Pärjääkö nainen armeijassa?

armeijatyttö

Hei!
Olen tällä hetkellä 16-vuotias tyttö. Haluasin 18-20-vuotiaana armeijaan. En tiedä jäisinkö sille tielle, mutta mielestäni armeijan käyminen olisi sekä henkinen että fyysinen koettelemus ja haaste.
Olen normaalipainoinen, käyn lenkillä 2-3 kertaa viikossa, teen lihaskuntoa 1-2 kertaa viikossa (yhtään leukaa en pysty tosin vetämään). Pystyn uimaan 2km putkeen ja olen viettänyt perheen kanssa paljon aikaa merellä. Haluaisin merijalkaväkeen.
Minkälaisia ominaisuuksia nainen tarvitsee armeijaan? Minkälainen pitää olla, että armeijassa pärjää? Miten naisiin suhtaudutaan armeijassa?

5

1760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • resnainen

      Suomen puolustusvoimilla ei ole merijalkaväkeä. Merivoimilla on rannikkojoukot ml. rannikkojalkaväki, mutta se on eri asia.

      Armeijassa pärjää jos on fyysisesti ja henkisesti suht terve, sietää ympärillään erilaisia ihmisiä (ympäri vuorokauden), kestää epämukavuutta, ottaa vastaan käskyjä ja noudattaa aikatauluja kapinoimatta ja fyysinen kunto on riittävällä tasolla aselajiin ja koulutushaaraan nähden. Viimeksi mainittu tarkoittaa erityisesti naisen kohdalla, että kannattaa olla hyvässä kunnossa. Muutkin saattavat pärjäillä, mutta hyväkuntoisella on vaihtoehtoja tehtävien suhteen eikä tarvitse pinnistää voimiaan äärimmilleen pystyäkseen edes roikkumaan muiden perässä. Kuntoa kannattaa kehittää sellaisilla tavoilla, joista on eniten hyötyä sotilaskoulutuksessa.

    • resnainen

      Ja vielä yksi asia. Kokemuksen ja haasteiden haluaminen ei ole pahasta, mutta sen ei pitäisi olla ainoa motiivi armeijan käymiseen. Intin käyneenä olet miesten tapaan asevelvollinen 60-vuotiaaksi asti, joten maanpuolustustahtoakin olisi syytä löytyä. Armeijan käyminen tai käymättömyys voi olla kirjaimellisesti elämän ja kuoleman kysymys.

    • nimikysymys..

      merijalkaväki=rannikkojääkäri.Se on kova koulu ja tuo että yhtään leuanvetoa et saa niin luulen että fysiikkasi ei riitä.Tee etunojapunnerruksia 2 min yli 40 kpl ja leuanvetoja 2 min 10 kpl niin voit haaveilla jääkäriksi.Miksi haluat armeijaan mene urheiluopistoon.Tuo uimatulos kyllä vaikuttaa hyvältä.Onhan muitakin lajeja kuin erikoisjääkärit.Kyllä siellä pärjäät ei siitä kiinni ole

      • reservin aliluutnantti

        Kannatan ehdottomasti inttiin lähtemistä, mutta sen takia että olet "kova mimmi", sinne ei kannata lähteä. Tässä viittaan yllä oleviin viesteihin, olet sitouttanut itsesi 60-vuotiaaksi asti, mieti siis useaan otteeseen.

        Naisena koet armeijan hieman eri näkökulmasta kuin miehet, fyysisesti heikompi ja vähemmistöä. Kova kunto on siis plussaa, tärkeämpää onkin henkinen vahvuus.
        Oletko valmis siihen? Vastassa on nuoria miehiä, joiden mielestä et kuulu armeijaan, niitä joiden mielestä olet vain sen yhden asian perässä.

        Parhaimmat neuvot jotka voin antaa on: ole oma itsesi, ansaitse paikkasi miesten keskuudessa.

        Et tuonut esille mitä armeijalla tavoittelet? Mitä haluat? Mitä toivot?

        Onko tavoitteesi johtajakoulutus? Vai lähdetkö vain kokeilemaan? Mitä armeijan jälkeen? Näihin kysymyksiin joudut vastaamaan kutsunnoissa, sekä useampaan otteeseen palveluksen aikana. Mieti siis asiaa valmiiksi.

        Mikäli johtaja-koulutus kiinnostaa, naisena sille ei ole esteitä. Ennakko luuloja naisjohtajia kohtaan löytyy sitäkin enemmän.

        Mitä palveluksesta voi sanoa? Parempia ystäviä et löydä mistään muualta, hauskempaa ei ole koskaan ollut. Vitutukselta et kuitenkaan säästy. Tunteita tulee olemaan laidasta laitaan, aika kuitenkin kultaa muistot.

        Mikäli merivoimat kiinnostavat, paikkaa kannattaa hakea Upinniemestä tai jos ruotsi sujuu Draksvikistä.

        Itse lähdin upinniemeen ja sieltä laivastoon, joten rannikkotoiminnasta en paljon osaa kertoa.

        Jos et ole vielä käynyt aamukamman nettisivuilla, käy ihmeessä, sieltä saat vastauksia kysymyksiisi.


    • laituri

      ei pärjää. Naisella on pillu mitä halutaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe