Onkos jollekkin kusti polkenut viimeisimmän Nautic-lehden numeron (5/12)? Lehden piti ilmestyä ennakkotietojen mukaan syyskuun lopussa. Ei ole ainakaan vielä tullut nettiin uusinta numeroa.
Nautic-lehti
50
815
Vastaukset
- eijaksa
Mulle tulee tavallisesti kaksi (jäsenenä kolmessa p-seurassa) vaikka ensimmäistäkään en tarvitsi. Täysin turha tekele. Joku on toivottavasti tajunnut lopultakin lopettaa koko pskan.
- Lasikuitu
Ei ole näkynyt, vaikka olosuhteiden avittaman ko. katto-organisaation jäsen olen minäkin.
- Ei kiitos
En ymmärrä, kuka ja mikä päättää lähettää kaikille jäsenille tätäkin lehteä. Kai tuokin jotain maksaa???
Kyllä se on ihan järkevä aviisi. Pyörii pääasiassa mainosrahalla ja jaetaan kaikille SPV:n jäsenseurojen jäsenille.
- Liikaa maksaa
Heh, järkevä aviisi? Turhempaa aviisia saa etsiä..
- Turha aviisi
Käsittämätöntä on se, että jutut ovat ihan "mainostasoa" ilman mitään todellista sisältöä. Siirtyisi sähköiseksi niin säästyisi edes tuolta turhalta jätepaperin roudaamiselta.
Toinen vaihtoehto olisi palkata pari venealan ammattilaista kirjoittamaan oikeasti hyviä juttuja, mutta venealan lehdistössähän on yleinen sisältöongelma muutenkin.
Vois kyllä ajella alas tuota lehteä. Turha kustannus ja mainosarvokin tuollaisessa nollatietoaviisissa on vähän niin ja näin. - luiskaan
Olisi ympäristöteko lopettaa tuo julkaisu. Yhtään järkevää artikkelia tai uutista ei muistu mieleen.
- luiskaan myös Vene
Ja eipä Vene-lehti myöskään tasolla juhli - näin verkkosivulla XP 33:sta:
Xperformance-perheen pienimmäisen suunnittelussa on haettu hyviä ominaisuuksia purjehtijoille, joille riittää lyhyempi vesilinja, mutta jotka eivät kuitenkaan halua tinkiä suorituskyvystä ja mukavuudesta.
Kiinnostaisi tietää millainen on veneilijä jolle riittää lyhyempi vesilinja?- riittää
vesilinjalla lyhyemmän aikaa ja ei-vesilinjalla pidempään?
- Bruce rules
Vene-lehden tasosta vielä, ärsyttää, kun juttuja ei selvästikkään oikolueta ja jutut tehdään copy-paste tekniikalla, sitten vaan oikaistaan seuraavassa numerossa. Esim. tuossa Xp-38 jäi vaivaamaan, että Kaksi vaihtoehtoa ja vertailu, kun se oli selvästi jäänyt Linjett34sta.
- Swanrolexaudi
Tämä lehti on ollut sampo hyvinä aikoina,kun kustantaja sai helposti toinen toista komeampaa mainosta myytyä. Kyseessähän on ollut pelkkä elitistinen mainoslehti. Veneilyliitto on saanut näinrahaa ja ilmoituskanavan itselleen maksamatta mitään. Olisiko nyt autojen ja veneiden myynti Nokia insinöörien sukupuuttoon kuolemisen myötä johtamassa lehden kuolemaan. Näin menetämme "jäsenedun", jota moni ei kaipaa.
- Vene-lehti kelpaa
Vene-lehteä on turha lähteä mollaamaan. Väestöpohja huomioiden se on erittäin laaadukas lehti ja koepurjehdukset omalla tavallaan aika perusteellisia. Testit ovat mielestäni paljon parempia kuin vaikka Båtnyttin testit.
- bätrebåtfolk
Vene-lehti kelpaa kirjoitti:
Vene-lehteä on turha lähteä mollaamaan. Väestöpohja huomioiden se on erittäin laaadukas lehti ja koepurjehdukset omalla tavallaan aika perusteellisia. Testit ovat mielestäni paljon parempia kuin vaikka Båtnyttin testit.
Venelehden ongelmana on varmaan tarve tyydyttää liian montaa tahoa, mainostajia, veneilystä haaveilevia, sen aloittaneita, konkaripurjehtijoita, kilpapurjehtijoita retkeilijöitä, puolisoita jne jne. Lopputuloksena löydän siitä kovin vähän itseä kiinnostavaa juttua. Vemassa oli jonkin aikaa yritystä mutta laxin mentyä surkeammaksi on muuttunut sekin läpyskä. Hyvä venelehti suomeksi taitaa olla mahdoton tehtävä. Itse kaipaisin testeihin krittisempää otetta, enemmän käytettyjen esittelyitä, esim. kertomuksia onnettomuustilanteista muille opiksi.Uusien 40 pursien ostajia on Suomessa todella vähän, kuinka moni näistä jutuista on myyjän lisäksi todella kiinnostunut - näillä lehdet nykyään täytetään. Praktiska båtegaren tyylistä lehteä itse kaipaisin, toisaalta sehän löytyy jo på svenska.
- 4+18
bätrebåtfolk kirjoitti:
Venelehden ongelmana on varmaan tarve tyydyttää liian montaa tahoa, mainostajia, veneilystä haaveilevia, sen aloittaneita, konkaripurjehtijoita, kilpapurjehtijoita retkeilijöitä, puolisoita jne jne. Lopputuloksena löydän siitä kovin vähän itseä kiinnostavaa juttua. Vemassa oli jonkin aikaa yritystä mutta laxin mentyä surkeammaksi on muuttunut sekin läpyskä. Hyvä venelehti suomeksi taitaa olla mahdoton tehtävä. Itse kaipaisin testeihin krittisempää otetta, enemmän käytettyjen esittelyitä, esim. kertomuksia onnettomuustilanteista muille opiksi.Uusien 40 pursien ostajia on Suomessa todella vähän, kuinka moni näistä jutuista on myyjän lisäksi todella kiinnostunut - näillä lehdet nykyään täytetään. Praktiska båtegaren tyylistä lehteä itse kaipaisin, toisaalta sehän löytyy jo på svenska.
"Praktiska båtegaren tyylistä lehteä itse kaipaisin" suomenkielinen ja suomalainen versio Practical Boat Ownerista on nimeltään Venemestari
- Venemetsuri
4+18 kirjoitti:
"Praktiska båtegaren tyylistä lehteä itse kaipaisin" suomenkielinen ja suomalainen versio Practical Boat Ownerista on nimeltään Venemestari
Totta tietyssä määrin. Ainakin itselle tule nykyään ainoana venelehtenä (itse tilatuista) Venemestari. Voisi sekin panostaa mielestäni enemmän vielä siihen, mikä 90% nykyisen venekannan omistajia kiinnostaa, eli huoltoon ja kunnossapitoon, Vaikka on siihen kyllä toki jossain määrin satsattukin.
- Yacht1
Venemetsuri kirjoitti:
Totta tietyssä määrin. Ainakin itselle tule nykyään ainoana venelehtenä (itse tilatuista) Venemestari. Voisi sekin panostaa mielestäni enemmän vielä siihen, mikä 90% nykyisen venekannan omistajia kiinnostaa, eli huoltoon ja kunnossapitoon, Vaikka on siihen kyllä toki jossain määrin satsattukin.
MIelestäni Venemestarin sisällöstä liian suuri osa on käännettyjä juttuja alkuperäisestä englantilaislehdestä ja lopuistakin moni aika älyvapaita juttuja/ ohjeita jonkin asian itse valmistamisesta tai tekemisestä. "tee itse ankannokka tai hammasharjateline".
Testit ovat ainakin purjeveneiden osalta kovin pintapuolisia ilman kunnon dokumentaatiota tuuliolosuhteista ja tuulenkulmista suhteessa testiveneen suoritukseen. Parhaiten tässä onnistuu saksalainen Yacht, myös Palstek on hyvä. bätrebåtfolk kirjoitti:
Karu totuushan on se, että lehti tarvitsee riittävän tilaaja-/irtonumero-ostajakannan elääkseen. Ja kun suomenkielisiä lukijoita on rajallinen määrä ja heistä veneilylehdestä kiinnostuneita vielä rajallisempi, niin "täsmäkohdennus" sen joukon johonkin osajoukkoon olisi aika itsetuhoinen yritys.
Tuossa tänään postiluukusta tipahtaneessa marraskuun numerossa oli ensimmäisen selauksen perusteella sellaisia juttuja, jotka joko luin tai varmastikin tulen lukemaan:
-Delphia 31:n koepurjehdus
-myrskykokemukset ja -neuvot
-mantookin kunto ja elektroniikan säilytys
-eskaaderi Vienanmerelle
-ehkä venemessuselostukset.
Lukematta saattavat kokonaan jäädä Corsair-trimaraanijuttu, moottorivenejutut ja kilpapurjedusosasto.
Jollain toisella valinnat ovat toisenlaiset.Perhepurjehtija kirjoitti:
Karu totuushan on se, että lehti tarvitsee riittävän tilaaja-/irtonumero-ostajakannan elääkseen. Ja kun suomenkielisiä lukijoita on rajallinen määrä ja heistä veneilylehdestä kiinnostuneita vielä rajallisempi, niin "täsmäkohdennus" sen joukon johonkin osajoukkoon olisi aika itsetuhoinen yritys.
Tuossa tänään postiluukusta tipahtaneessa marraskuun numerossa oli ensimmäisen selauksen perusteella sellaisia juttuja, jotka joko luin tai varmastikin tulen lukemaan:
-Delphia 31:n koepurjehdus
-myrskykokemukset ja -neuvot
-mantookin kunto ja elektroniikan säilytys
-eskaaderi Vienanmerelle
-ehkä venemessuselostukset.
Lukematta saattavat kokonaan jäädä Corsair-trimaraanijuttu, moottorivenejutut ja kilpapurjedusosasto.
Jollain toisella valinnat ovat toisenlaiset.Kun nyt tuli ne myrskykokemusstoorit mainittua, niin täytyypä vielä sanoa, että molempien kohdalla hieman ihmettelin. Okei, minulla ei ole mitään tietoa, minkätasoisia sääennusteita -81 oli veneilijöiden käytettävissä (en niitä silloin seurannut); nettiä nyt ainakaan ei ollut. Mutta 2008 oli ihan nykyistä tasoa. Molempien juttujen kohdalla tuli kuitenkin sellainen tunne, että ennusteiden seuraaminen oli joko laiminlyöty tai sitten oli lähdetty typerästi kovaan keliin. Jos varoitetaan 14-20 m/s tuulesta, niin ei ole mitään järkeä lähteä Itämeren ylitykseen huviveneellä.
- Jo liian näkyvää
Vene-lehti on niin Keskon lehti että harmittaa oikein. Esimerkiksi uusimman numeron vertailu jossa oli 2 Honda perämoottoria, Suzuki ja Yamaha Terhi 400 veneessä. Kaiken veivaamisen jälkeen saatiin parhaimmaksi hankinnaksi Yamaha, vaikka se oli 3/4 kaasulla yli 90 dB äänenvoimakkuudella kiusallisen kova, kiinteän tankin käytöllä ei tehnyt mitään, toki irtotankki on saatavilla. Mutta näiden seikkojen ja kesäisen ulkonäön turbin se oli toimituksen valinta. Kyllä minua kiinnostaa ennemmin koneen hiljainen kuuloa vaurioittamaton käyntiääni kuin se, että onko kopan väri jotain. Kunhan nyt ei aivan hohto oranssia ole.
- seurassa
Onko Nautic -lehti vielä olemassa? En muista tulleen ainakaan tänä vuonna. Pitäisikö tiedustella?
- 1+2=4
Maksa vaan seuran jäsenmaksu, niin se alkaa taas tulla.
- seurassa
1+2=4 kirjoitti:
Maksa vaan seuran jäsenmaksu, niin se alkaa taas tulla.
Olen maksanut ajoissa aina, viimeksi keväällä.
- sihteerille kymysys
seurassa kirjoitti:
Olen maksanut ajoissa aina, viimeksi keväällä.
Kysy seurasi sihteeriltä, onko seura pitänyt tiedot ajan tasalla SPV:yyn. Siinä se heikko lenkki useimmiten on.
- ap.
sihteerille kymysys kirjoitti:
Kysy seurasi sihteeriltä, onko seura pitänyt tiedot ajan tasalla SPV:yyn. Siinä se heikko lenkki useimmiten on.
Mutta onko siis jollekin tullut tuo 5/11 numero. Netissä luettavissa vain 4/11 (Olympialaiset ym.) Yleensä on tullut julkaisun jälkeen pian myös nettiin.
- uougugruguguagu
Praktiska båtegare tulee minulle kolmatta vuotta. Se on minulle sopiva lehti, jonka luen aina tarkkaan. Venelehden 40 jalkaisten testit ovat aivan turhia. Tuskin kukaan ostaa noita veneitä noiden testien perusteella.
- Haavelija
Koettakaa ymmärtää, että näitä luksusvenetestejä tehdään a) haaveilijoille b) nettikeskustelujen suunsoittajille. Molemmat porukat haluavat tarkkoja tietoja veneistä, joita he eivät itse tule koskaan ostamaan.
- vode 2
JUST SÅ!
- afdgasgg
Nautic on siirtynyt pois Alma Media Lehdentekijöiltä. EN tiedå, onko uusi porukka valittu/aloittanut. Alman diili oli vissiin määräaikainen.
SIksi katkos.- 16+14
Mutta eikös tuota ole kustantanut BBM (Business to Business Mediat oy) eikä Alma?
- afdgasgg
16+14 kirjoitti:
Mutta eikös tuota ole kustantanut BBM (Business to Business Mediat oy) eikä Alma?
Kustantajasta en tiedä, mutta toimitustyö tehtiin Almassa
- syttypaperia
Tänää tuli NAutic-lehti. Eihän tuota lehteä voi lukea edes Aanuksen temppelissä, kun on niin huonot jutut. Otteita:
"Liputus lisää tyylikkyyttä"-pääkirjoituksessa päätoimittja pitää liputussääntöä ehkäpä täkeimänä veneen sääntökirjana, joka seuraan kuuluvan tulee veneessänsä omistaa. Toisaalta hän on huolissaan mysö että "meitä veneilijöitä arvioidaan monilla eri tavoilla" esimerkiksi kapeikoissa ja satamissa ajotavan suhteen... - lippufriikki
Lehden päätoimittaja kirjoittaa päkirjoituksessa liputuksen tyylikkyydestä. Tommoisten asioiden kanssa ne siellä näpertelevät, aivan uskomatonta.
Kirjoittipa vielä että "hyviin veneilytapohin kuuluu laskea naapuriveneen lippu".
Aivan käsittämätön väite. Naapuriveneeseen ei mennä ilman lupaa kuin jos ollaan kylkiparkissa, tai on jokin hätälanne, kiinnitysköysi katkennut tai muuta vastaavaa.
Jos olisin laiturillla tulossa veneelle ja näkisin jonkun hiippailevan istuinkaukalossa ja selityksenä olisi että tulin laskemaan sun lipun, niin kuka semmoista uskoisi.
On siinä meillä varsinainen edunvalvoja.- 17+16
Olen kiitollinen jos naapuri laskee veneeni lipun, mikäli olen siihen aikaa pois veneeltä. Samoin olen menetellyt kun tiedän naapureiden olevan pitempään iltaa pois - eikä kukaan ole vielä moittinut.
Ehkä tapaamme, ja saan vihasi niskaan kun kosken lipputankoosi, mutta kyllä minä senkin kestän. - 4+4
17+16 kirjoitti:
Olen kiitollinen jos naapuri laskee veneeni lipun, mikäli olen siihen aikaa pois veneeltä. Samoin olen menetellyt kun tiedän naapureiden olevan pitempään iltaa pois - eikä kukaan ole vielä moittinut.
Ehkä tapaamme, ja saan vihasi niskaan kun kosken lipputankoosi, mutta kyllä minä senkin kestän.Joudut ehkä kestämään myös kurkkuun lyödyt hampaat, murskatun nenän ja muutamia katkottuja kylkiluita. Jos minun veneeseeni ilman lupaa nouset, et selviä pelkillä vihaisilla kommenteilla, siitä voit olla varma.
