen kone hauskoilla käyntiäänillä
Jakopää ketjulla
Halpa uutena ja halpa pitää
Tilavat etupenkkitilat, takanakin pystyy joten kuten pari aikuistakin istumaan
Isomman auton tuntu
Melko hiljainen
5-ovisuus vakiona
Varusteet hintaan nähden OK, jopa sisävaloviive teatterihimmennyksellä löytyy!!
Hinta/laatusuhde lyömätön
OK ajovalot (H4)
Arvo ei tipu paljoa rahassa mitattuna
Lämmin talvella
Hauskan näköinen, etenkin nokasta, vähän kuin Mini!
- Pieni tavaratila (takaovet hieman kompensoi yksin tai kaksin ajettaessa)
- Pienet sirinät ja räminät mm. peräluukusta ja sivupeileistä (hinta toki pitää ottaa huomioon ja laatuvaikutelma on suurelta osin erittäin hyvä)
- Ohutkehäinen ratti
- Pakin kytkeytyminen
- Huonot vakiokajarit ja räsähtelevä, helposti häiriötä ottava integroitu radio
- ESP saisi nyky-Altossakin olla jo vakiona
- Pienet sivupeilit vanhanaikaisella manuaalisäädöllä (särö muutoin hyvässä varustelussa)
- Peräkontti aukeaa vain avaimella tai vivulla sisältä (raivostuttaa kassit kädessä ja pimeällä pujotella avainta peräluukun avainsilmään.)
- Käynnistyminen joskus kestää ärsyttävän pitkään (johtuu kuulemma hitaasti pois laukeavasta ajonestosta, on ominaisuus.)
- Kylmänä resonoiva pakoputkisto
Altoon luottamus pidemmän omistuksen aikana senkun kasvaa. Meille tuo ostettiin asenteella: eihän se paljon ota, jos ei annakkaan, mutta perhana vie, kyllä tuo on ollut hintaisekseen aivan kelpo peli. - näpsäkkä.
Juu. Kyllä kaikisa autoisa on omat juttunsa. On niitä onkelmia kalliimmisakin.
- rellupösösitukka
ajatellut juurikin altoa jos sen ostaisi , mietin vielä, tärkeimpinä ketju ja hienon näköinen. ja japanilainen
- tarkennuksena
Suzuki toki on Japanilaismerkki mutta Alto valmistetaan Intiassa. Siis nämä Altot mitä meillä myydään. Japanissa on ihan omanlaisensa Suzuki Alto joka myös valmistetaan siellä.
- L Sand
tarkennuksena kirjoitti:
Suzuki toki on Japanilaismerkki mutta Alto valmistetaan Intiassa. Siis nämä Altot mitä meillä myydään. Japanissa on ihan omanlaisensa Suzuki Alto joka myös valmistetaan siellä.
Olen ajanut Alton automaattiversiolla runsaan vuoden ja kaikki kilometrit (22500) ovat olleet huolettomia. Olen myös ajanut Venäjän Karjalan ajoittain huonoilla teillä, ja tuntuu siltä, että auto on omiaan myös huonoille teille.
Jos on hieman askeetti luonteeltaan eikä arvosta himphamppua eikä auton kokoa, niin Alto on oikea valinta. Sillä pääsee mihin vain ja halvalla.
- Altokuski
Terve!
Mulla nyt 2 vuoden aika kertynyt 2010 glx Altoon 80tkm omia ajoja ja mittarissakin jo 95tkm.
Takaiskarit olen ainoastaan joutunut vaihtamaan, kun tuli toisesta mehut ulos jostain syystä. Helppo oli itse vaihtaa, ei tarvinnut edes nostaa autoa ylös eikä purkaa mitään pois.
