elikkä NAISET, ootteko saanu tk:ssa gynekologi palvelua, esim. papa-koe asioissa jne?
ite en oo saanu, koska en ole raskaana... ärr!! pitäis päästä gynekologille vaan neuvolan terveydenhoitaja käski varaamaan ajan yksityiseltä, hinnaksi tulisi tosiaan se 200-300e että hhuuhhuhu!
että mitäs ihmettä, pitääkö mennä ihan vaan lääkärille..?
kuntaköyhtymällä gynekologeja kajaanissa??
23
2459
Vastaukset
- Maksaa tulos
Eikö ne yleensä ota sen papan äitiysneuvolassa, kysyhän sieltä aikaa.
Mutta muuta hoitoa, ne on yksityisellä luulen?- Mikä äitiysneuvola?
Miten niin äitiysneuvolassa?
Aloittajahan juuri tuossa kertoi, ettei ole raskaana.
Mikä se semmonen äitiysneuvola on, joka kaikkia neuvoo?
- Paap-papa-paa
Ja ikää sinulla on...?
Suomessa kohdunkaulan syöpää ehkäisevään seulontaan eli joukkotarkastukseen kutsutaan vuosittain kaikki 30-, 35-, 40-, 45-, 50-, 55- ja 60-vuotiaat naiset. Joissakin kunnissa kutsun saavat myös 25- ja/tai 65-vuotiaat.
Kajaanissa nuorin kutsun saava ikäluokka näkyy olevan 87 syntyneet.
Tässä tietoa, etsi oma kuntasi
http://www.cancer.fi/@Bin/71996719/Alustava_KKUTSUT_2012_suomi.pdf
Oletko alle 30? Miksi se koe pitäisi ottaa?
Terveyskeskuksessa ei ole gynekologia, mutta nuo papa joukkotarkastukset tulevat kuin manulle illallinen viiden vuoden välein. Ja se ilmainen illallinen todella kannattaa nauttia, kun kutsukirje tulee.
Lisää tietoa myös täällä:
http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/joukkotarkastukset/kohdunkaula/
Miten niin yksityisellä gynellä käynnin hinnaksi papa-kokeineen tulisi 200-300 euroa? Muista, että saat hinnasta kelakorvauksen. - palvelutaso nolla
Ei saa tk:ssa aikoja gynelle, jos et ole odottava äiti. Lapsettomien pitää nöyrtyä normaalin tk-lääkärin pakeille. Esim. 30- ja 35-vuotiaiden papaseulontaan tulee kutsu tk:hon ja papan ottaa terveydenhoitaja.
Että tervemenoa yksityiselle, maksaa n. 80 €.
P.S. Olen asunut Kajaania ennen monessa muussa kaupungissa ja niissä oli terveyskeskuksissa perhe/ehkäisyneuvolat, joissa myös perheettömät naiset pääsivät gynen vastaanotolle. - Jartsuu
En ole kynekolooki mutta voisin vilkaista.
- nyytti2
ikää on siis 24. Papa-kokeelle olisi tarvis aktiivisen seksielämän takia ja nyt n. kuukauden ajan on ollut oikeassa munasarjassa jatkuvia kipuja.. pitäisi siis saada tutkittua onko siellä kystia tms.
Ja voi kyllä, Gynekolla hinnaksi minun tarvitsemilla tutkimuksilla voi tulla 200-300. ja olen tietoinen että kela maksaa osan, mutta silti.. olisihan se kiva saada palvelua nyt tk:sta kerta semmoinen on..
varmaan siis varaan ajan lääkärille.- struuma6
Maternan perusti aikoinaan gynegologi joka huomasi hyvän tulolähteen, eli sen että naisilta saa hyvin nyhdettyä rahaa.Esmes ehkäisyä tai muuta hormoonihoitoa käyttävien on mentävä tarkastukseen vuoden välein ja jos tulee muita tutkimuksia niin kertakäynti on noin 150 euroo, kela korvaa vain pienen mitättömän osan ja päälle rulee vielä toimistomaksu. Ja toimistossa vielä vittuilevat että onko sulla jotain vakuutusta joka korvais tällaset käynnit...
Nyt Materna ja Lääkäripalvelu kuuluu molemmat ODL-terveydelle, gynegologit on vähentyneet, mutta niillä harvoilla hinta on kova.
Tuota en ollut tiennytkään, että muualla terv.keskuksessa on gynegologi. - Kysy täältä
Oletko kysynyt tuolta, on Kajaanissa uusi tulokas
http://www.gyneko.fi/kajaani?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanja - Oletko yrittäjä
Onko kovinkin aktiivinen elämä, ihan oma vastaanotto?
Kuuluuko tapauksesi mahdollisesti ammattisairauksiin? - klmnuyft
Kysy täältä kirjoitti:
Oletko kysynyt tuolta, on Kajaanissa uusi tulokas
http://www.gyneko.fi/kajaani?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanjasaat anan kallis lääkäri ultraääni 150 euroo..
- Kerro lisää
klmnuyft kirjoitti:
saat anan kallis lääkäri ultraääni 150 euroo..
Saatanan kallisko - verrattuna mihin?
- tiet enkin
Kerro lisää kirjoitti:
Saatanan kallisko - verrattuna mihin?
siihen että saman setin sais tk:sta.
- Jospa jospa ...
tiet enkin kirjoitti:
siihen että saman setin sais tk:sta.
Siis olemattomaan verrattuna ;)
Että "jos sais", niinpä... - nyytti2
Oletko yrittäjä kirjoitti:
Onko kovinkin aktiivinen elämä, ihan oma vastaanotto?
Kuuluuko tapauksesi mahdollisesti ammattisairauksiin?tämä kommentti ei varmaan kuulu tänne?
"aktiivinen seksielämä" ei ole mielestäni itsensä myymistä, vaan ihan semmosta että suhteessa oleva ihminen harrastaa seksiä useemmin kun kerran vuodessa. ;)
- surkeetaah
Olen huomannut saman.. Yksityiselle mentävä Kajaanissa.. =(
- örisiät
Tanelissa käyt sopimassa ajan niin sieltä löytyy ottajat.
- lkfjalöfjaö
Papa onnistuu oikeasti perheneuvolasta, johon kuuluu myös ehkäisy yms. asiat vaikka et ole raskaana. Soitteleppa vain reippaasti terveydenhoitajalle esim. keskustan alueelle.
- Asiakkaaksi minäkin
Neuvookos se mummojakin näissä asioissa, perhettähän mekin olemme ja vaivatkin on voineet hyvin tulla siitä perheen perustamisesta?
- nyytti2
Sinne olen soitellut ja käynytkin terveydenhoitajan luona, mutta ei kuulemma onnistu. Juurikin neuvolan terveydenhoitaja kehoitti menemään yksityiselle.. :/
- 750
Jos epäilet jotain niin ei ole mikään liian kallista,ei muutako tutkimuksiin.
- nyytti2
puhut aivan totta. :)
- papat otettu
Just viime viikolla kävin papa-kokeessa tk:ssa. Ei tarvinnut muuta kuin soittaa tiistaiaamuna ajanvaraukseen kun silloin uusia aikoja jaetaan, tosin ei sinne ihan heti seuraavana päivänä päässyt, vaan joutui muutaman viikon odottaa. Ihan asiallinen lääkäri oli ja homma hoitui, sama kai se kuka sen näytteen ottaa...
- junttijustus2
Kun on vilkas ja monipuolinen sukupuolielämä monen partnerin kanssa tarvitaan paljon tutkimuksia, jotta alapää pysyy terveenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789