- 19+10
4+4 kirjoitti:
Joudut ehkä kestämään myös kurkkuun lyödyt hampaat, murskatun nenän ja muutamia katkottuja kylkiluita. Jos minun veneeseeni ilman lupaa nouset, et selviä pelkillä vihaisilla kommenteilla, siitä voit olla varma.
Menisit siis liputustasi puolustaessa vaikka tarvittaessa vankilaan törkeästä pahoinpitelystä. Edes poliisilla ei ole tuollaisia väkivaltaoikeuksia.
- mistä noita
4+4 kirjoitti:
Joudut ehkä kestämään myös kurkkuun lyödyt hampaat, murskatun nenän ja muutamia katkottuja kylkiluita. Jos minun veneeseeni ilman lupaa nouset, et selviä pelkillä vihaisilla kommenteilla, siitä voit olla varma.
Onneksi ei elävässä elämässä oikeasti ole tuollaisia sekopää tappelijoita. Tai onhan niitä, mutta veneissä paljon vähemmän kuin maissa ja enin osa kaikista joka tapauksessa istumassa linnassa.
- 17+16
4+4 kirjoitti:
4 4 on jopa jounia pahempi agressivinen psykopaatti, kait kuitenkin ilman paattia?
En ole onnekseni vielä joutunut pahoinpitelyn kohteeksi, siihen auttaa ystävällinen käytös ja kommunikaatiotaidot. Jos kuitenkin vastassa on sekopäinen nyrkkisankari, niin pakenemisnopeus on niissä harvoissa tapauksissa pelastanut.
En ymmärrä tappelijoita, en sitten ensinkään. Mitä saavutatte toisten ihmisten vahingoittamisella? - 4+4
19+10 kirjoitti:
Menisit siis liputustasi puolustaessa vaikka tarvittaessa vankilaan törkeästä pahoinpitelystä. Edes poliisilla ei ole tuollaisia väkivaltaoikeuksia.
Pointti ei ole liputuksessa vaan siinä, että minun reviirilleni ei tulla. Sietäisitkö sinä sen, että joku vieras tulee luvatta kotiisi, vaikkapa makuuhuoneeseesi? Vene on TÄYSIN sama asia. Puolustan sitä tarvittaessa voimakeinoin ja valitsen ne keinot oman pääni mukaan, laista piittaamatta.
- 19+10
4+4 kirjoitti:
Pointti ei ole liputuksessa vaan siinä, että minun reviirilleni ei tulla. Sietäisitkö sinä sen, että joku vieras tulee luvatta kotiisi, vaikkapa makuuhuoneeseesi? Vene on TÄYSIN sama asia. Puolustan sitä tarvittaessa voimakeinoin ja valitsen ne keinot oman pääni mukaan, laista piittaamatta.
Omaisuutta ei saa puolustaa voimakeinoin. Voimakeinot ovat sallittuja vain ihmiseen kohdistuvaan puolustautumiseen. Tunkeutujat hoitaa poliisi, joksi sinä et voi ryhtyä missään olosuhteissa. Koti ei muodosta mitään poikkeusta tästä säännöstä. Usa:ssa on eri lait tässä kohden.
- ja vielä...
19+10 kirjoitti:
Omaisuutta ei saa puolustaa voimakeinoin. Voimakeinot ovat sallittuja vain ihmiseen kohdistuvaan puolustautumiseen. Tunkeutujat hoitaa poliisi, joksi sinä et voi ryhtyä missään olosuhteissa. Koti ei muodosta mitään poikkeusta tästä säännöstä. Usa:ssa on eri lait tässä kohden.
Eikä istumalaatikko ole makuuhuone. Se vastaa korkeintaan talon kuistia, joka tapauksessa pihan puolta. Meneeköhän 4 4:llä kaikilta tuntemattomilta ovikellon soittajilta hampaat kurkkuun?
- sdfghssdf
ja vielä... kirjoitti:
Eikä istumalaatikko ole makuuhuone. Se vastaa korkeintaan talon kuistia, joka tapauksessa pihan puolta. Meneeköhän 4 4:llä kaikilta tuntemattomilta ovikellon soittajilta hampaat kurkkuun?