Työmatkaa tulee pikkuteitä noin 100km päivässä, eikä mitää ongelmia ole ollut. Keskikulutus ollut kesällä parhaimmillaan 4,3l/100km ja reissu 3800 kilometrin reissu Hollantiinkin meni noin 5 litran keskikulutuksella. Autobahnilla ei ihan muiden perässä meinannut pysyä, mutta hyvässä alamäessä sai mittarin neulan lähelle 180 lukemaa ;)
Esp on hyvä olla talvikeleillä. Toimii pirun hyvin tässä autossa, varsinkin kun jäisiä mutkapätkiä tulee suht rivakasti ajeltua töihin. - Altokuski1
Radion vaihto laadukkaampaan parantaa vakiokaiuttimien äänentoistoa melkoisesti.
Johtosarjan ja adapterin saa esim autostudiolta edullisesti.- L.Sand
Altokuski erehtyy Altossa ei ole ESP:tä. Lieneeko hänen juttunsa satua muutoinkin.
- slkfjkjge
L.Sand kirjoitti:
Altokuski erehtyy Altossa ei ole ESP:tä. Lieneeko hänen juttunsa satua muutoinkin.
ESP eli oliko se nyt vetoluistonesto vai ajonvakautus. Huomasithan että hänellä on Alto GLX eli kaikkein varustelluin malli jossa se on. Halvemmissa malleissa eli GA ja GL sitä ei ole.
- L Sand
slkfjkjge kirjoitti:
ESP eli oliko se nyt vetoluistonesto vai ajonvakautus. Huomasithan että hänellä on Alto GLX eli kaikkein varustelluin malli jossa se on. Halvemmissa malleissa eli GA ja GL sitä ei ole.
Omistan Alto GLX:n automaattivaihteistolla eikä siinä ole ESP:tä, ei myöskään manuaalivaihteisessa ole sitä.
Mutta jankuttamisesta viis, toiset haluavat kertoa satuja. Se suotakoon. - ToijjotaPärl
L Sand kirjoitti:
Omistan Alto GLX:n automaattivaihteistolla eikä siinä ole ESP:tä, ei myöskään manuaalivaihteisessa ole sitä.
Mutta jankuttamisesta viis, toiset haluavat kertoa satuja. Se suotakoon.Kuulehan nyt L Sand, pakko puuttua keskusteluun. Etkö huomaa kuinka naurettava olet, kun viiden sekunnin googletuksella löytyy heti tuloksia, jotka varmistavat sinun olevan väärässä! :-D Eikä tarvitse olla tämän vuoden malli, esim. tässä 2010 Alto ESP:llä:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33165974/Suzuki/Alto/2010/Tuusula
Jankuttamisesta viis tosiaan. Satujen kertomisen sijasta siinä on sinulle faktaa pöytään. - L Sand
ToijjotaPärl kirjoitti:
Kuulehan nyt L Sand, pakko puuttua keskusteluun. Etkö huomaa kuinka naurettava olet, kun viiden sekunnin googletuksella löytyy heti tuloksia, jotka varmistavat sinun olevan väärässä! :-D Eikä tarvitse olla tämän vuoden malli, esim. tässä 2010 Alto ESP:llä:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33165974/Suzuki/Alto/2010/Tuusula
Jankuttamisesta viis tosiaan. Satujen kertomisen sijasta siinä on sinulle faktaa pöytään.Eihän se tee asiasta faktaa, jos myyntiilmoituksessa lukee ESP!!! Nettiautossa tällä hetkellä myynnissä veljeni vanha Grand Vitara vuodelta 2006, jossa EI ole automaattiilmastointia eikä ESP .tä, mutta kuitenkin myyjäliike komeasti väittää ilmoituksessaan, että ESP ja a/c löytyy!!!
Joten paukapää, rauhotu rauhotu ja tyydy toteamaan karuakin karumpi tosiasia, että Altoissa ei takuuvarmasti löydy ESP.tä. PISTE. - ToijjotaPärl
L Sand kirjoitti:
Eihän se tee asiasta faktaa, jos myyntiilmoituksessa lukee ESP!!! Nettiautossa tällä hetkellä myynnissä veljeni vanha Grand Vitara vuodelta 2006, jossa EI ole automaattiilmastointia eikä ESP .tä, mutta kuitenkin myyjäliike komeasti väittää ilmoituksessaan, että ESP ja a/c löytyy!!!
Joten paukapää, rauhotu rauhotu ja tyydy toteamaan karuakin karumpi tosiasia, että Altoissa ei takuuvarmasti löydy ESP.tä. PISTE.Kuinka kauan aiot jatkaa, ja tehdä itsestäsi vieläkin naurettavamman? Jos ei liikkeen myynti-ilmoitus sinua riitä vakuuttamaan (jossa vielä oikein erikseen mainitaan, että se on nimenomaan tässä mallissa, jos lukea osaa...) niin entäpä kaikki ne muut sivustot, jotka asian varmistavat! Jos ei kaikilla satu ESP:tä olemaan, niin ei siitä kannata olla katkera ja vihainen.
Niin, jos asioiden hakeminen internetistä on liian vaikeaa, niin laitetaan nyt valmiita linkkejä vaikka pari:
http://www.automerkit.fi/uutiset/koeajot/artikkelit/koeajo-suzuki-alto-10-vvt-gl-2012.html " Koeajossa ollut Alto malli oli edullisin GL malli jossa ESP:tä ei ollut."
Suomen Suzukin taulukossa malli GL ESP: http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/403/suzuki_alto_varusteet_04-2012_.pdf
(Vuodesta 2011 asti ollut jo GL-malleissakin vakiona monessa muussa maassa, mutta ei kai Suomen markkinoilla.)
Vai liekkö trollauksesta tässäkin kyse. Tällä kertaa vain naamioitu taidokkaammin asiasisältöön - jos tuota nyt asiaksi tai ainakaan asialliseksi voi sanoa.
Minä en ota siihen kantaa, onko kaikissa GLX:ssä ESP, en jaksa tutkia enempää enkä ole Alton asiantuntija niin en tutkimatta voi väittää. Nimimerkki slkfjkjge tai joku muu saattaa tietää paremmin. Mutta: Aivan kiistattomasti olen osoittanut, että Suomessa on myyty Altoa ESP:llä, joka oli oman viestini väittämä ylempänä. Toivottavasti nyt on tarpeeksi faktaa. PISTE tosiaan.
- Alto 3:tta vuotta
Rekisteröintitilastojen mukaan Alton suosio on hiipunut aika pieneksi, reilusti alle sata mennyt kilpien väliin viime vuonna.
Esim. hieman pienempää, malli-iältään vanhempaa ja mielestäni karumpaa Toyota Aygoa mennyt kolminumeroinen lukema, muutama sata.
Mikähän lienee syynä?- G.BB
Sama kuin muidenkin Suzukien kohdalla. Erittäin hyviä autoja, mutta maahantuojan onneton toiminta ei mahdollista myyntiä. Samahan se on luokkaa isommankin kohdalla: huippuauto Swift on harvinaisuus, mutta tylsä Yaris myy kuin häkä. Ei sillä, etteikö Toyotakin olisi huippumerkki. Kaikki japanilaiset ovat.
- sussu___
G.BB kirjoitti:
Sama kuin muidenkin Suzukien kohdalla. Erittäin hyviä autoja, mutta maahantuojan onneton toiminta ei mahdollista myyntiä. Samahan se on luokkaa isommankin kohdalla: huippuauto Swift on harvinaisuus, mutta tylsä Yaris myy kuin häkä. Ei sillä, etteikö Toyotakin olisi huippumerkki. Kaikki japanilaiset ovat.