Älä sönkötä paskaa, apina. Veneen omistaja on se, joka päättää, rinnastaako istumalaatikon makuuhuoneeseensa vai pihaan. Et sinä eikä kukaan muukaan ulkopuolinen.
- Rosiksessa selonteko
sdfghssdf kirjoitti:
Älä sönkötä paskaa, apina. Veneen omistaja on se, joka päättää, rinnastaako istumalaatikon makuuhuoneeseensa vai pihaan. Et sinä eikä kukaan muukaan ulkopuolinen.
Hampaat veke, nenä murskana, kylkiluut poikki, alas lasketun lipun vuoksi.
- kjnyu8
Itsekin pidin naurettavana lippuartikkelia. Voiko olla enemmän pihalla veneilyn ytimestä? Mutta esim. Pietari juttu oli hyvä. Ei siis ihan turha lehti.
- moottoria ja purje
Täytyy oikein soittaa tuolle päätoimittajalle ja vähän kertoa elävästä elämästä jotain.
Ensiksi, koskahan siellä olis ollut jotain juttua moottoriveneilijöille? kuitenkin liiton jäseniä on abb. 40% moottorilla liikkuvia, toinen on että varmasti liittoon kuuluu aivan kauhiasti pulpettiveneellä liikkuvia joten on tärkeää esitellä uutuuksia siltä saralta joka lehdessä.
Tuo lippujuttu oli aivan käsittämätön, vai että naapuriveneeseen noustaa ilman lupaa. Suomi taitaa olla ainoa maa missä pelleillään jollain lipunlaskulla. Muissa maissa lippu on salossa jos vene on miehitetty. Suomenlinnassa yksi ylijumala tuli kitisemään lipunlaskuta, sanoin sille että lasken heti lippuni jos tuo tullinvene tekee samoin..- hyvä hyvä
Pitkästä aikaa luettavia juttuja liiton lehdessä. Mitä on muutettu? Toivottavasti entinen puutaheinää linja on pysyvästi taakse jäänyttä.
- 1939
Minulle tulee mieleen aina Suomen lippua katsoessani ne miehet ja naiset jotka ovat maamme meille lunastaneet.
Siksipä juuri kunnioitan lippuamme.
Pieni vaiva noudattaa liputus protokollaa. - 19+10
1939 kirjoitti:
Minulle tulee mieleen aina Suomen lippua katsoessani ne miehet ja naiset jotka ovat maamme meille lunastaneet.
Pieni vaiva noudattaa liputus protokollaa.Olen aina halunnut noudattaa liputussääntöjä ja 1939:n kirjoituksen ansiosta tee sen vieläkin mieluummin.
- Moottoria ja purje
1939 kirjoitti:
Pieni vaiva noudattaa liputus protokollaa.Kyllä mielessä pysyy ja sen vuoksi haluan liputtaa aina kun vene on miehitetty.
Liitto voi laatia vaikka mitä ohjeita, mutta lakeja ne eivät tee.
Tässä protokollassa on esim. yksi informatiivinen heikkous, kuvitellaan että vene on miehitetty, mutta nyt tyhjä. Lippu salossa kertoo että kyllä sinne joku yöksi tulee.
Jos lippu on alhaalla niin tätä tietoa ei ole.
- Nautic rules
Oli huono artikkeli Tuo matkaveneessä mukavuus ja viihtyisyys ovat tärkeintä. Äijä kuitenkin höpisi, että seitsemässä tunnissa pitäisi päästä Tallinnaan ja kevyt pitäisi olla rakenne, Matkaveneessä tuo rungon pituus taitaa tuoda sitä nopeutta. Ja kun kevyen rakenteen jälkeen kitistään nykyveneiden pilssin puutetta niin eikös se ole ristiriidassa?
Ja pahin lopussa: ei ollut lieden edessä turvatankoa ja sisätila oli tanssilattiaa, vaikka matkaveneessä on silloin hankala merellä toimia :)- jnkj
Venelehti olisi heti huomauttanut tangon puutteesta. Eihän tuota saa edes ykkösluokkaan katsastetuksi, kun tanko puuttuu. Ei siis mikään oikea matkavene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563071Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242669Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3481746- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101071Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193947Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802- 44799
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790