japanilaiset ei ole huippuautoja paitsi tietysti TOYOTA on huippu auto sitä ei susu ole . onko sfifti tosiaan huippu auto kyllä nyt pääsi nauru, mikään susu ei ole huippuauto eikä jaris ole tylsä vaan ihana laatu AUTO sitä ei susu ole, eikä susut ole muutenkaan hyviä autoja turha susuajien väittää muuta
- Altofani
sussu___ kirjoitti:
japanilaiset ei ole huippuautoja paitsi tietysti TOYOTA on huippu auto sitä ei susu ole . onko sfifti tosiaan huippu auto kyllä nyt pääsi nauru, mikään susu ei ole huippuauto eikä jaris ole tylsä vaan ihana laatu AUTO sitä ei susu ole, eikä susut ole muutenkaan hyviä autoja turha susuajien väittää muuta
Hassuja tinkaamisia. Suzuki GLX:ssä on ESP. GA:ssa ja GL:ssä ei ole. Joku vain ajanvietteeksi provosoi
Alto on kelpo pikkuauto ilman ESP:täkin. - Huippuautoilija
sussu___ kirjoitti:
japanilaiset ei ole huippuautoja paitsi tietysti TOYOTA on huippu auto sitä ei susu ole . onko sfifti tosiaan huippu auto kyllä nyt pääsi nauru, mikään susu ei ole huippuauto eikä jaris ole tylsä vaan ihana laatu AUTO sitä ei susu ole, eikä susut ole muutenkaan hyviä autoja turha susuajien väittää muuta
Nimenomaan japanilaiset ovat huippuautoja. Haluatko, että jatkan lapsellista väittelyä kanssasi! Sopii, minulla on koko yö aikaa! Kyllä, TOYOTA on huippuauto (voisit opetella peruskoulun loppuun mennessä yhdyssanat, niin saat sinäkin jotain hyötyä häiriköinnistäsi) ja toinen huippuautomerkki on SUZUKI. Tiedän muitakin huippuautoja.
- vain japseja
Huippuautoilija kirjoitti:
Nimenomaan japanilaiset ovat huippuautoja. Haluatko, että jatkan lapsellista väittelyä kanssasi! Sopii, minulla on koko yö aikaa! Kyllä, TOYOTA on huippuauto (voisit opetella peruskoulun loppuun mennessä yhdyssanat, niin saat sinäkin jotain hyötyä häiriköinnistäsi) ja toinen huippuautomerkki on SUZUKI. Tiedän muitakin huippuautoja.
Juu mulla on ollut vain Mazdaa, Nissania ja Suzuki.
Nissan ei kyllä tuntunut yhtä laadukkaalta kuin Mazda ja Suzuki, esim. ovenkahvat oli heppoiset ja ajovaloumpiot myös heppoisia, poltinta vaihtaessa sai varoa ettei koko umpio hajoa, kiinnitysjousi oli jo pa8kana mulle tullessa, toinen ajovalonkorkeudensäädin humppasi ylös-alas omia aikojaan jne.
- Alto is pretty
Saattaa olla että tämä nykyinen Alto jää viimeiseksi Alto nimiseksi Suzukin pikkuautoksi kun Genevessä esitellään seuraajamalli, nimeltään Celerio.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/suzukilta-uusi-pikkuauto-genevessa
Henk. koht. olen sitä mieltä että nykyinen Alto on ainakin ulkoapäin paremman näköinen.
Tosin ei muillakaan merkeillä ole mielestäni kehumista seuraavan sukupolven pikkuautojen ulkonäössä, esim. Renault Twingo joka on vieläpä takamoottorinen takavetoinen kuin suoraan pimeältä 60-luvulta!
Toyota Aygokin juuri esitelty, mitkä ihmeen mustat rumat listat tuossa jatkuu valoista sivupeileihin asti, hyi! Kuka käskee tehdä noin rumia autoja.- Altoilija
Suzukilla on varsin kattava mallisto ja uutuuksia tulee tiheään, ongelma on maahantuonti. Olen 95% varma, ettei tuotakaan mallia aleta tuomaan maahan, jos Alton maahantuonti ja tuotanto jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791